DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 18.06.2022 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 17.06.2022 12:25
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů,… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 17.06.2022 15:22
Všem je jasné, odkud "vítr foukal"… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 17.06.2022 18:12
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    tak už tu podle všeho máme zase "čachry" ve stylu dementuji, co jsem řekl, slibuji, co jsem slíbil a měním pravidla ze dne na den.... už svoji oblíbenou FIA opět poznávám. 05
    pokud tedy platí to, co bylo řečeno během tréninku - že pro závod v Kanadě směrnice neplatí, respektive budou vše jen zkoumat a případná nesplnění nebudou nijak penalizována. původně byla jasně dána jednoznačná diskvalifikace nebezpečných monopostů, nyní nic. odezdikeudizmus a skvělá příprava v plné parádě 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    83.240.60.XXX
    Ještě mi to nedá, ale když se tu zmiňuje, že dříve ty vozy byly skoro stejně rychlé... Chápu, že to není myšleno doslova... Ale koukám schválně na wiki, na výsledky... 86 pomalejší o cca 10-15 sec na kolo... 82 o dalších 5 sec... Ročník 86 časy mezi současnou F2 - F3...

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Hwrychlik H.

      Hwrychlik H.

      90.183.80.XXX
      TVL, aneb jak někdo dokáže omínusovat bez argumentu holá dohledatelná fakta. Obraz dnešní "společnosti".

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        na to nesmíš moc koukat. ještě nedávno tu byli týpci, co se v tom vyžívajli a nasbírat třeba deset mínusů bez jediného argumentu nebyl problém... už se to docela dlouho nestalo, ale bývalo to tu vcelku běžné. nicméně tímhle se přece nenecháme rozhodit. 03

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Já si myslím že je to špatně...poskakování souvisí s nastavením...není to jednoznačně tak že je to neřešitelné.

    Pokud to piloti vidí jako ohrožení svého zdraví...měli by se obrátit na své týmy. Ty jsou zodpovědné za auta a můžou něco změnit.

    Zasahování do technických pravidel uprostřed sezóny není dobré...vzlast když se jedná z významné části o kompromis mezi výkonnosti a omezením poskakování.

    Ovšem F1 je plná politiky a někteří lidi se neumí smířit s tím že vyhrát může jen jeden...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      Já jsem za tu změnu rád a to i když se ukáže, že na to nejvíce doplatí Mercedes... Pokud to bude fungovat, tak to nastaví jasnou hranici, kam až týmy můžou zajít v poměru rychlost / komfort / zdraví jezdce... Tzn. nebude možné tlačit jezdce, aby neúnosně trpěl s vidinou lepší rychlosti a bude to platit pro všechny...

      Čistě teoreticky bys nepotřeboval žádná pravidla... Kdybychom byli všichni čestní, slušní, zodpovědní atd. atd.... Ale takoví nejsme a nakonec vždy upřednostníme osobní prospěch, před vším ostatním včetně zdraví... A proto je nutné nastavit hranice...

      Měnit pravidla uprostřed soutěže není ok, ale myslím si, že zrovna tahle změna není nic proti ničemu... Mnohem horší by bylo, kdyby se nařídila vyšší světlá výška, či zkrátka se přijalo nějaké nařízení, které by to univerzálně řešilo... Tohle říká nesmíte se houpat, ale jak to vyřešíte je na vás...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        podívej se na některé on board záběry z 80tých let. Tenkrát se formule tak chvěly, že jezdci v podstatě nic neviděli a stejně jezdili. Ty dnešní slečinky si nemají právo říkat piloti...

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Jenže ty záběry jsou irelevantní v porovnání s dneškem... Protože dnes máme mnohem lepší přenosovou techniku / kamery / stabilizaci obrazu / kvalitu obrazu apod.

          Ostatně je to vidět i dnes, kdy se k nám dostane záběr z kamery umístěné v helmě pilota... Tam už to taky nevypadá tak easy jako podle kamer umístěných na vozech...

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            Ty vážně nehodláš číst co píšu, že 12 ty onboard jsou pro představu, ale zážitky pilotů si musíš přečít, nejlépe v dobové literatuře. Několikrát o tom mluvil jak senna, tak například mansell. Vibrace byli tenkrát hrozné, navíc když se ještě někde povedlo probrzdit pneumatiku... Zkus si něco dohledat a budeš moudřejší...

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Nepovyšuj se prosím... Navíc si odporuješ... Prvně píšeš jak si nikdo nestěžoval, protože to byli chlapi... A teď si mám přečíst jejich vyjádření o tom, že to bylo hrozný...

              Já vím, že to bylo hrozný a taky vím, že si jezdci stěžovali, ale nesoudím dle toho jestli byli nebyli chlapi... Vím, že Mansell, který byl mezi tehdejšími jezdci "tlouštík", těžil ze své tělesné konstituce zejména na začátku závodu, kdy byl vůz plný paliva... Což dnes s posilovačem řízení není možné... Taky vím, že Mansell hrál komedie, že je po závodě na prahu vyčerpání sil apod...

              Ty onboard pro představu právě nedávají smysl... Ano vypadají skvěle, ale to je dáno tehdejší technikou... Dnešní kamery ti to krásně vyhladí a kvalita obrazu je taková, že to vypadá až sterilně... Když se podíváš na historické vozy natočené dnešní technikou, tak taky nepůsobí tak dramaticky jako svého času...

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                neodporuju, tenkrát to zkrátka bylo běžné, takže to v podstatě konstatovali, ale je to zmiňované... Dovedeš si představit slečinku hamiltona, tak jezdí na mcl MP 4/2 celou velkou cenu v tempu, jaké zvládal lauda, toho času formulový kmet?

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  Dovedu... I právě proto, že to tehdy zvládal Lauda. Stejně tak si dovedu představit, že v 70tých letech řádí jako James Hunt s letuškama v hotelu... Ale dnes nejsou 70 léta, všude jsou kamery foťáky apod... Takže to není možné... Max na nějakých soukromých party s dobře placenými společnicemi, které drží jazyk za zuby...

                  A to je přesně ono... Dnes máš mnohem menší prostor poznat jezdce jako lidi, protože se izolují od světa, ale cokoli chtějí sdělit se dostane do celého světa během několika vteřin, což zase dříve nebylo možné... Je zkrátka jiná doba...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Jindrich K.

                Jindrich K.

                89.176.29.XXX
                Buď jak buď zrovna Lewis jehož jsi velký fanda, je extrémně přeplacený sportovec a za ty miliony holt snáší nějaký nepohodlí. Mercedes neudělal top auto a tak to dohání extrémním nastavením a co si budem, Lewis není "nucen" k jízdě s nebezpečným autem, ale je to kompromis v nastavení. Minule to přepálili a tak to víc bolelo. Ale je jednodušší brečet nad pravidly než si zpomalit auto. Jakože to chápu, ale zas co si budem ... měnit pravidla uprostřed sezony je vždy blbý, zvlášť když je to kvůli někomu kdo prostě neodvedl dobrou práci a tak si změnou pravidel vynucuje výhodu.

                + 4 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  Fanda.LH

                  83.240.60.XXX
                  K té změně se vyjadřuji výše... Za mě to udělali nejlépe jak mohli tzn. omezili houpání, ale řešení nechali na týmech... A to je za mě dobře, protože piloti by neměli být motivováni směňovat zdraví za rychlost... Což je právě ten problém, který se tady celou dobu snažím pojmenovat... Je to soutěž, všichni se vzájemně tlačí do extrému a ten extrém může být nebezpečný...

                  Já třeba sleduju MotoGp, kde pár let zpátky zavedli aeroprvky, elektroniku apod. extrémně zrychlili... A ti mladí borci to zvládají, jenže pak spadnou jednou, podruhé... A za pár let mají ruce na sr... A je otázka jestli těch pár vteřin na kolo za to stojí... Za mě ne a škodí to jak jezdcům, tak závodům...

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
  • -Tony-

    -Tony-

    193.165.96.XXX
    Všem je jasné, odkud "vítr foukal" nejvíce ... Tudíž doufám, že až na to u Mercedesu dojedou, tak že nebude "utlačovaný dred" kňourat do vysílačky, jak jsou pomalí ...
    Pamatuji časy, kdy měli piloti v Monaku dlaně rozedřené do krve od řadící páky. Nebo kdy měli skutečně problém dostat se po závodě z kokpitu v Long Beach nebo Kyalami. Dnešní doba je naprosto mimo, stejně jako tyhle zženštělé parodie na chlapy ...

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Bukvice

      Bukvice

      78.80.116.XXX
      Je to vtipný. Takže když se tenkrát nemohli dostat z kokpitu, tak to byl výraz chlapáctví a teď je to samé bráno jako slabost. Slušná bramboračka.

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • -Tony-

        -Tony-

        193.165.96.XXX
        Bramboračka? Tak tu máš podle nicku v hlavě jedině ty … Dnešní formule jezdí jako po kolejích a porpoising má jednoduché řešení. Že je to na úkor ztráty výkonu, není problém Red Bullu nebo jiných týmů, které tím tolik netrpí, ale je to vyloženě věc a výzva pro konstruktéry. Že jeden zženštěllý .píp. zahraje divadlo a FIA mu na to skočí, je absurdní!
        Ano, kdysi řídit ty lehké a výkonné bestie (turbo éra), tak to byla výzva a chlapactví. Dnes je to kroužení tramvají a princezen …

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Tak právě letos se (i díky problémům s poskakováním) stalo řízení F1 zase víc fyzicky náročnější.

      Máš pravdu že před hodně lety byla F1 opravdu výrazně fyzicky náročnější...a to piloti nebyli tak dobře připraveni jako dnes.

      Současný stav souvisí s tím jak daleko je dnes technika...vše je mnohem dokonalejší.

      Já se jim nedivím...když vidím na detailních záběrech jak to s nimi mlátí.
      Ale tohle nemá řešit FIA...tohle mají řešit týmy.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.60.XXX
        Nebyla fyzicky náročnější... Možná bylo fyzicky náročnější otáčet volantem... Ale vozy jako takové byly výrazně pomalejší, měly mnohem nižší přítlak, výkon motoru, mnohem horší brzdy... A celá soutěž byla mnohem méně profesionální... Když se člověk podívá např. na pit stop v 80tých letech... Tak já z toho mám pocit, že si tam dávají kafe... Zdlouhavé, nesynchronizované... A tak to bylo se vším... Dneska musí pilot zvládat mnohem větší přetížení a přitom být skoro kost a kůže protože každý gram, který nemá na sobě se dá využít jinde na voze, kde poslouží lépe z hlediska vyvážení / rychlosti...

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama