Spyker představil F8-VII + FOTO

Pavel Stavebník, 5. února 2007, 13:19 Google+

AKTUALIZOVÁNO; Holandský tým Spyker sídlící v britském Silverstone dnes představil vůz pro letošní sezonu s označením F8-VII spolu s personálním a jezdeckým obsazením. Vůz je proveden v tradiční holandské oranžové kombinované s černou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Spyker

Spyker | foto: Spyker F1

Sdílejte článek

Šéf týmu Colin Kolles označil letošní sezonu dalším přestupným rokem poté, co bývalý Jordan změnil podruhé v krátké době vlastníka. V úvodní části šampionátu se Spyker zaměří na spolehlivost a výkon a ve druhé části roku pak na výrazné zvýšení konkurenceschopnosti s výrazně revidovaným F8-VIIB, na jehož konstrukci se již bude plně podílet i zkušený konstruktér Mike Gascoyne.

Mike Gascoyne vysvětlil, že když před třemi měsíci k týmu nastoupil, pozorně sledoval technické oddělení po stránce personálního obsazení pracovních procesů a zdrojů. „Již v tuto chvíli jsme zdvojnásobili naše aerodynamické zdroje druhý tunelem. Jak se díváme na plány do budoucnosti, změny v klíčových aspektech by měly přinést větší pokrok než malé krůčky kupředu. Těším se na zlepšení výsledků v druhé části sezony se specifikací B našeho monopostu.“

27letý závodní pilot stáje Christijan Albers pokračuje v Silverstone znovu, i přestože nebyl s rokem 2006 příliš spokojený. „Jako závodník jezdím vždy na limitu, ale loni jsem nebyl stavu vždy moje schopnosti ukázat. S týmem jsme přes zimu pracovali na oblastech, které potřebovaly nejvíce zlepšit a jsem si jistý, že ve druhé části sezony výrazně zrychlíme. S Mikem Gascoynem na palubě a dalšími novými zdroji všem ukážeme, že to myslíme s našim zlepšením vážně.“

Po úspěšném završení testování vozu při pátečních volných trénincích v závěrečných závodech minulé sezony byl jmenován dalším závodním jezdcem Adrian Sutil, který se připravuje na svoji první sezonu v F1. „Ohromný pocit být kompletní součástí týmu jako závodní pilot. Mým cílem je spolupracovat s týmem a postupovat s ním na vyšší úroveň, vyvíjet monopost a společně dělat pokroky. Budu se snažit co nejrychleji naučit jednotlivé okruhy i veškeré zákonitosti Formule 1. Není to jen o řízení vozu, je to o tlaku na výsledek a kontaktu s médii. Bude to pro mne nová zkušenost, tak chci postupovat krok za krokem. Začít však chci tím, že něco najezdím na dráze.“

Tým také představil svoji čtveřici testovacích pilotů a náhradníků tvořenou Fairuzem Fauzym, Giedo van der Gardem, Adrianem Vallesem a Markusem Winkelhockem.

Přípravy s novým vozem budou probíhat za zavřenými dveřmi na okruhu v Silverstone po dva následující dny.

Proti svým soupeřům přišel Spyker podobně jako BMW s poněkud netradičním označením nového vozu. Co vlastně značí F8-VII? F je podle majitele malé holandské automobilky Spyker (dříve byl Spyker i výrobcem letadel) označení řady automobilů. Současné sportovní vozy výrobce nesou označení C, v nejbližší době bude představen model řady E a pro monopost Formule 1 připadlo vhodně písmeno F. Osmička odkazuje na počet válců hnacího agregátu a římská sedmička je pozůstatek z minulosti. Římskými číslicemi byly totiž označovány letouny podle roku produkce.

Monopost byl konstruován s výhledem na průběžnou aktualizaci během závodní sezony. „Vylepšili jsme oblasti, které byly u M16 nejslabší. Také jsme vedli náš vývoj směrem, abychom co nejlépe mohli využít nových pneumatik a tvrdě jsme pracovali na aerodynamice vozu, neboť ta je jednou z klíčových oblastí,“ uvedl technický ředitel James Key. „Dobře fungující mechanické části jsme ponechali bez úprav, například řízení, zachovali jsme i vyšší podvozek, protože jsme se rozhodli maximálně využít prostoru pro úpravu proudícího vzduchu. Naše šasi mělo dvojitý V kýl, nyní po úpravách mále prakticky nulový kýl.“

Key dále dodal, že se Spyker drží koncepce použité u M16, tedy co nejvíce systémů a prvků v přední části a co možná nejužší záď. Vůz má delší převodovku a výfukový a chladící systém uvolnil také něco místa pro zavěšení zadních kol a proudění vzduchu podle potřeby aerodynamiků.

Spyker opustil zákaznické motory od Toyoty a  rozhodl se pro koupi agregátů Ferrari. Jak však Key přiznal, osazení nového motoru bylo poněkud komplikovanější, než se zprvu zdálo, neboť bylo nutno koncepci vozu více upravit a museli být na tuto práci uvolněni lidé z jiných úkolů. „Například hydraulický systém jsme si museli udělat kompletně náš, přitom u Toyoty byl součástí dodávky motorů. Podvozek bylo nutno upravit také, dále ještě převodovku a palivový systém.“

Vytisknout

Diskuze: Spyker představil F8-VII + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ecclestone - Dennis

Kolik bude závodů Formule 1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  2. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud