DISKUZE K ČLÁNKU Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Haas do sezóny vstoupil s velmi konkurenceschopným vozem, což se podezřívavým soupeřům moc nezdá. Proto žádají Mezinárodní automobilovou federaci, aby prověřila spolupráci americké stáje s Ferrari, od kterého odebírá motory. Aerodynamický vývoj totiž probíhá pod jednou střechou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 23.04.2022 12:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovalo 7 lidí) 21.04.2022 09:37
Tohle bylo předem jasné... Já jsem jednoznačně… »
» daaviid23 (Hlasovalo 7 lidí) 21.04.2022 12:21
A jéje, je to tu znova....což znamená, že se obou… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 21.04.2022 18:37
ne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Asi budeš taky manipulátor. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jakmile se jedná o ferrari, tak jde o princip 11 když jde o mercedes, mcl RP, tak je vše čisté 11 11 11 je vidět, že máš správně nastavené priority i logiku 18

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Mclaren to kritizoval dlouho před sezónou. Takže tak to není. Tyhle věci musí být nastavené , jde o princip.
A koukám nemáš jasno v tom o co jde. A to je ta spolupráce. Nejde o výnost Haasu ale o možnou výhodu pro Ferrari, která nejde ohlídat. Neměl by to dělat žádný tým a ani by neměl mít tu možnost , sdílet data. Prostě princip.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Motor do pravidel o PK nepatří.
To by se v minulosti vyhlašoval PC. ( Pohár Cosworth).

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim daří. Když se propadli do hloubi pole, tak nikdo ani nepetl... Je to prostý kvikot neúspěšných. Když mercedes věnoval kompletní dokumentaci svému B týmu, tak to bylo dle tvého názoru v pořádku, přestože to regulérně bylo na diskvalifikaci obou aktérů.
Haas využívá naprostou hranu pravidel, to je nejspíš fakt, ale ty auta nejsou stejná, jako byl naprosto jednoznačně mercedes s RP. Tady mládenci bruslí na dost tenkém ledě...

+ 6 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Dokugan

Dokugan

146.102.217.XXX
A nebo prostě Pohár konstruktérů přejmenovat na Pohár týmů a neřešit tohle slovíčkaření. Opravdoví konstruktéři jsou teď v poli asi 3. Ferrari, Mercedes a Alpine. Všichni ostatní kupují důležité součásti monopostů (Red Bull už si sice motory oficálně staví sám, ale pořád je reálně kupuje od Hondy), takže podle tohohle hloupého selektování by tedy šlo z Poháru konstruktérů všechny ostatní vyřadit. 20

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.167.XXX
Pokud mají Mercedes a spol důkaz o porušování pravidel, ať ho předloží. Chápu že pro Wolffa nebo Szafnauera je naprosto nepředstavitelné podezření, že nějaké dva týmy F1 mohou od sebe kopírovat díly nebo dokonce celé auto! 03

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

86.49.37.XXX
"Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget."
Prosim, dalsi sport, ve kterem je nejlepsi primo trestan za svuj uspech? (min casu v tunelu, cfd)? Asi tolik k tomu volani po sportu. Bud nekdo je dobrej nebo neni. Snizovat latku tech lepsich jen proto, aby se s obrim odstupem vesly do souteze tymy, ktery na tu ureven nemaji, to imho moc sportem nezavani, to je jen umela snaha umelou konkurenci tam, kde prirozene neni.

"Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu" Nejde vubec o to, ze si vydelaji, pokud jsou aspon trochu uspesni. Jde o to, ze aby si mohli neco vydelat, musi napred brutalne nasypat a hlavne sehnat spravne lidi. Penize si asi lze pujcit, lidi do tovarny ale uz ne.
Tohle by prave vetsi volnost v nakupovani dilu krasne vyresila. Mohlo by se potencialne prihlasit vic tymu. A kdyz nebudou uspesni? No tak odejdou a uvolni misto jinym, treba lepsim, treba ne. Tak je to i v jinych sportech.

Zbytek je imho v tuhle chvili teoretizovanim nad tim, co kdo mozna muze delat... Zatim nikdo nic neprokazal a za posledni dobu si pamatuju jediny tym, ktery byl uznan vinnym z kopirovani :)

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Zákaznické vozy klidně ano, ty ale vyřadit z konstruktérského poháru, když konstruktéři nebudou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
A k čemu je tým, který příští rok vyjede s letošním vozem a začne hlásat, že ukončili vývoj současného vozu a vše přesměrovali na vozy budoucí s novými motory?

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Když nemůže Mike, tak se zeptám já...kde jsem velebil Masiho?
Já jsem akorát psal, že to Masi nepodělal tolik aby nutně byl vyměněn ale byl jsem k němu kritický.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Tohle je diskusní fórum. Diskusní proto, že se na něm diskutuje. Chápeš?
Fakt tě nenutím mi odpovídat. To je tvá volba. Ale nevidím důvod, abych nemohl reagovat na tvou invektivu. 03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Já sem ti jasně řekl, že na mne nemáš reagovat a že s tebou nebudu nikdy diskutovat, co ti na tom není jasný a co na tom nechápeš ?

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ne, že bych tě chtěl obviňovat z manipulace. Ale jen tak namátkou, kdo tu říkal, že je Masi nejrozumnější? Nebo že všechno udělal správně?
Jeden nejmenovaný pilot jo, ale toho bych raději vynechal. 12

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

88.146.103.XXX
na jednu stranu máš pravdu - kdo se chce nazývat konstruktérem a soupeřit o titul konstruktéstrského mistra světa, ten by měl to auto ( jeho podstatnou část ) sám postavit.
na stranu druhou se pohledem do historie a také do zmiňovaných závodů motorek, můžeme přesvědčit, že nákupy celých hotových vozů výtečně fungují. a šampionáty jsou zajímavé, vyrovnané a ve finále pro týmy i lacinější.
a za třetí Tebou zmiňované opačné názory většinou spíše pramení z požadavku na dodržování současných pravidel, které nepovolují sdílení. většinou se pak rozvine debata, zda je to legální, či nikoliv.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Ta kritika je dlouhodbá. A vždy trva konstantně 21 let. 12´Ale to se tě netejká, ty fandíš vždy tomu kdo je v předu. 13 Takže periodu necítíš.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Fanoušci Ferrari vylezli. 12 A hned je to rozumný názor.

Před tím byla zase nejrozumnější Masi. Jste banda.... ******

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget.
A jako že Haas bude někdy super konkurence schopnej a před Ferrari jo? Aha, tak to si počkám.

Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu. A kritizuje se to spojení a možné - teoretické "podvůdky", nic více nic méně, taky společné šetření a tím více peněz, než ten kdo tuhle možnost nemá.
Prostě ať jsou podmínky , kde nelze získat tuto výhodu.

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Přesně. Mít tam týmy loňské výkonnosti Haasu, nebo letošního AM nemá smysl. Podle grahamových měřítek by jsme měli v současné době 5 týmů. To by byla podívaná, na 10 aut.
A bylo by těžké to definovat, protože i ti konstruktéři mají ve vozech spoustu dílů, co vyrobil někdo jiný. Řekl bych, že většinu dílů vyrobila nějaká firma a oni jen řekli co chtějí a koupili si to. Případně nechali vyrobit podle svých představ. 03

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

86.49.37.XXX
A jakou cenu ma udrzovat tymy, ktere sice umi zkonstruovat auto, ale nijak vyrazne a pravidelne neboduji a spicce jsou na hony vzdalene?
Co ma byt cilem zavodu, show? Pokud ano, tak musi byt konkurence a auta co nejvic vyrovnana. Jenze vysokym vstupnim nakladem ("vsechno" vlastni => sidlo, hw, sw, lidi, know-how) se dosahne spis opacneho efektu, urciteho zakonzervovani a sveho druhu oligopolniho usporadani.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama