DISKUZE K ČLÁNKU McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Lando Norris po svém týmu požaduje, aby během zimy udělal stejný pokrok, jako se minulý rok povedl Ferrari při přechodu na novou generaci monopostů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 25.01.2023 18:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 23.01.2023 12:55
hlavně ferrari využilo toho, že ta špička se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2023 09:58
Mclaren od té doby co není továrním týmem, tak se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2023 10:01
Ono mu nic jiného nezbývá... I když nevyhrává,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Ještě bych doplnil diskuzi na předchozí stránce...

    LH dominoval v Brazilii opravdu nevídaně. Ať si říká kdo chce co chce, tak evidentně jel v úplně jiným režimu a jel v něm téměř celý sprint a závod... Ptali se VB proč tak na LH ztrácí, nešlo nutně jen o Brazilii, ale celkově o konec sezóny... A VB řekl, že o tom nemůže mluvit, ale že nemají s LH úplně stejné vozy...

    Laicky jsme si to asi všichni vysvětlovali tak, že Mercedes zkrátil životnost PJ, ale ta dominance byla taková, že mi nedává smysl, aby kdokoli se zákazníků podobný krok během sezóny neučinil... Tzn. přijal penalizaci, ale získal obrovskou výhodu...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Musíš na to koukat z pozice vyrobce motoru. Kdyby bojovali s Mclarenem, tak by tohle neudělali, protože by nemohli. Bojovali proti Hondě, tak to šlo. Zákaznici sice musí dostat to samé , ale mohou odmítnout.

      Proč myslíš že Ferrari vždy dávalo svým zákazníkům motory o víkend dříve ? 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        To, že nedostávají upgrady všichni současně vede k tomu, že stejné motory nemají... Pokud chceš naznačit, že netovární týmy jim testovaly motor... Pak si musíme připustit, že z toho mohli vyvodit něco co jim dávalo oproti netovárním výhodu... Umím si představit, že netovarní tým dostane verzi 2 a tovární pak 2.1 ...

        Každopádně nevím co myslíš dívat se na to z pozice výrobce motorů... Ta výměna dala LH takovou výhodu i proti VB, že kdyby stejné možnosti měli zákazníci, tak nevěřím tomu, že by to nevyužili... Williams pro získání extra bodů, těm může být nějaká pentle ukradená... A Mclaren pro zisk vítězství, bedny apod... 21 od toho nebyli daleko... Zvláštní...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.239.XXX
          Další motory stojí strašné peníze a taky Mercedes naladí raději motor slaběji, než aby měl závadu a chtějí ( trvají na tom- je to Mercedes přikázaní- nakonec vidíš tu spolehlivost) že motor má fungovat 7 závodů a bez závady. Viz loni, tam na začátku tlumil Mercedes kvůli ojinicím, pak je vyměnil a rázem dorovnal Hondu a letos daší výkon přijde.

          LH to dostal jen kvůli boji o titul. taky to byla skvělá reklama na motory Mercedes. A motor když musí vydržet jen 3 závody, lze provozovat zhola jinak než na 7 a to zcela zásadně. S jiným mapovaním. Riziko že odejde, je taky značně větší. taky ber v potaz , že tehdy měli problém, že motory s odjetýma závodama šli výkonově dolu.
          Taky vem v potaz motorová pravidla, ty se postupně od roku 2017 spřisňují.
          FIA by si to pohlídala , kdyby šlo o Mclaren vs Mercedes ( příklad) Nelze mít různý soft a hardwér.
          Letos je tuším povinná jen jedna motorová mapa.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Hezky napsáno a skoro se vším souhlasím .... ale stále si myslím že výrobce motorů z nich ve vlastním autě vytáhne víc než zákazník, ale obrovský rozdíl to neudělá - třeba 0,1 až 0,2? A když nějaký "zákazník" postaví o třeba půl sekundy lepší káru, tak tovární tým s tím nic nenadělá ... viz RB vs Renault se stejným motorem. 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              88.103.239.XXX
              0,2 je tak 10HP a myslím že ne.Ale těží z toho, že umístěí chlazení a ostatní věci řeší dle svých priorit.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Já jsem fanoušek McL ale myslím si že Lando (jestli to myslí vážně), tak má příliš vysoké očekávání! 07 Samozřejmě je to možné udělat takový pokrok, ale já bych byl realistický, a viděl bych očekávání výkonnosti McLarenu na určité stáhnutí ztráty na top 3 týmy a vedení středu pole - nic jiného vlastně není dost pro takový tým jako je McL. je možné že Landovo vyjádření je taky částečně nátlak na tým, protože jestli McL nenaplní očekávání, tak sem si jistý že po měn šáhnou top týmy .... je prostě top pilot. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Ono mu nic jiného nezbývá... I když nevyhrává, tak v Mclarenu září, což mu dává do budoucna naději, že se časem do lepšího auta dostane...

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Jedno mu určitě nepřeju - jít vedle Maxe do RB, protože to je Maxův tým a ani Lando by tam neměl šanci - jinak bych ho klidně viděl v Mercedesu vedle George, nebo dokonce vedle Sainze u Ferrari (ale to je míň pravděpodobné). Nejlepší by bylo kdyby opravdu McLaren udělal top káry a Lando by jezdil o tituly tam! 01 21

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Lando mohl jít do Redbullu, takže bych o naději nemluvil. Chtěl zůstat tam kde je.

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          O jaké přesně naději?
          On má smlouvu myslím do 2025, a v tu dobu už nebude moct mít McLaren žádné výmluvy aby nepostavil top auto .... 17 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ale teď jít do RB je sebevražda... Já o té naději mluvím v tom smyslu, že v Mclarenu se udržuje ve středu pozornosti, což mu dává šanci si do budoucna vybírat z x možností... Když teď půjde do RB, pravděpodobně pohoří a zájem klesne...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      hlavně ferrari využilo toho, že ta špička se rvala o titul a při změně pravidel a rozpočtovém stropu teoreticky neměli mít možnost investovat tolik prostředků do vývoje nového vozu. U mercedesu se to potvrdilo, red bull zkrátka porušil strop. Tuhle šanci ovšem mcl prováhal, přestože měl teoreticky lepší výchozí pozici než ferrari. Sice není nemožné to stáhnout, protože to je takový ten normální koloběh pravidel, že se výkonnost vozů přiblíží tím víc, čím déle jsou pravidla stabilní, ale budou to mít těžké a spíš bych víc věřil alpinu než mcl že se docvaknou na špičku

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Já tam vidím Aston.... kapku sice spekulace, ale tipnu si. Mclaren ale taky něco kuje , ale prý až na druhou polovinu sezóny.

        Ano Alpine hodně investoval, tam to má logiku. Teď jen jak na tom bude motorově, když zbytek to letos posune a budou z toho 3-4 desetiny jen motorově.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          aston je pro mě spíš takovou velkou neznámou. Sice určitý potenciál mají, ale alpina je přeci jen tovární tým a už loni měli poměrně velké záblesky rychlosti, tak jestli to pro letošek odladí a vyřeší spolehlivost, tak by se na tom 4 fleku mohli poměrně zabydlet.
          Mcl je mi líto, ale tam to vidím fakt bledě. Pokud nedostanou tovární podporu (a hlavně finance) na rok 2026 tak se obávám, že se spíš budou posouvat do zadních pozic startovního pole. Prý není vůbec dobrý signál, že andreas seidl takhle bez skrupulí opustil mcl...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Na tom AS něco být bohužel může, na druhou stranu jsou to spekulace. On řekl už kdysi, že v roce 2025 novou smlouvu nepodepíše. Tam je to gró že se dohodli.
            Uvidíme, F1 je teď stabilní finnačně, takže každý může budovat dle svych schopností a být výhledově konkurence schopný.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              třeba překvapí

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                88.103.239.XXX
                Letos to nevidím, jedině snad náhodně že by vše zapadlo, ale to je mód bychařina.

                Teď to nejde udělat tzv hned, ale musí se na tom makat.Mít tým techniků co auto vymyslí, vyladí a pak tým co s ním zajede výsledky. Skladačka. To tam teď nemají myslím....respektive konkurence je na tom lépe.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Mclaren od té doby co není továrním týmem, tak se propadá dolů a dolů... 2010-12 se drželi jen proto, že dobíhaly 8mi válce, které znaly od A do Z... Jak začaly hybridy, tak se jim nedostává stejného SW a tenhle nedostatek nemají čím kompenzovat...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Signifikantní záběr hlavních hrdinů letošního ročníku

Sezóna F1 v číslech, souvislostech i názorech - shrnutí ročníku tentokrát vzácně vyrovnaného

Gilles Villeneuve byl pro Waltera Wolfa ikonou

Walter Wolf po letech prozradil, proč Villeneuve nejezdil za Wolf

Mistr světa Max Verstappen

"Norris opravdu nahnal Verstappenovi strach," říká se Rosberg

Fanoušci týmu Ferrari - Tifosi

Vánoční výzva pro naše čtenáře, debatéry a vůbec všechny, co chodí rádi na www.F1NEWS.cz

Jediné představení „ventilátoru“ na trati - Grand Prix Švédska 1978

Legendární „ventilátor“ Brabhamu většina fanoušků F1 zná. Ale víte o jeho konkurentovi?

Guanyu Zhou je jedním z několika pilotů, které příští rok už ve startovním poli neuvidíme (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Gratulace vítězům, odhodlání do roku 2025

Vyhráli sice „jen“ Pohár konstruktérů, ale McLaren a oba jeho piloti patřili k nejvýraznějším v letošním roce (ilustrační foto)

Zázraky se nekonaly, penalizacemi a kolizemi provázený závod vyhrál Norris, slaví i McLaren

Checo Pérez se tentokrát vyvaroval chyb, ale zase doplatil na zmatky kolem traťových limitů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: je znát, že sezóna se chýlí ke konci

Charles Leclerc si v kvalifikaci musel připadat jako oběť nějakého „spiknut“ (ilustrační foto)í

Kvalifikace přála oranžové barvě, Leclerc odstartuje poslední

Připravil si Piastri výkonem ve třetím tréninku půdu pro své první pole-position v Grand Prix? (ilustrační foto)

Poslední trénink v režii McLarenů, vytáhly se oba Haasy, Leclerc nebyl v dobrém rozpoložení

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama