DISKUZE K ČLÁNKU KVALIFIKACE: Hamilton vypálil Red Bullu rybník
Jízdy na Hungaroringu měly své zvláštní novum v úpravě pravidel - ačkoliv se nečekalo, že by došlo k významným posunům ve startovním poli, signifikantní byly velmi těsné rozdíly na přechodech mezi jednotlivými částmi.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: KVALIFIKACE: Hamilton vypálil Red Bullu rybník
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» SergioPÉREZ
(Hlasovali 2 lidé)
22.07.2023 21:53
Z pověrčivých důvodů už nesledují kvalifikace a… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
juras
12:00 23.07.2023 88.103.92.XXXZajímavá kvalifikace...mě se ten systém s nasazením směsí do jednotlivých částí kvalifikace zamlouvá. Tohle je zajímavej nápad...a pro všechny je to stejný...a alespoň máme srovnání jak na tom jednotlivé týmy jsou s výkonností na jednotlivých směsích na jedno kolo.
Horší je to s tím taktizováním a problémem že někdo nemusí mít opravdu volnou trať...je pravda že do problémů dostává piloty právě taktizování...zas na druhou stranu ideální podmínky nejsou celou dobu po kterou kvalifikace trvá.
Mě by se třeba zamlouvalo aby zkusili opět formát kdy pilot má trať na jedno kolo jen pro sebe. -
SergioPÉREZ
21:53 22.07.2023 78.108.157.XXXZ pověrčivých důvodů už nesledují kvalifikace a vyplatilo se! Zítra s Checem slavíme Bednu! -
-
-
-
Mike17
09:43 23.07.2023 185.149.130.XXXNestihne to ten, co čekal do poslední chvíle. Jeho problém.
Včera by to stihli všichni naprosto pohodlně. Čas na předjetí by měli skoro celé kolo. Šlo by jen o poslední zatáčku, která je pro nájezd do rychlého kola důležitá. Russell ztrácel díky tomu na prvním mezičase 0,7s, v cíli mu chybělo 0,1s.-
-
-
-
Mike17
08:48 24.07.2023 185.149.130.XXXZa pár vteřin ti gumy nevychladnou. V poslední zatáčce už tě nkdo nezdrží, když tě bude muset předjet před nájezdem do boxu. Můžeš mít o stupeň chladnější gumy, ale ty hned zahřeješ. Ztráta bude v max v setinách.
Je to řád jinde, než když tě Gasly začne předjíždět v půlce poslední zatáčky a Russell se z ní rozjížděl z nuly, protože zase čekal na mezeru. Ztratil tam skoro vteřinu a taky mu zchládly trochu gumy.
Tohle by nevyřešilo vše, ale trátal by byla minimální.
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
20:16 22.07.2023 83.240.62.XXXSpíš je to chyba systému jako takového... F1 je o perfekcionismu, není se pak co divit, že všichni vyjíždí na trať na poslední chvíli a vzniká tak tlačenice... Chce to změnit systém... Dal bych jezdcům pouze 2 pokusy, vypouštěl je v pořadí dle MS a opačně, časy sečetl a dle toho určil PP... Žádné předjíždění, taktizování, prostě jen předveď to nejlepší tady a teď...-
RoBertino
20:28 22.07.2023 185.63.97.XXXAle tohle jsme tu už měli. Sice ne v pořadí podle umístění, ale jezdilo se sólo. Těžko říci - to bychom za chvíli mohli nadávat, že se při závodě stane to či ono a skončíme tak, že se budou jezdit handicapy. Proto si myslím, že nejlepší byly tři měřené tréninky ve třech dnech. Tam se pak téměř nebylo na co vymluvit.-
Fanda.LH
20:40 22.07.2023 83.240.62.XXXPotřebuješ relativně krátké časové okno, kdy se rozhodne, protože show... 3 dny to nikdo sledovat nebude... Já bych max. dle pátečních časů vybral TOP10, ale to by zase nahrálo těm nejrychlejším, protože by to minimalizovalo šanci na chybu... Ale zkrátka potřebuješ do televize show na cca tu 1hod, kvůli sledovanosti...
Potom potřebuješ piloty donutit se rozptýlit po trati... Když řekneš máte k dispozici tisíc let, zajeďte v klidu nějaký časy a pak to vyhodnotíme... Tak se nepřekvapivě stane, že 999 let 364dní 23hodin 59min se bude tak nějak kroužit, aby se v poslední minutě setkalo celé startovní pole v poslední zatáčce na vjezdu do toho skutečně rychlého kola... Protože o tom je F1... Být ve správný čas, na správném místě... Tzn. nesmíš jim dát možnost volby... Tzn. 1. vyjede Max, protože vede šampionát, 2. Peréz atd. atd... Následně se to otočí a hotovo šmytec...
Samozřejmě nemusíme to řešit vůbec, taky to má něco do sebe...-
-
Fanda.LH
23:19 22.07.2023 83.240.62.XXXJá vím, že to bylo jiné, problém je, že všechno bylo jiné včetně myšlení... Když se podíváme na pitstopy v 80tých letech, tak vidíme partu borců v kraťasech s kšiltovkou na hlavě, co chce v první řadě vyměnit pneumatiky a téměř neřeší, jak dlouho to bude trvat... Hlavní je udělat svou práci a nic nezkazit... Vidíme kam se to dostalo, dnes je to takový závod v závodě... Mechanici jsou sportovci, kteří předvádí špičkový týmový výkon...
A takhle je to se vším, proto je potřeba se přizpůsobit tomu co je a neohlížet se na to co bylo... Já např. dlouhodobě vyzdvihuji zákaz tankování... Nejprve se netankovalo... Pak se s tím v 80kách začalo experimentovat, začalo to vycházet a nakonec se to stalo standardem... Problém nastal ve chvíli, kdy to týmy ovládly na 100%, zapojily do toho SW analýzy a začaly to počítat tak, aby jezdci byli co nejrychlejší => Co nejvíce jezdili na čistém vzduchu = Co nejméně předjížděly atd. atd. V tu chvíli byl krok správným směrem to zrušit...
Tady bych to viděl podobně... Přestal bych si hrát na 10, 15, 20min, kdy mají piloti prostor předvést nějaký výkon... Zaměřil se na to, že vyjíždí zpravidla ve stejný okamžik, kdy je trať nejrychlejší... Tuhle proceduru jim narušil...
-
-
-
-
Mike17
09:52 23.07.2023 185.149.130.XXXJak píše Robertino, tohle už tu bylo. A neosvědčilo se to.
Divácky neatraktivní a mnohem vic neférové.
Poslední bude mít v drtivé většině nejlepší podmínky, první ty nejhorší. V každé sezoně jsou kvalifikace, kdy prší, nebo se naopak jezdí za soumraku, kdy trať chládne. Když přijde na déšť, v podstatě rozhodneš rovnou o roštu a nikdo nemusí vyjíždět z boxů.
Při současném systému občas dojde na takovouto prasárnu, ale ostatní mají férové podmínky.-
Fanda.LH
13:49 23.07.2023 83.240.62.XXXBylo to tu v jiné době... Já bych to udělal trochu jinak... Kroužili by hromadně v pořadí, které bych určil... Nebylo by to tak, že by kroužil jeden a ostatní čekali... Jen bych jim dal k dispozici všem jen ty 2 kola, tzn. 1. rychlé a následně 2. rychlé kolo, aby se nestávalo, že se budou potkávat piloti v rychlém a pomalém kole na trati...-
Mike17
17:11 23.07.2023 185.149.130.XXXMusel bys dát velké rozestupy, aby jezdce neovlivnilo auto před ním. V případě že začne pršet by měli piloti na konci smůlu a opačně při usychání.
Je to nefér. Druhé kolo by bylo bez přezutí zbytečné. 2 rychlé kola gumy nedají.
A celá kvalda by se smrskla na 3 minuty. Jaký divák ti zaplatí tísíce za 3 minuty zábavy?
Současná verze je mnohem lepší.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek