DISKUZE K ČLÁNKU V kvalifikaci byl před domácím publikem nejrychlejší Verstappen
Vítězstvím v dnešní kvalifikaci potvrzuje Max Verstappen aktuální formu Red Bullu. Ovšem v Q3 mu těsně za zády skončili oba jezdci Ferrari. Kartami mohly zamíchat i stříbrné šípy, ale jejich poslední kola byla narušena žlutými vlajkami.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: V kvalifikaci byl před domácím publikem nejrychlejší Verstappen
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Mansell_fan
(Hlasovalo 6 lidí)
03.09.2022 22:11
Jakmile přišla sebemenší rovinka a RB se dostal… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:24 05.09.2022 185.149.130.XXX
Tak vždycky bude nějaký prvek náhody. tady se každý snaží vyjet co nejpozději, protože je nejrychlejší trať (téměř vždy). Ale když vyjede v hustém provozu jako poslední, je slušné riziko, že se stane někomu to samé, co Pérezovi a ovlivní to ty za ním. Ale pořád ti zůstane první čas z Q3. Který je sice většinou pomalejší, ale na zase zásadně. Někdy tě to posune roštem o několik míst, někdy se nezmění nic (troufám si říct, že v tomto případě B je správně). Pérez byl potrestán už tím, že se sám nezlepšil.
Když si vezmu předchozí formát s jedním rychlým kolem, je predikce týmům na nic. Je sice fakt, že se předpověď počasí zlepšila, ale je ti to na h..., když si nemůžeš čas sám vybrat. Tehdy se jelo v určeném pořadí. Pilot byl přímo závislý na tom kdy pojede a jaké jsou podmínky na trati. Nemohl si je vybrat. prostě jel v danou dobu. A když pršelo, mohl i ten nejlepší skončit poslední. Za sucha měl téměř vždy výhodu ten poslední a první nejhorší podmínky. Když začalo pršet, mohl ten poslední zajet i o 20s horší čas, než ten první. A nenadělal s tím nic. Poslední flek a nemáš šanci to ovlivnit. teď máš šanci to ovlivnit. Můžeš obětovat pár setin za menší riziko.
Když si vezmu předchozí formát s jedním rychlým kolem, je predikce týmům na nic. Je sice fakt, že se předpověď počasí zlepšila, ale je ti to na h..., když si nemůžeš čas sám vybrat. Tehdy se jelo v určeném pořadí. Pilot byl přímo závislý na tom kdy pojede a jaké jsou podmínky na trati. Nemohl si je vybrat. prostě jel v danou dobu. A když pršelo, mohl i ten nejlepší skončit poslední. Za sucha měl téměř vždy výhodu ten poslední a první nejhorší podmínky. Když začalo pršet, mohl ten poslední zajet i o 20s horší čas, než ten první. A nenadělal s tím nic. Poslední flek a nemáš šanci to ovlivnit. teď máš šanci to ovlivnit. Můžeš obětovat pár setin za menší riziko.
tom11
13:52 04.09.2022 194.212.104.XXX
Ferka letos těžko někoho, krom sebe sama, dostanou pod tlak. pokud ano, tak to hned zk... pokazí nějakou strategickou vychytávkou. takže očekávám hladké vítězství Maxe a velký boj o další pozice. pokud se tedy nesemele něco během prvního kola. to je snad jediná šance na nějaké větší drámo na čele samostném.
Fanda.LH
13:13 04.09.2022 83.240.62.XXX
Ono je to složitější... Tenkrát neměli takové množství informací a know how jaké mají dnes... Dnes týmy dokáží daleko lépe predikovat nejlepší podmínky na dráze, než dříve... Stejně jako, že dnes mají x omezení, které musí brát v potaz... Naopak dříve je brát nemuseli... Např. to omezení počtu směsí pneu...
Co se týče rizika, tak jako souhlas na druhou stranu... Pokud nevyjedeš první (Což je zjevná nevýhoda), tak vždycky někdo před tebou může udělat chybu a ne vždycky na to musíš doplatit... Např. kdyby to byl vůz více vpředu a podařilo se mu hodiny srovnat a dokroužit do boxů, nemuseli být Mercedesy omezeny žlutými vlajkami... Tohle je prvek náhody... Nemůžeš to ovlivnit, nemůžeš tomu nějak smysluplně předejít... Zkrátka vždy musíš udělat maximum toho co můžeš => Dostat pilota na trať v ten nejlepší okamžik, v tom nejlepším možném okně, aby ten pak to svoje auto do té nejlepší možné formy na to jedno kolo... A tohle je dlouhodobě ta nejlepší strategie a tedy jediná možná... Že občas sedne štěstí i na vola není relevantní...
Proto taky prvně jsem volal po potrestání Peréze... Protože mi nepřijde fér, aby startoval před Russellem, kterému kolo zničil... A čert vem jestli chtěl nebo ne... Byla to jeho chyba, jeho odpovědnost... Boj o PP by to Mercedesu nevrátilo, ale alespoň nějaká spravedlnost...
Co se týče rizika, tak jako souhlas na druhou stranu... Pokud nevyjedeš první (Což je zjevná nevýhoda), tak vždycky někdo před tebou může udělat chybu a ne vždycky na to musíš doplatit... Např. kdyby to byl vůz více vpředu a podařilo se mu hodiny srovnat a dokroužit do boxů, nemuseli být Mercedesy omezeny žlutými vlajkami... Tohle je prvek náhody... Nemůžeš to ovlivnit, nemůžeš tomu nějak smysluplně předejít... Zkrátka vždy musíš udělat maximum toho co můžeš => Dostat pilota na trať v ten nejlepší okamžik, v tom nejlepším možném okně, aby ten pak to svoje auto do té nejlepší možné formy na to jedno kolo... A tohle je dlouhodobě ta nejlepší strategie a tedy jediná možná... Že občas sedne štěstí i na vola není relevantní...
Proto taky prvně jsem volal po potrestání Peréze... Protože mi nepřijde fér, aby startoval před Russellem, kterému kolo zničil... A čert vem jestli chtěl nebo ne... Byla to jeho chyba, jeho odpovědnost... Boj o PP by to Mercedesu nevrátilo, ale alespoň nějaká spravedlnost...
Fanda.LH
02:16 04.09.2022 83.240.62.XXX
Je to složitý, protože současné týmy vedou maximalisti, kteří vždy za všech okolností se snaží vymáčknout maximum... To pak vede k tomu, že všichni vyráží na trať na poslední chvíli a dostávají se tak pod tlak... Z čehož pak pramení chyby...
Samozřejmě mě to mrzí zejména proto, že na to doplatil Mercedes, který o PP bojuje letos jen svátečně...
Samozřejmě mě to mrzí zejména proto, že na to doplatil Mercedes, který o PP bojuje letos jen svátečně...
Fanda.LH
23:41 03.09.2022 213.235.133.XXX
Nemusí se to srazit... Roli sehraje i strategie, Mercedes je top v šetření pneu a rychlost tu má skvělou... Stačí aby Ferrari dostalo Maxe pod tlak a můžou jako 3. tým z toho vytěžit... Jeden zkusí undercut, druhý overcut a třeba něco z toho výjde popř. se doplní...
Mansell_fan
22:11 03.09.2022 86.49.227.XXX
Jakmile přišla sebemenší rovinka a RB se dostal do otáček, Lecovo ferrari okamžitě ztrácelo. To bylo vidět na srovnávací grafice nejlepších kol Maxe a Čárlího. Kombinace výkonné Hondy a nízkého odporu redbullácké aerodynamiky je (pokud za volantem sedí Max, který nižší přítlak dokáže ukočírovat v zatáčkách) doslova vražedná. A tohle je přitom relativně technická trať! Už chápu tu velkou převahu ze Spa a trochu se děsím Monzy, protože tam to bude asi ještě výraznější
juras
21:49 03.09.2022 88.103.92.XXX
K diskuzi o formátu kvalifikace...
Nikdy nebude vyloučeno že nastane situace kdy něco bude nespravedlivé.
Mě osobně se líbil formát kdy každý měl pro sebe volnou dráhu a jedno kvalifikační kolo...jen bych dal každému 2 kola...takový repete.
Mě na současném formátu vadí že poměrně často se stává to co dnes...že chyba jiného zkazí kvalifikační kolo třeba i několika soupeřům...a nebo když někdo prostě jen překáží na dráze...a ono to ani někdy jinak nejde...prostě to nejde se vypařit.
Nikdy nebude vyloučeno že nastane situace kdy něco bude nespravedlivé.
Mě osobně se líbil formát kdy každý měl pro sebe volnou dráhu a jedno kvalifikační kolo...jen bych dal každému 2 kola...takový repete.
Mě na současném formátu vadí že poměrně často se stává to co dnes...že chyba jiného zkazí kvalifikační kolo třeba i několika soupeřům...a nebo když někdo prostě jen překáží na dráze...a ono to ani někdy jinak nejde...prostě to nejde se vypařit.
juras
21:40 03.09.2022 88.103.92.XXX
Uf, to byla kvalifikace...asi jsem stará struktura...ale mě tyhle starý okruhy fascinujou.
Myslel jsem si že kvalifikaci ovládne Ferrari...a Redbull bude rád pokud bude před Mercedesem.
Verstappen má ale mistrovskou fazonu...
Ferrari potvrdilo že by mohlo aspirovat na vítězství...Mercedes není zas tak daleko...ale on okruh je krátký...takže není to úplně jasné kolik ztrácí reálně.
Pro mě zklamání Alpine...naopak Stroll a Mick překvapili
Zítra bych to přál Leclercovi...ale myslím že vyhraje Verstappen.
Myslel jsem si že kvalifikaci ovládne Ferrari...a Redbull bude rád pokud bude před Mercedesem.
Verstappen má ale mistrovskou fazonu...
Ferrari potvrdilo že by mohlo aspirovat na vítězství...Mercedes není zas tak daleko...ale on okruh je krátký...takže není to úplně jasné kolik ztrácí reálně.
Pro mě zklamání Alpine...naopak Stroll a Mick překvapili
Zítra bych to přál Leclercovi...ale myslím že vyhraje Verstappen.
SergioPÉREZ
20:12 03.09.2022 78.108.157.XXX
Už je nutno soustředit se na závod. Pokud nebudou negativní následky na voze, tak se dá na kvaldu Péreze podívat pozitivně: o bariéry nesešrotoval vůz, nedokaličil si zdraví, u vozu pro Sergia s jeho nestabilní a nervózní zadní části poznal chování, kde je po přidání plynu jeho limit a co dokáže štěrk. Navíc ještě eliminoval Mercedesy, které v závodním tempu mohou být více nebezpečnější než FERRARI. Sečteno a podtrženo to na závod vypadá velmi dobře. Musí se zvolit správné pneu a hlavně strategii. Nakonec body se rozdávají až zítra. které je třeba pořádně propláchnout šampaňským.
(Che co))
(Che co))
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek