DISKUZE K ČLÁNKU Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 17.05.2022 14:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 13.05.2022 11:02
Ferrari to taky skáče, ale až při vyšších… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.05.2022 21:28
Ono v kvalifikaci taky s palivem v nádrži moc… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 13.05.2022 13:08
Asi jsi mě nepochopil. Všem to skáče při vyšších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
To je otázka... Takovéhle auto před tím havarovalo a bylo opravováno x krát... Pokud použijí odpovídající součástky, tak bych to neviděl tragicky...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jen se po takových kolizích stává z orginálu replika a to mi drásá srdce.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Tyhle auta naštěstí není problém opravit... Kor ve Ferrari, které udržuje know how ohledně svých historických modelů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.162.8.XXX
Měl kliku, že měl za kolegu Marka Webbera... S Ricciardem i Leclercem se bohužel rychle ukázalo, že není tak 100% jak se v úspěšné éře mohlo zdát...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Máš kliku, že největší odpůrci Vettela se tu poslední dobou nějak neukazují. Za tohle by tě ukamenovali. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
zipp

zipp

193.85.246.XXX
Ano, opravdu se mu rozletěl levý přední kotouč, jde to vidět i na nějakých fotkách. A když mu brzdila jen pravá strana, je jasný, že dostal pravotočivý smyk. Nemohl za to, ale teda škoda auta a chudák Charles, pro něj je to Monako fakt prokletý

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

86.49.227.XXX
Jedna zajímavost. Gasly nikdy nezískal v Red Bullu podium. Kvjat nikdy nezískal v Red Bullu vítězství. Albon nikdy nezískal v Red Bullu PP. Pérez nikdy nezískal v Red Bullu titul mistra světa. A Max nikdy nezískal v Red Bullu Pohár konstruktérů. Ale Sebastian Vettel to v Red Bullu získal všechno 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

46.135.66.XXX
Taky jsem uronil slzu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Prý prasklý brzdový kotouč.
Stejně to bylo týrání oka každého fanouška motoristické historie.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Prý technická závada na brzdách.
Tedy, jestli nekecá. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Tak to by mě zajímalo racionální vysvětlení...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Takový zločin by se měl ukrutně trestat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.171.XXX
Charles docela solidně očesal Laudovo ferrari 312 T v La Rascasse při závodě historických formulí v Monaku 16

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
upřímně řečeno, na tohle hráli celou dobu, že pokud některý tým získá výhodu, tak díky rozpočtovému stropu se mu ta výhoda zakonzervuje na několik let... Otázkou je, jestli tohle skutečně chtějí fanoušci vidět...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Ono v kvalifikaci taky s palivem v nádrži moc nehýříš, to s palivem tentokrát nemělo nic společného. Mercedes sám přiznává, že nerozumí tomu, kam se poděla jeho rychlost z pátku (Russell pomalejší v kvaldě než v tréninku).

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

85.158.196.XXX
Otázka je, jak přesně jsou pravidla v tomto definována, protože rozdílné, protože občas mají vozy stejného týmu rozdílné auro. Ale uznávám, že tohle by byl hodně velký rozdíl.
Největší problém současné Formule 1 ohledně vývoje vozů je velké omezení ohledně testování, vývoje nových dílů v tunelu a pomocí CDF atd. Plus finanční strop. Současná pravidla mohou rozdíly ve výkonnosti zakonzervovat na několik let dopředu. Mercedes by se měl v pátek a sobotu vykašlat na omezení v počtu motorů, snažit se najet maximum kol, a zkoušet různé konfigurace nastavení, komponent atd. Z nájezdem 15-20 kol za 1,5 hodinu tréninku se kupředu neposunou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ono toho může být víc. Nová pravidla přinutila týmy zavěšení a hlavně hydrauliku tlumení značně zjednodušit a tady samozřejmě nejvíc ztrácí ti, kteří to měli nejpropracovanější.
Tvůj nápad na ježdění se dvěma koncepty není realizovatelný, jelikož v pravidlech je, že tým nasazuje dva shodné monoposty. Asi by prošly rozdílná křídla, ale ne dva různé koncepty...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Lepší výsledek v tréningu se dá dosáhnout poměrně jednoduše...s málo palivem v nádrži.
A Mercedes neztrácí na vedoucí duo takovou propast aby nemohl "zakouzlit" a zajet čas jako to udělal Russell.
Žádná výkonnost se neztratí jen tak...

Já si nemyslím že "poskakování" je hlavní problém Mercedesu...logicky ten koncept "nulových bočnic" je radikální...znamená to jiné rozložení komponent v monopostu, jinak funguje obtékání monopostu vzduchem...nejspíš můžou mít i problém s tuhosti konstrukce.
A koneckonců loni bojovali do posledního kola o titul...a podle všeho museli obětovat kapacity které jim dost možná chyběli při vývoji monopostu na letošní rok.

Jsem zvědavej jestli se rozhodnou tenhle koncept dotáhnout do úspěšného konce...nebo to vzdají.
Myslím že rozhodující bude to, jestli fungující radikální tvar přinese významnou výhodu (výkonostni)...

Já bych si tipl že i kdyby jim to fungovalo...zas tak velká výhoda proti standardním bočnicim to nebude.

Dost možná ideální by mohl být spíš koncept spojující radikální řešení Mercedesu a klasických bočnic.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

85.158.196.XXX
Ok chápu, ale v zásadě to nijak nevyvrací co jsem napsal. Je pochopitelné, že čím horší řešení, tím se problémy projeví u nižších rychlostí. Podle mě jeden z problémů je zavěšení, a je to důsledkem přechodu z 13 palcových na 18 palcové pneu, které výrazně méně tlumí, a o tlumení se víc musí starat zavěšení, které je citlivější... a logicky citlivější i pokud jde o odolávání aero odporu. Druhá věc je možnost prohýbání některého zásadního aero prvku, v tomto případě pravděpodobně podlahy před zadními koly.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Asi jsi mě nepochopil. Všem to skáče při vyšších rychlostech. Ale Mercedesu při nižších rychlostech než Ferrari (např. už ve 230 km/h v zatáčce, Ferrari až od 255 km/h na rovince). Mám někde i podrobnější data s grafy o porpoisingu (jak se u týmů mění přítlak se stoupající rychlostí).

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama