DISKUZE K ČLÁNKU Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?
Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
zipp
07:52 17.05.2022 193.85.246.XXX
Ano, opravdu se mu rozletěl levý přední kotouč, jde to vidět i na nějakých fotkách. A když mu brzdila jen pravá strana, je jasný, že dostal pravotočivý smyk. Nemohl za to, ale teda škoda auta a chudák Charles, pro něj je to Monako fakt prokletý
Mansell_fan
19:34 16.05.2022 86.49.227.XXX
Jedna zajímavost. Gasly nikdy nezískal v Red Bullu podium. Kvjat nikdy nezískal v Red Bullu vítězství. Albon nikdy nezískal v Red Bullu PP. Pérez nikdy nezískal v Red Bullu titul mistra světa. A Max nikdy nezískal v Red Bullu Pohár konstruktérů. Ale Sebastian Vettel to v Red Bullu získal všechno
Mansell_fan
16:39 15.05.2022 37.188.171.XXX
Charles docela solidně očesal Laudovo ferrari 312 T v La Rascasse při závodě historických formulí v Monaku
airwar1939
13:43 14.05.2022 85.158.196.XXX
Otázka je, jak přesně jsou pravidla v tomto definována, protože rozdílné, protože občas mají vozy stejného týmu rozdílné auro. Ale uznávám, že tohle by byl hodně velký rozdíl.
Největší problém současné Formule 1 ohledně vývoje vozů je velké omezení ohledně testování, vývoje nových dílů v tunelu a pomocí CDF atd. Plus finanční strop. Současná pravidla mohou rozdíly ve výkonnosti zakonzervovat na několik let dopředu. Mercedes by se měl v pátek a sobotu vykašlat na omezení v počtu motorů, snažit se najet maximum kol, a zkoušet různé konfigurace nastavení, komponent atd. Z nájezdem 15-20 kol za 1,5 hodinu tréninku se kupředu neposunou.
Největší problém současné Formule 1 ohledně vývoje vozů je velké omezení ohledně testování, vývoje nových dílů v tunelu a pomocí CDF atd. Plus finanční strop. Současná pravidla mohou rozdíly ve výkonnosti zakonzervovat na několik let dopředu. Mercedes by se měl v pátek a sobotu vykašlat na omezení v počtu motorů, snažit se najet maximum kol, a zkoušet různé konfigurace nastavení, komponent atd. Z nájezdem 15-20 kol za 1,5 hodinu tréninku se kupředu neposunou.
jumpman
18:12 13.05.2022 178.255.168.XXX
ono toho může být víc. Nová pravidla přinutila týmy zavěšení a hlavně hydrauliku tlumení značně zjednodušit a tady samozřejmě nejvíc ztrácí ti, kteří to měli nejpropracovanější.
Tvůj nápad na ježdění se dvěma koncepty není realizovatelný, jelikož v pravidlech je, že tým nasazuje dva shodné monoposty. Asi by prošly rozdílná křídla, ale ne dva různé koncepty...
Tvůj nápad na ježdění se dvěma koncepty není realizovatelný, jelikož v pravidlech je, že tým nasazuje dva shodné monoposty. Asi by prošly rozdílná křídla, ale ne dva různé koncepty...
juras
16:41 13.05.2022 88.103.92.XXX
Lepší výsledek v tréningu se dá dosáhnout poměrně jednoduše...s málo palivem v nádrži.
A Mercedes neztrácí na vedoucí duo takovou propast aby nemohl "zakouzlit" a zajet čas jako to udělal Russell.
Žádná výkonnost se neztratí jen tak...
Já si nemyslím že "poskakování" je hlavní problém Mercedesu...logicky ten koncept "nulových bočnic" je radikální...znamená to jiné rozložení komponent v monopostu, jinak funguje obtékání monopostu vzduchem...nejspíš můžou mít i problém s tuhosti konstrukce.
A koneckonců loni bojovali do posledního kola o titul...a podle všeho museli obětovat kapacity které jim dost možná chyběli při vývoji monopostu na letošní rok.
Jsem zvědavej jestli se rozhodnou tenhle koncept dotáhnout do úspěšného konce...nebo to vzdají.
Myslím že rozhodující bude to, jestli fungující radikální tvar přinese významnou výhodu (výkonostni)...
Já bych si tipl že i kdyby jim to fungovalo...zas tak velká výhoda proti standardním bočnicim to nebude.
Dost možná ideální by mohl být spíš koncept spojující radikální řešení Mercedesu a klasických bočnic.
A Mercedes neztrácí na vedoucí duo takovou propast aby nemohl "zakouzlit" a zajet čas jako to udělal Russell.
Žádná výkonnost se neztratí jen tak...
Já si nemyslím že "poskakování" je hlavní problém Mercedesu...logicky ten koncept "nulových bočnic" je radikální...znamená to jiné rozložení komponent v monopostu, jinak funguje obtékání monopostu vzduchem...nejspíš můžou mít i problém s tuhosti konstrukce.
A koneckonců loni bojovali do posledního kola o titul...a podle všeho museli obětovat kapacity které jim dost možná chyběli při vývoji monopostu na letošní rok.
Jsem zvědavej jestli se rozhodnou tenhle koncept dotáhnout do úspěšného konce...nebo to vzdají.
Myslím že rozhodující bude to, jestli fungující radikální tvar přinese významnou výhodu (výkonostni)...
Já bych si tipl že i kdyby jim to fungovalo...zas tak velká výhoda proti standardním bočnicim to nebude.
Dost možná ideální by mohl být spíš koncept spojující radikální řešení Mercedesu a klasických bočnic.
airwar1939
13:31 13.05.2022 85.158.196.XXX
Ok chápu, ale v zásadě to nijak nevyvrací co jsem napsal. Je pochopitelné, že čím horší řešení, tím se problémy projeví u nižších rychlostí. Podle mě jeden z problémů je zavěšení, a je to důsledkem přechodu z 13 palcových na 18 palcové pneu, které výrazně méně tlumí, a o tlumení se víc musí starat zavěšení, které je citlivější... a logicky citlivější i pokud jde o odolávání aero odporu. Druhá věc je možnost prohýbání některého zásadního aero prvku, v tomto případě pravděpodobně podlahy před zadními koly.
Petr
13:08 13.05.2022 109.81.245.XXX
Asi jsi mě nepochopil. Všem to skáče při vyšších rychlostech. Ale Mercedesu při nižších rychlostech než Ferrari (např. už ve 230 km/h v zatáčce, Ferrari až od 255 km/h na rovince). Mám někde i podrobnější data s grafy o porpoisingu (jak se u týmů mění přítlak se stoupající rychlostí).
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek