DISKUZE K ČLÁNKU Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel

DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 07.05.2022 16:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 05.05.2022 10:24
Těžko říct. Má sice s tím osobní zkušenosti, ale… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 05.05.2022 08:02
Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 05.05.2022 14:58
Současná F1 bez DRS fungovat nebude. Umím si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    88.146.103.XXX
    Bohužel zcela bez DRS se asi dnešní F1 neobejde. Ale já bych "jen" upravil užívání DRS. Místo povinnosti být do vteřiny za soupeřem, bych dal určitý počet využití DRS za závod. A ať není nuda, tak ti na čele roštu by těch využití mohli mít méně, než ti na konci.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    DRS je umělá berlička...v podstatě to nechápu... předjíždění by nemělo být objíždění...koneckonců i dnes nastává situace kdy ani s DRSnnejde předjet...a to prosím na dobrém závodním okruhu...kdysi byl vláček doménou Monaka a pak částečně Hungaroringu.
    Až na letošní sezónu se FIA snažila udělat změny v technických předpisech tak aby se zlepšila možnost předjíždění.
    Ale bohužel opět to skončilo napůl cesty...jednak změna aerodynamiky nedotažená, za druhý pořád problém s gumama (to co léta dělá Pirelli prostě nejsou závodní gumy)...a ve finále monoposty zase "přibraly"...další nelogika.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      95.82.132.XXX
      Píšu to pořád dokola, čím jsou monoposty rychlejší, tím je zákonitě předjíždění těžší... Na rovinkách jezdci tráví méně času, roste vliv aerodynamiky, která způsobuje, že vozy fungují lépe a piloti dělají méně chyb atd. atd... V současné F1 je DRS bohužel nutnost...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    95.82.132.XXX
    Současná F1 bez DRS fungovat nebude. Umím si představit nějaká zlepšení, aby např. jezdec, který předjede před DRS zónou nebyl následně v DRS zóně ohrožen. Tzn. nějakým způsobem omezit způsob využití... Zkrátka to více propracovat, ale zbavit se ho, je naprosté šílenství...

    A nebo ano, ale vraťme se k vozům co váží 500-600kg a mají cca 700koní...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Těžko říct. Má sice s tím osobní zkušenosti, ale těch předjíždění je mnohem víc a osobně si nepamatuju, kdy naposledy se v Imole předjíždělo i bez DRS. Letos jo.
    Na druhou stranu některým nepomohlo ani to DRS, takže je to spíš o nastavení auta na závod.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe následovat vůz jedoucí před vámi, avšak role DRS možná ještě vzrostla.
    A na takový výsledek několik roků celá horda Rossových alchymistů dumala.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Ferdo, stačí zkrátit DRS zonu, nemusíš hned prskat 13

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • juras

        juras

        88.103.92.XXX
        Ba ne, má pravdu...na to kolik expertů na tom pracovalo je výsledek tristní.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          91.245.26.XXX
          Výsledek není tristní, to jen tvoje oblíbená Imola není vhodná pro moderní formule 13

          Né vážně, ideální to pořád není. Akorát že by to chtělo opravdovou revoluci. Správně to tady píše Fanda, F1 by musela výrazně zpomalit a to by byl komerční problém.
          V rámci možností ta změna letos dopadla poměrně slušně, formule mají možnost se následovat poměrně blízko.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Zkrátit DRS zónu? No nevím, to by už rovnou mohli na většině tratí nechat vozy jezdit po kolejích.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      já bych DRS nerušil, ale dal bych tomu jinou funkci - otevřít křídlo by pilot mohl na vlastním uvážení a vlastní odvaze kdekoliv. Nemělo by to funkci předjížděcí berličky, ale byl by to nástroj pro zrychlení času na kolo a samozřejmě potencionální zdroj chyb...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        95.82.132.XXX
        To by ničemu nepomohlo, naopak by to jen uškodilo, když by se jezdilov nekonečném DRS vláčku...

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          a bez DRS by nejezdili v nekonečném vláčku? Za mě by to vneslo potencionální chybu pilota...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            95.82.135.XXX
            Bez DRS by byli pomalejší na rovince a tedy by ten prostor pro předjetí byl větší... Ta logika je jednoduchá, jezdec v závěsu má v zatáčkách nevýhodu neb. mu nefunguje dobře aerodynamika, ale z téhož důvodu má na rovinkách výhodu... Jelikož jsou formule stále rychlejší, tak tráví na rovinkách méně a méně času, až to došlo do bodu, kdy tato výhoda přestala stačit... Tudíž došlo k navýšení této výhody skrz DRS... To je smysl tohoto systému...

            Potenciální chyba by mohla nastat, ale nedělal bych si naděje... Původně mohli jezdci DRS využívat svobodně v kvalifikacích a že by z toho pramenily nějaké chyby si nepamatuji... Už teď neustále na voze něco přenastavují v průběhu kola (Obvykle rozložení brzdné síly), používají baterii apod. Bylo by to zkrátka další tlačítko... Nicméně obecně je tohle neprůchozí z bezpečnostních důvodů...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama