DISKUZE K ČLÁNKU Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel

DRS bylo ve Formuli 1 zavedeno před sezonou 2011 a v prvních letech jeho používání se vše zdálo být naprosto ideální. Teď ale odpor vůči tomuto systému sílí.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Nevole vůči DRS sílí. V některém závodě bychom ho měli vypnout, navrhuje Vettel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 14, poslední 07.05.2022 16:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovali 2 lidé) 05.05.2022 10:24
Těžko říct. Má sice s tím osobní zkušenosti, ale… »
» Ferda (Hlasoval 1 člověk) 05.05.2022 08:02
Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe… »
» Fanda.LH (Hlasoval 1 člověk) 05.05.2022 14:58
Současná F1 bez DRS fungovat nebude. Umím si… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

tom11

tom11

88.146.103.XXX
Bohužel zcela bez DRS se asi dnešní F1 neobejde. Ale já bych "jen" upravil užívání DRS. Místo povinnosti být do vteřiny za soupeřem, bych dal určitý počet využití DRS za závod. A ať není nuda, tak ti na čele roštu by těch využití mohli mít méně, než ti na konci.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.135.XXX
Bez DRS by byli pomalejší na rovince a tedy by ten prostor pro předjetí byl větší... Ta logika je jednoduchá, jezdec v závěsu má v zatáčkách nevýhodu neb. mu nefunguje dobře aerodynamika, ale z téhož důvodu má na rovinkách výhodu... Jelikož jsou formule stále rychlejší, tak tráví na rovinkách méně a méně času, až to došlo do bodu, kdy tato výhoda přestala stačit... Tudíž došlo k navýšení této výhody skrz DRS... To je smysl tohoto systému...

Potenciální chyba by mohla nastat, ale nedělal bych si naděje... Původně mohli jezdci DRS využívat svobodně v kvalifikacích a že by z toho pramenily nějaké chyby si nepamatuji... Už teď neustále na voze něco přenastavují v průběhu kola (Obvykle rozložení brzdné síly), používají baterii apod. Bylo by to zkrátka další tlačítko... Nicméně obecně je tohle neprůchozí z bezpečnostních důvodů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
a bez DRS by nejezdili v nekonečném vláčku? Za mě by to vneslo potencionální chybu pilota...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Výsledek není tristní, to jen tvoje oblíbená Imola není vhodná pro moderní formule 13

Né vážně, ideální to pořád není. Akorát že by to chtělo opravdovou revoluci. Správně to tady píše Fanda, F1 by musela výrazně zpomalit a to by byl komerční problém.
V rámci možností ta změna letos dopadla poměrně slušně, formule mají možnost se následovat poměrně blízko.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
To by ničemu nepomohlo, naopak by to jen uškodilo, když by se jezdilov nekonečném DRS vláčku...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
Píšu to pořád dokola, čím jsou monoposty rychlejší, tím je zákonitě předjíždění těžší... Na rovinkách jezdci tráví méně času, roste vliv aerodynamiky, která způsobuje, že vozy fungují lépe a piloti dělají méně chyb atd. atd... V současné F1 je DRS bohužel nutnost...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Zkrátit DRS zónu? No nevím, to by už rovnou mohli na většině tratí nechat vozy jezdit po kolejích.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Ba ne, má pravdu...na to kolik expertů na tom pracovalo je výsledek tristní.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
DRS je umělá berlička...v podstatě to nechápu... předjíždění by nemělo být objíždění...koneckonců i dnes nastává situace kdy ani s DRSnnejde předjet...a to prosím na dobrém závodním okruhu...kdysi byl vláček doménou Monaka a pak částečně Hungaroringu.
Až na letošní sezónu se FIA snažila udělat změny v technických předpisech tak aby se zlepšila možnost předjíždění.
Ale bohužel opět to skončilo napůl cesty...jednak změna aerodynamiky nedotažená, za druhý pořád problém s gumama (to co léta dělá Pirelli prostě nejsou závodní gumy)...a ve finále monoposty zase "přibraly"...další nelogika.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
já bych DRS nerušil, ale dal bych tomu jinou funkci - otevřít křídlo by pilot mohl na vlastním uvážení a vlastní odvaze kdekoliv. Nemělo by to funkci předjížděcí berličky, ale byl by to nástroj pro zrychlení času na kolo a samozřejmě potencionální zdroj chyb...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

95.82.132.XXX
Současná F1 bez DRS fungovat nebude. Umím si představit nějaká zlepšení, aby např. jezdec, který předjede před DRS zónou nebyl následně v DRS zóně ohrožen. Tzn. nějakým způsobem omezit způsob využití... Zkrátka to více propracovat, ale zbavit se ho, je naprosté šílenství...

A nebo ano, ale vraťme se k vozům co váží 500-600kg a mají cca 700koní...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Ferdo, stačí zkrátit DRS zonu, nemusíš hned prskat 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Těžko říct. Má sice s tím osobní zkušenosti, ale těch předjíždění je mnohem víc a osobně si nepamatuju, kdy naposledy se v Imole předjíždělo i bez DRS. Letos jo.
Na druhou stranu některým nepomohlo ani to DRS, takže je to spíš o nastavení auta na závod.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Podle Vettela sice nové předpisy umožňují lépe následovat vůz jedoucí před vámi, avšak role DRS možná ještě vzrostla.
A na takový výsledek několik roků celá horda Rossových alchymistů dumala.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama