Williams patřil logicky díky předchozím úspěchům k prvním týmům, se kterými začaly spolupracovat automobilky prostřednictvím dodávek svých továrních motorů. Spojení Williams – BMW přineslo řadu vítězství, ale na tituly recept nenašlo. Williams vzdoroval pohlcení sídla v Grove mnichovským gigantem, až Němcům došla trpělivost.
Rok 2006 se soukromým Cosworthem za zády jezdců nedopadl dobře a i po finanční stránce byl velmi nákladný. Mnozí už stáj začali vidět na sestupové cestě, ale lišák Frank našel řešení ve spolupráci s Toyotou.
Pro sezonu 2007 dohodl pro svoji stáj tovární motory japonského výrobce výměnou za úzkou spolupráci, především na převodovce, s jejíž konstrukcí mají Briti o tři roky více zkušeností. Williams může díky této spolupráci využívat testovací zařízení v sídle Toyoty v Kolíně nad Rýnem a na koordinaci spolupráce pracuje v Německu 14 lidí.
„Byli jsme skutečně překvapeni, jaký jednoduchý systém použili u své převodovky,“ uvedl šéf koordinační skupiny Konishita. „Kromě toho využíváme i zkušeností Williamsu v politických otázkách formule 1, ve kterých nám často radí sám Frank Williams. Jeho 30 let v F1 je obrovským zdrojem zkušeností, za které jsme mu velice vděční.“
Konishita potvrdil, že britský tým dostává k dispozici naprosto identické motory jako tovární stáj, rozdíl je pouze v jejich počtu. V loňské sezoně Williams tovární tým Toyoty jasně zastínil a objevily se dokonce předpovědi, že pokud se japonská stáj neprosadí, bude stažena a Toyota se bude zabývat pouze přípravou motorů pro Williams...