DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 18.06.2022 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 17.06.2022 12:25
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů,… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 17.06.2022 15:22
Všem je jasné, odkud "vítr foukal"… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 17.06.2022 18:12
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Pokud RB neskáče, tak se vleze do povoleného vertikálního zrychlení a nemusí nic měnit. Takže naopak vydělá, protože pak víc zpomalí týmy, které skáčou.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Lubomír O.

        Lubomír O.

        37.188.191.XXX
        V zásadě souhlas, ale to zábradlí je užitečný, minimálně u Grosjeana není pochyb o tom, že mu to zachránilo kůži..
        Edit: Pardon, reakce na tazatele

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • NickickiN

          NickickiN

          109.105.39.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.183.80.XXX
            Prej "štrejchlo". TVL, on rozpůlí svodidla, udělá v nich díru kterou následně proletí a prej štrejchlo. Víš ty vůbec jak moc čouhá helma nad úroveň kokpitu?

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Limbi

            Limbi

            147.228.12.XXX
            Panebože to snad nemyslíte vážně. Porovnávat náraz v rychlosti 300 km/h do pevné bariéry s pádem z kola a jak jste ještě řekl s pádem ze svahu, který díky nakloněné rovině tělo vstřebává mnohem lépe. Navíc na sjezdech na kole mají páteřáky, integrálky a další chrániče (pro eliminaci rizik!) a jezdí rychlostí kolem 50km/h. Riziko není jen on nebo off. Existuje škála jako u všeho. Pravděpodobnost, že někoho podříznete při hokeji bruslí je jednoznačně menší, než že vlivem poskakujícího auta ve 300 km/h způsobíte nehodu. Já teda osobně nevím kolik sportů jste reálně dělal, ale všude se vyvíjí technologie na to, aby se minimalizovalo riziko. Mimochodem to zábradlí pomohlo loni nejen Grosjeanovi, ale i Hamiltonovi, když mu na hlavě skončil Verstappen v Monze.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • NickickiN

              NickickiN

              109.105.39.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                90.183.80.XXX
                Lžete naschvál a nebo jenom netušíte? V Monze mu přejel ze zadu přes celé hallo zadním kolem a skončil na předku vozu.
                A nechcete nám říci že by helma, hlava a krk Grosjeana zvětšili tu díru ve svodidlech co tam udělal předek formule tak, aby tam bez úhony na zdraví proletěl?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Jindrich K.

              Jindrich K.

              89.176.29.XXX
              Já nevím, ale porovnat se to celkem dá, pár chráničů je sice super, ale třeba při sjezdu slítnout z kola no nevím ... nemám tušení kolik úrazů nebo fatálních úrazů se při cyklistice stalo a jistě jich málo nebylo. A kdybych jako příklad uvedl slavný motocyklový závod na ostrově Man , který si jen letos vyžádal dva mrtvé a celkem cca 260 ... a taky se tam nevymýšlí kraviny ... Ten závod má v sobě to kouzlo možná i pro to riziko. Jistě nikdo nechce vidět hromadu mrtvol po každém závodě a zvyšování bezpečnosti je fajn věc, ale riziko je vždy a všude, ale vzhledem k vývoji bezpečnosti to vidím, že za tak tři roky se bude F1 jezdit jen virtuálně aby náhodou něco.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Hwrychlik H.

                Hwrychlik H.

                90.183.80.XXX
                Isle of Man TT je naprosto něco úplně jiného a jezdí tam naplno v podstatě jen šílenci.
                Jinak tragická "bilance" roku 2022 je 5 mrtvých. RIP. 05

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                upravil bych tvé informace, na letošním TT zahynulo pět jezdců... a závod se jel a dokončil...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    85.162.8.XXX
    Uvidíme v praxi co to přinese... Mě by zajímalo, co bude následovat, když to někomu bude skákat přes nastavené limity...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      No vidíš, tys psal že to nejde a ono to jde :)
      Když to někomu bude skákat přes limity:
      "Limitní hodnota bude týmům sdělena před třetím tréninkem. Vozy, které tuto hodnotu v závodě či už v kvalifikaci nesplní, budou klasifikovány jako nebezpečné. Podle technických pravidel je nebezpečný vůz diskvalifikován."

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Takhle si to Mercedes asi nepředstavoval 18

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Tak to si svým pláčem Mercedes zrovna moc nepomohl...
    No nic, směrnice je na světě, jsem teď hrozně zvědavý, jak to bude celé uplatňováno. Mám trošku obavu z toho, že opotřebení podlahy bude určováno FIA před třetím tréninkem a bude to asi předmětem značných diskusí. Vidím v tom mimo jiné další vnější možnost ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů a to se mi opravdu moc nelíbí.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Podle mě nijak. Jak to chceš vynutit? Mercedes ani nevím, kolik z toho poskakování dělá aerodynamika a kolik mechanika. Na mechanické nastavení se zaměří FIA, ale týmy vždycky můžou říct, že jim to víc skáče kvůli aera.

      A taky se to může paradoxně nejvíce vymstít týmům, kterým to teď skáče nejvíce: už nebudou moci provozovat své vozy tak nízko, zatímco např. Red Bull si bude jezdit dále tu svou bez nějakých změn. Přesná opatření FIA a čísla ještě nejsou známa.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        no je zajímavé, že zapláče mercedes a FIA hned koná, ale zatím to vypadá, že se to tomu mercedesu nejspíš dost vymstí a druhé bude nejspíš ferrari. Otázkou ještě je, jak to padne na mcl, protože formulace, kdy se bude kontrolovat konstrukce kluzné desky a mcl vyřešil své poskakování instalací kluznic, které jsou v neustálém kontaktu s vozovkou, to asi nebude úplně dle představ FIA...

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        jak se praví v jenom klasickém českém filmu - je to případ zapeklitej, a čert nám ho byl dlužen.
        souhlasím, že to rozhodně není jednoduché a tím pádem to určitě nemá jednoduché ani řešení. je jen otázkou, zda zvolené řešení je správné. mě se na tom moc nelíbí to, že to opotřebení není předem nějak zcela jasně dané, ale bude průběžně upravováno závod od závodu a to navíc ne předem, ale v průběhu víkendu. tím získává FIA obrovský nástroj pro ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů v jednotlivých závodech. a to, podle mě, rozhodně není funkce, kterou by FIA měla plnit. ano, bezpečnost a zdraví jsou prioritní, ale za to se v tomto případě může schovat skoro všechno a obávám se spekulací ohledně regulérnosti šampionátu. nicméně uvidíme, jak to celé bude fungovat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Hwrychlik H.

          Hwrychlik H.

          90.183.80.XXX
          Souhlas, to opotřebení je celé divné. A přitom by myslím stačilo jen to hlídání intenzity poskakování a ať si to vyřeší jak chtějí. Jestli jim to začne a nebo naopak přestane poskakovat s opotřebením podlahy, nebo s hodně/málo paliva to už je jen a jen na týmech.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama