Vypadalo to jednoznačně tak, že Alonso zdržel týmového kolegu Hamiltona úmyslně v pit-lane, protože věděl, že on tím propásne včasný vjezd do měřeného kola, kterým by si mohl pojistit vedení. Místo toho Alonso na nových pneumatikách zrychlil a získal těsně první místo.
Ron Dennis, šéf stáje McLaren: "Dopadlo to úplně jinak než mělo, protože Lewis měl zpomalit a nechat Fernanda předjet. Ale on to neudělal. Tím došlo ke špatnému pořadí. Máme v týmu nějaké postupy a rozhodujeme se na základě aktuální situace, volíme strategii, a tou se musí řídit i ti na trati. Tentokrát měl mít Fernando výhodu většího množství paliva. Všechno bylo v pořádku, byli jsme na konci pit-lane a v prvním kole jsme měli změnit pořadí. K tomu nedošlo a vyvolalo to všechny ty emoce na pitwall. Jezdci jeli v jiném pořadí, než měli.
Kdy pilot odjíždí z boxu, o tom rozhoduje jeho hlavní inženýr. Jestli si myslíte, že na tom bylo něco špatného, můžete si myslet co chcete. Říkám vám přesně to, co se stalo. Je pochopitelné, že Lewisovi se to nelíbí. Ale takový je život, tak to chodí, a jestli se mu zdá, že o tom nechce mluvit, tak nemusí."
Podle Dennise měl Hamilton před sebe pustit Alonsa už v zahřívacím kole před předposledním měřeným kolem. Hamilton měl tentokrát jet druhý a být tím v závěru vystaven většímu riziku, že nestihne poslední měřené kolo. Tím však nevysvětluje, proč Alonso zůstal po dokončení práce na voze stát, ať už o tom rozhodl sám, nebo jeho inženýr, nebo sám Dennis.