DISKUZE K ČLÁNKU Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel
DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
tom11
16:46 07.05.2022 88.146.103.XXXBohužel zcela bez DRS se asi dnešní F1 neobejde. Ale já bych "jen" upravil užívání DRS. Místo povinnosti být do vteřiny za soupeřem, bych dal určitý počet využití DRS za závod. A ať není nuda, tak ti na čele roštu by těch využití mohli mít méně, než ti na konci. -
juras
19:25 05.05.2022 88.103.92.XXXDRS je umělá berlička...v podstatě to nechápu... předjíždění by nemělo být objíždění...koneckonců i dnes nastává situace kdy ani s DRSnnejde předjet...a to prosím na dobrém závodním okruhu...kdysi byl vláček doménou Monaka a pak částečně Hungaroringu.
Až na letošní sezónu se FIA snažila udělat změny v technických předpisech tak aby se zlepšila možnost předjíždění.
Ale bohužel opět to skončilo napůl cesty...jednak změna aerodynamiky nedotažená, za druhý pořád problém s gumama (to co léta dělá Pirelli prostě nejsou závodní gumy)...a ve finále monoposty zase "přibraly"...další nelogika.-
Fanda.LH
19:54 05.05.2022 95.82.132.XXXPíšu to pořád dokola, čím jsou monoposty rychlejší, tím je zákonitě předjíždění těžší... Na rovinkách jezdci tráví méně času, roste vliv aerodynamiky, která způsobuje, že vozy fungují lépe a piloti dělají méně chyb atd. atd... V současné F1 je DRS bohužel nutnost...
-
-
Fanda.LH
14:58 05.05.2022 95.82.132.XXXSoučasná F1 bez DRS fungovat nebude. Umím si představit nějaká zlepšení, aby např. jezdec, který předjede před DRS zónou nebyl následně v DRS zóně ohrožen. Tzn. nějakým způsobem omezit způsob využití... Zkrátka to více propracovat, ale zbavit se ho, je naprosté šílenství...
A nebo ano, ale vraťme se k vozům co váží 500-600kg a mají cca 700koní... -
Mike17
10:24 05.05.2022 185.149.130.XXXTěžko říct. Má sice s tím osobní zkušenosti, ale těch předjíždění je mnohem víc a osobně si nepamatuju, kdy naposledy se v Imole předjíždělo i bez DRS. Letos jo.
Na druhou stranu některým nepomohlo ani to DRS, takže je to spíš o nastavení auta na závod. -
-
-
-
daaviid23
20:35 05.05.2022 91.245.26.XXXVýsledek není tristní, to jen tvoje oblíbená Imola není vhodná pro moderní formule
Né vážně, ideální to pořád není. Akorát že by to chtělo opravdovou revoluci. Správně to tady píše Fanda, F1 by musela výrazně zpomalit a to by byl komerční problém.
V rámci možností ta změna letos dopadla poměrně slušně, formule mají možnost se následovat poměrně blízko.
-
-
-
jumpman
15:56 05.05.2022 178.255.168.XXXjá bych DRS nerušil, ale dal bych tomu jinou funkci - otevřít křídlo by pilot mohl na vlastním uvážení a vlastní odvaze kdekoliv. Nemělo by to funkci předjížděcí berličky, ale byl by to nástroj pro zrychlení času na kolo a samozřejmě potencionální zdroj chyb...-
-
-
Fanda.LH
21:02 06.05.2022 95.82.135.XXXBez DRS by byli pomalejší na rovince a tedy by ten prostor pro předjetí byl větší... Ta logika je jednoduchá, jezdec v závěsu má v zatáčkách nevýhodu neb. mu nefunguje dobře aerodynamika, ale z téhož důvodu má na rovinkách výhodu... Jelikož jsou formule stále rychlejší, tak tráví na rovinkách méně a méně času, až to došlo do bodu, kdy tato výhoda přestala stačit... Tudíž došlo k navýšení této výhody skrz DRS... To je smysl tohoto systému...
Potenciální chyba by mohla nastat, ale nedělal bych si naděje... Původně mohli jezdci DRS využívat svobodně v kvalifikacích a že by z toho pramenily nějaké chyby si nepamatuji... Už teď neustále na voze něco přenastavují v průběhu kola (Obvykle rozložení brzdné síly), používají baterii apod. Bylo by to zkrátka další tlačítko... Nicméně obecně je tohle neprůchozí z bezpečnostních důvodů...
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek