DISKUZE K ČLÁNKU Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu
Haas do sezóny vstoupil s velmi konkurenceschopným vozem, což se podezřívavým soupeřům moc nezdá. Proto žádají Mezinárodní automobilovou federaci, aby prověřila spolupráci americké stáje s Ferrari, od kterého odebírá motory. Aerodynamický vývoj totiž probíhá pod jednou střechou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» daaviid23
(Hlasovalo 7 lidí)
21.04.2022 12:21
A jéje, je to tu znova....což znamená, že se obou… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
GRAHAM
09:31 22.04.2022 88.103.239.XXX
Mclaren to kritizoval dlouho před sezónou. Takže tak to není. Tyhle věci musí být nastavené , jde o princip.
A koukám nemáš jasno v tom o co jde. A to je ta spolupráce. Nejde o výnost Haasu ale o možnou výhodu pro Ferrari, která nejde ohlídat. Neměl by to dělat žádný tým a ani by neměl mít tu možnost , sdílet data. Prostě princip.
A koukám nemáš jasno v tom o co jde. A to je ta spolupráce. Nejde o výnost Haasu ale o možnou výhodu pro Ferrari, která nejde ohlídat. Neměl by to dělat žádný tým a ani by neměl mít tu možnost , sdílet data. Prostě princip.
jumpman
18:37 21.04.2022 178.255.168.XXX
ne není. Kritika je pouze ve chvíli, kdy se jim daří. Když se propadli do hloubi pole, tak nikdo ani nepetl... Je to prostý kvikot neúspěšných. Když mercedes věnoval kompletní dokumentaci svému B týmu, tak to bylo dle tvého názoru v pořádku, přestože to regulérně bylo na diskvalifikaci obou aktérů.
Haas využívá naprostou hranu pravidel, to je nejspíš fakt, ale ty auta nejsou stejná, jako byl naprosto jednoznačně mercedes s RP. Tady mládenci bruslí na dost tenkém ledě...
Haas využívá naprostou hranu pravidel, to je nejspíš fakt, ale ty auta nejsou stejná, jako byl naprosto jednoznačně mercedes s RP. Tady mládenci bruslí na dost tenkém ledě...
Dokugan
18:13 21.04.2022 146.102.217.XXX
A nebo prostě Pohár konstruktérů přejmenovat na Pohár týmů a neřešit tohle slovíčkaření. Opravdoví konstruktéři jsou teď v poli asi 3. Ferrari, Mercedes a Alpine. Všichni ostatní kupují důležité součásti monopostů (Red Bull už si sice motory oficálně staví sám, ale pořád je reálně kupuje od Hondy), takže podle tohohle hloupého selektování by tedy šlo z Poháru konstruktérů všechny ostatní vyřadit.
Mansell_fan
17:28 21.04.2022 37.188.167.XXX
Pokud mají Mercedes a spol důkaz o porušování pravidel, ať ho předloží. Chápu že pro Wolffa nebo Szafnauera je naprosto nepředstavitelné podezření, že nějaké dva týmy F1 mohou od sebe kopírovat díly nebo dokonce celé auto!
dannak
16:55 21.04.2022 86.49.37.XXX
"Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget."
Prosim, dalsi sport, ve kterem je nejlepsi primo trestan za svuj uspech? (min casu v tunelu, cfd)? Asi tolik k tomu volani po sportu. Bud nekdo je dobrej nebo neni. Snizovat latku tech lepsich jen proto, aby se s obrim odstupem vesly do souteze tymy, ktery na tu ureven nemaji, to imho moc sportem nezavani, to je jen umela snaha umelou konkurenci tam, kde prirozene neni.
"Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu" Nejde vubec o to, ze si vydelaji, pokud jsou aspon trochu uspesni. Jde o to, ze aby si mohli neco vydelat, musi napred brutalne nasypat a hlavne sehnat spravne lidi. Penize si asi lze pujcit, lidi do tovarny ale uz ne.
Tohle by prave vetsi volnost v nakupovani dilu krasne vyresila. Mohlo by se potencialne prihlasit vic tymu. A kdyz nebudou uspesni? No tak odejdou a uvolni misto jinym, treba lepsim, treba ne. Tak je to i v jinych sportech.
Zbytek je imho v tuhle chvili teoretizovanim nad tim, co kdo mozna muze delat... Zatim nikdo nic neprokazal a za posledni dobu si pamatuju jediny tym, ktery byl uznan vinnym z kopirovani :)
Prosim, dalsi sport, ve kterem je nejlepsi primo trestan za svuj uspech? (min casu v tunelu, cfd)? Asi tolik k tomu volani po sportu. Bud nekdo je dobrej nebo neni. Snizovat latku tech lepsich jen proto, aby se s obrim odstupem vesly do souteze tymy, ktery na tu ureven nemaji, to imho moc sportem nezavani, to je jen umela snaha umelou konkurenci tam, kde prirozene neni.
"Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu" Nejde vubec o to, ze si vydelaji, pokud jsou aspon trochu uspesni. Jde o to, ze aby si mohli neco vydelat, musi napred brutalne nasypat a hlavne sehnat spravne lidi. Penize si asi lze pujcit, lidi do tovarny ale uz ne.
Tohle by prave vetsi volnost v nakupovani dilu krasne vyresila. Mohlo by se potencialne prihlasit vic tymu. A kdyz nebudou uspesni? No tak odejdou a uvolni misto jinym, treba lepsim, treba ne. Tak je to i v jinych sportech.
Zbytek je imho v tuhle chvili teoretizovanim nad tim, co kdo mozna muze delat... Zatim nikdo nic neprokazal a za posledni dobu si pamatuju jediny tym, ktery byl uznan vinnym z kopirovani :)
tom11
13:47 21.04.2022 88.146.103.XXX
na jednu stranu máš pravdu - kdo se chce nazývat konstruktérem a soupeřit o titul konstruktéstrského mistra světa, ten by měl to auto ( jeho podstatnou část ) sám postavit.
na stranu druhou se pohledem do historie a také do zmiňovaných závodů motorek, můžeme přesvědčit, že nákupy celých hotových vozů výtečně fungují. a šampionáty jsou zajímavé, vyrovnané a ve finále pro týmy i lacinější.
a za třetí Tebou zmiňované opačné názory většinou spíše pramení z požadavku na dodržování současných pravidel, které nepovolují sdílení. většinou se pak rozvine debata, zda je to legální, či nikoliv.
na stranu druhou se pohledem do historie a také do zmiňovaných závodů motorek, můžeme přesvědčit, že nákupy celých hotových vozů výtečně fungují. a šampionáty jsou zajímavé, vyrovnané a ve finále pro týmy i lacinější.
a za třetí Tebou zmiňované opačné názory většinou spíše pramení z požadavku na dodržování současných pravidel, které nepovolují sdílení. většinou se pak rozvine debata, zda je to legální, či nikoliv.
GRAHAM
13:39 21.04.2022 88.103.239.XXX
Žádná show, prvky sportu, kdo je nejlepší, za daný budget.
A jako že Haas bude někdy super konkurence schopnej a před Ferrari jo? Aha, tak to si počkám.
Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu. A kritizuje se to spojení a možné - teoretické "podvůdky", nic více nic méně, taky společné šetření a tím více peněz, než ten kdo tuhle možnost nemá.
Prostě ať jsou podmínky , kde nelze získat tuto výhodu.
A jako že Haas bude někdy super konkurence schopnej a před Ferrari jo? Aha, tak to si počkám.
Týmy si vydělají teď velké peníze, to buď vklidu. A kritizuje se to spojení a možné - teoretické "podvůdky", nic více nic méně, taky společné šetření a tím více peněz, než ten kdo tuhle možnost nemá.
Prostě ať jsou podmínky , kde nelze získat tuto výhodu.
Mike17
13:38 21.04.2022 185.149.130.XXX
Přesně. Mít tam týmy loňské výkonnosti Haasu, nebo letošního AM nemá smysl. Podle grahamových měřítek by jsme měli v současné době 5 týmů. To by byla podívaná, na 10 aut.
A bylo by těžké to definovat, protože i ti konstruktéři mají ve vozech spoustu dílů, co vyrobil někdo jiný. Řekl bych, že většinu dílů vyrobila nějaká firma a oni jen řekli co chtějí a koupili si to. Případně nechali vyrobit podle svých představ.
A bylo by těžké to definovat, protože i ti konstruktéři mají ve vozech spoustu dílů, co vyrobil někdo jiný. Řekl bych, že většinu dílů vyrobila nějaká firma a oni jen řekli co chtějí a koupili si to. Případně nechali vyrobit podle svých představ.
dannak
13:31 21.04.2022 86.49.37.XXX
A jakou cenu ma udrzovat tymy, ktere sice umi zkonstruovat auto, ale nijak vyrazne a pravidelne neboduji a spicce jsou na hony vzdalene?
Co ma byt cilem zavodu, show? Pokud ano, tak musi byt konkurence a auta co nejvic vyrovnana. Jenze vysokym vstupnim nakladem ("vsechno" vlastni => sidlo, hw, sw, lidi, know-how) se dosahne spis opacneho efektu, urciteho zakonzervovani a sveho druhu oligopolniho usporadani.
Co ma byt cilem zavodu, show? Pokud ano, tak musi byt konkurence a auta co nejvic vyrovnana. Jenze vysokym vstupnim nakladem ("vsechno" vlastni => sidlo, hw, sw, lidi, know-how) se dosahne spis opacneho efektu, urciteho zakonzervovani a sveho druhu oligopolniho usporadani.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
Max VERSTAPPEN - Kvalifikace (9:00 - 10:00)
- Závod (5:00 - 6:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek