DISKUZE K ČLÁNKU V kvalifikaci byl před domácím publikem nejrychlejší Verstappen
Vítězstvím v dnešní kvalifikaci potvrzuje Max Verstappen aktuální formu Red Bullu. Ovšem v Q3 mu těsně za zády skončili oba jezdci Ferrari. Kartami mohly zamíchat i stříbrné šípy, ale jejich poslední kola byla narušena žlutými vlajkami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V kvalifikaci byl před domácím publikem nejrychlejší Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovalo 6 lidí)
03.09.2022 22:11
Jakmile přišla sebemenší rovinka a RB se dostal… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
22:11 03.09.2022 86.49.227.XXXJakmile přišla sebemenší rovinka a RB se dostal do otáček, Lecovo ferrari okamžitě ztrácelo. To bylo vidět na srovnávací grafice nejlepších kol Maxe a Čárlího. Kombinace výkonné Hondy a nízkého odporu redbullácké aerodynamiky je (pokud za volantem sedí Max, který nižší přítlak dokáže ukočírovat v zatáčkách) doslova vražedná. A tohle je přitom relativně technická trať! Už chápu tu velkou převahu ze Spa a trochu se děsím Monzy, protože tam to bude asi ještě výraznější -
juras
21:49 03.09.2022 88.103.92.XXXK diskuzi o formátu kvalifikace...
Nikdy nebude vyloučeno že nastane situace kdy něco bude nespravedlivé.
Mě osobně se líbil formát kdy každý měl pro sebe volnou dráhu a jedno kvalifikační kolo...jen bych dal každému 2 kola...takový repete.
Mě na současném formátu vadí že poměrně často se stává to co dnes...že chyba jiného zkazí kvalifikační kolo třeba i několika soupeřům...a nebo když někdo prostě jen překáží na dráze...a ono to ani někdy jinak nejde...prostě to nejde se vypařit.-
Fanda.LH
02:16 04.09.2022 83.240.62.XXXJe to složitý, protože současné týmy vedou maximalisti, kteří vždy za všech okolností se snaží vymáčknout maximum... To pak vede k tomu, že všichni vyráží na trať na poslední chvíli a dostávají se tak pod tlak... Z čehož pak pramení chyby...
Samozřejmě mě to mrzí zejména proto, že na to doplatil Mercedes, který o PP bojuje letos jen svátečně... -
-
Fanda.LH
13:13 04.09.2022 83.240.62.XXXOno je to složitější... Tenkrát neměli takové množství informací a know how jaké mají dnes... Dnes týmy dokáží daleko lépe predikovat nejlepší podmínky na dráze, než dříve... Stejně jako, že dnes mají x omezení, které musí brát v potaz... Naopak dříve je brát nemuseli... Např. to omezení počtu směsí pneu...
Co se týče rizika, tak jako souhlas na druhou stranu... Pokud nevyjedeš první (Což je zjevná nevýhoda), tak vždycky někdo před tebou může udělat chybu a ne vždycky na to musíš doplatit... Např. kdyby to byl vůz více vpředu a podařilo se mu hodiny srovnat a dokroužit do boxů, nemuseli být Mercedesy omezeny žlutými vlajkami... Tohle je prvek náhody... Nemůžeš to ovlivnit, nemůžeš tomu nějak smysluplně předejít... Zkrátka vždy musíš udělat maximum toho co můžeš => Dostat pilota na trať v ten nejlepší okamžik, v tom nejlepším možném okně, aby ten pak to svoje auto do té nejlepší možné formy na to jedno kolo... A tohle je dlouhodobě ta nejlepší strategie a tedy jediná možná... Že občas sedne štěstí i na vola není relevantní...
Proto taky prvně jsem volal po potrestání Peréze... Protože mi nepřijde fér, aby startoval před Russellem, kterému kolo zničil... A čert vem jestli chtěl nebo ne... Byla to jeho chyba, jeho odpovědnost... Boj o PP by to Mercedesu nevrátilo, ale alespoň nějaká spravedlnost...-
Mike17
10:24 05.09.2022 185.149.130.XXXTak vždycky bude nějaký prvek náhody. tady se každý snaží vyjet co nejpozději, protože je nejrychlejší trať (téměř vždy). Ale když vyjede v hustém provozu jako poslední, je slušné riziko, že se stane někomu to samé, co Pérezovi a ovlivní to ty za ním. Ale pořád ti zůstane první čas z Q3. Který je sice většinou pomalejší, ale na zase zásadně. Někdy tě to posune roštem o několik míst, někdy se nezmění nic (troufám si říct, že v tomto případě B je správně). Pérez byl potrestán už tím, že se sám nezlepšil.
Když si vezmu předchozí formát s jedním rychlým kolem, je predikce týmům na nic. Je sice fakt, že se předpověď počasí zlepšila, ale je ti to na h..., když si nemůžeš čas sám vybrat. Tehdy se jelo v určeném pořadí. Pilot byl přímo závislý na tom kdy pojede a jaké jsou podmínky na trati. Nemohl si je vybrat. prostě jel v danou dobu. A když pršelo, mohl i ten nejlepší skončit poslední. Za sucha měl téměř vždy výhodu ten poslední a první nejhorší podmínky. Když začalo pršet, mohl ten poslední zajet i o 20s horší čas, než ten první. A nenadělal s tím nic. Poslední flek a nemáš šanci to ovlivnit. teď máš šanci to ovlivnit. Můžeš obětovat pár setin za menší riziko.
-
-
-
-
juras
21:40 03.09.2022 88.103.92.XXXUf, to byla kvalifikace...asi jsem stará struktura...ale mě tyhle starý okruhy fascinujou.
Myslel jsem si že kvalifikaci ovládne Ferrari...a Redbull bude rád pokud bude před Mercedesem.
Verstappen má ale mistrovskou fazonu...
Ferrari potvrdilo že by mohlo aspirovat na vítězství...Mercedes není zas tak daleko...ale on okruh je krátký...takže není to úplně jasné kolik ztrácí reálně.
Pro mě zklamání Alpine...naopak Stroll a Mick překvapili
Zítra bych to přál Leclercovi...ale myslím že vyhraje Verstappen.-
-
-
Fanda.LH
23:41 03.09.2022 213.235.133.XXXNemusí se to srazit... Roli sehraje i strategie, Mercedes je top v šetření pneu a rychlost tu má skvělou... Stačí aby Ferrari dostalo Maxe pod tlak a můžou jako 3. tým z toho vytěžit... Jeden zkusí undercut, druhý overcut a třeba něco z toho výjde popř. se doplní...-
tom11
13:52 04.09.2022 194.212.104.XXXFerka letos těžko někoho, krom sebe sama, dostanou pod tlak. pokud ano, tak to hned zk... pokazí nějakou strategickou vychytávkou. takže očekávám hladké vítězství Maxe a velký boj o další pozice. pokud se tedy nesemele něco během prvního kola. to je snad jediná šance na nějaké větší drámo na čele samostném.
-
-
-
-
-
SergioPÉREZ
20:12 03.09.2022 78.108.157.XXXUž je nutno soustředit se na závod. Pokud nebudou negativní následky na voze, tak se dá na kvaldu Péreze podívat pozitivně: o bariéry nesešrotoval vůz, nedokaličil si zdraví, u vozu pro Sergia s jeho nestabilní a nervózní zadní části poznal chování, kde je po přidání plynu jeho limit a co dokáže štěrk. Navíc ještě eliminoval Mercedesy, které v závodním tempu mohou být více nebezpečnější než FERRARI. Sečteno a podtrženo to na závod vypadá velmi dobře. Musí se zvolit správné pneu a hlavně strategii. Nakonec body se rozdávají až zítra. které je třeba pořádně propláchnout šampaňským.
(Che co)) -
Senor
18:16 03.09.2022 37.188.173.XXXRicci opet potvrdil svou neschopnost. Na tomto okruhu cca 2s ztrata na Maxe. Hlavne ze ma prupovidky ohkedne DRS v poskwdni zatacce. Tema svyma recma o DRS jen poukazuje na svou neschopnost a nakonecvto i potvrdi. Jestli jeste sezene sedacku pro pristi rok, tak je vcelku smula ze skonci mozna mladici, kteri by se nakonec jeste mohli chytit.
Shumak vcelku dobre, nakonec bych mu mozna dal prostor u AT, jestli Gasly odejde.
Ala nakonec jeste mozna udela terno v AM,vaz se jim to rozjede -
-
-
Fanda.LH
17:34 03.09.2022 217.77.169.XXXNebo alespoň penalizaci těm, kteří to způsobili... Min. je neférové, že Peréz startuje před Russellem... Ale změnil bych formát kvalifikace... Podle časů z tréninků bych vybral top 10 a ti by si to dali jako na lyžích na 2 kola... Nejdříve v jednom pořadí a posléze v opačném pořadí... -
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek