DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.10.2022 23:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 21.10.2022 09:53
Jaká karma? V obou případech jasný podvod.… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 14:43
trest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 18:50
McL měl nakročeno k dvouletému DSQ jen proto, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Markklokan

    Markklokan

    85.163.84.XXX
    Zdá se, že FIA si chce zachovat tvář a Red Bull potrestat.Na druhé straně jaký trest je přiměřený, že jo.No tak já bych jim teda snížil maximální rozpočet na příští rok o částku,kterou ho letos překročili.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Racek

    Racek

    78.80.232.XXX
    V každém případě by se neměl používat za takový přestupek pojem podvod ... ono překročení nákladů nebývá tak neobvyklé a dokonce jde téměř vždy o pravidlo. Rozhodně bych úmysl vyloučil.
    Důležité je ovšem zdůvodnění, může být na vodě nebo festové. Do účetnictví moc nevidíme a znáte to, co expert to názor, co člen komise to názor... a většinou o tom nakonec nerozhodují lidé z oboru. Je to asi opravdu hlavně účetní věc s neurčitým výkladem započitatených položek. Šéfové by měli mít přehled o pravidlech a on line i vývoj a predikci nákladů. No jo.
    Srovnávat to ovšem s proviněním Ferrari nelze, tam se skutečně jednalo o jasný a úmyslný podvod. U kopírování je to dost obtížné hodnotit, jestli řešení stejných problémů znamená i nutnost a povinnost jiného řešení či zda je možno se inspirovat. Zatím většinou vítězila inspirace. Já bych souhlasil. Tedy, např. s ochranou lhůtou novinky, která neporušuje pravidla. Myslím, že by rok stačil.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    193.165.96.XXX
    Jaké je to porušení, když nejsou jasné pravidla?
    Kdyby FIA dopředu všem oznámila, že za porušení stropu bude mít podvodník v příšti sezóně o desetinásobek menší strop z částky o kterou překročil letos, tak by se dnes nemuselo o ničem diskutovat.
    Samozřejmě jsem napsal pouze příklad. Klidně by se mohlo trestat i jinak. Třeba zrušením odměn za pořadí v PK.
    V každém případě by měl být trest citelný, ale né likvidující. Obzvláště né hned v první sezóně kdy je tohle pravidlo tak trochu samo ještě ve vývinu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    psal jsem to tady i jinde už dříve. ať je trest jakýkoliv, je naprosto nepřijatelné řešit na konci sezony 2022 přestupek ze sezony 2021. to už se rovnou můžeme po letech vrátit třeba k diskvalifikaci/nediskvalifikaci Huntova McL ve Španělsku 1976. je přece jedno, jestli řešíme sezonu starou rok nebo přes 45 let. prostě to už je historie. podle mě musí být vše z dané sezony uzavřeno nejpozději v momentě zhasnutí startovních světel prvního závodu následující sezony. jinak je to naprostá blamáž. a že je na to málo času? na to je snad prostředí F1 zvyklé, že je zde vše extrémní, hraniční...

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Těžko soudit...když člověk nemá dost relevantních informací.

    Zavedení rozpočtových stropů je dobrá myšlenka...ale jak se postupně ukazuje těžce (podle mě je to nemožné) kontrolovatelná.

    Bohužel ať už to dopadne jakkoliv...bude to prohra F1 jako takové.

    Tipuju že rozhřešení bude ve stylu aby se vlk nažral a koza zůstala celá...Redbull není McLaren...Mateschic pohrozí odchodem z F1 a myslím že to si F1 nemůže dovolit.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • NickickiN

    NickickiN

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      sorry, ale mcl měl nakročeno k dvouletému dsq to co dostal je více než zametení kauzy pod koberec... FIA v podstatě nikdy moc nechtěla konat... A jak říká klasik, pokud v F1 nepodvádí, tak se dost nesnaží. Spíš jde o to, že se red bull nechal takhle hloupě chytit (stejně jako mcl v roce 2007)

      + 2 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        90.182.210.XXX
        McL měl nakročeno k dvouletému DSQ jen proto, že Mosley nesnášel Dennise. To byla osobní msta, nikoliv adekvátní trest. To jsi zapomněl dodat.
        A pokud tvrdíš, že se RedBull nechal hloupě chytit, stejně jako McLaren v 2007, tak bychom také očekávali podobný trest pro RedBull, jako dostal McLaren. Když už se chceš k věcem odborně a hlavně nestranně vyjadřovat. 03

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          hele, za mě ten trest musí být citelný. Osobně bych spíš preferoval red bull kopnout do pravěku, než jen finančně osolit, jako to dostal mcl...
          A nejlepší trest by byl, kdyby za každej milion překročení stropu museli vést nějakou významnou zátěž nad rámec hmotnosti vozu umístěnou někde v úrovni vršku motoru. A pokud překročí rozpočet další rok, tak zátěž násobit... To by bylo univerzální a nezpochybnitelné. Nejsem si jistý, jestli by se týmu vyplatilo překročit rozpočet o dva miliony, kdyby potom následující sezonu musel absolvovat s dvacetikilovým batohem...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            90.182.210.XXX
            V tom se shodneme. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Sice bych byl pro zrušení stropů, ale když už mají být, tak tvůj systém trestů by byl super a adekvátní. 01

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            to je velice dobrý nápad, taky by se mi to líbilo 01. převedení financí na hmotnostní nevýhodu je velmi zajímavé.
            hlavně by to muselo být naprosto jasně definované a odstupňované. a mám obavu, že právě ta jasnost pravidel a trestů je hlavním problémem FIA a to dlouhodobě. tyhle zákulisní jednání o vině a trestu jsou možná dobré, když někdo vykrade trafiku, dohodne se na trestu a nezatěžuje se takovou "kravinou" soudnictví. ale u takto sledovaného globálního produktu, kterým F1 rozhodně je, je to podle mě zcela nepřijatelné. vede to pouze ke spekulacím a co si o tom mají fanoušci myslet? zde by mělo být vše zcela transparentní. tedy alespoň co se pravidel, jejich porušení a trestů týká.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              90.182.210.XXX
              Pánové, vám se jeví jumpmanův návrh adekvátní a zajímavý. Ale jak jste četli jeho příspěvek? Respektive, jak pracuje FIA v prostředí F1?
              Jumpman píše o hmotnostních trestech v následujících ročnících...
              Ale tady se jedná o potrestání za prohřešek RedBullu v sezóně 2021. Mezi tím si RedBullíčci vyjeli tituly v PK i PJ letos. A BEZ ZÁTĚŽE. Což proběhlo jistě výhradně regulerně, jen s nepatrnou kaňkou na konci. Ale kdo by to chtěl zpochybňovat?
              Z F1 se stal jakýsi Wrestling v oblasti automobilového sportu (výsledky domluvené předem, ale tupí diváci se baví předváděnými výkony). Tak tohle opravdu sledovat nemíním... 03
              Pokud nám FIA chce ještě podsunout sportovní duch F1, pak musí být RedBull z loňské sezóny diskvalifikován z obou pohárů. Jinak je to fraška.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    89.111.73.XXX
    Rikam, strhnout v PK RB 250bodu v lonske sezone, at to je citelny i do budoucna pro vsechny 04 12 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Senor

    Senor

    89.111.77.XXX
    Tady jde o to, ze to netajili a ze to nebylo umyslne prekroceni vydaju na vyvoj auta.
    "Problém nemá být v tom, že by utratila víc kupříkladu za vývoj auta, dle neoficiálních zpráv měla chybně nezapočítat obědy zdarma pro své zaměstnance a špatně účtovat o nákladech souvisejících s nemocenskou."
    "různé zdroje ale hovoří o překročení o stovky tisíc až po nízké jednotky milionů USD."

    Takze kde je ta vyhoda za lonsky a letosni rok, ze by vice najedeni zamestnanci? Proste spatne zauctovane veci a satne priohnuty dokumenty. Mergl loni vyvijel a utracel jako divej a nakonec vlastne v pohode.
    Je to jen komedie. Nechci se navazet do Ferarri, ale kdyz oni meli umyslne cheatlej motor, tak se to nejak s FIA poresilo a klid a ted by chteli za spatny vyuctovani nekoho popotahovat? Nemas mysl se vzrusovat, je to politika, kterou treba Honda nema rada a prave proto se japoncici nechteji moc F1 ucastnit, protoze se jde vybranym na ruku.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      zase sis vytáhl jen co se ti hodí do krámu. Osobně mě štve, že FIA nezveřejní celý rozpočet a bylo by to hned jasné. Jinde se totiž víc než probírá to, že red bull především fabuloval ceny nepoužitých náhradních dílů a tyto "ušetřené" peníze dal přímo do vývoje vozu a to už není nějaké nedorozumnění se zaměstnaneckými výhodami, ale jasnej podvod

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Poky

      Poky

      109.80.56.XXX
      Pokud by ty obedy zapocitali, tak by nemeli na vyvoj. Tady to byl jen pokus o obejiti. Zadnej omyl. Nekde jsem cetl, ze by se melo jednat o 1,8 mil. To neni malo.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    85.158.196.XXX
    Ať se na to FIA vykašle a rovnou celou soutěž zruší. Loni kryli podvod Massiho díky kterému získal Max v posledním závodě titul.
    Ale tohle je ještě větší fraška, protože RedBull porušil loni finanční strop a díky tomu podváděl jak loni, tak i letos, takže ve výsledku dva jezdecké tituly z let 2021 a 2022, a titul v týmech v roce 2022 byly získány podvodem.
    Pokud McLaren v roce 2007 přišel o titul a musel zaplatit mega pokutu, tak i nyní by měl RB a Max vracet tituly a dostat mega pokutu.

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Zip

      Zip

      88.103.225.XXX
      Můj názor je, že bychom neměli zapomínat, že informace jsou k nám podávány ne vždy zcela přesné. Spíše tak aby to budilo rozruch, vášně...atd. Mě osobně nezbývá než spoléhat na to, že zainteresovaní a ti co o tom rozhodují(FIA) bude jednat čestně v zájmu Fair play. Ostatně ověřit si stejně nic nemohu.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nový šéf Ferrari Frederic Vasseur

Největší problém u Ferrari? Montoya mluví o nejistotě. Favorizoval Todta

Alpine bude jedním z šesti dodavatelů, zásobujících F1 za tři roky

F1 bude mít šest dodavatelů motorů

Prezentace Red Bullu 2019

Mistrovský Red Bull spojuje své síly s Fordem, odhaluje svou novou zbraň RB19 + FOTO

Pilot stáje Renault F1 Jean-Pierre Jabouille v roce 1978

Do třetice všeho zlého - loučíme se s dalším francouzským pilotem

Mick Schumacher

McLaren rozšiřuje svou řadu rezervních jezdců o Schumachera z Mercedesu

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Představení nového Haasu

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama