DISKUZE K ČLÁNKU Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu
Haas do sezóny vstoupil s velmi konkurenceschopným vozem, což se podezřívavým soupeřům moc nezdá. Proto žádají Mezinárodní automobilovou federaci, aby prověřila spolupráci americké stáje s Ferrari, od kterého odebírá motory. Aerodynamický vývoj totiž probíhá pod jednou střechou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovalo 7 lidí)
21.04.2022 12:21
A jéje, je to tu znova....což znamená, že se obou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Mansell_fan
17:28 21.04.2022 37.188.167.XXXPokud mají Mercedes a spol důkaz o porušování pravidel, ať ho předloží. Chápu že pro Wolffa nebo Szafnauera je naprosto nepředstavitelné podezření, že nějaké dva týmy F1 mohou od sebe kopírovat díly nebo dokonce celé auto! -
-
-
jumpman
18:37 21.04.2022 178.255.168.XXXne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim daří. Když se propadli do hloubi pole, tak nikdo ani nepetl... Je to prostý kvikot neúspěšných. Když mercedes věnoval kompletní dokumentaci svému B týmu, tak to bylo dle tvého názoru v pořádku, přestože to regulérně bylo na diskvalifikaci obou aktérů.
Haas využívá naprostou hranu pravidel, to je nejspíš fakt, ale ty auta nejsou stejná, jako byl naprosto jednoznačně mercedes s RP. Tady mládenci bruslí na dost tenkém ledě...-
GRAHAM
09:31 22.04.2022 88.103.239.XXXMclaren to kritizoval dlouho před sezónou. Takže tak to není. Tyhle věci musí být nastavené , jde o princip.
A koukám nemáš jasno v tom o co jde. A to je ta spolupráce. Nejde o výnost Haasu ale o možnou výhodu pro Ferrari, která nejde ohlídat. Neměl by to dělat žádný tým a ani by neměl mít tu možnost , sdílet data. Prostě princip.
-
-
-
-
GRAHAM
12:11 21.04.2022 88.103.239.XXXCo když Ferrari využívá Haas v aero tunelu , aby zjišťoval co funguje a co ne ? Ta spolupráce jim může dávat velké výhody. Jestli to tak je , nevím.
Mají tuhle možnost jiní ? Nemají. Chceme spolupráci podobně blízkou třeba mezi Mercedesem a Mclarenem ? No nechceme.
F1 je vystavní skřiň automobilismu, kdo neumí konstruovat a být samostatný kromě motoru a dejme tomu převodovky, nemá tam co dělat.
Představa že všichni budou kupovat všechno od Ferrari( třeba) a budou pak konkurenceschopní je směšné. Ale jo hodně týmů co nakupují "někde" a hned je kontruktérsky F1 lepší. A toho soutěžení a sportu
Haas nemá v F1 co dělat.-
dannak
13:31 21.04.2022 86.49.37.XXXA jakou cenu ma udrzovat tymy, ktere sice umi zkonstruovat auto, ale nijak vyrazne a pravidelne neboduji a spicce jsou na hony vzdalene?
Co ma byt cilem zavodu, show? Pokud ano, tak musi byt konkurence a auta co nejvic vyrovnana. Jenze vysokym vstupnim nakladem ("vsechno" vlastni => sidlo, hw, sw, lidi, know-how) se dosahne spis opacneho efektu, urciteho zakonzervovani a sveho druhu oligopolniho usporadani.-
Mike17
13:38 21.04.2022 185.149.130.XXXPřesně. Mít tam týmy loňské výkonnosti Haasu, nebo letošního AM nemá smysl. Podle grahamových měřítek by jsme měli v současné době 5 týmů. To by byla podívaná, na 10 aut.
A bylo by těžké to definovat, protože i ti konstruktéři mají ve vozech spoustu dílů, co vyrobil někdo jiný. Řekl bych, že většinu dílů vyrobila nějaká firma a oni jen řekli co chtějí a koupili si to. Případně nechali vyrobit podle svých představ. -
GRAHAM
13:39 21.04.2022 88.103.239.XXXŽádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget.
A jako že Haas bude někdy super konkurence schopnej a před Ferrari jo? Aha, tak to si počkám.
Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu. A kritizuje se to spojení a možné - teoretické "podvůdky", nic více nic méně, taky společné šetření a tím více peněz, než ten kdo tuhle možnost nemá.
Prostě ať jsou podmínky , kde nelze získat tuto výhodu.-
dannak
16:55 21.04.2022 86.49.37.XXX"Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget."
Prosim, dalsi sport, ve kterem je nejlepsi primo trestan za svuj uspech? (min casu v tunelu, cfd)? Asi tolik k tomu volani po sportu. Bud nekdo je dobrej nebo neni. Snizovat latku tech lepsich jen proto, aby se s obrim odstupem vesly do souteze tymy, ktery na tu ureven nemaji, to imho moc sportem nezavani, to je jen umela snaha umelou konkurenci tam, kde prirozene neni.
"Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu" Nejde vubec o to, ze si vydelaji, pokud jsou aspon trochu uspesni. Jde o to, ze aby si mohli neco vydelat, musi napred brutalne nasypat a hlavne sehnat spravne lidi. Penize si asi lze pujcit, lidi do tovarny ale uz ne.
Tohle by prave vetsi volnost v nakupovani dilu krasne vyresila. Mohlo by se potencialne prihlasit vic tymu. A kdyz nebudou uspesni? No tak odejdou a uvolni misto jinym, treba lepsim, treba ne. Tak je to i v jinych sportech.
Zbytek je imho v tuhle chvili teoretizovanim nad tim, co kdo mozna muze delat... Zatim nikdo nic neprokazal a za posledni dobu si pamatuju jediny tym, ktery byl uznan vinnym z kopirovani :)
-
-
-
-
Fanda.LH
09:37 21.04.2022 95.82.132.XXXTohle bylo předem jasné... Já jsem jednoznačně pro zákaznické vozy... Týmy které mají konstruktérské ambice, ať si staví svoje a zákazníci ať nakupují... V MotoGp to funguje úplně skvěle... Tady se řeší nesmysly jako rozpočtové stropy, přitom tohle by ušetřilo nejvíce peněz a to zejména těm, kteří to nejvíce potřebují...-
Mike17
09:56 21.04.2022 185.149.130.XXXPřesně. Nevidím v tom problém. Kdo chce, ať si díly koupí. Ty vzory jim stejně neprodají úplně všechno. Nebudou si dělat konkurenci pro sebe. S takovým vozem bez všech detailů se o špici jezdit nedá a pro F1 bude přínosem mít střed pole vyrovnaný. Navíc jak píšeš, peněz se ušetří mnohem víc, než za omezení testů nebo simulátorů.-
airwar1939
10:42 21.04.2022 85.158.196.XXXMám naprosto stejný názor, Formuli 1 by to jednoznačně pomohlo, ušetřilo by to náklady a do budoucna by byla šance na příchod dalších týmů. Přitom je to věc která už ve Formuli 1 byla, a dělo se to v zlatém období Formule 1, takže nic proti ničemu.-
Mike17
10:48 21.04.2022 185.149.130.XXXTaky myslím, že by týmů přibylo. Třeba by i to Audi do něčeho takového šlo. A v budoucnu by třeba z kopie Mclarenu mohli udělat vlastní a lepší auto.
Bylo by super, kdyby zase jezdilo třeba 24 vozů, třeba i víc. Možná by i kvalifikace byla o tom, že se vůz musí do závodu kvalifikovat. -
-
Kaša
11:43 21.04.2022 82.142.123.XXXNakoupit si velkou část vozu je asi vpoho, co je ale horší je že z toho můžou mít výhodu i ty A-týmy, protože si budou "šérovat" data a tak obcházet finanční strop i omezené hodiny v tunelu a cfd .... Stejně třeba dosud nechápu to, proč Mercedes nebo McLaren nekoupili za kačku Manor a měli by B-tým pro jezdce, pro vývoj i pro politikaření .... přesně jak to má RedBull!-
dannak
13:20 21.04.2022 86.49.37.XXXPritom leckdy je proste jednodussi nez bojovat s vetrnym mlynem kapitulovat a omezeni uvolnit nebo zrusit.
Ony uz ty rozpoctovy stropy jsou vtipny, jsou tam vyjimky na platy, pry se nezapocitavaji naklady kolem motoru...
Proste cim slozitejsi pravidla a cim vic vyjimek, tim hur se to kontroluje a tim vic se smeli, nic noveho pod sluncem
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek