DISKUZE K ČLÁNKU McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Lando Norris po svém týmu požaduje, aby během zimy udělal stejný pokrok, jako se minulý rok povedl Ferrari při přechodu na novou generaci monopostů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 25.01.2023 18:08 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 2 lidé) 23.01.2023 12:55
hlavně ferrari využilo toho, že ta špička se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2023 09:58
Mclaren od té doby co není továrním týmem, tak se… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 23.01.2023 10:01
Ono mu nic jiného nezbývá... I když nevyhrává,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
0,2 je tak 10HP a myslím že ne.Ale těží z toho, že umístěí chlazení a ostatní věci řeší dle svých priorit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Hezky napsáno a skoro se vším souhlasím .... ale stále si myslím že výrobce motorů z nich ve vlastním autě vytáhne víc než zákazník, ale obrovský rozdíl to neudělá - třeba 0,1 až 0,2? A když nějaký "zákazník" postaví o třeba půl sekundy lepší káru, tak tovární tým s tím nic nenadělá ... viz RB vs Renault se stejným motorem. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Další motory stojí strašné peníze a taky Mercedes naladí raději motor slaběji, než aby měl závadu a chtějí ( trvají na tom- je to Mercedes přikázaní- nakonec vidíš tu spolehlivost) že motor má fungovat 7 závodů a bez závady. Viz loni, tam na začátku tlumil Mercedes kvůli ojinicím, pak je vyměnil a rázem dorovnal Hondu a letos daší výkon přijde.

LH to dostal jen kvůli boji o titul. taky to byla skvělá reklama na motory Mercedes. A motor když musí vydržet jen 3 závody, lze provozovat zhola jinak než na 7 a to zcela zásadně. S jiným mapovaním. Riziko že odejde, je taky značně větší. taky ber v potaz , že tehdy měli problém, že motory s odjetýma závodama šli výkonově dolu.
Taky vem v potaz motorová pravidla, ty se postupně od roku 2017 spřisňují.
FIA by si to pohlídala , kdyby šlo o Mclaren vs Mercedes ( příklad) Nelze mít různý soft a hardwér.
Letos je tuším povinná jen jedna motorová mapa.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
To, že nedostávají upgrady všichni současně vede k tomu, že stejné motory nemají... Pokud chceš naznačit, že netovární týmy jim testovaly motor... Pak si musíme připustit, že z toho mohli vyvodit něco co jim dávalo oproti netovárním výhodu... Umím si představit, že netovarní tým dostane verzi 2 a tovární pak 2.1 ...

Každopádně nevím co myslíš dívat se na to z pozice výrobce motorů... Ta výměna dala LH takovou výhodu i proti VB, že kdyby stejné možnosti měli zákazníci, tak nevěřím tomu, že by to nevyužili... Williams pro získání extra bodů, těm může být nějaká pentle ukradená... A Mclaren pro zisk vítězství, bedny apod... 21 od toho nebyli daleko... Zvláštní...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Musíš na to koukat z pozice vyrobce motoru. Kdyby bojovali s Mclarenem, tak by tohle neudělali, protože by nemohli. Bojovali proti Hondě, tak to šlo. Zákaznici sice musí dostat to samé , ale mohou odmítnout.

Proč myslíš že Ferrari vždy dávalo svým zákazníkům motory o víkend dříve ? 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Ještě bych doplnil diskuzi na předchozí stránce...

LH dominoval v Brazilii opravdu nevídaně. Ať si říká kdo chce co chce, tak evidentně jel v úplně jiným režimu a jel v něm téměř celý sprint a závod... Ptali se VB proč tak na LH ztrácí, nešlo nutně jen o Brazilii, ale celkově o konec sezóny... A VB řekl, že o tom nemůže mluvit, ale že nemají s LH úplně stejné vozy...

Laicky jsme si to asi všichni vysvětlovali tak, že Mercedes zkrátil životnost PJ, ale ta dominance byla taková, že mi nedává smysl, aby kdokoli se zákazníků podobný krok během sezóny neučinil... Tzn. přijal penalizaci, ale získal obrovskou výhodu...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Tohle FIA hlídá, fakt ten soft je stejný.

Hele třeba zvolené převody, to může dělat světelný léta.

Nastuduj na : f1technical.net/forum/

Taky ber v potaz, že možnosti týmů jsou pořad různé a nemají stejné možnosti ohledně vývoje. I počty "vyzkumniků" se liší, ne každý využívá plný rozpočet, ingrediencí spousty.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Letos to nevidím, jedině snad náhodně že by vše zapadlo, ale to je mód bychařina.

Teď to nejde udělat tzv hned, ale musí se na tom makat.Mít tým techniků co auto vymyslí, vyladí a pak tým co s ním zajede výsledky. Skladačka. To tam teď nemají myslím....respektive konkurence je na tom lépe.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Ano i ne... Mám pocit, že dnes když dojde na soboj týmů top3 se zbytkem světa, tak si je ti top 3 mažou na chleba příliš snadno... Tohle prostě nebejvalo...

Mám proto 2 vysvětlení... 1. že mají k dispozici extra výkon, který nedá středopolové konkurenci šanci vzdorovat... 2. Že týmy středu pole se ani vzdorovat nesnaží, protože by jim to v celkové strategii jen uškodilo...

Každopádně fakt, který jsem zmínil o TOP6 resp. podiích je do očí bijící a vůči F1 dost nedobře vyznívající... Sám si prostě odpověz na otázku jak je možné, že střed pole tak moc ztrácel i na Mercedes, který se očividně trápil...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
třeba překvapí

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Celkový balík to dělá. Monopost, Jezdec, motor. Motorovou mapou to nebude. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Na tom AS něco být bohužel může, na druhou stranu jsou to spekulace. On řekl už kdysi, že v roce 2025 novou smlouvu nepodepíše. Tam je to gró že se dohodli.
Uvidíme, F1 je teď stabilní finnačně, takže každý může budovat dle svych schopností a být výhledově konkurence schopný.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
aston je pro mě spíš takovou velkou neznámou. Sice určitý potenciál mají, ale alpina je přeci jen tovární tým a už loni měli poměrně velké záblesky rychlosti, tak jestli to pro letošek odladí a vyřeší spolehlivost, tak by se na tom 4 fleku mohli poměrně zabydlet.
Mcl je mi líto, ale tam to vidím fakt bledě. Pokud nedostanou tovární podporu (a hlavně finance) na rok 2026 tak se obávám, že se spíš budou posouvat do zadních pozic startovního pole. Prý není vůbec dobrý signál, že andreas seidl takhle bez skrupulí opustil mcl...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Právěže vše lze obejít... A mně nejde do hlavy ten evidentní rozestup mezi špičkou a středem pole... Koukni se, kolikrát jezdci mimo první tři top týmy dojeli v TOP6..? A bedna ? Jediná bedna Landa v Imole... Jinak nikdo mimo RB, Fer, Mer na bedně nebyl... Já proto nemám jiný vysvětlení...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Byla doba kdy to tak být nemuselo. 12 a vše lze obejít.

Co měli nevím, ale slabší motor následně byl taky. 04

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Výmluva je jasná... Bohužel nejsou továrním týmem...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
To by mě vcelku zajímalo jak to hlídají... Když má jezdec nějaký problém, tak dostává pokyny jak doslova přeprogramovat svůj vůz za jízdy na volantu... Fakt by mě zajímalo jak hlídají, aby nezapnul něco, co by neměl popř. něco co zákazník udělat nemůže...

A pokud ano, tak by mě zajímalo, jak je dokázalo Ferrari a nejspíš nejen Ferrari tak dlouho podělávat s tím olejem (Prý svého času podivně smrděl i Mercedes)...Ať mi nikdo neříká, že Alfa i Haas měli tohle Know How...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Předpokládám, že motory Mercedes mají módy, do kterých se netovární týmy nedostanou...

To předpokládáš špatně. Vše musí být stejné, případně to musí netovární tým odmítnout, k dispotzici to však mít musí. To FIA hlídá.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
No vidíš a to musí dle pravidel být stejné.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Bože, jasně, že musej mít "stejný" SW, žádný jiný by si s jejich PJ nerozuměl, samozřejmě jsem to myslel ohledně toho jaké mají k dispozici nastavení apod.

Slyšel jsem, že i v nižších kategoriích se obchází omezení nastavení toho jak dlouho může být motor v maximálních otáčkách... Zkrátka vyvolení na špici mají ten maximální výkon k dispozici o něco delší dobu... Jak bys to nazval ? Za mě je to SW úprava, motor mají +- stejný, ale úplně stejně nepracuje...

Předpokládám, že motory Mercedes mají módy, do kterých se netovární týmy nedostanou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama