DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.10.2022 23:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 21.10.2022 09:53
Jaká karma? V obou případech jasný podvod.… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 14:43
trest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 18:50
McL měl nakročeno k dvouletému DSQ jen proto, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • jumpman

        jumpman

        95.80.230.XXX
        Sorry ale o nestranosti FIA si myslím své. Nechápu, proč nejsou schopni kulantně zveřejnit zprávu a rovnou udělit trest. Pokud je pravda, že překročení je spíš v oblasti zaměstnanecké, tak bych z toho nedělal hon na čarodejnice, ale na druhou stranu trest padnout musí, pokud švindlovali u určování cen náhradních dílů (což je asi pravděpodobnější varianta) a zde si udělali "vatu" pro vývoj, tak musí trest pořádně bolet a být zanesen do sportovní stránky věci. Ferrari bylo penalizováno na dva roky do středu pole a to jim jejich motor nepřinesl žádný titul a nikdy ani nezaznělo od FIA, že se jednalo o podvod. Red bull by měl být podobným mechanismem poslán do středu pole...

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Limbi

        Limbi

        147.228.70.XXX
        Přání je to pěkné, ale když si člověk vzpomene na aféry, tak poslední z roku 2019 a motory Ferrari se ututlala bez vysvětlení. Opravdu jediné, kde si FIA vylila žluč (řekl bych osobně na Rona Denise) byla aféra McLarenu 2007, kdy ještě podvod neprobíhal na úrovni vedení stáje, ale dílčích inženýrů a spíše ještě odpadlíků z Ferrari. Vtipné bylo, že se neprokázalo použití ani šroubku na voze a McLaren dostal největší trest v historii F1. FIA bohužel nejedná v zájmu dodržování pravidel a Fair-play, ale v zájmu zachování kreditu a atraktivity sportu. Aktuálně se moc nehodí, aby byl Red Bull zásadně pranýřován i vzhledem k aféře posledního závodu loňské sezóny, takže očekávám podobný průběh jako v případě Ferrari a jejich motorů. Za měsíc se bude celá F1 tvářit, že se nikdy nic neřešilo...

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          přání otcem myšlenky... 20

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Senor

          Senor

          89.111.77.XXX
          Slo o umysl v McL a ten tam byl. U Ferrari budis, je to staj ktera dela F1, tak ji to proste odpustime a nakonec me to uplne taky nevadilo. Ale bylo vtipne, jak v tu dobu Honde zakazovala FIA spoustu veci v sede zone a nebo i mimo, kdyz se Hondy ptala na nazor dopredu 12 Ferarri je kapitola, je vzdycky o krucek pred konkurenci 03

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            95.80.230.XXX
            jestli myslíš, že to, že ferrari bylo posláno do středu pole bylo odpuštění viny, tak pro ně tedy ne. Zvlášť když FIA přiznala, že vůbec netušila co ferrari dělá a teprve až se ferrari přiznalo a celý trik odhalilo, tak se teprve o něčem začalo jednat. Kdyby to ferrari jen přestalo používat a drželi ústa a krok, tak na to FIA nikdy nepřišla...

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Senor

              Senor

              178.255.168.XXX
              Tak ono to Ferrari prestalo jen pouzivat a diky tomu padli, ne diky FIA, ne diky trestu. To ze se priznali prave znamenalo, ze se jim nic nestalo.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                95.80.230.XXX
                hele, trošku si něco zjisti. Ferrari předělalo na požadavek kompletně spalovák a potom FIA vydala pravidlo, že je vývoj motorů zmražený a ferrari bylo víš kde... Ferrari to nejspíš přestalo používat už koncem sezony, kdy ztratili část výkonu, ale ten propad byl až následující sezonu a museli udělat ten motor znova a nesměli jej vyvíjet. Druhá teorie říká, že ferrari sice muselo předělat spalovák, ale zároveň dostali takovou pokutu, že jim nezůstali peníze na vývoj a navíc měli povinně uškrcený výkon na motoru (proto i propad zákazníků) Ale rozhodně to nebylo tak, že ferrari přestalo používat svoji fičuru a padli s výkonem někam k VW...
                Navíc ta jejich vychytávka nejspíš dokázala nějak shromáždit větší množství paliva v potrubí za senzorem a posléze při akceleraci překročit povolený průtok do válců, takže to navýšení bylo spíš krátkodobého charakteru, ale v okamžiku, kdy dokázali získat asi víc času na kolo

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • Senor

      Senor

      89.111.77.XXX
      Tak on to byl mega rozdil, jedno umyslna spionaz a druhe spatne zapoctene naklady, ktere nebyly na vyvoj auta. Proste nesmysl a necekam, nejaky extra trest, snad maximalne neco jako ze jim seberou v lonskem roce 50 bodu z PK 18 Ja bych RB sebral 200 bodu z PK za rok kdy to spatne vycislily, tedy za rok 2021. 200 bodu to uz preci zaboli, ne? Tak teda 250 bodu z PK dolu, at je potrestame 18

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Poky

    Poky

    46.254.64.XXX
    Díky těm, co to potají vynesli, tu nemáme opět další tajnou dohodu. Tedy prozatím.

    Pokud dají jen peněžitý trest, tak se nic neděje. Díky prvnímu místu v PK se jim ty prachy vrátí s přehledem letos a další roky budou stále v plusu. Že by dostali trest jako Mcl o tom pochybuju.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      trest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali pokutu a byli diskvalifikování z PK. Posléze jim z pokuty byly odečteny prize money, o které přišli v rámci diskvalifikace z PK a pokutu neplatili žádnou a znalosti z konstrukce ferrari použili i v roce 2008 kdy získal hamilton titul. Asi tolik k FIA a jejich trestům.
      Tajná dohoda s ferrari vznila pouze díky tomu, že ferrari nechtělo, aby jejich motor FIA veřejně rozebírala a dala opět jejich know how k dispozici všem výrobcům, jako to udělala v roce 2007... A ještě si uvědom, že ferrari řeklo FIA v čem našli díru, FIA sama nebyla schopná přijít na to, co ferrari dělá a kdyby tohle ferrari neudělalo tak nebylo dva roky ve středu pole...

      + 5 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • SEMPERIT

    SEMPERIT

    88.103.238.XXX
    Mít dva tituly a oba dva cinklý, to nevymyslíš. 02

    + 3 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kaša

      Kaša

      82.142.123.XXX
      Jj, pro Maxe fakt smůla .... minulý rok "získat" titul takovým způsobem a další titul znehodnocen takto! 16 - to je karma nebo co?! 20

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Jaká karma? V obou případech jasný podvod.
        Srovnej to se skutkovou podstatou v roce 2007 u McLarenu a trestem. Tehdy byli tvrdě potrestáni za plánky komponentů Ferrari v počítačích. A ani snad nebylo prokázáno, že tyto komponenty opravdu nasadili na svá auta. Následoval trest ze kterého se vzpamatovávají dodnes.
        Tady bylo BedBullu prokázáno porušení pravidel a na trest jsem zvědavý. Ale bude to zase trest netrest. Někomu podvody prochází, někomu neprojde nic.
        Je to hnus. Ale vysocí činitelé v F1 nás přesvědčují, že takto činí v zájmu F1 a jejího zatraktivnění. Když vzpomenu jen na tajné testy v případě Mercedesu a také jejich trest-netrest, tak konstatuji, že FIA zařídila v "zájmu F1" dominanci Mercedesu neochotou potrestat podvod a pak tuto dominanci nahradila další dominancí RedBullu. Jak jinak, než opět podvodem. 03

        + 7 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Zip

          Zip

          88.103.225.XXX
          Zdravím, dovoluji si takovou legráckou poznámku. Tak v "zájmu F1" bychom se postupně mohli dočkat dominance i týmů z chvostu pole, ne? Alespoň by byla sranda. Dovedete si představit, že by třeba HAAS všem vypálil rybník?
          Nicméně není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Souhlasím, že to není pro FIA záviděníhodná situace. Ale dostali se do ní jen vlastní vinou.
            Bohužel HAAS, nebo jiný tým středu pole, nemá na to, aby utratil významně více, než je strop. Právě, že stropy byly zavedeny kvůli těmto týmům, aby se mohly přiblížit a být konkurenceschopnější. (Vím, že jsi to napsal jako vtípek, tak to neber, že tě chci poučovat. Je to jen moje zamyšlení). A přitom to opět nefunguje. Opět ti, kteří mají peněz dostatek podvádí a FIA je není ochotná postihnout do té míry, aby je to odradilo od podvodů. Brawn to řekl jasně. Pokud půjde pouze o pokuty, tak Mercedes rád pokutu zaplatí za privilegium nedodržovat pravidla. Tím pádem je celý finanční strop v F1 k ničemu.
            Páni z FIA vymýšlejí pravidla, která nejsou schopni a většinou především ochotni, vymáhat. (viz např. v minulosti zákaz týmové režie).

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Zip

              Zip

              88.103.225.XXX
              Děkuji za názor. Myslím si ,že právě proto, že to s tou ochotou a schopností není tak žhavé tak se tento problém začíná rozrůstat. Občas mám pocit, že pravidla a jejich dodržování je napsáno jen na papíře a prostě se zkouší co projde.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                90.182.210.XXX
                Tak já to vidím v ještě horším světle než ty. Podle mě už tento problém dávno FIA přes hlavu přerostl. V F1 se točí neskutečné množství peněz ze kterých jsou živi všichni (včetně pánů od FIA). Nechci je vinit z korupce. To si ani nemyslím, že by je někdo podplácel, ale rozhodují s vědomím, že pokud by ti bohatí odešli, tak to můžou zabalit všichni. A proto "Svaté trojici" (Mercedes, RedBull a Ferrari) prochází mnohem více, než ostatním. Respektive, jsou trestáni jen symbolicky.
                Že se zkouší, co projde, považuji za "legitimní" ze strany týmů a pilotů. Ale právě v těchto případech by měla zasahovat FIA co nejtvrději a garantiju, že by během jediné sezóny bylo u všech po "zkoušení, co projde". 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            85.160.68.XXX
            "není to záviděnihodná situace pro FIA a ty co mají rozhodovat."

            To určitě není. Ale dostali se do ní sami. Kdyby FIA trvala na dodržování pravidel, které sama stanoví a kdyby jejich porušování trestala předem definovaným způsobem, neměli by teď o čem rozhodovat. Celý proces by se zkrátil z týdnů a měsíců tahanic na 60 sekund, během kterých by úředník (ani by tím nemuseli zatěžovat vedoucí pracovníky) v tabulce vyhledal prohřešek a k němu příslušný trest.

            Jenže když FIA není schopna definovat ani pitomý traťový limity, není schopna stanovit, kdy došlo k jejich porušení a když už se k tomu v konkrétním případě rozhoupá, není schopna rychle a předvídatelně stanovit trest a i takovou banální situaci řeší vždycky ad hoc, tak co můžeme čekat u pravidel komplexnějších nebo majících dopad ne na jednu pozici v závodě, ale na celou sezónu nebo dokonce na několik sezón.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Kaša

          Kaša

          82.142.123.XXX
          Souhlasím, ... já jen že ikdyž je Max výjimečný pilot (ikdyž u mě s kaňkou) tak takové 2 tituly nezíská jen tak někdo! 18 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            90.182.210.XXX
            Max jistě výjmečným pilotem je. Jenom bychom se museli domluvit v čem vidíme jeho výjmečnost. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama