DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Red Bull vyjednává s Mezinárodní automobilovou federaci ohledně přijetí dohody o uznání porušení pravidel týkajících se nákladových stropů za rok 2021. Soupeři jej mají za podvodníka a volají po exemplárním trestu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull jedná s FIA o dohodě týkající se uznání porušení rozpočtových pravidel. Soupeři žádají tvrdý trest

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 25.10.2022 23:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 7 lidí) 21.10.2022 09:53
Jaká karma? V obou případech jasný podvod.… »
» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 14:43
trest mcl byl v konečné fázi směšný. Dostali… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 21.10.2022 18:50
McL měl nakročeno k dvouletému DSQ jen proto, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jumpman

          jumpman

          95.80.230.XXX
          sorry, ale trošku si to motáš. Bylo jednoznačně prokázáno, že mcl měl k dispozici kompletní dokumentaci ferrari, kterou analyzoval a používal k nastavení vozů a zároveň bylo nezpochybnitelně dokázáno, že mcl použil u vozu pro rok 2008 kompletně okopírovaný brzdový systém ferrari, ale FIA s tím NIC neudělala. Takže stesky, že se z nějakého trestu mcl vzpamatovává doteď. Bída mcl přišla při změně koncepce vozu, nikoliv s trestem od FIA

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            90.182.210.XXX
            Jumpmane tvé vnímání mi příjde trochu "podivné". Psal jsem o roce 2007 a pokud vím, tak v tom roce McL nepoužil nic z dokumentace Ferrari. (Ale mohu se mýlit). A že ji analizovali? Tak to si opravdu dovolili hodně. 18 A jistě jim to výrazně pomohlo k vítězství, které jim bylo odebráno. 18
            Občas žasnu, co dokážeš vyplodit ve své úzkostlivé snaze hájit Ferrari, zatímco tvůj pohled na ostatní týmy a dění okolo nnich považuji za seriózní. 03 (Ale nesmí se to nijak dotýkat rudých).
            Použití brzd v sezóně 2008 už je jaksi PO aféře a PO trestu, který McLaren vyfasoval. Tak že souvislost s mým vnímáním (příkladem) veškerá žádná. 03
            A že se z toho dostávají dodnes, je fakt, ať si o tom ty myslíš cokoliv. 100 milionů dolarů není malý badget. A mít možnost nainvestovat 100 mega do vývoje auta a nemít, je veliký rozdíl. I když vy od Ferrari to takto nejspíš nevnímáte. A to zdaleka není všechno. Víš vůbec, co se dělo v McLarenu v důsledku této aféry? Daimler odešel a s ním 40% akcií a založili Mercedes. Dennise vyštípali z vedení stáje, aby se pak záhy vrátil, ale Ojjeh s Mumtalaketem se ho definitivně zbavili. Zkrátka tam probíhaly mocenské boje a na závodění nebyl čas ani prostředky. Tudíž si myslím, že jsem se tolik nemýlil, když jsem napsal, že se McL z postihu vzpamatovává dodnes... 03

            + 2 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              95.80.230.XXX
              ty tvoje mocenské boje v mcl probíhali už před touto kauzou, jen ji využili k vykopnutí denise.
              A pokud budeš od té lásky a skutečně si v tomto směru něco dohledáš a načteš, tak budu rád a o dost to zjednodušší naši diskusi. Víš vůbec, že mcl měl téměř do poloviny roku informace o chystané strategii pilotů ferrari pro závod? Víš, že měl podrobné informace o nastavení vozů ferrari pro závod? Víš že na základě dat od ferrari se jim v roce 2007 podařilo získat více než půl sekundy? A že v rámci trestu měla přijít diskvalifikace na dva roky, pokud by na voze pro rok 2008 byla nalezena komponenta INSPIROVANÁ daty získanými z materiálů ferrari? Evidentně nikoliv. A teď si představ,m že FIA na začátku roku 2008 odhalila, že mcl má na svém voze OKOPÍROVANÝ brzdový systém ferrari. A co se stalo? Všiml sis, že by v roce 2008 mcl nezávodil? Ehmm, kdože získal titul mistra světa?
              Ty mě vidíš "podivně" ale co si já mám myslet o Tobě, když si nejsi ani ochoten zjistit fakta?

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                90.182.210.XXX
                To, co píšeš pořád ale nevyvrací fakt, že jediný McLaren dostal znatelný trest, který je citelně poznamenal. Na rozdíl od všech trestů-netrestů v minulosti a současnosti. Stejně tak to nijak nevyvrací fakt, že FIA dokázala exemplárně potrestat pouze McLaren za něco, co jim žádnou zvlášť výhodu v této sezóně nezískalo. Že se v F1 BĚŽNĚ špicluje vím dávno a proto tomu absolutně nedávám žádný význam. Tak že si to Ferrarácké ublíženectví strč někam. (Mimochodem, byl jsem fanouškem Kimiho, který právě v této sezóně získal svůj jediný titul. Přesto se na události snažím pohlížet alespoň trošku objektivně).
                V F1 se běžně kopírují systémy použité v loňských sezónách a nic se neděje, protože jsou v následujících letech už dávno zastaralé. Dokonce to dospělo do absurdna, kdy se loňský mistrovský vůz pouze přebarvil na růžovo a jezdil následující sezónu. Představ si, že překvapivě bojoval o střed závodního pole. Nikoliv o titul!!! Tak mi z těch tvých ublíženeckých ferraráckých vzdechů vychází, že titul McLaren 2008 nezískal díky údajně okopírovaným brzdám Ferrari. Tam musely být ještě jiné věci, které jim umožnily o titul bojovat. A věř, že tohle vše píšu s vědomím, že jsem tehdá přál titul Massovi z celého srdce. 03

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  95.80.230.XXX
                  Když půjdeš po faktech, tak ano, mcl je jediný, kdo dostal takto velkou pokutu. Je ovšem třeba říct i B. Tehdy byl požadovaný trest 2 roky vyloučení mcl ze seriálu. Dostal 100 mega pokutu a dsq z poháru konstruktérů. Poté se to ovšem FIA rozleželo a tu pokutu mcl odečetli z prize money, které by doslali za své umístění. Takže pokutu v podstatě nedostali žádnou, byli dsq z poháru konstruktérů a přišli o prize money. A je třeba dotat i C, že v celé historii F1 se nenechal žádný tým chytit s výkresovou dokumentací soupeře v ruce. Takže asi nějaký exemlární trest přijít musel. A když se řeklo C je třeba říct i D, tým, jakým byl mcl nepotřeboval okopírovat daný vůz. Oni získali filozofii přístupu ke konstrukci od soupeře, to jejich inženýry přivedlo na nové nápady a jiné cesty. A s trochou zadostiučinění je třeba říct, že koncept mcl s nízkoposazeným nosem se dost možná na základě poznatků od ferrari změnil na vysokoposazený nos jako mělo ferrari a tím mcl skončil s účastí v bojích o titul. A to, že byl mcl podmínečně vyloučen a po zjištění komponent soupeře v jejich voze měl být dsq, ale nestalo se, to vše svědčí pouze o neschopnosti FIA. Ti jsou schopní skutečně potrestat jenom tým, který nemá politický vliv a nemá téměř žádné fanoušky... Proto zprávu o porušení rozpočtového stropu nezveřejnili v okamžiku, kdy ji měli. Konzultovali to s red bullem. A ani v současný okamžik není FIA ochotná říct, v jakém bodě red bull strop porušil. Proč asi?

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      95.80.230.XXX
      11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama