Ono se řekne závod v Indianapolis

Pavel Stavebník, 12. června 2007, 13:47 Google+

Indianapolis, Le Mans, Monte Carlo, Monza, Nürburgring, vše jsou to legendární tratě, jejichž jméno vyvolá v člověku příjemné mrazení ohlasy historie i myšlenky spojené se současností.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Ovál Indianapolis byl vždy mekkou širokého spektra amerického motorsportu, diváky v USA šampionát Formule 1 zajímal jen velmi okrajově. Bernie Ecclestone v čele F1 se dlouhodobě snaží u amerických diváků prorazit a i proto bylo dohodnuto pořádání závodu F1 v Indianapolis.

Tvar tratě však pro konstrukci a koneckonců i bezpečnost vozů F1 nevyhovoval, proto byl ve vnitřní části vybudován technický díl tratě a oválu se využívá jen část. Dnes je pro diváky u televizních obrazovek samozřejmostí, že vozy F1 najíždějí a sjíždějí z oválu na trať okořeněnou zatáčkami, ale málo kdo už ví, co vše tomu předchází.

Indianapolis se prakticky využívá jen jako ovál. Pouze pro potřeby F1 pořadatelé vynaloží nemalé úsilí, aby dali dohromady okruh splňující přísná kritéria Mezinárodní automobilové federace.

Přestavba neznamená jen otevření průjezdů v betonové zdi tvořené těžkými bloky, některé části tratě jsou ohraničeny podobnými betonovými zdmi v celkové váze 15 tisíc tun, v záchytných zónách jsou instalovány bariéry z pneumatik, kterých je údajně na 50 tisíc.

Nelze pominout úpravu obrubníků a vodorovného značení na samotné dráze a pitlane. Především pak ale komplexní přestavba paddocku a výstavba dvou montovaných diváckých tribun v pasáži uvnitř oválu.

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na Monako, kde se také závodní dráha vybuduje pro jedno použití, ale to je obecně známá věc, věříme, že rozsah přestavby Indianapolis je pro mnohé novinkou...
Vytisknout

Diskuze: Ono se řekne závod v Indianapolis

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kubica, Robert

Kubica musí projít čtvrtečním testem FIA

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud