DISKUZE K ČLÁNKU Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Haas do sezóny vstoupil s velmi konkurenceschopným vozem, což se podezřívavým soupeřům moc nezdá. Proto žádají Mezinárodní automobilovou federaci, aby prověřila spolupráci americké stáje s Ferrari, od kterého odebírá motory. Aerodynamický vývoj totiž probíhá pod jednou střechou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 23.04.2022 12:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 7 lidí) 21.04.2022 09:37
Tohle bylo předem jasné... Já jsem jednoznačně… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 21.04.2022 12:21
A jéje, je to tu znova....což znamená, že se obou… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 21.04.2022 18:37
ne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.167.XXX
    Pokud mají Mercedes a spol důkaz o porušování pravidel, ať ho předloží. Chápu že pro Wolffa nebo Szafnauera je naprosto nepředstavitelné podezření, že nějaké dva týmy F1 mohou od sebe kopírovat díly nebo dokonce celé auto! 03

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    A jéje, je to tu znova....což znamená, že se obou týmům daří, takže lets go 14

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Ta kritika je dlouhodbá. A vždy trva konstantně 21 let. 12´Ale to se tě netejká, ty fandíš vždy tomu kdo je v předu. 13 Takže periodu necítíš.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        ne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim daří. Když se propadli do hloubi pole, tak nikdo ani nepetl... Je to prostý kvikot neúspěšných. Když mercedes věnoval kompletní dokumentaci svému B týmu, tak to bylo dle tvého názoru v pořádku, přestože to regulérně bylo na diskvalifikaci obou aktérů.
        Haas využívá naprostou hranu pravidel, to je nejspíš fakt, ale ty auta nejsou stejná, jako byl naprosto jednoznačně mercedes s RP. Tady mládenci bruslí na dost tenkém ledě...

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.239.XXX
          Mclaren to kritizoval dlouho před sezónou. Takže tak to není. Tyhle věci musí být nastavené , jde o princip.
          A koukám nemáš jasno v tom o co jde. A to je ta spolupráce. Nejde o výnost Haasu ale o možnou výhodu pro Ferrari, která nejde ohlídat. Neměl by to dělat žádný tým a ani by neměl mít tu možnost , sdílet data. Prostě princip.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            jakmile se jedná o ferrari, tak jde o princip 11 když jde o mercedes, mcl RP, tak je vše čisté 11 11 11 je vidět, že máš správně nastavené priority i logiku 18

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Co když Ferrari využívá Haas v aero tunelu , aby zjišťoval co funguje a co ne ? Ta spolupráce jim může dávat velké výhody. Jestli to tak je , nevím.

    Mají tuhle možnost jiní ? Nemají. Chceme spolupráci podobně blízkou třeba mezi Mercedesem a Mclarenem ? No nechceme.

    F1 je vystavní skřiň automobilismu, kdo neumí konstruovat a být samostatný kromě motoru a dejme tomu převodovky, nemá tam co dělat.

    Představa že všichni budou kupovat všechno od Ferrari( třeba) a budou pak konkurenceschopní je směšné. Ale jo hodně týmů co nakupují "někde" a hned je kontruktérsky F1 lepší. A toho soutěžení a sportu 18

    Haas nemá v F1 co dělat.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • dannak

      dannak

      86.49.37.XXX
      A jakou cenu ma udrzovat tymy, ktere sice umi zkonstruovat auto, ale nijak vyrazne a pravidelne neboduji a spicce jsou na hony vzdalene?
      Co ma byt cilem zavodu, show? Pokud ano, tak musi byt konkurence a auta co nejvic vyrovnana. Jenze vysokym vstupnim nakladem ("vsechno" vlastni => sidlo, hw, sw, lidi, know-how) se dosahne spis opacneho efektu, urciteho zakonzervovani a sveho druhu oligopolniho usporadani.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Přesně. Mít tam týmy loňské výkonnosti Haasu, nebo letošního AM nemá smysl. Podle grahamových měřítek by jsme měli v současné době 5 týmů. To by byla podívaná, na 10 aut.
        A bylo by těžké to definovat, protože i ti konstruktéři mají ve vozech spoustu dílů, co vyrobil někdo jiný. Řekl bych, že většinu dílů vyrobila nějaká firma a oni jen řekli co chtějí a koupili si to. Případně nechali vyrobit podle svých představ. 03

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget.
        A jako že Haas bude někdy super konkurence schopnej a před Ferrari jo? Aha, tak to si počkám.

        Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu. A kritizuje se to spojení a možné - teoretické "podvůdky", nic více nic méně, taky společné šetření a tím více peněz, než ten kdo tuhle možnost nemá.
        Prostě ať jsou podmínky , kde nelze získat tuto výhodu.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • dannak

          dannak

          86.49.37.XXX
          "Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget."
          Prosim, dalsi sport, ve kterem je nejlepsi primo trestan za svuj uspech? (min casu v tunelu, cfd)? Asi tolik k tomu volani po sportu. Bud nekdo je dobrej nebo neni. Snizovat latku tech lepsich jen proto, aby se s obrim odstupem vesly do souteze tymy, ktery na tu ureven nemaji, to imho moc sportem nezavani, to je jen umela snaha umelou konkurenci tam, kde prirozene neni.

          "Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu" Nejde vubec o to, ze si vydelaji, pokud jsou aspon trochu uspesni. Jde o to, ze aby si mohli neco vydelat, musi napred brutalne nasypat a hlavne sehnat spravne lidi. Penize si asi lze pujcit, lidi do tovarny ale uz ne.
          Tohle by prave vetsi volnost v nakupovani dilu krasne vyresila. Mohlo by se potencialne prihlasit vic tymu. A kdyz nebudou uspesni? No tak odejdou a uvolni misto jinym, treba lepsim, treba ne. Tak je to i v jinych sportech.

          Zbytek je imho v tuhle chvili teoretizovanim nad tim, co kdo mozna muze delat... Zatim nikdo nic neprokazal a za posledni dobu si pamatuju jediny tym, ktery byl uznan vinnym z kopirovani :)

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Fanda.LH

    Fanda.LH

    95.82.132.XXX
    Tohle bylo předem jasné... Já jsem jednoznačně pro zákaznické vozy... Týmy které mají konstruktérské ambice, ať si staví svoje a zákazníci ať nakupují... V MotoGp to funguje úplně skvěle... Tady se řeší nesmysly jako rozpočtové stropy, přitom tohle by ušetřilo nejvíce peněz a to zejména těm, kteří to nejvíce potřebují...

    + 7 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Přesně. Nevidím v tom problém. Kdo chce, ať si díly koupí. Ty vzory jim stejně neprodají úplně všechno. Nebudou si dělat konkurenci pro sebe. S takovým vozem bez všech detailů se o špici jezdit nedá a pro F1 bude přínosem mít střed pole vyrovnaný. Navíc jak píšeš, peněz se ušetří mnohem víc, než za omezení testů nebo simulátorů.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        85.158.196.XXX
        Mám naprosto stejný názor, Formuli 1 by to jednoznačně pomohlo, ušetřilo by to náklady a do budoucna by byla šance na příchod dalších týmů. Přitom je to věc která už ve Formuli 1 byla, a dělo se to v zlatém období Formule 1, takže nic proti ničemu.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Taky myslím, že by týmů přibylo. Třeba by i to Audi do něčeho takového šlo. A v budoucnu by třeba z kopie Mclarenu mohli udělat vlastní a lepší auto.
          Bylo by super, kdyby zase jezdilo třeba 24 vozů, třeba i víc. Možná by i kvalifikace byla o tom, že se vůz musí do závodu kvalifikovat.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Cooper

          Cooper

          46.135.67.XXX
          Všem jsem dal plus. S tímhle jednoznačně souhlas... Bohužel fanoušci a asi i manažeři neschopných konstruktérů budou brečet že jejich týmy dostávají obloz od zákaznických kopii místo aby kritizovali svůj tym že nic nevymyslí...

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Nakoupit si velkou část vozu je asi vpoho, co je ale horší je že z toho můžou mít výhodu i ty A-týmy, protože si budou "šérovat" data a tak obcházet finanční strop i omezené hodiny v tunelu a cfd .... Stejně třeba dosud nechápu to, proč Mercedes nebo McLaren nekoupili za kačku Manor a měli by B-tým pro jezdce, pro vývoj i pro politikaření .... přesně jak to má RedBull! 20

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              86.49.37.XXX
              Pritom leckdy je proste jednodussi nez bojovat s vetrnym mlynem kapitulovat a omezeni uvolnit nebo zrusit.
              Ony uz ty rozpoctovy stropy jsou vtipny, jsou tam vyjimky na platy, pry se nezapocitavaji naklady kolem motoru...
              Proste cim slozitejsi pravidla a cim vic vyjimek, tim hur se to kontroluje a tim vic se smeli, nic noveho pod sluncem

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                A k čemu je tým, který příští rok vyjede s letošním vozem a začne hlásat, že ukončili vývoj současného vozu a vše přesměrovali na vozy budoucí s novými motory?

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • daaviid23

            daaviid23

            91.245.26.XXX
            Kolik se tu najednou sešlo rozumných lidí....většinou je v diskuzi prosazován přesně opačný názor

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama