DISKUZE K ČLÁNKU Šéf Mercedesu nabízí dvě řešení po chaosu s pozávodními penalizacemi v Rakousku + ANKETA

Velká cena Rakouska nabídla skvělou podívanou a spoustu předjížděcích manévrů, kaňku na vydařeném víkendu však způsobila hromada penalizací, kvůli kterým se několik hodin po dojezdu do cíle měnily výsledky. Šéf Mercedesu Toto Wolff nabízí dvě řešení, aby se něco podobného v budoucnu neopakovalo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéf Mercedesu nabízí dvě řešení po chaosu s pozávodními penalizacemi v Rakousku + ANKETA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 05.07.2023 02:07 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 03.07.2023 18:40
Volové se tam už pasou. Jestli bude FIA takhle… »
» daaviid23 (Hlasovali 4 lidé) 03.07.2023 10:07
Je to nešťastné, nicméně většina pilotů neměla s… »
» GRAHAM (Hlasovali 3 lidé) 04.07.2023 08:45
Red Bull Ring prodloužil smlouvu do roku 2030,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • James H.

    James H.

    46.135.11.XXX
    Betonové patníky a za nimi příkop.
    Potom by si každý rozmyslel, vyjíždět z trati.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Red Bull Ring prodloužil smlouvu do roku 2030, takže je reálné, že si podobných zmatků užijeme ještě hodně. Otázkou je, jak situaci řešit. V minulosti existovala snaha využít „klobásové“ obrubníky, ale ty byly odstraněny z důvodů obav o bezpečnost. F1 navíc přišla se striktním postojem, podle kterého bílé čáry vymezují trať a tečka.

    FIA po každé grand prix vydává formální zprávu, ve které aktuální závod hodnotí, aby měl pořadatel zpětnou vazbu a mohl do dalšího roku provést zlepšení. Vloni ředitel závodu Niels Wittich napsal šéfům Red Bull Ringu, aby provedli v zatáčkách 9. a 10. úpravy.

    Ve zprávě jasně doporučil, aby byly v těchto zatáčkách přidány malé štěrkové zóny, které by pomohly působit jako přirozený odrazující prvek a zabránily by jakémukoli většímu problému s traťovými limity.

    Požadavek však nebyl vyslyšen kvůli komplikacím, které by taková změna přinesla závodům MotoGP. Zástupci světa dvou kol preferují spíše velké asfaltové únikové zóny.

    Po víkendovém fiasku ale řídicí orgán nepochybně tlak na Red Bull Ring ještě zvýší.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      no, jsem fakt zvědav, co se do příštího roku změní.
      nechci být nějakým velkým pesimistou, ale odhaduji, že nic. rád bych se ale mýlil.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Hlavně berte v potaz, že když udělají lépe pro jednu soutěž, bude problém pro jinou soutěž. Motosport není jen F1. To je gró tohoto přízpěvku. Pokud si někdo myslí, že vlastník okruhu Redbull nechtěl preferovat F1.....tak ať si to zde obhájí. Je to samozřejmně nesmysl. Na okruhu jsem letos byl a mají to tam zorganizované za mne na jedničku. 11

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          To jsou jen výmluvy... MotoGP bych řekl, že má asfaltové zóny na menšině tratí, ale samozřejmě mění se to i tam... Problém je, že z MotoGP se pomalu stává F1 na 2kolech, což nepřekvapivě zabíjí závodění a nic dobrého to nepřináší...

          Všechny tyhle ty důvody jsou jen záminka, proč něco nedělat... Ale skutečný důvod je jednoduchý... Majitelé komerčních práv chtějí draze prodat, pořadatel chce pořádat s co nejmenšími komplikacemi a týmy chtějí dojet do cíle s co nejmenšími škodami... Nikdo ze zúčastněných nechce žádné drama, žádné komplikace... To je skutečný důvod...

          Dříve byly VC akce pro nadšence, konaly se tam, kde někdo zaplatil týmům startovné a kompenzoval si to vstupným od diváků... Čím větší je to byznys, tím víc je to o egu, že mám na to to pořádat, tím víc je to o sponzorech, tím víc je to o státních penězích... Zmenšuje se ten přímý dopad v podobě platících diváků... To, že by nás to za určitých okolností bavilo více, zkrátka už není tak podstatné... Dokud to sledujeme, což dnes není taková oběť jako dřív, dokud sponzoři platí, státy dotují... Tak to pojede dál a budou se dělat čárky za přejetí bílé čáry...

          Ještě bych doplnil... Zaznamenal jsem řeči, jak LH plakal apod. Chápu proč to lidi říkají, ale obávám se, že nechápou proč se to děje... Já si pamatuju, když jsem to sledoval kolem roku 2006 (Sledoval jsem to i dříve, ale zmiňuji to kvůli tomu, že v té době, už jsem byl tzv. online)... Tak tehdy jsme nadrženě sledovali celé VC, počasí, sledovali jsme live timing a domýšleli kde se kdo nachází, kdy se potkají atd... Pak jsme o tom diskutovali na fórech a to byla pro mě ta show a zábava... Proto si taky pamatuji spoustu VC, mám je v hlavě jako fanoušek LH, všechny křivdy apod. 12

          Dnes je to ale jinak, internet je úplně jinde... Dnes se ta show zredukuje na pár vteřin na netflixu, kde zazní stěžování LH a chvála Maxe od Hornera... Divák na místě si udělá selfie na instagram a odškrtne si, že už byl... Divák online dá like na posty... Tohle je dnes ta show... LH a spousta dalších aktérů hrají svoji roli, když aktivně vytváří momenty, které se dají sestříhat a použít...

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • SergioPÉREZ

    SergioPÉREZ

    78.108.157.XXX
    Dnešní vozy F1 jsou strašně těžké a na monopost se ta vysoká hmotnost nehodí. O hodně více působí odstředivá síla, ztrácí se dynamika a vozy se těžkopádně chovají jako lodě, kachny... 12 To je za A jedna strana mince.. V souladu s tím za B by se ruku v ruce měly zatáčky 9 a 10 "rozumě" rozšířit a neřešit limity tratě. Takže nechat jak to je, akorát asi o 1,5 metrů udělat širší zatáčky a je po problému. 11

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Když se nebudou řešit limity tratě, tak asfaltové výběhové zóny ztratí svůj smysl... Takže to bych byl proti tomu...

      Tak jak to vidím já, tak problém je v tom, že asfaltové zóny umožňují jezdit jezdcům na úplně jiné hraně... Když ti natáhnu lano 0,5m nad zemí a řeknu přejdi na druhou stranu, tak nemáš co ztratit, prostě to zkusíš... Když to bude 500m nad zemí, tak ani náhodou nejsi sebevrah...

      Teď si představ, že jsi pod tlakem, když tu hranu trefíš, tak získáš třeba 0,2sec... Ty víš, že to dokážeš, ale hrana + tlak = chyby a tam stačí málo, strašně málo a z jizdy po čáře je jízda za čárou... Ty jsi pod tlakem toho, že když to nebudeš dělat, tak prohraješ závod a vlastně je to tvoje chyba, protože ty jsi nevytěžil 100%... Jsi pod tlakem toho, že do jisté míry to prochází, min. řekněme není penalizace za každý výjezd, ale až za opakovaný... Samozřejmě jsi pod tlakem soupeře, co když on to trefuje o něco lépe než ty ? Co když mu to lépe drží / zatáčí ? Tohle by ale podle mě nemělo to co by mělo rozhodovat...

      Za mě by se mělo to lano zvednout nahoru a teď ukažte jaký jste frajeři... Můžeš riskovat, ale když ti to nevyjde v jednom za 100 pokusů, tak to bude velký problém... I když ti to jen trochu nevyjde, tak to může být velký problém... A ne, že všichni dojedou do cíle a pak přijde na řadu pravítko a komisaří určí kdo jak dojel...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Racek

        Racek

        78.80.232.XXX
        No jistě, těžké vozy a profil zatáček, s tím lze souhlasit, ale já za hlavní důvod pokládám nedostatek tréningu. Dvě kvalifikace a dva závody a k tomu hodinu tréningu, to nemohlo dopadnout jinak. Jezdci si nemohli odzkoušet záludnosti tratě.Tréning in natura se rozhodně nedá nahradit simulátorem, že..

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          To si myslím, že paradoxně nehraje žádnou roli... Dnešní jezdci jsou takoví profíci, že by to měli zvládnout na jakékoli trati na světě, bez ohledu na to, zda na ni někdy jeli, či nikoli... Možná 1. kolo by nebylo to nejrychlejší, ale křivka učení je v jejich případě opravdu strmá...

          Důvod proč LH, Sainz apod měli tolik výjezdů mimo trať je, že zkrátka byli pod tlakem jiných jezdců a potřebovali hájit svoji pozici... Kdo nebyl pod tlakem, tak se tomu vyvarovat dokázal...

          Tady by se dalo zase spekulovat... Současné vozy jsou příliš rychlé v důsledku toho se téměř nedá předjíždět... Máme tu však DRS, které se to snaží napravovat, což ale znamená, že předjíždět se dá pouze v určité části trati a to třeba snadno a jinde ne popř. jinde to nedává smysl... A právě tam jinde ten bránící se jezdec musí najet ten náskok, aby v DRS nebyl v tak velkém ohrožení... Takže když někdo spustí hohoho, Max to zvládl bez porušování limitů, tak zatleskáme Maxovi a představíme si jeho trnitý závod, opravdu jen představíme, protože se to fakt nestalo... Jak chudáka někdo nahání v DRS zóně a tlačí ho na samotnou hranu...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • SergioPÉREZ

          SergioPÉREZ

          78.108.157.XXX
          Tak sprinty, které narušily zavedený tréningový víkend F1 je kapitola sama pro sebe 02 Nejhorší je, že staré zavedené klasické okruhy vůbec nevyhovují dnešní generaci monster F1. Třeba v Imole to už vůbec není ono. Ani Silverstone to teď nespasí. Pokud závod nerozhodí VSC, SC, déšť, tak se vozy budou těžce předjíždět, naopak se zaseknou v DRS vláčku. Při tak velké rychlosti jak se trochu vychýlíš z ideální závodní stopy tak s tou těžkou váhou letíš do pryč. Dříve se tady s podstatně lehčími vozy mohlo lítat zleva zprava, využívat celou šířku, brzdit a předjíždět o sto šest, protože vozy si dokonale rozuměly s tratí a trať zase s vozy F1. V současné době už jsou tyhle staré klasické okruhy dost nekompatibilní k požadavkům na jízdní vlastnosti současných vozů. Za jejich překombinovanou a těžkopádnou konstrukci mohou automobilky a možná i FIA.
          Teď v Silverstone tuším chaos nebo nudu Hmm 05

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    štěrk je nejjednodušší a nejpraktičtější řešení. nevadily by mi ani podílné obruby osazené přesně na šířku auta od limitu trati, ale tam je trošku potíž bezpečnost a to hlavně v soubojích. a dalším řešením, které zatím není nikde zmíněné jsou čidla. ta vyhodnotí pozici auta ihned a komisaři se tím vůbec nemusí zabývat. navíc informace o porušení by byly k dispozici ihned a ne po několika kolech.
    osobně bych byl pro, aby pokud nedostane pilot varování nejpozději v následujícím kole po porušení limitu, nebylo porušení limitů bráno v potaz.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Čidla jsou nejhorší řešení, přirozená bariéra je ta nejlepší... Ze silnice taky nesjedeš, aby sis zkrátil přes trávu...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Nejezdí tam jen formule. 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          A v O2 aréně se nehraje jen hokej... Řekneme hokejistům, že tam budou jezdit v kolečkovkách, aby nenarušovali koncertovej setup ? Vždyť je absurdní argument...

          -Tzn. šlo by to přizpůsobit GP F1

          A to jako MotoGP sleduji a miluji víc než F1... Je zvláštní, že na většině tratí štěrk ani tráva nejsou problém...

          - Phillip island tráva, Brno tráva štěrk atd. atd.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Běž jim poradit, je to tam samej nýmand. 12 03

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              85.160.16.XXX
              Velká část jejich práce je politika, což je dost nýmandská práce, kdy řešíš kraviny, prakticky nic vyřešit nemůžeš, ale současně se musíš tvářit, že bez tebe to nejde a tak musíš vykazovat činnost jako je dělání si čárek, když někdo přejede bílou čárou...

              Celkově oni nepotřebují poradit, protože nemají potřebu tohle řešit... Z jejich pohledu byznys běží a tohle jsou jen detaily, které trápí pár F1 nerdů na internetu...

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                88.103.239.XXX
                To si nemyslím, ono nelze vyhovět vždycky všem ve 100%. To tak prostě je. To jen vy chcete aby to bylo ve 100% správně pro vaše potřeby a na potřeby druhých nekoukáte. FIA to chtěla, jenže okruh a patří Redbullu nevyhověl.

                PS: V Brně namaj zase asfalt. 12

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.62.XXX
                  Asfalt pro potřeby GP, což je tak příznačné, že mluvíš o tom jak něco nejde, protože se nelze přizpůsobovat jen jedné sérii... Ale haha Brno nemá asfalt... Najednou to není, že na všechny možné cupovky, včetně GT i formulových sérii to stačí, tzn. vy jezdci MotoGP máte smůlu a jeďte pomaleji, vždyť jste nejlepší na světě... Najednou je nutné přeasfaltovat celou trať za 100+ mega...

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama