DISKUZE K ČLÁNKU Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu

Tým Alpine s odvoláním uspěl. FIA ruší penalizaci a vrací Alonsovi 7. místo z Velké ceny USA.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Odvolání Alpine bylo úspěšné: FIA ruší penalizaci a Alonso má zpět body z Austinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 113, poslední 04.11.2022 13:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jako (Hlasovalo 7 lidí) 28.10.2022 15:54
Nevím jestli už někdo nepsal něco podobného… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 28.10.2022 11:35
Bylo tam několik nesmyslných pochybení jak ze… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 28.10.2022 14:13
RoBertino : Tak já ti místo mínusu odpovím. Dole… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Za mě víc než Alonsovo zrcátko a nebo Perezův winget bych třeba řešil Russella a nebo Strolla...Russell vyřadil úplně Saninze, Stroll zásadně poškodil závod Alonsovi.
    A tresty? Podle mě k smíchu...

    Za takhle nebezpečný manévry by měl přijít zákaz startu.

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Jak jsem uváděl v jiné debatě ohledně případu z Brazílie 1994, kdy Irvine jako původce kolize (a v podstatě udělal to samé co Stroll) dostal stop na 1 závod, po odvolání stop na další dva.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Zvláštní. Nicméně, v první řadě mají znát pravidla ti, kteří na jejich základech posuzují a případně trestají přestupky. nezdá se, že by tomu tak by bylo.
    Jinak sem rád, že nás děda Alfons nepřišel o body 21

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      máš úplnou pravdu. to je ale dlouhodobý problém. jen mi stále není zcela jasné, zda se ze strany FIA jedná o "pouhou" neznalost, či o něco horšího, za což považuji nechuť trestat některé rovnější mezi rovnými.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Podle mě to dopadlo s nejmenší možnou ostudou...FIA dlouhodobě nedokáže jednat v souladu s pravidly, dlouhodobě trestá nekonzistentně.

    Haasu nelze nic zazlívat...jednal podle pravidel...jediné v čem pochybil byla lhůta pro podání protestu.

    FIA pochybila poprvé tím že Alonsovi neukázala během závodu černo-oranžovou vlajku...

    FIA pochybila podruhé tím že přijala protest který byl podán po lhůtě...

    FIA pochybila potřetí tím že řešila jen Alonsa, technický stav monopostů měl být řešen u dalších pilotů...pokud by mělo být zcela v duchu regulí.

    Finální řešení (vrácení pozice a bodů Alonsovi) osobně považuji za nejlepší ze špatných řešení (vzhledem k chybám FIA totiž neexistovalo řešení dobré)..

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Vstříc mnoha dalším mínusům - FIA pochybila počtvrté, že po závodě schválila Alonsův monopost jako odpovídající pravidlům.
      FIA se chová hůř než Berbrova fotbalová mafie - vědoma si své převahy ví, že obhájí jakýkoli nesmysl. Bohužel v případě Alonsa nemohla použít svou všeléčící větičku: Vše pro bezpečnost diváků a pilotů.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Jistě, souhlasil bych...ale to by muselo dojít k potrestání dalších pilotů.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          V USA pouze Péreze, musel by do boxů a o svou pozici by nepřišel, což ostatně konstatovalo plno lidí. Ale přehlížení nedostatku Alonsova vozu je nepochopitelné.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            No když jsme u těch pozic a co by kdo ztratil a co ne...copak tedy má říkat Sainz? Russell ho vyřadí ze závodu a dostane směšných 5 vteřin...

            Perez je jedno jestli by přišel o pozici nebo ne...pokud chceš trestat Alonsa, musíš tedy i Pereze. Byť by to jeho pozici nezměnilo...

            Myslím že nespokojenost a výtky je třeba směřovat na FIA...

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              To sice můžeme směřovat, ale rovná se to přibližně lampárně na hlavním nádraží... Přitom o fanoušky by té organizaci F1 mělo jít především. Že nejde, to je další věc.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            pouze Pérez? A co Maxův "blatník"? ten se taky slušně klepal. řekl bych že cca tak stejně, jako kdysi Kevinův konec křídla...
            jen by mě zajímalo, co by s tím v boxech dělali. to by asi kus izolepy nespravil 18.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • RoBertino

    RoBertino

    185.63.97.XXX
    Alonso mi nikdy neseděl, ale teď u mě svou arogancí přišel i o poslední zbytky sympatií. Kolika pilotům jenom letos upadlo zrcátko a tím pádem dle pravidel měli vozidlo nezpůsobilé k jízdě? A kolik šnapsu asi odpovědní pracovníci měli v hlavě, když takové auto prošlo kontrolou? Nebo bylo mechanikům dovoleno ho tam po závodě nějak narvat? Začíná mi to připomínat roky 1981 a 1982, čachrování s doplňováním provozních kapalin a později zmrazování paliva. Na jednu stranu FIA pomalu zastaví závod, když přes trať leze beruška, na druhou klidně nechá válet na rychlé rovince ne zrovna malý kus auta. Opravdu krásný důkaz toho, proč tolik lidí od F1 pomalu, ale jistě odchází.

    + 5 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.97.XXX
    Bylo tam několik nesmyslných pochybení jak ze strany FIA, tak i HAAS-u, takže tady není o čem a tohle je jediné možné a v tomto případě i spravedlivé řešení ...
    Mimochodem, nejvíce z toho asi jebne toho kroužiče Ocona ... Pevně věřím, že ho Alonso i přes všechny ty letošní problémy nakonec "udělá" ... 01

    + 6 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Mohl bych se skromně zeptat, v čem Haas pochybil? V tom, že mu nikdo nesdělil upravenou dobu pro možnost podání protestu?

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Neznalost pravidel neomlouvá...

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Ale musí to platit vždy a pro všechny. I pro pořadatele a FIA. Jestli vůz nemající obě zpětná zrcátka projede cílem, Alonso neAlonso by měl být jako nezpůsobilý diskvalifikován. Takže neznalost neomlouvá ani u FIA.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • juras

            juras

            88.103.92.XXX
            Ano, souhlasím...FIA by měla vždy bez výjimky trvat na dodržování pravidel...vždy a po všech.

            Souhlasím že Haas musí cítit jednoznačně křivdu a plně chápu jeho postup.

            Ale když se budu řídit citem a selským rozumem...nemůže projít potrestání Alonsa.

            Podle mě Alonso přesně vystihl problém...a to že když bude FIA na 100 % trval na odstavení monopostů které budou mít nějaké poškození...nastane tristní situace kdy může být kvůli tomuto pravidlu během závodu odstaveno spousta aut.

            Jakože Alonsa nemusím, tak v tomhle má pravdu.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Jurasi, on ten problém je jinde. Znovu opakuji to, za co mě zdejší Liga spravedlivých mínusuje jak zběsilá - už jen z povahy bezpečnosti Alonso neměl vůz způsobilý k jízdě od 49. kola, protože mu chybělo zpětné zrcátko. Kdyby ho někdo zprava předjížděl a on mu tam udělal vlnku, tak by těžko obhájil, že ho neviděl. Nějaké ty koncovky jsou proti tomu prkotinou, nebavíme se o "nějakém", ale "zásadním" poškození. Pořád si ale říkám, proč jel Magnussen kvůli wingletu do boxů a Alonso s upadlým zrcátkem nedostal ani black/orange. To ať mi zdejší zastánci té jediné spravedlnosti vysvětlí, místo posílání mínusů. Možná mi něco uniká.

              + 4 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                88.103.92.XXX
                Tak já osobně spíš než že bych šel přesně po znění pravidel na to koukám nějak reálně.

                To že svým způsobem ignoruju pravidla je dáno nevěrohodností FIA.

                V čem se shodneme je že Haas byl v minulých závodech potrestán černo-oranžovou vlajkou...a nyní Alonso nikoliv. Tady já vidím hlavní problém...že Alonsovi zrcátko upadlo FIA viděla a nereagovala...potrestat po závodě je podle mě mimo mísu...nebylo to v posledním kole,,,čas na reakci přímo v závodě FIA měla.

                Kromě toho...píšeš o vlivu chybějícího zrcátka na bezpečnost. A co jiné části vozů které na poškozeném monopostu vlají...až upadnou? Jak to zrcátko, tak cokoliv jiného co takhle z monopostu odpadne je nebezpečné.

                Ono celkově je to na nic...jakmile se začneme přít o to co je nebezpečné a co není...je to cesta do pekla. Když, tak prostě musí být monopost buď řádně opraven a nebo musí zůstat v boxu. To je jediný co bude spravedlivý.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama