Nejprve omluvte sníženou kvalitu obrázků, nemohl jsem se do Monaka vypravit, proto jsem použil obrázky típané z TV.
Teď již k tréninkům. První horkou chvilku zažíl Kimi Räikkönen, na prvním snímku jde vidět, jak koriguje smyk v pasáži u bazénu stočením volantu do opačného směru.
Potížím se nevyhnul ani Felipe Massa, který se v Sainte Devote ocitl mimo trať. V tomto místě měli dnes piloti často problémy - zatáčka je úzká a nepřehledná. Nachází se v mírném stoupání a na výhled na ní zakrývají stromy.
Zde však peripetie Felipeho dnes nekončili. Na trati sestřelil za tunelem kužel, raději než by rozhodil prudším manévrem vůz a políbil vozem svodidla.
Své si nejeden divák pomyslel, když jej na trati předjel Giancarlo Fisichella ve voze Force India a ještě na něj vyhrůžně mával. Piloti Ferrari nicméně byli dnes se svým vozem velmi spokojeni - dokázali zajíždět konzistentní a rychlé časy.
Ital dnes ale také nebyl dokonalý, na následujícím obrázku ho kamery také nachytali mimo trať. Přesto byl s dnešním výkonem spokojený, byť mu na svého mladšího kolegu dost ztrácel a na rozdíl od něj si stěžoval i na drolení se pneumatik.
V St. Devote měli dnes probémy rovněž oba Red Bully - nejdříve Sebastian Vettel a krátce na to i Mark Webber. Jezdci zde vždy předvedli za výkřiku motoru a protáčejících se kol efektní obrat čelem vzad. Vettela dopoledne navíc pozlobil i motor.
O zábavu se postaral efektním plamenem s kouřovým doprovodem v odpolední části Robert Kubica na BMW. Polák se po této závadě na trati již neobjevil. V BMW panuje zklamání, marně zde hledají formu, ve výsledkových listinách dnes padali mezi nejpomalejší.
Statečně se s vozem pral Lewis Hamilton. V St. Devote to jednou také přepískl. S dosaženými časy byl dnes jinak velmi spokojen a věří, že to v sobotu dotáhe hodně daleko. Minimálně mezi nejlepších deset.
Lewis má zdejší trať velmi rád. Pochvaloval si dnes dobrou mechanickou přilnavost, přesto jednou ze tunelem hodně probrzdil při svém rychlém kole pneumatiku a musel do boxů pro novou sadu.
Brit si také stěžoval na velmi nervózní vůz v rychlejších zatáčkách, kde na soupeře dnes citelně ztrácel. Ustřelující vůz však krotil bravůrně.
Na posledním záběru si prohlídneme potíže Tima Glocka, jemuž se také povedlo hezky zablokovat kola. Toyota během dne zkoušela několik různých mechanických a aerodynamických nastavení, odpoledne se zaměřovala na pneumatiky. Moc rychlé časy se jim ale zajíždět přesto nedařilo. Potvrdili, že měkčí směs je zde rozhodně rychlejší, ale po deseti kolech dost odcházejí zadní gumy.