Ferrari vyzkoušelo unikátní řešení KERSu

Petr Hlawiczka, 29. ledna 2009, 15:00 Google+

Ač Ferrari patří k velkým kritikům povolení KERSu již v letošní sezóně, přesto usilovně pracuje na vylepšeném řešení svého KERSu pro sezónu 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Paralelně s konvenčním řešením pracují inženýři v Maranellu na nové navrženém systému, který by měl baterie umístěné v přední části vozu - v jeho nose. To by umožnilo eliminovat jednu z velký nevýhod KERSu - nechtěná zátěži uprostřed vozu narušuje hmotnostní rozložení, jež je u monopostů F1 orientováno spíše směrem k přední části vozu, což je obzvlášť potřebné při nasazení hladkých pneumatik.



Při testech se ale objevily problémy v oblasti předního křídla. Nevýhodou řešení také je, že potřebuje vést vysokonapěťovou kabeláž kokpitem. Nyní více chápu negativní vztah Ferrari k celkovému vývoji KERSu - na různá řešení spotřebovali jistě velkou část svého rozpočtu (možná větší než soupeři).

Původní KERS vyvíjený pro Ferrari firmou Magneti-Marelli se také potýkal s technickými problémy. Konvenční (a již třetí v pořadí) řešení, jež Ferrari posledně zkoušelo v Mugellu, rovněž s sebou nepřineslo  výraznější výkonnostní výhodu.

Problémem, se kterým se všichni potýkají, ale o kterém se moc nehovoří, je chlazení KERSu. Podle Pacala Vasselona z Toyoty totiž pro chlazení baterií je vzduchové chlazení nedostatečné.  Proto je třeba řešit přívod chladící kapalin, s čímž souvisí další nárůst hmotnosti. Chlazení vzduchem postačuje u setrvačníkového KERSu, využívaného pouze Williamsem. Ten pracuje celkově efektivněji než bateriový, jeho nevýhodou je ale spolehlivost. Záběr v každém kole a únava materiálu je značná.

Zatím to vypadá, že KERS nebude příliš výhodný skoro na žádném okruhu kvůli jeho hmotnosti a horší ovladatelnosti vozu při prudkém brzdění. Většina týmů s ním tak do prvního závodu nenastoupí.
Vytisknout

Diskuze: Ferrari vyzkoušelo unikátní řešení KERSu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Závody v Římě? Absolutně nemyslitelné!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

  2. Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

  3. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  4. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  5. McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

  6. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud