Briatore frustrován podivnými difuzory

Petr Hlawiczka, 11. března 2009, 20:39 Google+

Šéf Renaultu Flaivo Briatore přiznal, že jej štve "šedá" zóny, jež se nachází v pravidlech zejména ohledně navržených difuzorů různými týmy.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 31.10. 01:05) Napište svůj názor
Briatore, Flavio

Briatore, Flavio | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Vozy Williamsu a Toyoty pro rok 2009 mají podle něj difuzor díky aerodynamickému tvarování zadní nárazuvzdorné struktury větší, než připouštějí pravidla, která omezují výšku na 175 mm. Prezident FIA  Max Mosley je naopak přesvědčen, že jejich návrh je legální.



"Existuje dvojí metr - jeden umožňuje týmům používat difuzor jisté podoby. Když jej použily jiné týmy, nebyl legální - je to divná situace, něco co jsme nečekali. Existuje pravidlo, jež si každý vykládá po svém a dochází tak k nelogickým věcem. Některé týmy nedělají věci správně a nedrží se pravidel."

Mosley minulý měsíc prohlásil, že týmy si počínají spíše mazaně než nelegálně, ale připustil, že by proti nim mohly být vzneseny námitky.

Technický ředitel Williamsu Sam Michael věří, že na jejich voze je vše dle pravidel: "Abych řekl pravdu, nás to velmi překvapilo, že se nad tím někdo pozastavil, protože pro nás to je z hlediska předpisů úplně v pořádku. Je to něco, co týmy zkouší už déle než dva roky, takže to pro nás ani pro FIA není velký problém. Je to něco, co jsme si s FIA již před rokem vyjasnili."

Podle Briatoreho je otázka difuzoru součástí mnohem většího problému, když vyjádřil svou nespokojenost také s tím, že některé týmy KERS použijí v prvním závodě a jiné ne: "Není fér, že některá auta budou mít v Austrálii KERS a jiná pojedou bez něj. Doufám, že jednou budou pravidla dána jasně a budou stejná pro všechny!"
Vytisknout

Diskuze: Briatore frustrován podivnými difuzory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 31.10.2011 01:05 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button, Jenson

Button prekvapil suverénnym víťazstvom

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud