Ferrari vyzkoušelo unikátní řešení KERSu

Petr Hlawiczka, 29. ledna 2009, 15:00 Google+

Ač Ferrari patří k velkým kritikům povolení KERSu již v letošní sezóně, přesto usilovně pracuje na vylepšeném řešení svého KERSu pro sezónu 2009.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Paralelně s konvenčním řešením pracují inženýři v Maranellu na nové navrženém systému, který by měl baterie umístěné v přední části vozu - v jeho nose. To by umožnilo eliminovat jednu z velký nevýhod KERSu - nechtěná zátěži uprostřed vozu narušuje hmotnostní rozložení, jež je u monopostů F1 orientováno spíše směrem k přední části vozu, což je obzvlášť potřebné při nasazení hladkých pneumatik.



Při testech se ale objevily problémy v oblasti předního křídla. Nevýhodou řešení také je, že potřebuje vést vysokonapěťovou kabeláž kokpitem. Nyní více chápu negativní vztah Ferrari k celkovému vývoji KERSu - na různá řešení spotřebovali jistě velkou část svého rozpočtu (možná větší než soupeři).

Původní KERS vyvíjený pro Ferrari firmou Magneti-Marelli se také potýkal s technickými problémy. Konvenční (a již třetí v pořadí) řešení, jež Ferrari posledně zkoušelo v Mugellu, rovněž s sebou nepřineslo  výraznější výkonnostní výhodu.

Problémem, se kterým se všichni potýkají, ale o kterém se moc nehovoří, je chlazení KERSu. Podle Pacala Vasselona z Toyoty totiž pro chlazení baterií je vzduchové chlazení nedostatečné.  Proto je třeba řešit přívod chladící kapalin, s čímž souvisí další nárůst hmotnosti. Chlazení vzduchem postačuje u setrvačníkového KERSu, využívaného pouze Williamsem. Ten pracuje celkově efektivněji než bateriový, jeho nevýhodou je ale spolehlivost. Záběr v každém kole a únava materiálu je značná.

Zatím to vypadá, že KERS nebude příliš výhodný skoro na žádném okruhu kvůli jeho hmotnosti a horší ovladatelnosti vozu při prudkém brzdění. Většina týmů s ním tak do prvního závodu nenastoupí.
Vytisknout

Diskuze: Ferrari vyzkoušelo unikátní řešení KERSu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

di Montezemolo, Luca

Závody v Římě? Absolutně nemyslitelné!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud