DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull odhalil "velmi komplexní" příčinu Verstappenova odstoupení, vše chce rychle vyřešit
Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, co vedlo k odstoupení Maxe Verstappena z Velké ceny Austrálie. Jeho ztráta kriticky narůstá, vedení proto volá po rychlém řešení.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Red Bull odhalil "velmi komplexní" příčinu Verstappenova odstoupení, vše chce rychle vyřešit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
12:38 15.04.2022 185.149.130.XXX
Dokázal jsem si přečíst o problémech s AT. Možná proto jsem napsal tuto větu: "Problém s pohonnou jednotkou má AT a Alpina, RB jezdí pořád s prvními ICE. "
Chápu je celkem dlouhá (celkem 14 slov) a někomu by se mohla informace, že AT má problém s PJ vytratit, ikdyž to dělá 6 slov ze 14-ti. Že má AT problémy s motory, které RB vůbec nemá, asi nebude náhoda. Možná mají problém se správným chlazením, těžko říct.
Problém s tlakem v nádrži fakt není to samé, jako problém s motorem. Nádrž je takový velký "pytel" na palivo, motor je takový to kovový, co dělá vrrrrr a točí převodovkou.
Porucha z Austrálie se stále zkoumá a zdá se, že problém bude v motoru. U RB poprvé. (pro jistotu: RB není kód pro AT, je to jiný tým)
A Alpina musela 2x vyměnit motor, na rozdíl od RB, který nemusel měnit žádný. To, že se jim jeden podařilo zase zprovoznit a je ještě použitelný, je + pro ně. Na druhou stranu to znamená, že nový motor s případnou novou specifikací (lepší), už bude za pentli.
Chápu je celkem dlouhá (celkem 14 slov) a někomu by se mohla informace, že AT má problém s PJ vytratit, ikdyž to dělá 6 slov ze 14-ti. Že má AT problémy s motory, které RB vůbec nemá, asi nebude náhoda. Možná mají problém se správným chlazením, těžko říct.
Problém s tlakem v nádrži fakt není to samé, jako problém s motorem. Nádrž je takový velký "pytel" na palivo, motor je takový to kovový, co dělá vrrrrr a točí převodovkou.
Porucha z Austrálie se stále zkoumá a zdá se, že problém bude v motoru. U RB poprvé. (pro jistotu: RB není kód pro AT, je to jiný tým)
A Alpina musela 2x vyměnit motor, na rozdíl od RB, který nemusel měnit žádný. To, že se jim jeden podařilo zase zprovoznit a je ještě použitelný, je + pro ně. Na druhou stranu to znamená, že nový motor s případnou novou specifikací (lepší), už bude za pentli.
HellHogr
12:22 15.04.2022 86.49.250.XXX
Aha. Ty sis zase nedokázal přečíst o problémech AT a RB. Tak, aby si to pochopil: Gasylmu v prvním závodě shořel MGU-K, Tsunodovi v Bahrajnu (Q) chcípl motor - oba RB nedojeli údajně kvůli problémům s palivem. V Saudské Arábii Tsunoda nedojel ani na start. V Austrálii nedojel Verstappen nedojel zas kvůli problémům s palivem (ano Helmut se vyjádřil, že je to jiný problém, než v Bahrajnu, ale zase oblast s palivem). Nevím jestli sis nezvykl u týmu, kterému fandíš, že často maskovali své problémy buďto házením na dodavatele PJ a nebo to bagatelizovali (či směřovali jiným směrem). Mimochodem ano, Alpina měla problémy - ale jen jedno ICE je k nepoužití, další součásti budou normálně v rotaci (není tak těžké si to přečíst co řekl tým, když se tu odvoláváš na prohlášení svého týmu).
Mike17
12:14 15.04.2022 185.149.130.XXX
Aha. A ty sis zase nedokázal přečíst, že problémy AT byly úplně jiného rázu, než problémy u RB a i tam byly problémy Maxe v Austrálii úplně o něčem jiném, než v Bahrajnu.
A já ani nečetl, že by to někdo sváděl na palivo.
Problém s pohonnou jednotkou má AT a Alpina, RB jezdí pořád s prvními ICE.
A já ani nečetl, že by to někdo sváděl na palivo.
Problém s pohonnou jednotkou má AT a Alpina, RB jezdí pořád s prvními ICE.
Mike17
09:30 15.04.2022 185.149.130.XXX
Taky myslím. A celé se mi to nezdá. Mají 2 na sobě nezávislé problémy (dle Marka) a ten druhý se ještě navíc projevil jen u Maxe a už během závodu. To moc nevypadá, že by to bylo o teplotě paliva.
Počkal bych na to, co v Sakuře zjistí.
Počkal bych na to, co v Sakuře zjistí.
Ferda
22:45 14.04.2022 46.47.176.XXX
Nemyslím si, že by se jednalo o problém v použitém materiálu hadiček, nebo palivového potrubí z nějakých plastů. Běžný benzín je mnohem agresívnější než nějaká lihovina.
V tomto případě se skutečně jedná o fyzikální vlastnosti paliva než o chemické důsledky.
V tomto případě se skutečně jedná o fyzikální vlastnosti paliva než o chemické důsledky.
Ferda
21:57 14.04.2022 46.47.176.XXX
Žádný háček.
Zakázané je pouze tankování paliva pod hodnoty o kterých píšeš, ale na dodatečné chlazení určitě nikdo ani nepomyslel. Přirozené větrání je určitě normální a běžný proces, ale klima? Tak ta napadla asi pouze mě jen abych trochu poštenkroval.
Jediné chlazení o kterém RB přemýšlí je určitě pouze ventilace vzduchem. Jednoduché zadání, že? Když luftu při rychlosti hodně přes 200 se dá do motorového prostoru natlačit dostatek. Problém ale nastává v tom, že každé žábro nebo změna kapotáže nabourá aerodynamiku a vůz pak ztrácí na rychlosti nežádoucí desetinky.
Zakázané je pouze tankování paliva pod hodnoty o kterých píšeš, ale na dodatečné chlazení určitě nikdo ani nepomyslel. Přirozené větrání je určitě normální a běžný proces, ale klima? Tak ta napadla asi pouze mě jen abych trochu poštenkroval.
Jediné chlazení o kterém RB přemýšlí je určitě pouze ventilace vzduchem. Jednoduché zadání, že? Když luftu při rychlosti hodně přes 200 se dá do motorového prostoru natlačit dostatek. Problém ale nastává v tom, že každé žábro nebo změna kapotáže nabourá aerodynamiku a vůz pak ztrácí na rychlosti nežádoucí desetinky.
tom11
16:28 14.04.2022 88.146.103.XXX
klimatizovaná nádrž! to je nápad! doufám, že technici všech týmů zdejší diskuse pečlivě studují
no, než to obalovat těmi jejich plechovkami, co tak do té nádrže ty jejich rozpuštěné bonpari rovnou nalít? větší svinstvo, než to jejich současné biopalivo, to nebude
no, než to obalovat těmi jejich plechovkami, co tak do té nádrže ty jejich rozpuštěné bonpari rovnou nalít? větší svinstvo, než to jejich současné biopalivo, to nebude
tom11
16:26 14.04.2022 88.146.103.XXX
je zajímavé, že to vypadá jako výhradní problém motorů RB. může to tedy souviset s novým palivem v kombinaci s motory RB či jejich nádržemi a palivovým systémem. je ale zajímavé, že ostatní takové potíže nemají.
obecně jsem ale rád, že se nám do F1, která byla poslední roky až nechutně spolehlivá, vrací prvek odstoupení pro technickou závadu. je mi sice líto, že to postihlo hlavně Fernanda a Maxe, ale téměř stoprocentní spolehlivost posledních let byla pro mě, jako fanouška, hrozná. jako útěchu bych snad zmínil slova "klasika" - to je motorsport
obecně jsem ale rád, že se nám do F1, která byla poslední roky až nechutně spolehlivá, vrací prvek odstoupení pro technickou závadu. je mi sice líto, že to postihlo hlavně Fernanda a Maxe, ale téměř stoprocentní spolehlivost posledních let byla pro mě, jako fanouška, hrozná. jako útěchu bych snad zmínil slova "klasika" - to je motorsport
Ferda
13:28 14.04.2022 46.47.176.XXX
RB bude muset vymyslet klimatizovanou nádrž nebo do ni přihazovat vychlazené konzervy svých produktů.
Ono ten bod varu necelých 80°C lihovin v nádrží vedle horkého motoru určitě dělá velkou paseku. Dokud je v nádrži dost paliva, tak žadné problémy se nevyskytují. Ty přicházejí teprve až je v nádrži už pouze třetina paliva a tím se zmenšuje plocha k odvádění tepla. No a pak už lihovina zaparuje a systém se v podstatě zavzdušní a čerpadla luft tlačit neumí.
Podle toho, že RB uvádí, že příčina se pokaždé projeví někde jinde je jasné, že se přehřívá celý palivový systém, jen ke kolapsu dochází pokaždé někde jinde.
A jaké bude řešení? Asi přibudou nějaké žábra.
Ono ten bod varu necelých 80°C lihovin v nádrží vedle horkého motoru určitě dělá velkou paseku. Dokud je v nádrži dost paliva, tak žadné problémy se nevyskytují. Ty přicházejí teprve až je v nádrži už pouze třetina paliva a tím se zmenšuje plocha k odvádění tepla. No a pak už lihovina zaparuje a systém se v podstatě zavzdušní a čerpadla luft tlačit neumí.
Podle toho, že RB uvádí, že příčina se pokaždé projeví někde jinde je jasné, že se přehřívá celý palivový systém, jen ke kolapsu dochází pokaždé někde jinde.
A jaké bude řešení? Asi přibudou nějaké žábra.
Senor
11:59 14.04.2022 89.111.77.XXX
Zatim to vypada, ze RB ma jine problemy nez AT, coz je naznak toho, ze zase tolik uzce spolupracovat nemusi
Uvidime, jestli vypluje na povrch cim to je. Nejak si nedokazu predstavit, ze by zvolili např. až tak špatné materiály, že je palivo E10 tak rychle narušilo. Si říkám, že by si toho přeci museli všimout, že je zde nějaké změna
Uvidime, jestli vypluje na povrch cim to je. Nejak si nedokazu predstavit, ze by zvolili např. až tak špatné materiály, že je palivo E10 tak rychle narušilo. Si říkám, že by si toho přeci museli všimout, že je zde nějaké změna
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek