DISKUZE K ČLÁNKU FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Mezinárodní automobilová federace (FIA) se rozhodla zareagovat na četné stížnosti jezdců, kteří trpí poskakování nové generace monopostů spoléhajících při tvorbě přítlaku zejména na přísavný efekt.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA vyslýchá stížnosti pilotů, zasahuje proti poskakování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 59, poslední 18.06.2022 12:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 17.06.2022 12:25
Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů,… »
» -Tony- (Hlasovalo 6 lidí) 17.06.2022 15:22
Všem je jasné, odkud "vítr foukal"… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 17.06.2022 18:12
twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          twl,podívej se laskavě na nějaké závody z 80tých let, než tady zase začneš kázat nesmysly. Ten tvůj sedminásobnej by nebyl schopen v tehdejším autě absolvovat ani jedno ostré kolo. 5ízení bylo bez posilovače, řadilo se na klasickém Hčku se spojkou a ta spojka kladla odpor 150kg! Podívej se co jsou dnešní piloti F1 za chcípáčky a jak vypadali piloti dříve. Ano, současná pravidla položila na piloty F1 větší fyzické nároky, ale pořád je to auto komfortnější než F2... Přestaň tady omlouvat tvého oblíbence, jen proto, že mu fandíš. Byl zkrátka zvyklý na komfort a najednou to holt bolí. Pořád to ovšem není nic proti tomu, co musel zvládat senna s prostem a nikdo z nich si tenkrát nevyplakával u novinářů, že je řízení náročné nebo nebezpečné, protože tenkrát F1 řídili chlapi!

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.60.XXX
            Tráva byla zelenější, kyselo bylo kyselejší 04

            Tohle já nežeru... To ale nic nemění na tom, že mám obrovský respekt k jezdcům z minulosti...

            + 0 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jumpman

              jumpman

              178.255.168.XXX
              aspoň že ten respekt 11

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                83.240.60.XXX
                Sbírám modely F1 a řekněme, že můj zájem končí někde rokem 2000... Současné vozy jsou pro mě nezajímavé... Moji nejoblíbenější piloti jsou z 80, 90 let... To ale neznamená, že nevnímám jak velkou výzvu současní jezdci postupují... A současně největší respekt mám k borcům asi ze 60tých let co jezdili hranu na Nurburgringu... A nejen tam...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    147.228.12.XXX
    Když se na to podívám hodně dozadu, tak je fakt zvláštní, že tenhle koncept pravidel připravoval tým FIA x let a neviděli ze všech možných dat, že tenhle problém může nastat. Já jsem čekal, že tu koncepční formuli taky někdo testoval. Nebo to byla jen maketa?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.176.XXX
      No to fakt vypadá že se "testovalo" jen virtuálně v počítačích a na modelech, ale reálná testovací mula která by odjela skutečné kilometry nebyla žádná. A na to že auta s přísavným efektem skákala na přelomu 70. a 80. let se asi zapomnělo.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ono je problém v tom, že se to v aerodynamických tunelech, kde můžou testovat jen se zmenšenými modely a při omezené rychlosti větru neprojevuje. Překvapilo to i týmy.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Samotné poskakování by nemuselo být tak bolestivé. Dřív normálně jezdili přes vysoké obrubníky a nestěžovali si. Nové nízké pneumatiky už ale nepohltí tolik rázy. Přidáme tuhé zavěšení a máme drtizad.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.176.XXX
    Poskakování zmizí samo postupným vývojem vozů, tak jako před 40 lety. Nevím jestli je nutné aby do toho zase uměle zasahovala FIA. Navíc při zásazích FIA mě poslední dobou (cca 15 let) napadá slavný výrok Viktora Černomyrdina, "Mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky"

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      souhlas. aneb cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.176.XXX
        Díval jsem se na tu směrnicu. Je to příšerně složité a má to navíc milion vyjímek. Takže z toho zas bude hezký guláš 17

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          no právě. složitost a výjimky. dvě nejhorší věci, které se v pravidlech mohou vyskytnout. a pokud jsou k jedné věci současně... 05

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jojo, nepohodlný tým může dostat naprosto jednoduše disq a schová se to v podstatě za cokoliv z tohoto paskvilu. Stejně tak, když budou chtít někoho zpomalit, protože to poskakování měří v těžišti vozu a tím se to dá okecat, i když to na kameru bude skákat jako koza o mercedesu...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Lubomír O.

    Lubomír O.

    37.188.191.XXX
    Pokud má tohle opatření něco vyřešit, muselo by se do sezóny nacpat ještě pár dní testů. Pokud totiž skákající týmy budou mít jen dva tréninky na vyladění auta na vyšší světlou výšku, a pak už na to nebudou moct šáhnout, tak kdy by asi tak měly prostor vyzkoušet řešení poskakování? Jasně, nabízí se říct, že při dalších předsezonních testech, ale to by letos mohly asi rovnou v Kanadě vyhlásit oba tituly pro RedBull..

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • B2SoS

    B2SoS

    85.207.74.XXX
    A RB nebude muset jet na ty čtyři poslední podniky. To už budou mít oba tituly dávno v kapse! 😂

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • NickickiN

    NickickiN

    109.105.39.XXX
    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama