DISKUZE K ČLÁNKU McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici
Zástupci McLarenu si uvědomují, že na vedoucí týmy mají letos velkou ztrátu a že ve vývoji příštího monopostu musí udělat velký pokrok, aby s nimi mohli bojovat o vítězství.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: McLaren usiluje o velký pokrok při vývoji vozu pro rok 2023. Uvědomuje si, kolik ztrácí na špici
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Petr
17:46 29.09.2022 78.157.160.XXX
Jde vidět, že máš buď hodně špatnou paměť nebo vůbec nevíš, která bila. Honda od McLarenu dostala absolutní volnost, ale ani po letech nedokázala přijít s konkurenceschopnou pohonnou jednotkou. Denis nic neutínal, McLaren dělal maximum, sháněl Hondě odborníky... jenže ta na to zkrátka neměla. Jenom ICE bylo o 80 koní slabší. Určitě za to mohl McLaren
jumpman
17:10 29.09.2022 178.255.168.XXX
nemáš pravdu. Honda vstoupila o rok později, protože měli pocit, že stihnou něco okoukat. Mercedes si ale hodně pohlídal, aby mcl neměl hondě co předat, v podstatě technici mcl neměli k pohonné jednotce vůbec přístup a i si na to stěžovali. Honda přišla se svým motorem a chtěla rok hájení, ale denis přednesl plán kdy jim dal tři závody, potom chtěl do poloviny sezony bojovat o podia a v druhé polovině o vítězství. Jak to dopadlo víme oba. Další rok měla honda úplně přepracovaný koncept motoru, na stolici jim to fungovalo, ale v autě se sypal jeden za druhým a nestíhalo se to chladit. Proto chtěla honda jinej tým, aby najela víc kilometrů a hlavně měla referenci. Mluvilo se pouze o sauberu, dokonce už měli podepsanou smlouvu, ale denis vyskočil jako čertík ze škatulky a honda mohla dávat motory pouze mcl. Potom už to byla jenom křeč, protože mcl plival jen na hondu a japonci to nebyli schopni díky své nátuře ani přijmout ani se bránit. Až odchod k red bullu jim rozvázal ruce a právě potom si dovolili utrousit pár vět, kde korektně dementovali, že problém byl pouze na straně hondy a ono se to v podstatě potvrdilo, když mcl dostal jinej motor, že to auto dobré nebylo, ale zase za to mohlo spoustu "relevantních" okolností, které mcl nedovolili využít výkon motoru naplno. Zkrátka jak nejsou peníze tak se v F1 závodí dost těžko a mcl od odchodu hondy dře bídu s nouzí na to jak slavný tým to je...
Limbi
16:31 29.09.2022 147.228.70.XXX
Já teda nevím, ale nadávky od McLarenu přišli až po x letech. Minimálně ty oficiální v médiích. Kdežto Red Bull hejtoval Renault brutálně a veřejně od prvního roku a to i přesto, že jim předtím jejich motor vyhrál 4 tituly... to mi přišlo jako dost velký úlet.
Limbi
16:24 29.09.2022 147.228.70.XXX
McLaren koncept zero navrhl ve spolupráci s Hondou, protože ta nechtěla převzít koncept Mercedesu (asi nechtěli vykrádat... Japonská čest?). Pokud teda jako inženýr něco navrhnu a dodavatel mi to odkýve je potom moje chyba, že mi nedoručí kvalitu jakou mi odkýval? Ono by stačilo nedělat zázraky, ale být v průměru do něhož se zařadili až tak po 3 letech...
Limbi
16:20 29.09.2022 147.228.70.XXX
O jakém roce to mluvíš? Jaký prostor jim měli dát? Oni je nenechali pracovat? Všude chodili a tvrdil jak moc výkonný mají motor a, že jen řeší jako ho chladit. A věř, že jako fanda McLarenu jsem tohle pozoroval hodně pozorně. Honda dostala prostor pro vývoj ještě předtím než vůbec nasadila první motor do auta a tuším že to bylo právě ten rok. Navíc se jim i ohnula pravidla v mezi vývoji (žetony), aby měli šanci dohnat ostatní. Tím, že měl McLaren na začátku éry motor od Mercedesu, který se ukazoval jako nejlepší, tak přirozeně chtěli Hondě předat nějaké knowhow, které Honda odmítla. Pak se přistoupilo na zero koncept. Sešlo se to tak, že výkonost Hondy poslala McLaren na konec pole a McLaren si prostě nemohl dovolit tam zůstat, protože urgentně sháněl silné sponzory, jelikož skončila éra Vodafonu. Kdo bude sypat peníze do stáje, kterou na rovince předjede i "GP2 engine". Mluvíš tu o ročním vývoji, ale Honda, aby se dostala tam kde je, nevyvíjela rok, ale od roku 2014 tudíž 8 let.
Kaša
15:33 29.09.2022 82.142.123.XXX
Pravda je někde a to si může pokusit každý dohledat sám ... já záležitost McL vs Honda vidím jinak než ty, a nejsem sám.
Z toho co píšeš jsi docela těžký hejtr McLarenu a Hamiltona, takže velmi jednostranné konzistentní názory.
To že McLaren prodával továrnu a staré káry je pravda, a to byli ve srabu při covidu jako spousta dalších. Teď už to tak není ..... takže zase kecáš. Ohledně komunikace Honda+McL - ty jsi byl určitě ve vedení Hondy že tak všechno přesně víš, co?!
Z toho co píšeš jsi docela těžký hejtr McLarenu a Hamiltona, takže velmi jednostranné konzistentní názory.
To že McLaren prodával továrnu a staré káry je pravda, a to byli ve srabu při covidu jako spousta dalších. Teď už to tak není ..... takže zase kecáš. Ohledně komunikace Honda+McL - ty jsi byl určitě ve vedení Hondy že tak všechno přesně víš, co?!
jumpman
14:47 29.09.2022 178.255.168.XXX
neslyšel jsem, že by byl na stole kdy red bull. Ano, red bull projevil zájem, ale honda měla zájem pouze o spolupráci se sauberem. K red bullu se obrátila, až když je mcl kopl do zadnice
A plést si japonskou podřízenost se vzájemnou dohodou? ano koncept zero chtěl mcl a honda jim na to kývla, ale nebyla to honda kdo by to navrhoval a ve finále mají v současnosti menší pohonou jednotku než byl koncept zero. Mcl zkrátka chtěl zázraky na počkání a to honda nedala
A plést si japonskou podřízenost se vzájemnou dohodou? ano koncept zero chtěl mcl a honda jim na to kývla, ale nebyla to honda kdo by to navrhoval a ve finále mají v současnosti menší pohonou jednotku než byl koncept zero. Mcl zkrátka chtěl zázraky na počkání a to honda nedala
jumpman
14:43 29.09.2022 178.255.168.XXX
mcl mohl tu hondu mít ve stejné kondici už v roce 2015, ale nedali jim prostor co japonci chtěli. Pořád se tady mcl fans točí na tom, že si honda nechtěla dát kecat do projektu od externích vývojářů, které jim předhazoval mcl, ale už nechtějí slyšet, že honda chtěla rok klid na vývoj a další stáj na testování, protože měl mcl strach, že by se ukázalo, že problém nakonec nebyl jen v motoru, že...
jumpman
14:41 29.09.2022 178.255.168.XXX
jenže tam je hlavní rozdíl v tom, že renault byl s výsledkem své tragické práce spokojený. Honda si uvědomovala, že má problém a snažili se jej řešit, jen nedostali prostor, pouze nadávky. A upřímně já nevidím příliš velký rozdíl mezi tím co bylo mezi red bullem a renaultem a mezi mcl a hondou, až na to, že renault se stále plácá na pozici nejhoršího motoru, kdežto honda se chytila špičky.
jumpman
14:39 29.09.2022 178.255.168.XXX
proto mcl musel prodat svoji továrnu, rozprodat své nejvzácnější monoposty, když je tak ve vatě, proč to dělají? Šejkové platí, ale chtějí stéle větší a větší část podílu, pokud se nepletu, tak v současnosti mají v držení přes 60%.
A kvikot na hondu fans mcl slyším stále. Právě na red bullu je vidět, že ta honda pořád umí, jen musí dostat prostor. A u mcl jej nedostali. Red bull jim předhodil na rok svoji juniorku, ti nechali hondu dělat co umí i přes ústupky v konstrukci auta a red bull přišel ke konkurenceschopnému motoru. Tohle chtěla honda udělat hned po první nevydařené sezoně, ale denis to utnul a potom celý mcl jen brečí nad neschopností japonců. Tak to ovšem není a nebylo, můžeš si tady obviňovat koho chceš, skutečnost nepřekroutíš. Mcl mohl mít zajištěné finance, mohl mít tovární podporu, ale má zase jen status zákazníka, stejně jako před rokem 2014 a o jejich návratu na špici se dá s úspěchem pochybovat, když nezvládli současnou změnu pravidel, kdy jejich šance byli asi největší...
A kvikot na hondu fans mcl slyším stále. Právě na red bullu je vidět, že ta honda pořád umí, jen musí dostat prostor. A u mcl jej nedostali. Red bull jim předhodil na rok svoji juniorku, ti nechali hondu dělat co umí i přes ústupky v konstrukci auta a red bull přišel ke konkurenceschopnému motoru. Tohle chtěla honda udělat hned po první nevydařené sezoně, ale denis to utnul a potom celý mcl jen brečí nad neschopností japonců. Tak to ovšem není a nebylo, můžeš si tady obviňovat koho chceš, skutečnost nepřekroutíš. Mcl mohl mít zajištěné finance, mohl mít tovární podporu, ale má zase jen status zákazníka, stejně jako před rokem 2014 a o jejich návratu na špici se dá s úspěchem pochybovat, když nezvládli současnou změnu pravidel, kdy jejich šance byli asi největší...
Kaša
11:51 29.09.2022 82.142.123.XXX
Jj, krásně napsáno. Teď se to hejtrům McL krásně mluví když má "Honda" jeden z nejlepších motorů, ale nebyla by na tkové úrovni kdyby si s ní McLaren neprošel tragickými a dlouhými porodními bolestmi. O vyjádřeních RB k tématu souhlasím, ale oni jsou známi svými "profi" vyjadřeními a králem mezi nimi odporným poradcem.
Limbi
11:14 29.09.2022 147.228.70.XXX
Neříkám smetanu ale nezažili porodní bolesti. S tím jak byl Red Bull hysterický, co se týkalo mnohem méně tragického Renaultu, tak kdyby byl na místě McLarenu, Marko už by měl infarkt a Horner by zamkl Japonce v továrně, dokud by nepředvedli něco, co dojede na bedně. Ať to nazveme jak chceme, Honda se prostě na McLarenu učila a následně ty poznatky aplikovala na to, co teď pohání Red Bull, takže svým způsobem to měl Red Bull dost zadarmo a proto kritika z jejich úst na McLaren a jejich spolupráci s Hondou mi přišla k smíchu... Pochybení bylo určitě spoustu jak na straně McLarenu, tak Hondy, ale to jak se k tomu občas vyjadřoval Red Bull mi přišlo vlastně dost mimo...
Limbi
11:06 29.09.2022 147.228.70.XXX
Mluvilo se o Red Bullu (který byl nespokojen s Renaultem) a Denis to shodil ze stolu, potom se začalo mluvit o Sauberu a následně o Toro Roso, což bylo za mě strategické otevření vrátek pro Red Bull. Pokud se bavíme o uspořádání, tak tu byl tzv. Zero koncept a na něm se shodli obě strany jako na něčem, čím můžou být novátorští a nemusí dohánět konkurenci po jejich cestě, když Honda přišla až expost nových pravidel. Následně, po těch brutálních problémech, chtěl McLaren dostat do motorového týmu Hondy nějaké své inženýry, aby byla spolupráce flexibilnější a Honda to odmítla, protože by jí to údajně narušovalo její postupy. Kdo někdy pracoval s Japonci, tak ví, že oni jedou striktně podle tabulek a předpisů, ale flexibilita je strašná a v F1 se věci mění z vteřiny na vteřinu a kdo nereaguje, tak je prostě vzadu.
Kaša
10:37 29.09.2022 82.142.123.XXX
Co se stalo, stalo se .... chyba je vždy na obou stránách (manžekla i tchýně) a v tomto případě u Hondy i u Hondy. To že Honda naprosto nezvládla vstup do F1 s motorem a pak na to doplácel McLren dlouhé léta - narušená pověst, nedostatek kilometrů a nemožnost vyvíjet monoposty, tím málo dat na další vývoj, at, atd. To že komunikace mohla být lepší je možná fakt, ale RB mělo prostě výhodu že převzalo Hondu když už měla něco dobrého na obzoru, ale McLaren nemohl riskovat další roky bez jistoty na slušný motor (což u Hondy nebylo jisté)! Ty směšné komentáře že je McL pořád nad krachem od Jumpmana jsou samozřejmě nepravdivé. Pravdě se to blížilo a covidovém období, ale teď už jsou zase silní ....
Ohledně dalšího vývoje - myslím že jestli ukážou vývoj za poslední sezony a začnou využívat nových zavedených technologií, nového simulátoru, a hlavně nového tunelu, tak postupné přibližování špičce F1 je nasnadě. Pro rok 2023 čekám co se mělo udát letos - utrhnout se středu pole (i Alpinu), a dotahovat se na top 3 (RB+F+M). Rok 2023 a dále přidání se do bojů o vítězství a následně i tituly ....
Ohledně dalšího vývoje - myslím že jestli ukážou vývoj za poslední sezony a začnou využívat nových zavedených technologií, nového simulátoru, a hlavně nového tunelu, tak postupné přibližování špičce F1 je nasnadě. Pro rok 2023 čekám co se mělo udát letos - utrhnout se středu pole (i Alpinu), a dotahovat se na top 3 (RB+F+M). Rok 2023 a dále přidání se do bojů o vítězství a následně i tituly ....
Ferda
19:02 28.09.2022 193.165.96.XXX
Jenže v té době už nebyl Ron sám sobě pánem, ale vlastnil podíl 25%.
Zbytek vlastnili současní beduíni.
Právě ti rozhodli, že tým neprodají a hledali pro Mekáč titulárního sponzora typu Mercedes. Ron sehnal finančně výhodnou Hondu, ale ...
Zbytek vlastnili současní beduíni.
Právě ti rozhodli, že tým neprodají a hledali pro Mekáč titulárního sponzora typu Mercedes. Ron sehnal finančně výhodnou Hondu, ale ...
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek