DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Lubomír O.
11:30 17.06.2022 37.188.191.XXXV zásadě souhlas, ale to zábradlí je užitečný, minimálně u Grosjeana není pochyb o tom, že mu to zachránilo kůži..
Edit: Pardon, reakce na tazatele-
NickickiN
12:12 17.06.2022 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Hwrychlik H.
13:27 17.06.2022 90.183.80.XXXPrej "štrejchlo". TVL, on rozpůlí svodidla, udělá v nich díru kterou následně proletí a prej štrejchlo. Víš ty vůbec jak moc čouhá helma nad úroveň kokpitu? -
Limbi
14:36 17.06.2022 147.228.12.XXXPanebože to snad nemyslíte vážně. Porovnávat náraz v rychlosti 300 km/h do pevné bariéry s pádem z kola a jak jste ještě řekl s pádem ze svahu, který díky nakloněné rovině tělo vstřebává mnohem lépe. Navíc na sjezdech na kole mají páteřáky, integrálky a další chrániče (pro eliminaci rizik!) a jezdí rychlostí kolem 50km/h. Riziko není jen on nebo off. Existuje škála jako u všeho. Pravděpodobnost, že někoho podříznete při hokeji bruslí je jednoznačně menší, než že vlivem poskakujícího auta ve 300 km/h způsobíte nehodu. Já teda osobně nevím kolik sportů jste reálně dělal, ale všude se vyvíjí technologie na to, aby se minimalizovalo riziko. Mimochodem to zábradlí pomohlo loni nejen Grosjeanovi, ale i Hamiltonovi, když mu na hlavě skončil Verstappen v Monze.-
NickickiN
15:06 17.06.2022 109.105.39.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Hwrychlik H.
15:53 17.06.2022 90.183.80.XXXLžete naschvál a nebo jenom netušíte? V Monze mu přejel ze zadu přes celé hallo zadním kolem a skončil na předku vozu.
A nechcete nám říci že by helma, hlava a krk Grosjeana zvětšili tu díru ve svodidlech co tam udělal předek formule tak, aby tam bez úhony na zdraví proletěl?
-
-
Jindrich K.
15:54 17.06.2022 89.176.29.XXXJá nevím, ale porovnat se to celkem dá, pár chráničů je sice super, ale třeba při sjezdu slítnout z kola no nevím ... nemám tušení kolik úrazů nebo fatálních úrazů se při cyklistice stalo a jistě jich málo nebylo. A kdybych jako příklad uvedl slavný motocyklový závod na ostrově Man , který si jen letos vyžádal dva mrtvé a celkem cca 260 ... a taky se tam nevymýšlí kraviny ... Ten závod má v sobě to kouzlo možná i pro to riziko. Jistě nikdo nechce vidět hromadu mrtvol po každém závodě a zvyšování bezpečnosti je fajn věc, ale riziko je vždy a všude, ale vzhledem k vývoji bezpečnosti to vidím, že za tak tři roky se bude F1 jezdit jen virtuálně aby náhodou něco.-
Hwrychlik H.
16:10 17.06.2022 90.183.80.XXXIsle of Man TT je naprosto něco úplně jiného a jezdí tam naplno v podstatě jen šílenci.
Jinak tragická "bilance" roku 2022 je 5 mrtvých. RIP.
-
-
-
-
-
-
-
-
Loqenc
10:23 17.06.2022 85.71.3.XXXNo vidíš, tys psal že to nejde a ono to jde :)
Když to někomu bude skákat přes limity:
"Limitní hodnota bude týmům sdělena před třetím tréninkem. Vozy, které tuto hodnotu v závodě či už v kvalifikaci nesplní, budou klasifikovány jako nebezpečné. Podle technických pravidel je nebezpečný vůz diskvalifikován."
-
-
tom11
08:53 17.06.2022 194.212.104.XXXTak to si svým pláčem Mercedes zrovna moc nepomohl...
No nic, směrnice je na světě, jsem teď hrozně zvědavý, jak to bude celé uplatňováno. Mám trošku obavu z toho, že opotřebení podlahy bude určováno FIA před třetím tréninkem a bude to asi předmětem značných diskusí. Vidím v tom mimo jiné další vnější možnost ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů a to se mi opravdu moc nelíbí.-
Petr
09:11 17.06.2022 109.81.245.XXXPodle mě nijak. Jak to chceš vynutit? Mercedes ani nevím, kolik z toho poskakování dělá aerodynamika a kolik mechanika. Na mechanické nastavení se zaměří FIA, ale týmy vždycky můžou říct, že jim to víc skáče kvůli aera.
A taky se to může paradoxně nejvíce vymstít týmům, kterým to teď skáče nejvíce: už nebudou moci provozovat své vozy tak nízko, zatímco např. Red Bull si bude jezdit dále tu svou bez nějakých změn. Přesná opatření FIA a čísla ještě nejsou známa.-
jumpman
09:36 17.06.2022 178.255.168.XXXno je zajímavé, že zapláče mercedes a FIA hned koná, ale zatím to vypadá, že se to tomu mercedesu nejspíš dost vymstí a druhé bude nejspíš ferrari. Otázkou ještě je, jak to padne na mcl, protože formulace, kdy se bude kontrolovat konstrukce kluzné desky a mcl vyřešil své poskakování instalací kluznic, které jsou v neustálém kontaktu s vozovkou, to asi nebude úplně dle představ FIA... -
tom11
13:10 17.06.2022 194.212.104.XXXjak se praví v jenom klasickém českém filmu - je to případ zapeklitej, a čert nám ho byl dlužen.
souhlasím, že to rozhodně není jednoduché a tím pádem to určitě nemá jednoduché ani řešení. je jen otázkou, zda zvolené řešení je správné. mě se na tom moc nelíbí to, že to opotřebení není předem nějak zcela jasně dané, ale bude průběžně upravováno závod od závodu a to navíc ne předem, ale v průběhu víkendu. tím získává FIA obrovský nástroj pro ovlivnění výkonnosti jednotlivých týmů v jednotlivých závodech. a to, podle mě, rozhodně není funkce, kterou by FIA měla plnit. ano, bezpečnost a zdraví jsou prioritní, ale za to se v tomto případě může schovat skoro všechno a obávám se spekulací ohledně regulérnosti šampionátu. nicméně uvidíme, jak to celé bude fungovat.-
Hwrychlik H.
13:45 17.06.2022 90.183.80.XXXSouhlas, to opotřebení je celé divné. A přitom by myslím stačilo jen to hlídání intenzity poskakování a ať si to vyřeší jak chtějí. Jestli jim to začne a nebo naopak přestane poskakovat s opotřebením podlahy, nebo s hodně/málo paliva to už je jen a jen na týmech.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek