Cena motorů je rozhodující

Přestože nemá šéf stejnojmenného týmu Eddie Jordan příliš prostoru k vyjednávání, hledá řešení.

Napjatý rozpočet britské stáje Jordan Grand Prix nemá žádné rezervy a na výkonnosti vozu je to znát. Sám pilot Giancarlo Fisichella několikrát přiznal, že v letošním roce u Jordanu neprobíhá prakticky žádný vývoj. A bez něj, jako by tým ani nebyl.

Jordan hledá peněžní úsporu ve slibu, že od příštího roku bude Mercedes nabízet zákaznické motory v ceně kolem 10 milionů USD. Ale stáj má smlouvu s Fordem, za jehož rok starou specifikaci motorů platí kolem 20 milionů USD každoročně.

Eddie Jordan měl zájem rozvázat smlouvu s Fordem a používat v roce 2004 levnější Mercedesy, ale Ford nehodlá od smlouvy odstoupit, a tak šéf jednoho ze tří soukromých týmů současné F1 doufá, že i Ford sníží cenu svých motorů na slibovanou částku.

Zákaznickými motory v ceně kolem 10 milionů USD slíbily dodávat automobilky soukromým týmům za to, že FIA ponechá v předpisech možnost používat elektronické pomůcky, jako startovací systémy a kontrolu prokluzu.

„Čestně, já nemohu odpovědět, neboť bych mohl zavřít cestu k jednáním, která by mohla být vedena,“ odpověděl Ir na otázku, zda by tým použil motory Mercedes, pokud by byly za 11 milionů USD.

Dodal však, že po složitých jednáních netouží: „Já jsem spokojený z naší spolupráce s Fordem, ale potřebuji se dostat blíže k číslům o kterých jsme hovořili.“

„Každý obchodník má plán, jaké náklady ještě zajistí pokrok vpřed a v těchto plánech má náš tým 10 milionů Euro,“ prohlásil závěrem majitel stáje Jordan Ford.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu