DISKUZE K ČLÁNKU McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 37, poslední 30.09.2022 09:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 4 lidé) 27.09.2022 16:03
Já si taky myslím, že v Riccim je jistota a že se… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 27.09.2022 20:40
mluvíš mi z duše... »
» Petr (Hlasovali 4 lidé) 29.09.2022 17:46
Jde vidět, že máš buď hodně špatnou paměť nebo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Co se stalo, stalo se .... chyba je vždy na obou stránách (manžekla i tchýně) a v tomto případě u Hondy i u Hondy. To že Honda naprosto nezvládla vstup do F1 s motorem a pak na to doplácel McLren dlouhé léta - narušená pověst, nedostatek kilometrů a nemožnost vyvíjet monoposty, tím málo dat na další vývoj, at, atd. To že komunikace mohla být lepší je možná fakt, ale RB mělo prostě výhodu že převzalo Hondu když už měla něco dobrého na obzoru, ale McLaren nemohl riskovat další roky bez jistoty na slušný motor (což u Hondy nebylo jisté)! Ty směšné komentáře že je McL pořád nad krachem od Jumpmana jsou samozřejmě nepravdivé. Pravdě se to blížilo a covidovém období, ale teď už jsou zase silní ....
    Ohledně dalšího vývoje - myslím že jestli ukážou vývoj za poslední sezony a začnou využívat nových zavedených technologií, nového simulátoru, a hlavně nového tunelu, tak postupné přibližování špičce F1 je nasnadě. Pro rok 2023 čekám co se mělo udát letos - utrhnout se středu pole (i Alpinu), a dotahovat se na top 3 (RB+F+M). Rok 2023 a dále přidání se do bojů o vítězství a následně i tituly .... 01 14

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      proto mcl musel prodat svoji továrnu, rozprodat své nejvzácnější monoposty, když je tak ve vatě, proč to dělají? Šejkové platí, ale chtějí stéle větší a větší část podílu, pokud se nepletu, tak v současnosti mají v držení přes 60%.
      A kvikot na hondu fans mcl slyším stále. Právě na red bullu je vidět, že ta honda pořád umí, jen musí dostat prostor. A u mcl jej nedostali. Red bull jim předhodil na rok svoji juniorku, ti nechali hondu dělat co umí i přes ústupky v konstrukci auta a red bull přišel ke konkurenceschopnému motoru. Tohle chtěla honda udělat hned po první nevydařené sezoně, ale denis to utnul a potom celý mcl jen brečí nad neschopností japonců. Tak to ovšem není a nebylo, můžeš si tady obviňovat koho chceš, skutečnost nepřekroutíš. Mcl mohl mít zajištěné finance, mohl mít tovární podporu, ale má zase jen status zákazníka, stejně jako před rokem 2014 a o jejich návratu na špici se dá s úspěchem pochybovat, když nezvládli současnou změnu pravidel, kdy jejich šance byli asi největší...

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Pravda je někde a to si může pokusit každý dohledat sám ... já záležitost McL vs Honda vidím jinak než ty, a nejsem sám.
        Z toho co píšeš jsi docela těžký hejtr McLarenu a Hamiltona, takže velmi jednostranné konzistentní názory.

        To že McLaren prodával továrnu a staré káry je pravda, a to byli ve srabu při covidu jako spousta dalších. Teď už to tak není ..... takže zase kecáš. Ohledně komunikace Honda+McL - ty jsi byl určitě ve vedení Hondy že tak všechno přesně víš, co?!
        02

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Jde vidět, že máš buď hodně špatnou paměť nebo vůbec nevíš, která bila. Honda od McLarenu dostala absolutní volnost, ale ani po letech nedokázala přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Denis nic neutínal, McLaren dělal maximum, sháněl Hondě odborníky... jenže ta na to zkrátka neměla. Jenom ICE bylo o 80 koní slabší. Určitě za to mohl McLaren 04

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          proto u red bullu měli po roce konkurenceschopný motor 03

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Tady ti reaguje Petr kterého můžeme považovat řekl bych částečně za "insajdera" McLarenu a ty si pořád meleš svoje překroucené "pravdy". - jak říkám, hejtr jsi a pořádný! 02

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.62.XXX
    Mrzí mě, že vůbec nevyšla etapa s Hondou a bohužel ani s Renaultem... Mclaren by potřeboval exkluzivního dodavatele, tak jak to měl s Mercedesem... Který ale stejně toužil po vlastním týmu, že se s Mclarenem rozešel...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      193.165.96.XXX
      Problém Meku není v motorech, ale ve vedení.
      Ron byl sice kruťas, ale pro svůj tým dýchal.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        v době kdy tomu kraloval křivák denis, měl mcl jestli ne největší tak alespoň druhý největší rozpočet na roštu. V současné době jsou neustále na hranici krachu a to se těžko vyvíjí mistrovský vůz. Sice jim FIA šla na ruku s rozpočtovým stropem, ale pořád to znamená hlavně to, že když si nemůžete dovolit nejlepší lidi, tak se těžko vrátí do nejvyšších příček.
        A epizoda s Hondou, stačilo, kdyby jim mcl nekecal do vývoje motoru a povolil jim ještě jeden zákaznický tým a mohli být v současné pozici red bullu - honda přinesla peníze a ten motor také nakonec zvládla

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Limbi

          Limbi

          147.228.12.XXX
          Tady vůbec nešlo o kecání do něčeho Hondě. Naopak Honda byla ta, která odmítla pomoc zvenku a chtěla si věci dělat po svém. Rozhodně tam hrála roli kulturní rozdílnost, ale upřímně to co Honda předváděla s McLarenem, to by jí netoleroval žádný tým s ambicemi. Red Bull vydělal na tom, že Honda si odbyla porodní bolesti na McLarenu. Proč nechtěl McLaren, aby Honda dávala motory ještě někomu jinému (nejvíc se mluvilo právě o Red Bullu?) Proč asi? Když to je jeden z hlavních soupeřů, který jim už takhle v minulosti přetáhl klíčového hlavního konstruktéra... To co teď brzdí McLaren je primárně nedokončený aerotunel. Schopnosti lidí bych hodnotil až po jeho zavedení. Pořád je to tým, který jako jeden z mála staví auta po svém a kopíruje minimálně. Dokonce celkem často přichází s jedinečným řešením.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            To co předváděla Honda byla neospravedlnitelná tragedie, ale zase bych to nevysvětloval tak, že RB jen slíznul smetanu... Prostě tu spolupráci zvládli mnohem lépe...

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              nemyslím, že neospravedlnitelná. Zkrátka honda i mcl podcenili technologickou náročnost a hlavně mcl se viděl v boji o tituly a tlačil hondu do nerealistických cílů. Jak přešli k red bullu, tak si dali klidný rok na vývoj a najednou na té špici byli. Věřím tomu, že kdyby postupovali stejným způsobem od počátku, tak možná neměli titul, ale byli by v boji o vítězství.

              + 1 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Limbi

              Limbi

              147.228.70.XXX
              Neříkám smetanu ale nezažili porodní bolesti. S tím jak byl Red Bull hysterický, co se týkalo mnohem méně tragického Renaultu, tak kdyby byl na místě McLarenu, Marko už by měl infarkt a Horner by zamkl Japonce v továrně, dokud by nepředvedli něco, co dojede na bedně. Ať to nazveme jak chceme, Honda se prostě na McLarenu učila a následně ty poznatky aplikovala na to, co teď pohání Red Bull, takže svým způsobem to měl Red Bull dost zadarmo a proto kritika z jejich úst na McLaren a jejich spolupráci s Hondou mi přišla k smíchu... Pochybení bylo určitě spoustu jak na straně McLarenu, tak Hondy, ale to jak se k tomu občas vyjadřoval Red Bull mi přišlo vlastně dost mimo...

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                82.142.123.XXX
                Jj, krásně napsáno. Teď se to hejtrům McL krásně mluví když má "Honda" jeden z nejlepších motorů, ale nebyla by na tkové úrovni kdyby si s ní McLaren neprošel tragickými a dlouhými porodními bolestmi. O vyjádřeních RB k tématu souhlasím, ale oni jsou známi svými "profi" vyjadřeními a králem mezi nimi odporným poradcem. 18

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jumpman

                  jumpman

                  178.255.168.XXX
                  mcl mohl tu hondu mít ve stejné kondici už v roce 2015, ale nedali jim prostor co japonci chtěli. Pořád se tady mcl fans točí na tom, že si honda nechtěla dát kecat do projektu od externích vývojářů, které jim předhazoval mcl, ale už nechtějí slyšet, že honda chtěla rok klid na vývoj a další stáj na testování, protože měl mcl strach, že by se ukázalo, že problém nakonec nebyl jen v motoru, že...

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Limbi

                    Limbi

                    147.228.70.XXX
                    O jakém roce to mluvíš? Jaký prostor jim měli dát? Oni je nenechali pracovat? Všude chodili a tvrdil jak moc výkonný mají motor a, že jen řeší jako ho chladit. A věř, že jako fanda McLarenu jsem tohle pozoroval hodně pozorně. Honda dostala prostor pro vývoj ještě předtím než vůbec nasadila první motor do auta a tuším že to bylo právě ten rok. Navíc se jim i ohnula pravidla v mezi vývoji (žetony), aby měli šanci dohnat ostatní. Tím, že měl McLaren na začátku éry motor od Mercedesu, který se ukazoval jako nejlepší, tak přirozeně chtěli Hondě předat nějaké knowhow, které Honda odmítla. Pak se přistoupilo na zero koncept. Sešlo se to tak, že výkonost Hondy poslala McLaren na konec pole a McLaren si prostě nemohl dovolit tam zůstat, protože urgentně sháněl silné sponzory, jelikož skončila éra Vodafonu. Kdo bude sypat peníze do stáje, kterou na rovince předjede i "GP2 engine". Mluvíš tu o ročním vývoji, ale Honda, aby se dostala tam kde je, nevyvíjela rok, ale od roku 2014 tudíž 8 let.

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • jumpman

                      jumpman

                      178.255.168.XXX
                      nemáš pravdu. Honda vstoupila o rok později, protože měli pocit, že stihnou něco okoukat. Mercedes si ale hodně pohlídal, aby mcl neměl hondě co předat, v podstatě technici mcl neměli k pohonné jednotce vůbec přístup a i si na to stěžovali. Honda přišla se svým motorem a chtěla rok hájení, ale denis přednesl plán kdy jim dal tři závody, potom chtěl do poloviny sezony bojovat o podia a v druhé polovině o vítězství. Jak to dopadlo víme oba. Další rok měla honda úplně přepracovaný koncept motoru, na stolici jim to fungovalo, ale v autě se sypal jeden za druhým a nestíhalo se to chladit. Proto chtěla honda jinej tým, aby najela víc kilometrů a hlavně měla referenci. Mluvilo se pouze o sauberu, dokonce už měli podepsanou smlouvu, ale denis vyskočil jako čertík ze škatulky a honda mohla dávat motory pouze mcl. Potom už to byla jenom křeč, protože mcl plival jen na hondu a japonci to nebyli schopni díky své nátuře ani přijmout ani se bránit. Až odchod k red bullu jim rozvázal ruce a právě potom si dovolili utrousit pár vět, kde korektně dementovali, že problém byl pouze na straně hondy a ono se to v podstatě potvrdilo, když mcl dostal jinej motor, že to auto dobré nebylo, ale zase za to mohlo spoustu "relevantních" okolností, které mcl nedovolili využít výkon motoru naplno. Zkrátka jak nejsou peníze tak se v F1 závodí dost těžko a mcl od odchodu hondy dře bídu s nouzí na to jak slavný tým to je...

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                jenže tam je hlavní rozdíl v tom, že renault byl s výsledkem své tragické práce spokojený. Honda si uvědomovala, že má problém a snažili se jej řešit, jen nedostali prostor, pouze nadávky. A upřímně já nevidím příliš velký rozdíl mezi tím co bylo mezi red bullem a renaultem a mezi mcl a hondou, až na to, že renault se stále plácá na pozici nejhoršího motoru, kdežto honda se chytila špičky.

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Limbi

                  Limbi

                  147.228.70.XXX
                  Já teda nevím, ale nadávky od McLarenu přišli až po x letech. Minimálně ty oficiální v médiích. Kdežto Red Bull hejtoval Renault brutálně a veřejně od prvního roku a to i přesto, že jim předtím jejich motor vyhrál 4 tituly... to mi přišlo jako dost velký úlet.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    jestli myslíš x dva roky, tak ano.
                    S tím red bullem souhlasím, měli udržet trochu dekórum, ale co bys chtěl od rakouskejch sedláků 18

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama