DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu

Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 113, poslední 04.11.2022 13:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jako (Hlasovalo 7 lidí) 28.10.2022 15:54
Nevím jestli už někdo nepsal něco podobného… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 28.10.2022 11:35
Bylo tam několik nesmyslných pochybení jak ze… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 28.10.2022 14:13
RoBertino : Tak já ti místo mínusu odpovím. Dole… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Kaša:
    Limity tratě by měly platit pro všechny stejně. Ne pro někoho ano, pro jiného na tom samém místě ne.
    Ano, Max jezdil koncem sezony jako prase. Když viděl, že za vyřazení soupeře nechají viníka s 10s pentle vyhrát.... Proč toho nevyužít a nedělat to taky? Monza je jen důsledkem Silverstone a Max to taky tak řekl. 03
    Mercedes vyloučili, protože měl nelegální rozměry. Prostě to neměřilo tolik, kolik mělo. Flexi křídla se zkoumala jak u Mercedesu, tak u RB. Prošla všechna. Nikde nebylo větší nebo menší. Zase imaginární podvod?
    Červené vlajky byly vždy vyvěšeny tak, aby si Hamilton mohl opravit auto. Získal tím 44bodů. Proč tentokrát ani jednou nevyjel SC? Takto protlačovali Maxe k titulu, jak píše Odin? Že nechají Hamiltona posbírat 44bodů, které ho nasbírat nemuseli nechat? Pokud byl titul naplánován pro Maxe, proč Lewise nechali těch 44 získat??? V Abu mohl Max sedět na tribuně a pít šampíčko jako jistý mistr.
    Jak legální bylo nenechat Hamiltona 2x vrátit pozici Maxovi? Když Max musel a hned několikrát?
    A vytlačování bylo na obou stranách. U Maxe víc. Ale když za to má dostat trest Max, proč ne Hamilton? Max trest za to dostal. Hamilton? To je podpora Maxe?

    Super psát o zaujatosti nejvyššího kalibru a přitom psát o tom, jak FIA protlačila Maxe k titulu a úplně přehlídnout všechny ty pomoci, které se Hamiltonovi od FIA dostaly. 03

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Je to s tebou marné rozebírat, ty prostě nevidíš věci když já i mnoho dalších jsme ti to dopodrobna vysvětlovali! Jak ohledně limitů tratě v Bahrajnu, tak rozdíl v posuzování Maxových a Hamových manevrů které jsou podle tebe stejné ale ve skutečnosti nejsou .... a omílání že bylo nadržováno hamovi s červenýma vlajkama jsme už taky několikrtá popisovali. Ale vlastně nikdy jsi neuznal rozdíl nebo chybu. Ono je pak zbytečné ti to poněkolikáte zkoušet vysvětlit když to ignoruješ nebo si po překroutíš. 20 02

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        No vysvětlovat můžeš co chceš. Když jednou se SC vypustí, podruhé nevypustí. Ale jasné je, že se blbě vypustil v Abu. To je jediný problém, který vidíš.
        Rozhodnutí komisařů během sezony darovalo mnohem víc bodů Hamiltonovi, než Maxovi. To je prostý fakt. Nedá se na něm nic zpochybnit. Ale můžeš být prostě jen zaseknutý na Abu a všechny ty události předtím prostě vyfiltrovat. 03

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          88.103.237.XXX
          AD 2021 a SC bylo zřejmé porušení pravidel. Ostatní věci byly různá interpretace pravidel ohledně žlutých vlajek, dvojitých vlajek, VSC, SC a nakonec červených vlajek .... klidně se s tebou pobavím o detailech jednotlivých událostí, ale když benáš třeba vědomosti jak to bylo ohledně situace v Bahrajnu, možná nemá cenu se bavit o zbytku. 13 03

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Vždyť Abu je taky jen o interpretaci. Masi jen splnil požadavek Mercedesu, aby se SC fáze zbytečně neprodlužovaly a nedojíždělo se za ním do cíle. Že nepustil 3 vozy do stejného kola na výsledku nezměnilo vůbec nic.
            A že Hamilton předjížděl mimo trať je fakt. Měl pustit pozici a to 2x. Nepustil, trest nikde. V zásadních fázích boje o titul. Max pozici vrátil a ještě vyfásl 5s trest za to, že toho vrácení Hamilton nevyužil.
            Upřímně, Bahrajn bych si musel pustit znovu, detaily si už nepamatuji.
            Ale jo, asi diskuse dál nemá význam. 03

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              82.142.123.XXX
              JJ, diskuze nemá význam .... hlavně když někdo bude pořád tvrdit že Masi splnil požadavek Mercedesu! Ty jsi asi nesledoval média o F1 po AD2021, že? Zaprvé žádný tým po FIA nechtěl aby manipuloval s SC proti pravidlům, a určitě Mercedes ne ....tvoje "nestrannost" je více než jasná z textu "Že nepustil 3 vozy do stejného kola na výsledku nezměnilo vůbec nic" - což je neskutečný nesmysl a nevím jestli je to dáno tvojí neznalostí tématu nebo jen zaslepeností fanoučka Maxe/RB s kombinací hejtra Hama/Mercedesu! 02 . Popíšu ti tedy co nebylo dodrženo a velmi ovlivnilo výsledek: Nepustili všechny vozy co byly o kolo zpátky, což dle pravidel musí (pustili jen mezi Maxem a hamem (náhoda? 03), a restart závodu měl proběhnout až další kolo po zajetí SC, což se taky nestalo - další porušení pravidel. A ten nesmysl že se můžou porušovat pravidla kvůli tomu že se týmy shodli že když to bude možné tak se bude snažit dojet závod pod zelenými vlajkami - tak to je super ale pořád se při tom musí dodržet pravidla - a to ty a další zaslepenci prostě nechcete přiznat! 02
              A další zaslepený názor o tom že Ham předjížděl mimo trať - pamatuju si třeba právě AD kdy byl Ham vytlačen z trati maxovým (dalším) likvidačním manévrem a musem mu prostě uhnout a střihl si šikanu, a následně v průběhu kola i "vrátil" získanou výhodu najetých metrů zpátky. A komisaři to tak i posoudili a netrestali - protože to posoudili správně. A tohle budeš tedy dávat jako hamiltonovo provinění? Okamžik kdy zase Max ukázal jaký je nesportovní a unfair jezdec? Jsi prostě zase mimo realitu a překrucuješ si reálné události úplně na opačnou stranu .... 02

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Tak nediskutuj, když nemá význam.
                Týmy (včetně Mercedesu) po Eifelu kritizovaly Masiho, že jezdil SC zbytečně dlouho. Ten se bránil jen tím, že striktně dodržoval pravidla. Padla dohoda se VŠEMI týmy (v překladu i s Mercedesem), že se SC pokusí minimalizovat. Co přesně v dohodě bylo, se neví. Tak tentokrát se striktně pravidlami neřídil a splnil přání týmů. Zajímavé je, že se hned několik týmů a jezdců Masiho zastalo, takže to není jen Mike17. Jmenoval bych Alonsa, který doslova řekl, že Masi neudělal vůbec nic špatně. Tak daleko bych já nešel. Ale Alonsa nekritizuješ a nemáš ho za zaujatého fandu RB, že? 03
                Ano, měl pustit všechny jezdce o kolo. Psal jsem to mnohokrát. Ale i kdyby je pustil, nezměnilo by to vůbec nic. Nebyla náhoda, že pustil právě tyto 3. Protože jen tito 3 zasahovali do boje o titul. Zbytek by na stavu nic neměnil a ani by nezískali žádný bod.

                A souhlasím s tím, že Max Hamiltona vytlačil. To ovšem nemění vůbec nic na tom, že předjel Maxe mimo trať. Úplně stejně Hamilton vytlačil v Džiddě Maxe a následně musel Max pozici vracet. Proč Max musí a Hamilton ne?
                A co vrátil? Do zatáčky vjížděli kolo na kolo, dokonce byl Max před Hamem. Ukaž mi, kde potom jeli kolo na kolo. Vyjel na trať se stometrovým náskokem a snížil ho na 50. To je vrácení pozice? Odkdy proboha?

                Rozdíl mezi námi je, že Maxovy chyby uznávám. Jezdil na konci sezony jako čuně a zasloužil si i nějaký trest navíc (třeba za Brazílii). Ale vaše směšné obhajování, že Hamilton vlastně vůbec nikdy nic neudělal, žádný trest dostat neměl a nikdy mu nikdo nepomohl je dost směšné. 03

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Kaša

                  Kaša

                  82.142.123.XXX
                  To je jak s tím hrachem na stěnu - už jsi aspoň pochopil jak to bylo v Bahrajnu a že na tom nic nebylo špatně?
                  Omíláš pořád svoje polopravdy a překroucené situace .... pořád tvrdíš že puštění 3 aut mezi Hamem a maxem bylo vpořádku, když nepustili zbytek aut, což není pravda a kromě jasného porušení pravidel je to i dosti proti fair play tohle udělat. A taky vůbec neuznáváš to, že se měl závod odstartovat až jedno kolo po zajetí SC, což tedy znamenalo stejně dojetí závodu pod SC .... což nebylo dodrženo a zase tedy byly porušeny pravidla! Tak co, jak vidíš tohle? Zase to smázneš odkazem na nějakou interní dohodu které stejně neumožňuje nikomu porušovat pravidla?

                  Prosím tě pusť si aspoň nějaký highlight závodu v jeddě 2021 .... a snad uvidíš rozdíl ve stylu závodění Hama a maxe - můj názor je že takový styl závodění jaký předvedl max v jeddě 2021 si zasluhuje vyloučením ze závodu - několikeré nesportovní manévry na soupeře v boji o titul až to vyvrcholilo vybržděním tohoto soupeře, což je v motorsportu jeden z nejhorších prohřešků, který je trestán klidně zákazem závodění!

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Sorry, ale ty máš nějakou poruchu při čtení mých textů???
                    -Bahrajn jsem si ještě nepustil. Sorry, mám teď nějakou práci a nemám čas si pouštět 2h závod.
                    -DOSLOVA jsem napsal, že puštění jen 3 aut NEBYLO SPRÁVNÉ. Měl pustit všechny. Schválně jsem to napsal velkými, abys to už nemohl přehlédnout a podsouvat mi přesný opak. To, že pustění všech by na výsledek nemělo žádný vliv je prostý fakt.
                    -Ano, teoreticky by se mělo odjet ještě jedno kolo. Ale je tu ta dohoda, která KRITIZOVALA striktní dodržování pravidel ohledně SC. Jinými slovy si Mercedes (s ostatními) stěžoval právě na to, že se pravidla striktně dodržují a chtěl, aby se SC pustil vždy co nejdřív. Buď se pravidla striktně dodržují, nebo nedodržují. Nic mezi nejde. Nechtěli je striktně dodržovat, nebyly striktně dodrženy.
                    -Lewis vytlačil Maxe, ten ho předjel mimo trať a musel pozici vracet. 2x. Max vytlačil Lewise, ten ho předjel mimo trať a ten nemusel vracet vůbec nic. Kdo jezdil víc jako prase je irelevantní. Je to dvojí metr a porušení striktního výkladu pravidel.
                    -Ano, ten manévr se mi nelíbil. Trest byl oprávněný. Ale vybrždění??? Měl Lewise pustit, tak to dělal. Proč mu jel Hamilton těsně za zadkem nechápu. Měl volnou celou trať. Mohl se v klidu kolizi vyhnout. Zákazem závodění bych víc potrestal Silverstone. Protože tam šlo o život. Proti Silverstone bylo tohle nevinným škádlením. 03

                    + 1 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kaša

                      Kaša

                      82.142.123.XXX
                      Poruchu nemám, ale zaráží mě že si protiřečíš! Jednu chvíli říkáš jak bylo špatné jen pustit 3 auta mezi Hamem a Maxem, a pak zase že je to stejně jedno a že by to nic neměnilo .... což není pravda ale hlavně to bylo proti pravidlům? O to tady jde!!!
                      A zase ti napíšu jak víš co bylo obsahem té dohody? A pořád není nějaká dohoda mezi týmy a FIA nad pravidla! Tudíž ani po té dohodě se nesmí porušovat pravidla co jsou ohledně SC dána! Myšlenka byla tedy urychlit procesy ohledně SC co nejvíc, ale URČITĚ ne při tom pravidla porušit - na tom by se ani nikdo shodnout nechtěl! Chápeš co se ti snažím říct a co to znamená? Znamená to že ani po "dohodě" nelze ty pravidla pro pouštění vozů a to kolo po zajetí SC porušovat? Chápeš? Pokud ne, nemusíš věřit mně ale přečti si o této problematice nějaké články nebo poslechni nějaké videa, ty to popisují dost dobře ....

                      Pořád srovnáváš Hamovi a Maxovi manévry, ale ikdyž jsou teoreticky podobné tak jejich průběh je různý a proto i jejich ne/penalizace jsou rozdílné .... můžem si to rozebrat ale nejsem si jistý jestli budeš ochoten brát v podtaz tu rozdílnost 07. Žádný dvojí metr tam není, spíše vidím dvojí metr FIA kdy se snažila Maxe udržet v boji o titul třeba netrestáním v Brazílii nebo přivíráním očí v Jeddě nad jeho jezděním. Kdyby FIA nadržovala Hamovi, tak mu určitě nedá diskvalifikaci za odchylku 1mm ..... a prosímtě nehoda ze Silverstone nebyl žádný pokus o vraždu nebo něco takového jak se snažili RB nakukat světu - byl to závodní incident s neblahými následky pro Maxe .... kdyby jsi stejný přístup/hodnocení uplatňoval pro Maxe, tak by snad do druhé půlky sezony ani nenastoupil protože by už seděl ve vězení! 18 03

                      Asi to nevíš, ale v motorsportu je vybrždění trestné a přísně trestáno protože je velmi nebezpečné, a z telemtrie Maxe je to dokázáno že v danou chvíli opravdu výrazně zabrzdil, takže vina prokázána - ale zase FIA trestala tak aby se v reále nikomu neuškodilo a aby Maxík zůstal v boji o titul (stejně jako v Brazílii, několikrát v Jeddě, a i v AD). To že Maxovo zpomalení nebylo obyčejným přepuštením pozice, ale i taktizováním před zonou DRS, to ví snad každý. Není divu že na to Ham nechtěl přistoupit a taktizoval taky a proto za Maxem zpomalil! A v tu chvíli kdy Max viděl že Ham před ním v tom místě nechce, tak dupnul na brzdy, což je samozřejmě nepovoleno a proti pravidlům! 16 Ty tady pak zaměňuješ závodní kolizi a proti tomu taktizování a úmyslné vybrždění, což je nesrovnatelné!

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        Jak si protiřečím? Pořád a dokola opakuji, že Masi měl pustit auta všechna. A ano, nebylo to podle předpisů. Na druhé straně puštění zbylých 4 aut by na výsledku závodu nezměnilo naprosto nic. Ty 2 věci nejsou nijak v rozporu.

                        Masi v Eifelu nic procedurálně neprotahoval. Jen striktně dodržel pravidla. Nic víc. Týmům se to nelíbilo a udělali dohodu. Text dohody nikde není. Takže já nevím, jestli se dohodli, že nebudou tak striktně trvat na pravidlech a ty zase nevíš, že se na striktním dodržení dohodli. Takže to tvé URČITĚ určitě nevíš. Za mne postrádá logiku svolávat týmy po protestech všech a společně se dohodnout na tom, že nic nezmění. To se snad nemusel nikdo scházet a nemuseli se na ničem domlouvat, ne?
                        Dej mi odkaz na video nebo článek, kde se obsah dohody zveřejnil. Budu moc rád. 03

                        Ale ty manévry jsou jako vejce vejci. Tak jak vyhnal z tratě Hamík Maxe, tak vyhnal Max Hamíka. V Abu i Džiddě. V obou případech si Hamilton nechal svou výhodu a žádnou pentli nedostal. Nevím, co chceš hledat za rozdíly. Místo na trati nenechal ani jeden a vždy došlo k získání výhody mimo trať a pozici vracet musel jen Max. U Hamíka proti pravidlům. Kdyby získal titul, bylo by to stejně za nedodržení pravidel.
                        Na Brazílii nebylo co řešit. Vozy mají své rozměry. Tak pojďmě hodit RB třeba o 1mm širší gumy. Bude to jen 1mm. Ne? O nic nejde. Je to drobná výhoda. 03
                        Co chceš řešit? Max taky jen trochu nerespektoval žluté vlajky, jen trochu šťouchl do Hamíka v Monze a Džiddě, jen trochu ho vyhnal z tratě a jen trochu získal výhodu mimo trať. Protestuje někdo proti trestům Maxe? Ne? Zajímavý co?
                        S tím vybržďováním si mne dostal. 01 No jo, on dupnul na brzdu, tak je to důkaz. Teď ještě vědět, jak někoho pustit před sebe. Už vím, šlápnu na plyn. 12 12 12
                        A nebo??? Že bych někoho pustil před sebe tím, že zpomalím? V překladu: přibrzdím?
                        Jasně že u toho Max taktizoval. Na tom je něco špatně? To je nějak zakázáno, nebo co? Kde jaký paragraf to zakazuje? Logicky si chtěl vybrat místo k puštění tak, aby ztratil co nejméně. Musel by být idiot, kdyby to udělal tak, že mu Lewis ujede. Lewis se tomu bránil a předjet ho nechtěl. Tak co jiného mu zbylo, aby splnil povinnost? Měl mu ujet? Vystoupit z auta, kleknout před Lojzíka a poprosit ho na kolenou, aby ho laskavě konečně předjel? 12
                        Jestli je Silverstone závodním incidentem, tak nevidím jediný důvod stejně neoznačit Džiddu. V obou případech pánové věděli, co hrozí a že to může dopadnout tak, jak nakonec dopadlo. Jen v případě Džiddy nehrozilo, že poškozený skončí sezonu na umělé ventilaci. 03

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Kaša

                          Kaša

                          82.142.123.XXX
                          No jo, a tady se ukazuje tvoje neznalost - nemám na mysli to že máme jiné názory na různé věci, ale tvoji neznalost k tématu. Když předáváš pozici tak máš zpomalit tím že ubereš "plyn" a nejdeš naplno, tak se běžně přepouští pozici - tak aby se ztrácelo co nejméně času! A s tím související že nesmíš brzdit tam kde to není obviklé - tedy nesmíš vybržďovat!
                          Je tedy rozdíl zpomalit pomocí ubrání plynu a s pomocí brzd v takovém momentu.
                          Způsob pouštění jiných monopostů před sebe je popsáno v pravidlech. Klidně si pohledej.

                          Píšeš: "Na druhé straně puštění zbylých 4 aut by na výsledku závodu nezměnilo naprosto nic." - to je ale naprostá lež!!! Zeptej se jakéhokoliv pilota co (poslechni si např. yt) nedostal šanci vrátit se do stejného kola a bojovat v závodě, a ten nebude mít stejný názor .... a ani ti piloti co mezi nimi a soupeři před ním byly "opozdilci" a oni nemohli závodit! Hmmm ..... ? 10 02 Tak co, už vidíš situaci objektivně nebo pořád zaslepeně kdy visíš jenom souboj mezi Hamem a Maxem? Ono totiž jde v závodech i o ty další! 03

                          Když se podíváš na vyjádření většiny týmů, tak jde vidět že to jak si Masi ohnul pravidla nebylo korektní. A myslíš že by FIA vyhodila Masiho a dělala takové změna jako udělala kdyby nedošlo k pochybení? Dokonce přiznala chybu vyjádřením "human error".

                          A to co nakonec udělal Max po pustění Hama je taky naivní chyba že ho hned předjel - prábě u Hama ve Spa když pustil Kimiho a hnedka ho předjel došlo následnou penalizací k postihu, kterou měl RB a Max předpokládat a zpátky Hama nepředjíždět - jejich chyba.

                          Jestli nechceš rozebírat různé manévry tak ok, ale nevyšel by z toho Max dobře .... třeba porovnej pozice aut v Silverstone a naproti tomu při nesčetných pro mě unfair manévrech Maxe - Ham je skoro křižován za to že se srazil s maxem, a je mu to dáváno za vinu protože byl o nějaký 1-2m mimo apex zatáčky .... na druhou stranu mnohokrát Max na Hama zaútočil takovým způsobem na brzdy tak, že se ham musel jeho manévru vyhnout až mimo trať, a Max při tom byl jednou úplně mimo trať (Brazílie, Jedda), a mnohokrát se vlezl na trať jen "vnitřními" koly, tedy cca 3/4 káry taky mimo trať (Jedda, AD, atd) - takže ne žádné 1-2m jako Ham, ale Max je při takových manévrech úplně na opačné straně trati než by byl při standartním projetím té zatáčky! A už víš proč dle tebe hamík tolik "předjížděl mimo trať? - to se jen vyhýbal Maxovým likvidačním manévrům!
                          03
                          Což je třeba rozdíl oproti tomu jak Max předjížděl mimo trať (např. Kimi USA nebo Hama Bahrajn).
                          Ale samozřejmě ty takové rozdíly nevidíš a dáváš to do jednoho pytle ..... klasická zaslepenost na jednu stranu. 02

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Neznalost? Já nevím, jestli sis toho nevšiml, nebo se ti to jen nehodí, ale Max nejdřív jen ubral plyn. Tak, aby se ztrácelo co nejmíň času. A co se stalo? Hamilton ubral plyn. Ale musel mu pustit pozici. Jak můžeš pustit pozici někomu puštěním plynu, když on pustí plyn taky??? 12
                            Aby splnil pokyn, musel zabrzdit. Nesmíš brzdit, kde to není obvyklé? Tak jak chceš pustit někoho někde, kde se obvykle jezdí naplno a ten druhý za tebou brzdí? Tak mi to normálně vysvětli, jak chceš pustit někoho, kdo na plynu nestojí, aniž bys brzdil? Schválně. Jsem asi nechápavý, ale nějak nedokážu vymyslet jak. Mají snad nějaký brzdící padák? Aerodynamickou brzdu? Nebo teleport? Prosím vysvětli mi, jak ho měl pustit bez brždění? Jsem jedno oko. 03

                            Jak naprostá lež? Jednak jsem samozřejmě psal o boji o titul, na kterém by ti 4 nezměnili naprosto nic a jednak byl první z nich 12., takže bez šance na bod. A pokud ti opravdu z celého srdce jde o to, že Ricci mohl bojovat o vynikající jedenácté místo, pak tě můžu uklidnit, že by ho stejně nezískal. Do zajetí SC nemůžou jezdci předjíždět a musí držet rozestupy. Než SC zajel, opozdilci byli někde za tou dlouhou rovinkou a pořád by mezi sebou měli nějakou tu sekundu rozestup. Už by stejně nikdo nikoho nepředjel. Tak mi dokaž, že lžu a řekni kdo koho by předjel. 13

                            Prosil bych statistiku té většiny týmů. Já četl od některých, že to bylo špatně, jiní Masiho podrželi (Alonso, komplet Ferrari, Vettel...). nemám statistiku kterých bylo víc. Tak bych ji prosil. Je krásný, že tu máte každého kdo není proti němu za neférovou vyjímku a přitom ignorujete, že ani jezdecké a týmové pole v názoru není jednotné. Celkem mne fascinuje, že jako fanoušek Alonsa ho máš za pomateného fanboye Maxe.

                            FIA Masiho nevyhodila. Masi odešel asi půl roku poté na vlastní žádost. Došlo jen k výměně ředitelů, aby Mercedes neodešel z F1.
                            FIA přiznala, že došlo k lidské chybě. Čí lidské chybě? Nečetl jsem nikde, že k chybě Masiho. Ikdyž já ji u něj vidím.

                            Někde v pravidlech je napsáno, že poté, co vrátíš pozici, už o ni nesmíš bojovat? Kde prosím? Nebylo to tak, že ho nechal vystrčit předek o cenťák a pak ho zase předjel. Nechal ho komplet celým autem předjet. Nevím, proč by ho nesměl předjet po nějaké době zpět.

                            Ale já nepotřebuji, aby Max z něčeho vycházel dobře. Psal jsem mockrát, že jezdil jako čuně. Hamilton taky, ale uznávám, že Max o něco víc. Ale úplně ses vyhnul tomu, že Hamilton opravdu předjížděl mimo trať. Ano, Max ho vytlačil. Max taky v Džiddě získal výhodu mimo trať ve chvíli, kdy mu Hamilton nenechal na trati vůbec žádné místo. Otázka je proč v tom samém závodě (a závodě poté) nemusel ve stejně situaci Hamilton vracet výhodu a Max ano. V obou případech je někdo vytlačil z tratě.
                            Vysvětlení Masiho v Abu bylo, že Ham výhodu vrátil. Což je zjevná lež, když do zatáčky najížděli kolo na kolo, Max dokonce vpředu a Hamík následně jen vrátil půlku "kilometrového" náskoku (pro jistotu: nadsázka), co získal.

                            Zaslepenost "na jednu stranu" není, když vidíš prohřešky na obou stranách. Zaslepenost je, když je vidíš jen na straně jedné. A ty tady popíráš jakýkoliv prohřešek Hamiltona. Ne já Maxe. 03

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Kaša

                              Kaša

                              82.142.123.XXX
                              Debata fakt nemá cenu .... snad když se uvidíme na srazu tak si můžem rozebrat ty rozdíly v manévrech a opuštění tratě.

                              S Masim je to jasné - že to FIA nepřizná "naplno" bylo očekávané a logické.

                              To s puštěním vozů je taky do očí bijící - pusť si třeba vysílačky pilotů z těch okamžiků....

                              Jak píšu předtím - od dob penalizace Hama ve Spa 2008 při puštění a hned následnému předjetí zpátky toto není povoleno.

                              Ohledně zaslepenosti se taky nemá cenu bavit - já to vidím jinak a ty úplně jinak ... zbytečná debata.

                              Ohledně vybrždění Hamíka Maxem - dohledej si rozhodnutí komisařů - dali Maxovi trest za to že výrazně dupl na brzdy. To je taky dohledatelné ... zajímavé že na ně dupl ve chvíli kdy se ho nakonec Ham rozhodl předjet a začal ho objíždět .....

                              Jo a nezapomeň že Max/RB věděli od FIA že má pustit Hama, ale v tu chvíli Ham/Mercedes neměli od FIA info že je bude Max pouštět - proto ta nejistota a váhání ze strany Hama.

                              P.S. ....a fanoušek Alonsa nejsem, jen vidím jeho kvality (i nekvality)! 03

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                -prostě Masi to neudělal nejlíp a bylo potřeba nažrat vlka a nechat celou kozu.
                                -Ano, pustit je měli. Na boj o titul byl nulový vliv a tak jako tak by nikdo za toho půl kola body nezískal. Pusť si názory těch, co se Masiho zastali.
                                -Max předjel Hama až na následující rovince. Kimi tehdy taky?
                                -jo, zbytečná
                                -Však píšu, že trest byl oprávněný. Ale jak ho měl pustit bez brždění jsi taky nevymyslel. To nevymyslí asi nikdo. 03 Jak měl Max vědět, že se právě v tu chvíli Hamík rozhodl předjíždět, když se tomu celou dobu bránil? Věštecká koule prý ve voze RB není. A váhá předjet soupeře? Proč? Věděli, že žádali o přenechání pozice a už i věděli, že k tomu dojde.
                                prostě se mu nechtělo jen na tomto místě, aby mohl Maxovi hned ujet. Následek je zbytečná kolize.

                                + 0 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Kaša

                                  Kaša

                                  82.142.123.XXX
                                  To že by puštění zbytku aut nemělo vliv nelze říct, protože by do souboje mohl prohovořit třeba Carlos - a už z principu to nemylo ok ... a kdyby Mercedes tušil že budou porušeny pravidla a závod se ještě odstartuje, tak by to třeba riskli a poslali Hama do boxů.
                                  Styl závodění Maxe v kombinaci přítomnosti zrcátek na autě 03 mohou naznačovat že se rozhodl brzdit ve chvíli kdy se ho ham rozhodl předjíždět, tudíž pravděpodobná kollize a přinejhorším vypadnutí obou což by se Maxovi docela hodilo, ne? 10
                                  Ale zase tam bylo pochybení i od FIA. A kdyby ho Max pustil dřív a ne to zkoušel na vhodném místě kvůli DRS, tak to možná proběhne taky jinak.

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    -Myslíš ten Carlos, co byl víc jak vteřinu na kolo pomalejší na stejných gumách by dělal problémy Maxovi, který jel na nových, ikdyž on měl pořád staré? Jakože by najednou zapomněl na to, kolik ztrácel a začal být rychlejší než Lewis? Sorry, jako vážně?
                                    -Ano, kdyby týmy dopředu věděly, kdy vyjede SC a jak dlouho jezdit bude, to by se to jezdilo. Prostě to špatně odhadli a 2x zvolili konzervativní postup.
                                    -Snažil se, aby ho Hamilton předjel. Blbě a za to si zasloužil trest. Jo, vypadnoutí by se hodilo. Stejně, jako se o dost víc hodilo Hamovi vypadnutí Maxe v Silverstone. 03
                                    -Má právo si vybrat, kde ho pustí. jen má na to vymezený čas. Snažil se ho splnit, Hamilton se tomu bránil. Nemusel se bránit a nic by se nestalo.

                                    + 0 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Kaša

                                      Kaša

                                      82.142.123.XXX
                                      Jo, myslím toho Carlose .... nevíš co by se stalo.

                                      Vždyť i Ham jednu chvíli útočil na rovince na Maxe a třeba by to vyšlo kdyby Max nekličkoval jak králík po trati (což je taky zakázané).

                                      No nic, pro mě konec diskuze .... měj se. 11

                                      Jo a pak dej vědět co si myslíš o tom Bahrajnu až to skoukneš. To mě zajímá jestli aspoň zde přehodnotíš názor. 03 01

                                      + 1 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              82.142.123.XXX
              .... a Bahrajn se určitě pusť. Vedení závodu sice mělo bordel a určování traťových limitů, ale jasně před závodem určilo kde se musí dodržovat a kde ne! A v tom místě kde hamík vyjížděl mimo trať to bylo povolené. A to se pak Max divil že tam Ham vyjíždí, ale to byla jen špatná práce od Maxe/RB, že si nenaštudovali pořádně pravidla. No a jestli si chceš stěžovat že musel Max vrátit pozici ve chvíli kdy v tom místě tam Hama předjel, tak penalizace nebo vrácení místa je určitě správně, protože ačkoliv se v tom místě může vyjet mimo trať, tak stále platí pravidlo že nesmíš předjet jiného jezdce mimo trať, což Max udělal, takže oprávněný prohřešek který nakonec Max i RB uznali .... takže výsledek toho momentu vyřešen správně. 03

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama