Na to vám přesně neodpovím. Možná s pocity muže, jenž zahodí los s vítěznou kombinací čísel, zaručující spoustu peněz a úspěch. Tým, který se léta potácel na chvostu startovního pole, dnes zvítězil. Veškeré utopené miliony se automobilce mohly vrátit. Nejen peníze, ale i skvělá reklama. Jméno automobilky se mohlo vrýt milionům lidí po celém světě jako symbol vítězných vozů, což by se projevilo na vyšších prodejích po celém světě.
Neuvěřitelné se stalo skutečností. Týmu, kterému nikdo nevěřil, o kterém se psalo, že první rok bude sbírat pouze zkušenosti, všem vytřel zrak. Snad nemají moc odřené brady ze spadlých čelistí v nejsilnějších, sebevědomých týmech s obrovskými rozpočty, v McLarenu či ve Ferrari. Pokud byste chtěli někdy v životě povzbuzení a uvést příklad, proč se nikdy nevzdávat, Brawn GP je tím pravým.
Brawnův vůz řízený Button zvítězil s velkým přehledem. Jediným okamžikem, kdy mu byla konkurence blízko, bylo při jeho druhé zastávce v boxech a na konci závodu, kdy jel na měkčí směsi, jíž přivezl Bridgestone. Tato guma byla dne katastrofou, výkonnostně na některých vozech vydržela sotva pár kol. Právě tato směs může za to, že Felipemu Massovi na Ferrari vůbec nevyšla třízastávková strategie, že se Vettelovi vůz sklouzl do Kubicova BMW, za což bude v příštím závodě posunut o deset míst dozadu, a že Rosberg jezdil ke konci jakoby hnůj rozvážel.
Co ale bude Honda dělat s tím, jak se vyvíjí rozložení sil mezi týmy? Bude se snažit tým odkoupit na konci roku zpět? Po prvním závodu je jasné, že prodej týmu byla chyba. Plešatí (po dnešku mají totiž určitě vyrvané vlasy) japonští manažeři by museli Rossu Brawnovi nabídnout obrovský balík peněz. Z Ferrari odešel, protože chtěl dokázat něco víc, chopit se velké výzvy, vytáhnout slabší tým, ne jen nudně vítězit se silným. Honda ho však k ničemu moc nepustila, nyní se konečně dočkal. Za ty nervy, odvahu a pokus o záchranu týmu by si Ross odměnu zasloužil. A myslím, že vítězství Jensonovi dnes přálo mnoho lidí. Mnohem více, než kdyby vyhrál pilot rudé či stříbrné barvy. Sympatický Brit se konečně dočkal, po tolika letech frustrace v F1 mu ze srdce přeji trochu té radosti.
Jako diváci jsme se dočkali zajímavého závodu. Nová pravidla fungují, změnilo se rozložení sil, malé týmy využili příležitosti a ty velké, zvyklé na úspěch, se nyní drbou za ušima. Závody jsou dramatické, více se předjíždí, máme k dispozici více údajů i rádiové komunikace. Kéž by i zbytek sezóny byl tak zajímavý. A kéž by se vyhrávalo více na trati než u zeleného stolu.