Spa dostáva nový make-up

Jozef Smrtník, 2. května 2007, 04:45 Google+

Obľúbený belgický okruh sa po ročnej prestávke opäť objavil v kalendári, ale než nad touto traťou zhasnú červené svetlá pred zoradeným štartovným polom, prejde stavebnými úpravami.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sato - Button

Sato - Button | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Obľúbená trať nie len pre jazdcov, ale aj fanúšikov, známa náročnou a zároveň atraktívnou pasážou "Eau Rouge" sa v poslednom období predierala existenčnými problémami a napriek minuloročnému škrtnutiu z kalendára sa 16.septembra 2007 opäť postavia monoposty Formule 1 na štart Grand Prix Belgicka.

Tlak zo strany vedenia šampionátu donútil organizátorov okruhu vykonať niektoré stavebné úpravy pre drobné priblíženie k dnešnému štandardu moderných a nových tratí. Trať, ako taká si pochopiteľne zachováva svoj tradičný tvar, avšak posledná šikana známa aj ako "Bus Stop" prejde opäť zmenou. Už pred dvomi rokmi bola táto na monopost a jazdca agresívna pasáž upravená pre hladší výjazd. Pre tento rok bola táto časť kompletne prerobená a šikana zrkadlovo premiestnená na pravú stranu. Stred šikany zároveň poslúži, ako vjazd do priestoru boxov.

Priestor boxov takisto dostal novú tvár. Už v dnešných dňoch končí výstavba novej dvojpodlažnej budovy s garážami, ktorá okrem nového moderného dizajnu prešla vylepšením technického zabezpečenia.

Konečná a zásadná avízovaná úprava spočíva v úprave priestoru štartu a cieľa. Doposiaľ bol okruh známy tým, že piloti F1 štartovali a prechádzali týmto priestorom plynulou miernou zákrutou. Zmena nastáva v tom, že táto zákruta bude po stavebnej úprave rovina a navyše predĺžená, pričom známa vlásenka na konci cieľovej roviny bude o túto dĺžku posunutá.

Foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Vytisknout

Diskuze: Spa dostáva nový make-up

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Todt - Brawn

Brawn: V červenci si sednu s Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud