Cena motorů je rozhodující

Daniel Šupa, 1. září 2003, 23:18 Google+

Přestože nemá šéf stejnojmenného týmu Eddie Jordan příliš prostoru k vyjednávání, hledá řešení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Napjatý rozpočet britské stáje Jordan Grand Prix nemá žádné rezervy a na výkonnosti vozu je to znát. Sám pilot Giancarlo Fisichella několikrát přiznal, že v letošním roce u Jordanu neprobíhá prakticky žádný vývoj. A bez něj, jako by tým ani nebyl.

Jordan hledá peněžní úsporu ve slibu, že od příštího roku bude Mercedes nabízet zákaznické motory v ceně kolem 10 milionů USD. Ale stáj má smlouvu s Fordem, za jehož rok starou specifikaci motorů platí kolem 20 milionů USD každoročně.

Eddie Jordan měl zájem rozvázat smlouvu s Fordem a používat v roce 2004 levnější Mercedesy, ale Ford nehodlá od smlouvy odstoupit, a tak šéf jednoho ze tří soukromých týmů současné F1 doufá, že i Ford sníží cenu svých motorů na slibovanou částku.

Zákaznickými motory v ceně kolem 10 milionů USD slíbily dodávat automobilky soukromým týmům za to, že FIA ponechá v předpisech možnost používat elektronické pomůcky, jako startovací systémy a kontrolu prokluzu.

„Čestně, já nemohu odpovědět, neboť bych mohl zavřít cestu k jednáním, která by mohla být vedena,“ odpověděl Ir na otázku, zda by tým použil motory Mercedes, pokud by byly za 11 milionů USD.

Dodal však, že po složitých jednáních netouží: „Já jsem spokojený z naší spolupráce s Fordem, ale potřebuji se dostat blíže k číslům o kterých jsme hovořili.“

„Každý obchodník má plán, jaké náklady ještě zajistí pokrok vpřed a v těchto plánech má náš tým 10 milionů Euro,“ prohlásil závěrem majitel stáje Jordan Ford.

Vytisknout

Diskuze: Cena motorů je rozhodující

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Spekulace o kalendáři 2004 neberou konce - anotační foto

Spekulace o kalendáři 2004 neberou konce

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  4. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  5. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  6. V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud