DISKUZE K ČLÁNKU McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici
Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kaša
10:37 29.09.2022 82.142.123.XXXCo se stalo, stalo se .... chyba je vždy na obou stránách (manžekla i tchýně) a v tomto případě u Hondy i u Hondy. To že Honda naprosto nezvládla vstup do F1 s motorem a pak na to doplácel McLren dlouhé léta - narušená pověst, nedostatek kilometrů a nemožnost vyvíjet monoposty, tím málo dat na další vývoj, at, atd. To že komunikace mohla být lepší je možná fakt, ale RB mělo prostě výhodu že převzalo Hondu když už měla něco dobrého na obzoru, ale McLaren nemohl riskovat další roky bez jistoty na slušný motor (což u Hondy nebylo jisté)! Ty směšné komentáře že je McL pořád nad krachem od Jumpmana jsou samozřejmě nepravdivé. Pravdě se to blížilo a covidovém období, ale teď už jsou zase silní ....
Ohledně dalšího vývoje - myslím že jestli ukážou vývoj za poslední sezony a začnou využívat nových zavedených technologií, nového simulátoru, a hlavně nového tunelu, tak postupné přibližování špičce F1 je nasnadě. Pro rok 2023 čekám co se mělo udát letos - utrhnout se středu pole (i Alpinu), a dotahovat se na top 3 (RB+F+M). Rok 2023 a dále přidání se do bojů o vítězství a následně i tituly ....-
jumpman
14:39 29.09.2022 178.255.168.XXXproto mcl musel prodat svoji továrnu, rozprodat své nejvzácnější monoposty, když je tak ve vatě, proč to dělají? Šejkové platí, ale chtějí stéle větší a větší část podílu, pokud se nepletu, tak v současnosti mají v držení přes 60%.
A kvikot na hondu fans mcl slyším stále. Právě na red bullu je vidět, že ta honda pořád umí, jen musí dostat prostor. A u mcl jej nedostali. Red bull jim předhodil na rok svoji juniorku, ti nechali hondu dělat co umí i přes ústupky v konstrukci auta a red bull přišel ke konkurenceschopnému motoru. Tohle chtěla honda udělat hned po první nevydařené sezoně, ale denis to utnul a potom celý mcl jen brečí nad neschopností japonců. Tak to ovšem není a nebylo, můžeš si tady obviňovat koho chceš, skutečnost nepřekroutíš. Mcl mohl mít zajištěné finance, mohl mít tovární podporu, ale má zase jen status zákazníka, stejně jako před rokem 2014 a o jejich návratu na špici se dá s úspěchem pochybovat, když nezvládli současnou změnu pravidel, kdy jejich šance byli asi největší...-
Kaša
15:33 29.09.2022 82.142.123.XXXPravda je někde a to si může pokusit každý dohledat sám ... já záležitost McL vs Honda vidím jinak než ty, a nejsem sám.
Z toho co píšeš jsi docela těžký hejtr McLarenu a Hamiltona, takže velmi jednostranné konzistentní názory.
To že McLaren prodával továrnu a staré káry je pravda, a to byli ve srabu při covidu jako spousta dalších. Teď už to tak není ..... takže zase kecáš. Ohledně komunikace Honda+McL - ty jsi byl určitě ve vedení Hondy že tak všechno přesně víš, co?!
-
Petr
17:46 29.09.2022 78.157.160.XXXJde vidět, že máš buď hodně špatnou paměť nebo vůbec nevíš, která bila. Honda od McLarenu dostala absolutní volnost, ale ani po letech nedokázala přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Denis nic neutínal, McLaren dělal maximum, sháněl Hondě odborníky... jenže ta na to zkrátka neměla. Jenom ICE bylo o 80 koní slabší. Určitě za to mohl McLaren -
-
-
-
-
-
jumpman
09:26 28.09.2022 178.255.168.XXXv době kdy tomu kraloval křivák denis, měl mcl jestli ne největší tak alespoň druhý největší rozpočet na roštu. V současné době jsou neustále na hranici krachu a to se těžko vyvíjí mistrovský vůz. Sice jim FIA šla na ruku s rozpočtovým stropem, ale pořád to znamená hlavně to, že když si nemůžete dovolit nejlepší lidi, tak se těžko vrátí do nejvyšších příček.
A epizoda s Hondou, stačilo, kdyby jim mcl nekecal do vývoje motoru a povolil jim ještě jeden zákaznický tým a mohli být v současné pozici red bullu - honda přinesla peníze a ten motor také nakonec zvládla-
Limbi
13:51 28.09.2022 147.228.12.XXXTady vůbec nešlo o kecání do něčeho Hondě. Naopak Honda byla ta, která odmítla pomoc zvenku a chtěla si věci dělat po svém. Rozhodně tam hrála roli kulturní rozdílnost, ale upřímně to co Honda předváděla s McLarenem, to by jí netoleroval žádný tým s ambicemi. Red Bull vydělal na tom, že Honda si odbyla porodní bolesti na McLarenu. Proč nechtěl McLaren, aby Honda dávala motory ještě někomu jinému (nejvíc se mluvilo právě o Red Bullu?) Proč asi? Když to je jeden z hlavních soupeřů, který jim už takhle v minulosti přetáhl klíčového hlavního konstruktéra... To co teď brzdí McLaren je primárně nedokončený aerotunel. Schopnosti lidí bych hodnotil až po jeho zavedení. Pořád je to tým, který jako jeden z mála staví auta po svém a kopíruje minimálně. Dokonce celkem často přichází s jedinečným řešením.-
-
jumpman
15:42 28.09.2022 178.255.168.XXXnemyslím, že neospravedlnitelná. Zkrátka honda i mcl podcenili technologickou náročnost a hlavně mcl se viděl v boji o tituly a tlačil hondu do nerealistických cílů. Jak přešli k red bullu, tak si dali klidný rok na vývoj a najednou na té špici byli. Věřím tomu, že kdyby postupovali stejným způsobem od počátku, tak možná neměli titul, ale byli by v boji o vítězství. -
Limbi
11:14 29.09.2022 147.228.70.XXXNeříkám smetanu ale nezažili porodní bolesti. S tím jak byl Red Bull hysterický, co se týkalo mnohem méně tragického Renaultu, tak kdyby byl na místě McLarenu, Marko už by měl infarkt a Horner by zamkl Japonce v továrně, dokud by nepředvedli něco, co dojede na bedně. Ať to nazveme jak chceme, Honda se prostě na McLarenu učila a následně ty poznatky aplikovala na to, co teď pohání Red Bull, takže svým způsobem to měl Red Bull dost zadarmo a proto kritika z jejich úst na McLaren a jejich spolupráci s Hondou mi přišla k smíchu... Pochybení bylo určitě spoustu jak na straně McLarenu, tak Hondy, ale to jak se k tomu občas vyjadřoval Red Bull mi přišlo vlastně dost mimo...-
Kaša
11:51 29.09.2022 82.142.123.XXXJj, krásně napsáno. Teď se to hejtrům McL krásně mluví když má "Honda" jeden z nejlepších motorů, ale nebyla by na tkové úrovni kdyby si s ní McLaren neprošel tragickými a dlouhými porodními bolestmi. O vyjádřeních RB k tématu souhlasím, ale oni jsou známi svými "profi" vyjadřeními a králem mezi nimi odporným poradcem.-
jumpman
14:43 29.09.2022 178.255.168.XXXmcl mohl tu hondu mít ve stejné kondici už v roce 2015, ale nedali jim prostor co japonci chtěli. Pořád se tady mcl fans točí na tom, že si honda nechtěla dát kecat do projektu od externích vývojářů, které jim předhazoval mcl, ale už nechtějí slyšet, že honda chtěla rok klid na vývoj a další stáj na testování, protože měl mcl strach, že by se ukázalo, že problém nakonec nebyl jen v motoru, že...-
Limbi
16:20 29.09.2022 147.228.70.XXXO jakém roce to mluvíš? Jaký prostor jim měli dát? Oni je nenechali pracovat? Všude chodili a tvrdil jak moc výkonný mají motor a, že jen řeší jako ho chladit. A věř, že jako fanda McLarenu jsem tohle pozoroval hodně pozorně. Honda dostala prostor pro vývoj ještě předtím než vůbec nasadila první motor do auta a tuším že to bylo právě ten rok. Navíc se jim i ohnula pravidla v mezi vývoji (žetony), aby měli šanci dohnat ostatní. Tím, že měl McLaren na začátku éry motor od Mercedesu, který se ukazoval jako nejlepší, tak přirozeně chtěli Hondě předat nějaké knowhow, které Honda odmítla. Pak se přistoupilo na zero koncept. Sešlo se to tak, že výkonost Hondy poslala McLaren na konec pole a McLaren si prostě nemohl dovolit tam zůstat, protože urgentně sháněl silné sponzory, jelikož skončila éra Vodafonu. Kdo bude sypat peníze do stáje, kterou na rovince předjede i "GP2 engine". Mluvíš tu o ročním vývoji, ale Honda, aby se dostala tam kde je, nevyvíjela rok, ale od roku 2014 tudíž 8 let.-
jumpman
17:10 29.09.2022 178.255.168.XXXnemáš pravdu. Honda vstoupila o rok později, protože měli pocit, že stihnou něco okoukat. Mercedes si ale hodně pohlídal, aby mcl neměl hondě co předat, v podstatě technici mcl neměli k pohonné jednotce vůbec přístup a i si na to stěžovali. Honda přišla se svým motorem a chtěla rok hájení, ale denis přednesl plán kdy jim dal tři závody, potom chtěl do poloviny sezony bojovat o podia a v druhé polovině o vítězství. Jak to dopadlo víme oba. Další rok měla honda úplně přepracovaný koncept motoru, na stolici jim to fungovalo, ale v autě se sypal jeden za druhým a nestíhalo se to chladit. Proto chtěla honda jinej tým, aby najela víc kilometrů a hlavně měla referenci. Mluvilo se pouze o sauberu, dokonce už měli podepsanou smlouvu, ale denis vyskočil jako čertík ze škatulky a honda mohla dávat motory pouze mcl. Potom už to byla jenom křeč, protože mcl plival jen na hondu a japonci to nebyli schopni díky své nátuře ani přijmout ani se bránit. Až odchod k red bullu jim rozvázal ruce a právě potom si dovolili utrousit pár vět, kde korektně dementovali, že problém byl pouze na straně hondy a ono se to v podstatě potvrdilo, když mcl dostal jinej motor, že to auto dobré nebylo, ale zase za to mohlo spoustu "relevantních" okolností, které mcl nedovolili využít výkon motoru naplno. Zkrátka jak nejsou peníze tak se v F1 závodí dost těžko a mcl od odchodu hondy dře bídu s nouzí na to jak slavný tým to je...
-
-
-
-
jumpman
14:41 29.09.2022 178.255.168.XXXjenže tam je hlavní rozdíl v tom, že renault byl s výsledkem své tragické práce spokojený. Honda si uvědomovala, že má problém a snažili se jej řešit, jen nedostali prostor, pouze nadávky. A upřímně já nevidím příliš velký rozdíl mezi tím co bylo mezi red bullem a renaultem a mezi mcl a hondou, až na to, že renault se stále plácá na pozici nejhoršího motoru, kdežto honda se chytila špičky.-
Limbi
16:31 29.09.2022 147.228.70.XXXJá teda nevím, ale nadávky od McLarenu přišli až po x letech. Minimálně ty oficiální v médiích. Kdežto Red Bull hejtoval Renault brutálně a veřejně od prvního roku a to i přesto, že jim předtím jejich motor vyhrál 4 tituly... to mi přišlo jako dost velký úlet.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek