DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull se vrhá na stavbu nového aerodynamického tunelu. O motor si Verstappen nedělá starosti

Také Red Bull se navzdory čím dál většímu podílu počítačových simulací rozhodl postavit nový aerodynamický tunel. Jejich první monopost z něj ale bude těžit až v sezóně 2027, kdy už budou v platnosti také nová pravidla pro motory. O ten si nicméně mistr světa Max Verstappen starosti nedělá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull se vrhá na stavbu nového aerodynamického tunelu. O motor si Verstappen nedělá starosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 22.12.2023 13:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 21.12.2023 14:03
Pozor, Mercedes měl na startu jednu dobu v nádrži… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 20.12.2023 09:43
Co se týče "pomůcek" na vývoj… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 21.12.2023 22:12
No tož prej je to takhle : http://www.youtube… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    No tož prej je to takhle :

    [odkaz na stránku]

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Oni si zase najdou cestu, jak moc neztratit a možná i něco získat, mrknu na to, jak bude čas...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Tak jsem to zkouknul, snad i pochopil v čem je problém... Zkrátka nechápu, k čemu tyhle motory potřebujeme... Já bych na to rezignoval a dal nějakou klasiku jako 1,5t nebo V10 3.0...

        Opět se F1 dostane do situace, kdy ty její motory nebudou dobré ani na show, ani na marketing... Celý svět půjde cestou elektra a i ty hybridy, které si myslím jsou nesmysl... Tak nejsou svázány těmito kravinami...

        Oni to nakonec vždycky nějak zvládnou, takže se ty katastrofické scénáře nenaplní... Nicméně pokud budeme svědky nějaké frašky, tak chci vidět jak nějaká hlava pomazaná vysvětluje divákům, proč má mít motor takový a takový průtok, proč musí mít takovou a takovou směs paliva a proč baterky, které to kompenzují, tak vydrží jen tak krátkou dobu... Je to prostě nesmysl...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Já vím, já vím....

          [odkaz na stránku]

          Ale automobilky to co se děje to tak chtějí.....

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            37.188.183.XXX
            To chápu, ale co jim to přináší ?

            Vyrábí něco co je nesmysl, reálně to nikdo nechce a nikoho to ani nefascinuje... Přeci by dávalo smysl bojovat v tom co diváky baví, zajímá a ten zbytek osekat / potlačit...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              109.81.115.XXX
              Možná jo, ale není to jistý. Automobilky potřebují tak jak to nechceme a F1 potřebuje automobilky. Ber to jako fakt. Elektro je dobré řešení pro lidi, ale ne v módu jak to chtějí dělat teď.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Však ať dělaj elektro pro lidi a v F1 ať maj něco co je dobrého pro show... Automobilky jsou v F1 vlastně v pozici sponzora... Všichni asi chápou, že Mercedes chce úspěch v F1 přenést do prodeje osobních aut... Ale skutečně je nutný, aby se motor v F1 nějak vzdáleně přes ucho podobal motorům v silničních autech ?? Za mě to tak není...

                RB taky netrvá na tom, aby se do nádrže lil RB... Je to sponzor, je na kapotě, je na jejich láhvích s vodou... Jezdci se vyfotí s plechovkou, ale to je tak všechno... Automobilky můžou fungovat ve stejném módu... Sponzor na kapotě, piloti jezdí v jejich autech...

                To co fungovalo v éře spalovacích motorů teď logicky nefunguje... A ani nemůže, protože automobilový průmysl se posouvá úplně mimo to co představuje F1...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  109.81.115.XXX
                  Hele F1 je globální bussines a ty značky co tam jsou se lidem vtiskavaji do paměti a to je pak v módu napořád.

                  To co ty navrhuješ je, že nepotřebuješ automobilky. A už to není globální Bussines a rázem je dosah bussinesu (i dlouhodobého) úplně někde jinde. Najednou je to "mrňavé". Potřebuješ a je nutné ukazovat umění možného, co lze vyrobit.

                  chápu tě, asi by to i šlo....ale stojíš na místě, neposouvaš to. Je to rázem malé....

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    83.240.60.XXX
                    Automobilky sponzorují globálně třeba fotbal... Fotbal s automobily nemá nic společného...

                    Nepotřebuješ nutně automobilky, klidně může závodit RB proti Monsteru a Nutelle... Je to úplně jedno... Ostatně třeba v tom fotbalu to tak je, že týmy jsou sponzorovány velkými značkami obecně, neupínají se na konkrétní průmysl...

                    O tom stání na místě... Za mě se F1 a touha po rychlosti vyčerpala... Dosáhli dokonalosti... Vozy jsou neuvěřitelně rychlé přitom spolehlivé, bezpečné atd. Nemáme moc kam jít dál a i kdyby, tak vlastně ani moc dál jít nechceme, jen si naházíme polena pod nohy a s těma se pasujeme, ale zajímá to někoho ? Zajímá někoho, jak se někdo popasuje s teplotou vzduchu v sání, či o čem tam mluvil ?

                    Proto bych šel cestou fotbalu apod... A řekl ok, už nejsme nutně sport, kde se soupeří v technologích... Jsme sport jako takový... Takoví motorizovaní cyklisti, děláme show, lidi to baví a vy / značky byste v tom měli působit, protože máme úžasnou návštěvnost, sledovanost... Naši piloti jsou úspěšnými influencery => Lidi si nepoběží koupit Mercedes, protože uspěl v nějaké absurdní bitvě, ale poběží si ho koupit proto, že ho LH má na tričku, jezdí s ním ve volném čase a chválí si ho...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      Fanda.LH

                      83.240.60.XXX
                      Jak vedeme níže tu debatu, jestli se na to dříve v F1 tlačilo nebo se šetřilo... Tak jistě se min. shodneme na tom, že výzva byla vůbec dokončit závod... Pořád něco netěsnilo, nedrželo, praskalo, všelijak selhávalo...

                      Pravidla mohla být mnohem obecnější, protože nikdo nevěděl kudy ta správná cesta vede a co co obnáší...

                      Tohle už jsme dávno vyřešili a v čem soupeříme ? Že někdo podává 99% výkon a přitom skrz jeho vůz proudí vzduch trochu jinak, než někomu jinému, kdo podává taky 99% výkon, a proto má výhodu 0,5sec / kolo... Když ti vedle sebe postavím Ferrari a RB, tak mi neřekneš proč to tak je..

                      Ale když ti postavím Lotus 72 vedle konkurence 1970, tak budeš chápat proč patří mezi špičku... Stejně jako budeš chápat proč v roce 75 byť po jisté evoluci již ztrácí...

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Tohle mne zaujalo: "protože piloti podle něj budou muset na rovinkách příliš brzy ubírat plyn, aby ušetřili elektrickou energii."

    To jako vážně budou brzdit když není potřeba, jen aby ušetřili energii, kterou pak použijí při zrychlení? Už mi to začíná připomínat ekorally. Tak jim dejme 10l paliva a uvidíme, kdo bude nejrychlejší.

    Zdroj: [odkaz na stránku]

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.115.XXX
      Ale to už je stará kauza. Ostatní tvrdí že to tak zcela jistě nebude a to včetně odborníků z FIA. Prý vystřel do tmy. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Uvidíme. Já doufám, že je to výstřel do tmy. Protože je to proti principu F1.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RST

          RST

          84.42.151.XXX
          Když už tam bude 50% alektřiny z výkonu celého auta, tak kde jí na okruhu budou brát? Ano, začnou s tím v polovině roviny. Leda, že by umožnily sběr el. i na předních kolech, ale to už by byly v podstatě čtyřkolky s tím, že by jim pohon na předku nesměl být umožněn.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Tak polovina z maximálního výkonu neznamená, že půjde polovina energe z baterie. Je to jen maximální výkon.
            Ale je to dost na to, aby piloti mohli být nuceni k šetření. Jestli jde od Hornera o taktický tah, nebo o skutečnost, se v roce 2026 dovíme.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Není to proti principu F1... Naopak, pořád ještě větší část F1 je spojena s nespolehlivostí / šetřením techniky... Nějaké sundávání nohy plynu je úplná sranda, proti tomu co museli piloti více, či méně do nějakého roku řekněme 2003...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Ubírají plyn už relativně dlouhou dobu, je to běžná technika šetření paliva (Teď předpokládám, že budou šetřit energii v baterii)... To ale neznamená, že budou brzdit... Ušetříš velkou část energie, kterou spaluješ při udržování maximální rychlosti par desetin vteřin, než dupneš na brzdu... A využiješ ji radši na výjezdu, kdy z té energie těžíš celou rovinku...

      Další věc je, že si tím posuneš trochu brzdný bod, takže na konci rovinky jedeš pomaleji, ale delší dobu... Samozřejmě, že bilance je záporná v porovnání s tím, že bys jel 100% plyn brzda, ale v rámci celého závodu, se to prostě vyplatí...

      Ostatně bavíme se od zákazu tankování a zavedení hybridních motorů o rekuperaci, efektivitě... Co je asi efektivnější..? Jet plnej plyn a pak tu energii spálit bržděním nebo ji využít při té setrvačnosti ? Samozřejmě, že využití setrvačnosti je efektivnější..

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Efektivita? Ta má přinášet jen vyšší výkon, nebo nižší spotřebu.
        Je velký rozdíl mezi tím, že auto šetří palivo a jezdi kvůli tomu jen poskytne o něco nižší výkon a tím, že jezdec bude úmyslně jezdil pomalu, aby jen co nejplynuleji.
        F1 má být o tom, že pilot pojede co nejrychleji může, aby vyhrál. Když zase uvedu extrémní příklad, tak jim můžeme dát jen 10l paliva na závod a necháme je, ať si s tím poradí. Oni to dojedou a někdo vyhraje. Ale budou se ploužit po trati 40km/h a vyhraje ten, co nebude dělat moc předjížděcích manévrů, které by plýtvaly palivem. F1 fakt nemá být závod o nejúspornější jízdu. Má být o nejrychlejší jízdu s nějakým omezením.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.115.XXX
          Pozor, Mercedes měl na startu jednu dobu v nádrži o 10 kg paliva méně než ostatní. A o výkonu to nebylo že... 12

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v F1 pokračuje ve své dlouhé kariéře

"19 jezdců si teď myslí, že letos titul nezískají." Kdo se podle Alonsa stane šampionem?

Carlos Sainz s novým Ferrari v Bahrajnu

Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

Valtteri Bottas s novým Sauber Kick C44 - Ferrari při testech v Bahrajnu

FOTO: Nové vozy v akci během předsezónních testů v Bahrajnu

Charles Leclerc s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc uhájil vedení

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí soupeře

Verstappen v souboji s Leclercem

Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

Leclerc testuje nové Ferrari SF-24

VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Red Bull RB20

Mistrovský Red Bull odhaluje novou zbraň R20. Podaří se Neweymu opět zaskočit soupeře? + FOTO

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Sobota

    • Závod (16:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. ALONSO, 3. BOTTAS... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama