DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull se vrhá na stavbu nového aerodynamického tunelu. O motor si Verstappen nedělá starosti
Také Red Bull se navzdory čím dál většímu podílu počítačových simulací rozhodl postavit nový aerodynamický tunel. Jejich první monopost z něj ale bude těžit až v sezóně 2027, kdy už budou v platnosti také nová pravidla pro motory. O ten si nicméně mistr světa Max Verstappen starosti nedělá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull se vrhá na stavbu nového aerodynamického tunelu. O motor si Verstappen nedělá starosti
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
GRAHAM
22:12 21.12.2023 109.81.115.XXX-
-
Fanda.LH
23:32 21.12.2023 83.240.60.XXXTak jsem to zkouknul, snad i pochopil v čem je problém... Zkrátka nechápu, k čemu tyhle motory potřebujeme... Já bych na to rezignoval a dal nějakou klasiku jako 1,5t nebo V10 3.0...
Opět se F1 dostane do situace, kdy ty její motory nebudou dobré ani na show, ani na marketing... Celý svět půjde cestou elektra a i ty hybridy, které si myslím jsou nesmysl... Tak nejsou svázány těmito kravinami...
Oni to nakonec vždycky nějak zvládnou, takže se ty katastrofické scénáře nenaplní... Nicméně pokud budeme svědky nějaké frašky, tak chci vidět jak nějaká hlava pomazaná vysvětluje divákům, proč má mít motor takový a takový průtok, proč musí mít takovou a takovou směs paliva a proč baterky, které to kompenzují, tak vydrží jen tak krátkou dobu... Je to prostě nesmysl...-
GRAHAM
09:55 22.12.2023 109.81.115.XXX-
-
-
Fanda.LH
12:05 22.12.2023 83.240.60.XXXVšak ať dělaj elektro pro lidi a v F1 ať maj něco co je dobrého pro show... Automobilky jsou v F1 vlastně v pozici sponzora... Všichni asi chápou, že Mercedes chce úspěch v F1 přenést do prodeje osobních aut... Ale skutečně je nutný, aby se motor v F1 nějak vzdáleně přes ucho podobal motorům v silničních autech ?? Za mě to tak není...
RB taky netrvá na tom, aby se do nádrže lil RB... Je to sponzor, je na kapotě, je na jejich láhvích s vodou... Jezdci se vyfotí s plechovkou, ale to je tak všechno... Automobilky můžou fungovat ve stejném módu... Sponzor na kapotě, piloti jezdí v jejich autech...
To co fungovalo v éře spalovacích motorů teď logicky nefunguje... A ani nemůže, protože automobilový průmysl se posouvá úplně mimo to co představuje F1...-
GRAHAM
12:17 22.12.2023 109.81.115.XXXHele F1 je globální bussines a ty značky co tam jsou se lidem vtiskavaji do paměti a to je pak v módu napořád.
To co ty navrhuješ je, že nepotřebuješ automobilky. A už to není globální Bussines a rázem je dosah bussinesu (i dlouhodobého) úplně někde jinde. Najednou je to "mrňavé". Potřebuješ a je nutné ukazovat umění možného, co lze vyrobit.
chápu tě, asi by to i šlo....ale stojíš na místě, neposouvaš to. Je to rázem malé....-
Fanda.LH
12:51 22.12.2023 83.240.60.XXXAutomobilky sponzorují globálně třeba fotbal... Fotbal s automobily nemá nic společného...
Nepotřebuješ nutně automobilky, klidně může závodit RB proti Monsteru a Nutelle... Je to úplně jedno... Ostatně třeba v tom fotbalu to tak je, že týmy jsou sponzorovány velkými značkami obecně, neupínají se na konkrétní průmysl...
O tom stání na místě... Za mě se F1 a touha po rychlosti vyčerpala... Dosáhli dokonalosti... Vozy jsou neuvěřitelně rychlé přitom spolehlivé, bezpečné atd. Nemáme moc kam jít dál a i kdyby, tak vlastně ani moc dál jít nechceme, jen si naházíme polena pod nohy a s těma se pasujeme, ale zajímá to někoho ? Zajímá někoho, jak se někdo popasuje s teplotou vzduchu v sání, či o čem tam mluvil ?
Proto bych šel cestou fotbalu apod... A řekl ok, už nejsme nutně sport, kde se soupeří v technologích... Jsme sport jako takový... Takoví motorizovaní cyklisti, děláme show, lidi to baví a vy / značky byste v tom měli působit, protože máme úžasnou návštěvnost, sledovanost... Naši piloti jsou úspěšnými influencery => Lidi si nepoběží koupit Mercedes, protože uspěl v nějaké absurdní bitvě, ale poběží si ho koupit proto, že ho LH má na tričku, jezdí s ním ve volném čase a chválí si ho...-
Fanda.LH
13:04 22.12.2023 83.240.60.XXXJak vedeme níže tu debatu, jestli se na to dříve v F1 tlačilo nebo se šetřilo... Tak jistě se min. shodneme na tom, že výzva byla vůbec dokončit závod... Pořád něco netěsnilo, nedrželo, praskalo, všelijak selhávalo...
Pravidla mohla být mnohem obecnější, protože nikdo nevěděl kudy ta správná cesta vede a co co obnáší...
Tohle už jsme dávno vyřešili a v čem soupeříme ? Že někdo podává 99% výkon a přitom skrz jeho vůz proudí vzduch trochu jinak, než někomu jinému, kdo podává taky 99% výkon, a proto má výhodu 0,5sec / kolo... Když ti vedle sebe postavím Ferrari a RB, tak mi neřekneš proč to tak je..
Ale když ti postavím Lotus 72 vedle konkurence 1970, tak budeš chápat proč patří mezi špičku... Stejně jako budeš chápat proč v roce 75 byť po jisté evoluci již ztrácí...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
11:18 20.12.2023 185.149.130.XXXTohle mne zaujalo: "protože piloti podle něj budou muset na rovinkách příliš brzy ubírat plyn, aby ušetřili elektrickou energii."
To jako vážně budou brzdit když není potřeba, jen aby ušetřili energii, kterou pak použijí při zrychlení? Už mi to začíná připomínat ekorally. Tak jim dejme 10l paliva a uvidíme, kdo bude nejrychlejší.
Zdroj: [odkaz na stránku]-
-
-
RST
21:31 20.12.2023 84.42.151.XXXKdyž už tam bude 50% alektřiny z výkonu celého auta, tak kde jí na okruhu budou brát? Ano, začnou s tím v polovině roviny. Leda, že by umožnily sběr el. i na předních kolech, ale to už by byly v podstatě čtyřkolky s tím, že by jim pohon na předku nesměl být umožněn.-
Mike17
12:57 21.12.2023 185.149.130.XXXTak polovina z maximálního výkonu neznamená, že půjde polovina energe z baterie. Je to jen maximální výkon.
Ale je to dost na to, aby piloti mohli být nuceni k šetření. Jestli jde od Hornera o taktický tah, nebo o skutečnost, se v roce 2026 dovíme.
-
-
-
-
Fanda.LH
10:11 21.12.2023 83.240.60.XXXUbírají plyn už relativně dlouhou dobu, je to běžná technika šetření paliva (Teď předpokládám, že budou šetřit energii v baterii)... To ale neznamená, že budou brzdit... Ušetříš velkou část energie, kterou spaluješ při udržování maximální rychlosti par desetin vteřin, než dupneš na brzdu... A využiješ ji radši na výjezdu, kdy z té energie těžíš celou rovinku...
Další věc je, že si tím posuneš trochu brzdný bod, takže na konci rovinky jedeš pomaleji, ale delší dobu... Samozřejmě, že bilance je záporná v porovnání s tím, že bys jel 100% plyn brzda, ale v rámci celého závodu, se to prostě vyplatí...
Ostatně bavíme se od zákazu tankování a zavedení hybridních motorů o rekuperaci, efektivitě... Co je asi efektivnější..? Jet plnej plyn a pak tu energii spálit bržděním nebo ji využít při té setrvačnosti ? Samozřejmě, že využití setrvačnosti je efektivnější..-
Mike17
12:56 21.12.2023 185.149.130.XXXEfektivita? Ta má přinášet jen vyšší výkon, nebo nižší spotřebu.
Je velký rozdíl mezi tím, že auto šetří palivo a jezdi kvůli tomu jen poskytne o něco nižší výkon a tím, že jezdec bude úmyslně jezdil pomalu, aby jen co nejplynuleji.
F1 má být o tom, že pilot pojede co nejrychleji může, aby vyhrál. Když zase uvedu extrémní příklad, tak jim můžeme dát jen 10l paliva na závod a necháme je, ať si s tím poradí. Oni to dojedou a někdo vyhraje. Ale budou se ploužit po trati 40km/h a vyhraje ten, co nebude dělat moc předjížděcích manévrů, které by plýtvaly palivem. F1 fakt nemá být závod o nejúspornější jízdu. Má být o nejrychlejší jízdu s nějakým omezením.
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek