DISKUZE K ČLÁNKU McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris
Lando Norris po svém týmu požaduje, aby během zimy udělal stejný pokrok, jako se minulý rok povedl Ferrari při přechodu na novou generaci monopostů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Fanda.LH
(Hlasoval 1 člověk)
23.01.2023 09:58
Mclaren od té doby co není továrním týmem, tak se… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kaša
14:05 25.01.2023 82.142.123.XXX
Hezky napsáno a skoro se vším souhlasím .... ale stále si myslím že výrobce motorů z nich ve vlastním autě vytáhne víc než zákazník, ale obrovský rozdíl to neudělá - třeba 0,1 až 0,2? A když nějaký "zákazník" postaví o třeba půl sekundy lepší káru, tak tovární tým s tím nic nenadělá ... viz RB vs Renault se stejným motorem.
GRAHAM
11:24 25.01.2023 88.103.239.XXX
Další motory stojí strašné peníze a taky Mercedes naladí raději motor slaběji, než aby měl závadu a chtějí ( trvají na tom- je to Mercedes přikázaní- nakonec vidíš tu spolehlivost) že motor má fungovat 7 závodů a bez závady. Viz loni, tam na začátku tlumil Mercedes kvůli ojinicím, pak je vyměnil a rázem dorovnal Hondu a letos daší výkon přijde.
LH to dostal jen kvůli boji o titul. taky to byla skvělá reklama na motory Mercedes. A motor když musí vydržet jen 3 závody, lze provozovat zhola jinak než na 7 a to zcela zásadně. S jiným mapovaním. Riziko že odejde, je taky značně větší. taky ber v potaz , že tehdy měli problém, že motory s odjetýma závodama šli výkonově dolu.
Taky vem v potaz motorová pravidla, ty se postupně od roku 2017 spřisňují.
FIA by si to pohlídala , kdyby šlo o Mclaren vs Mercedes ( příklad) Nelze mít různý soft a hardwér.
Letos je tuším povinná jen jedna motorová mapa.
LH to dostal jen kvůli boji o titul. taky to byla skvělá reklama na motory Mercedes. A motor když musí vydržet jen 3 závody, lze provozovat zhola jinak než na 7 a to zcela zásadně. S jiným mapovaním. Riziko že odejde, je taky značně větší. taky ber v potaz , že tehdy měli problém, že motory s odjetýma závodama šli výkonově dolu.
Taky vem v potaz motorová pravidla, ty se postupně od roku 2017 spřisňují.
FIA by si to pohlídala , kdyby šlo o Mclaren vs Mercedes ( příklad) Nelze mít různý soft a hardwér.
Letos je tuším povinná jen jedna motorová mapa.
Fanda.LH
13:41 24.01.2023 83.240.62.XXX
To, že nedostávají upgrady všichni současně vede k tomu, že stejné motory nemají... Pokud chceš naznačit, že netovární týmy jim testovaly motor... Pak si musíme připustit, že z toho mohli vyvodit něco co jim dávalo oproti netovárním výhodu... Umím si představit, že netovarní tým dostane verzi 2 a tovární pak 2.1 ...
Každopádně nevím co myslíš dívat se na to z pozice výrobce motorů... Ta výměna dala LH takovou výhodu i proti VB, že kdyby stejné možnosti měli zákazníci, tak nevěřím tomu, že by to nevyužili... Williams pro získání extra bodů, těm může být nějaká pentle ukradená... A Mclaren pro zisk vítězství, bedny apod... 21 od toho nebyli daleko... Zvláštní...
Každopádně nevím co myslíš dívat se na to z pozice výrobce motorů... Ta výměna dala LH takovou výhodu i proti VB, že kdyby stejné možnosti měli zákazníci, tak nevěřím tomu, že by to nevyužili... Williams pro získání extra bodů, těm může být nějaká pentle ukradená... A Mclaren pro zisk vítězství, bedny apod... 21 od toho nebyli daleko... Zvláštní...
GRAHAM
12:15 24.01.2023 88.103.239.XXX
Musíš na to koukat z pozice vyrobce motoru. Kdyby bojovali s Mclarenem, tak by tohle neudělali, protože by nemohli. Bojovali proti Hondě, tak to šlo. Zákaznici sice musí dostat to samé , ale mohou odmítnout.
Proč myslíš že Ferrari vždy dávalo svým zákazníkům motory o víkend dříve ?
Proč myslíš že Ferrari vždy dávalo svým zákazníkům motory o víkend dříve ?
Fanda.LH
10:09 24.01.2023 85.162.8.XXX
Ještě bych doplnil diskuzi na předchozí stránce...
LH dominoval v Brazilii opravdu nevídaně. Ať si říká kdo chce co chce, tak evidentně jel v úplně jiným režimu a jel v něm téměř celý sprint a závod... Ptali se VB proč tak na LH ztrácí, nešlo nutně jen o Brazilii, ale celkově o konec sezóny... A VB řekl, že o tom nemůže mluvit, ale že nemají s LH úplně stejné vozy...
Laicky jsme si to asi všichni vysvětlovali tak, že Mercedes zkrátil životnost PJ, ale ta dominance byla taková, že mi nedává smysl, aby kdokoli se zákazníků podobný krok během sezóny neučinil... Tzn. přijal penalizaci, ale získal obrovskou výhodu...
LH dominoval v Brazilii opravdu nevídaně. Ať si říká kdo chce co chce, tak evidentně jel v úplně jiným režimu a jel v něm téměř celý sprint a závod... Ptali se VB proč tak na LH ztrácí, nešlo nutně jen o Brazilii, ale celkově o konec sezóny... A VB řekl, že o tom nemůže mluvit, ale že nemají s LH úplně stejné vozy...
Laicky jsme si to asi všichni vysvětlovali tak, že Mercedes zkrátil životnost PJ, ale ta dominance byla taková, že mi nedává smysl, aby kdokoli se zákazníků podobný krok během sezóny neučinil... Tzn. přijal penalizaci, ale získal obrovskou výhodu...
GRAHAM
17:08 23.01.2023 88.103.239.XXX
Tohle FIA hlídá, fakt ten soft je stejný.
Hele třeba zvolené převody, to může dělat světelný léta.
Nastuduj na : f1technical.net/forum/
Taky ber v potaz, že možnosti týmů jsou pořad různé a nemají stejné možnosti ohledně vývoje. I počty "vyzkumniků" se liší, ne každý využívá plný rozpočet, ingrediencí spousty.
Hele třeba zvolené převody, to může dělat světelný léta.
Nastuduj na : f1technical.net/forum/
Taky ber v potaz, že možnosti týmů jsou pořad různé a nemají stejné možnosti ohledně vývoje. I počty "vyzkumniků" se liší, ne každý využívá plný rozpočet, ingrediencí spousty.
GRAHAM
17:00 23.01.2023 88.103.239.XXX
Letos to nevidím, jedině snad náhodně že by vše zapadlo, ale to je mód bychařina.
Teď to nejde udělat tzv hned, ale musí se na tom makat.Mít tým techniků co auto vymyslí, vyladí a pak tým co s ním zajede výsledky. Skladačka. To tam teď nemají myslím....respektive konkurence je na tom lépe.
Teď to nejde udělat tzv hned, ale musí se na tom makat.Mít tým techniků co auto vymyslí, vyladí a pak tým co s ním zajede výsledky. Skladačka. To tam teď nemají myslím....respektive konkurence je na tom lépe.
Fanda.LH
16:47 23.01.2023 85.162.8.XXX
Ano i ne... Mám pocit, že dnes když dojde na soboj týmů top3 se zbytkem světa, tak si je ti top 3 mažou na chleba příliš snadno... Tohle prostě nebejvalo...
Mám proto 2 vysvětlení... 1. že mají k dispozici extra výkon, který nedá středopolové konkurenci šanci vzdorovat... 2. Že týmy středu pole se ani vzdorovat nesnaží, protože by jim to v celkové strategii jen uškodilo...
Každopádně fakt, který jsem zmínil o TOP6 resp. podiích je do očí bijící a vůči F1 dost nedobře vyznívající... Sám si prostě odpověz na otázku jak je možné, že střed pole tak moc ztrácel i na Mercedes, který se očividně trápil...
Mám proto 2 vysvětlení... 1. že mají k dispozici extra výkon, který nedá středopolové konkurenci šanci vzdorovat... 2. Že týmy středu pole se ani vzdorovat nesnaží, protože by jim to v celkové strategii jen uškodilo...
Každopádně fakt, který jsem zmínil o TOP6 resp. podiích je do očí bijící a vůči F1 dost nedobře vyznívající... Sám si prostě odpověz na otázku jak je možné, že střed pole tak moc ztrácel i na Mercedes, který se očividně trápil...
GRAHAM
16:33 23.01.2023 88.103.239.XXX
Na tom AS něco být bohužel může, na druhou stranu jsou to spekulace. On řekl už kdysi, že v roce 2025 novou smlouvu nepodepíše. Tam je to gró že se dohodli.
Uvidíme, F1 je teď stabilní finnačně, takže každý může budovat dle svych schopností a být výhledově konkurence schopný.
Uvidíme, F1 je teď stabilní finnačně, takže každý může budovat dle svych schopností a být výhledově konkurence schopný.
jumpman
15:56 23.01.2023 95.80.230.XXX
aston je pro mě spíš takovou velkou neznámou. Sice určitý potenciál mají, ale alpina je přeci jen tovární tým a už loni měli poměrně velké záblesky rychlosti, tak jestli to pro letošek odladí a vyřeší spolehlivost, tak by se na tom 4 fleku mohli poměrně zabydlet.
Mcl je mi líto, ale tam to vidím fakt bledě. Pokud nedostanou tovární podporu (a hlavně finance) na rok 2026 tak se obávám, že se spíš budou posouvat do zadních pozic startovního pole. Prý není vůbec dobrý signál, že andreas seidl takhle bez skrupulí opustil mcl...
Mcl je mi líto, ale tam to vidím fakt bledě. Pokud nedostanou tovární podporu (a hlavně finance) na rok 2026 tak se obávám, že se spíš budou posouvat do zadních pozic startovního pole. Prý není vůbec dobrý signál, že andreas seidl takhle bez skrupulí opustil mcl...
Fanda.LH
15:20 23.01.2023 85.162.8.XXX
Právěže vše lze obejít... A mně nejde do hlavy ten evidentní rozestup mezi špičkou a středem pole... Koukni se, kolikrát jezdci mimo první tři top týmy dojeli v TOP6..? A bedna ? Jediná bedna Landa v Imole... Jinak nikdo mimo RB, Fer, Mer na bedně nebyl... Já proto nemám jiný vysvětlení...
Fanda.LH
13:59 23.01.2023 83.240.62.XXX
To by mě vcelku zajímalo jak to hlídají... Když má jezdec nějaký problém, tak dostává pokyny jak doslova přeprogramovat svůj vůz za jízdy na volantu... Fakt by mě zajímalo jak hlídají, aby nezapnul něco, co by neměl popř. něco co zákazník udělat nemůže...
A pokud ano, tak by mě zajímalo, jak je dokázalo Ferrari a nejspíš nejen Ferrari tak dlouho podělávat s tím olejem (Prý svého času podivně smrděl i Mercedes)...Ať mi nikdo neříká, že Alfa i Haas měli tohle Know How...
A pokud ano, tak by mě zajímalo, jak je dokázalo Ferrari a nejspíš nejen Ferrari tak dlouho podělávat s tím olejem (Prý svého času podivně smrděl i Mercedes)...Ať mi nikdo neříká, že Alfa i Haas měli tohle Know How...
Fanda.LH
13:45 23.01.2023 83.240.62.XXX
Bože, jasně, že musej mít "stejný" SW, žádný jiný by si s jejich PJ nerozuměl, samozřejmě jsem to myslel ohledně toho jaké mají k dispozici nastavení apod.
Slyšel jsem, že i v nižších kategoriích se obchází omezení nastavení toho jak dlouho může být motor v maximálních otáčkách... Zkrátka vyvolení na špici mají ten maximální výkon k dispozici o něco delší dobu... Jak bys to nazval ? Za mě je to SW úprava, motor mají +- stejný, ale úplně stejně nepracuje...
Předpokládám, že motory Mercedes mají módy, do kterých se netovární týmy nedostanou...
Slyšel jsem, že i v nižších kategoriích se obchází omezení nastavení toho jak dlouho může být motor v maximálních otáčkách... Zkrátka vyvolení na špici mají ten maximální výkon k dispozici o něco delší dobu... Jak bys to nazval ? Za mě je to SW úprava, motor mají +- stejný, ale úplně stejně nepracuje...
Předpokládám, že motory Mercedes mají módy, do kterých se netovární týmy nedostanou...
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek