„80 procent týmu je na velmi vysoké úrovni, ale taky je tu 20 procent, kde to dobré není, kde jsou rezervy a kde mohu uplatnit svoje zkušenosti a vliv. Podle mého názoru je příčinou potíží špatná efektivita spolupráce uvnitř týmu.“
Brawn nastavil tříletý plán, na konci kterého by chtěl, aby jeho jezdci bojovali o vítězství a tituly. Nejprve je nutné poznat co vyžaduje změnu, pak ji provést a nakonec sbírat ovoce tvrdého úsilí a intenzívní práce.
Dá se předpokládat dle současných výkonů nového vozu RA108, že v letošním roce nebude situace diametrálně odlišná od té loňské, ale rok 2009 by měl být zlomem.
„Bude to rok nových pravidel, bílý list. Špičkové týmy znovu postaví kvalitní vozy, dnes není úspěšný vůz dílem náhody, ale výsledkem správného a intenzivního vývoje. Rok 2009 ale cítím jako naši velkou šanci.“
První změnou, kterou Angličan provedl, byla úprava komunikace mezi týmem v britském Brackley a japonskou základnou v Tochigi, která nefungovala optimálně a Brackley víceméně čekalo, co v Japonsku vymyslí.
„Za spolupráci obou částí jsou nyní odpovědní Lee Ress a Jacky Eackelaert. Angažuje se zde i technický ředitel Shuhei Nakamoto. Cílem je integrace a úzká spolupráce.“