DISKUZE K ČLÁNKU Red Bull odhalil "velmi komplexní" příčinu Verstappenova odstoupení, vše chce rychle vyřešit

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, co vedlo k odstoupení Maxe Verstappena z Velké ceny Austrálie. Jeho ztráta kriticky narůstá, vedení proto volá po rychlém řešení.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Red Bull odhalil "velmi komplexní" příčinu Verstappenova odstoupení, vše chce rychle vyřešit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 17.04.2022 17:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 14.04.2022 16:26
je zajímavé, že to vypadá jako výhradní problém… »
» Ferda (Hlasovali 2 lidé) 14.04.2022 13:28
RB bude muset vymyslet klimatizovanou nádrž nebo… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 14.04.2022 18:24
Má to háček: je to v pravidlech zakázáno, palivo… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Dokázal jsem si přečíst o problémech s AT. Možná proto jsem napsal tuto větu: "Problém s pohonnou jednotkou má AT a Alpina, RB jezdí pořád s prvními ICE. "
Chápu je celkem dlouhá (celkem 14 slov) a někomu by se mohla informace, že AT má problém s PJ vytratit, ikdyž to dělá 6 slov ze 14-ti. 12 Že má AT problémy s motory, které RB vůbec nemá, asi nebude náhoda. Možná mají problém se správným chlazením, těžko říct.
Problém s tlakem v nádrži fakt není to samé, jako problém s motorem. Nádrž je takový velký "pytel" na palivo, motor je takový to kovový, co dělá vrrrrr a točí převodovkou. 12
Porucha z Austrálie se stále zkoumá a zdá se, že problém bude v motoru. U RB poprvé. (pro jistotu: RB není kód pro AT, je to jiný tým)

A Alpina musela 2x vyměnit motor, na rozdíl od RB, který nemusel měnit žádný. To, že se jim jeden podařilo zase zprovoznit a je ještě použitelný, je + pro ně. Na druhou stranu to znamená, že nový motor s případnou novou specifikací (lepší), už bude za pentli.
03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.250.XXX
Aha. Ty sis zase nedokázal přečíst o problémech AT a RB. Tak, aby si to pochopil: Gasylmu v prvním závodě shořel MGU-K, Tsunodovi v Bahrajnu (Q) chcípl motor - oba RB nedojeli údajně kvůli problémům s palivem. V Saudské Arábii Tsunoda nedojel ani na start. V Austrálii nedojel Verstappen nedojel zas kvůli problémům s palivem (ano Helmut se vyjádřil, že je to jiný problém, než v Bahrajnu, ale zase oblast s palivem). Nevím jestli sis nezvykl u týmu, kterému fandíš, že často maskovali své problémy buďto házením na dodavatele PJ a nebo to bagatelizovali (či směřovali jiným směrem). Mimochodem ano, Alpina měla problémy - ale jen jedno ICE je k nepoužití, další součásti budou normálně v rotaci (není tak těžké si to přečíst co řekl tým, když se tu odvoláváš na prohlášení svého týmu). 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Aha. A ty sis zase nedokázal přečíst, že problémy AT byly úplně jiného rázu, než problémy u RB a i tam byly problémy Maxe v Austrálii úplně o něčem jiném, než v Bahrajnu.
A já ani nečetl, že by to někdo sváděl na palivo.
Problém s pohonnou jednotkou má AT a Alpina, RB jezdí pořád s prvními ICE.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.250.XXX
3x u RB problem s palivem za 3 závody. u AT problémy s PJ ... jen jestli to není výmluva na palivo, aby se zakryl problém s PJ

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Jen bych dodal, že ani AT nemá stejný problém. Spíš bych to viděl na náhodný problém. Sice je zvláštní mít 2x problém s přívodem paliva, ale když to postihne jen jeden motor ze 4....

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Taky myslím. A celé se mi to nezdá. Mají 2 na sobě nezávislé problémy (dle Marka) a ten druhý se ještě navíc projevil jen u Maxe a už během závodu. To moc nevypadá, že by to bylo o teplotě paliva.
Počkal bych na to, co v Sakuře zjistí.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Taky si myslím. Ale nejedná se o zásah do nádrže, ale o chlazení nádrže zvenčí. Přívod chladnějšího vzduchu zvenčí problém není, problém je kama ho účelně vést když je kolem motoru tak málo volného místa.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
nejsem si jistý, ale podle mě je nádrž také jeden z dílů, který je standartizovaný...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nemyslím si, že by se jednalo o problém v použitém materiálu hadiček, nebo palivového potrubí z nějakých plastů. Běžný benzín je mnohem agresívnější než nějaká lihovina.
V tomto případě se skutečně jedná o fyzikální vlastnosti paliva než o chemické důsledky.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Žádný háček.
Zakázané je pouze tankování paliva pod hodnoty o kterých píšeš, ale na dodatečné chlazení určitě nikdo ani nepomyslel. Přirozené větrání je určitě normální a běžný proces, ale klima? Tak ta napadla asi pouze mě jen abych trochu poštenkroval.
Jediné chlazení o kterém RB přemýšlí je určitě pouze ventilace vzduchem. Jednoduché zadání, že? Když luftu při rychlosti hodně přes 200 se dá do motorového prostoru natlačit dostatek. Problém ale nastává v tom, že každé žábro nebo změna kapotáže nabourá aerodynamiku a vůz pak ztrácí na rychlosti nežádoucí desetinky.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

78.157.167.XXX
Má to háček: je to v pravidlech zakázáno, palivo ve voze se nesmí chladit. 14 V garáži max. o 10 °C pod okolní teplotu (zveřejňuje ředitelství závodu hodinu před každou částí závodního víkendu).

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

88.146.103.XXX
klimatizovaná nádrž! to je nápad! doufám, že technici všech týmů zdejší diskuse pečlivě studují 11
no, než to obalovat těmi jejich plechovkami, co tak do té nádrže ty jejich rozpuštěné bonpari rovnou nalít? větší svinstvo, než to jejich současné biopalivo, to nebude 18

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

88.146.103.XXX
je zajímavé, že to vypadá jako výhradní problém motorů RB. může to tedy souviset s novým palivem v kombinaci s motory RB či jejich nádržemi a palivovým systémem. je ale zajímavé, že ostatní takové potíže nemají.
obecně jsem ale rád, že se nám do F1, která byla poslední roky až nechutně spolehlivá, vrací prvek odstoupení pro technickou závadu. je mi sice líto, že to postihlo hlavně Fernanda a Maxe, ale téměř stoprocentní spolehlivost posledních let byla pro mě, jako fanouška, hrozná. jako útěchu bych snad zmínil slova "klasika" - to je motorsport 11

+ 4 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

86.49.250.XXX
Tak určitě je to důsledek nového typu paliv, může to být mateirálem, kudy proudí palivo a to nové ho může ničit a tak dojít k úniku

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
RB bude muset vymyslet klimatizovanou nádrž nebo do ni přihazovat vychlazené konzervy svých produktů.
Ono ten bod varu necelých 80°C lihovin v nádrží vedle horkého motoru určitě dělá velkou paseku. Dokud je v nádrži dost paliva, tak žadné problémy se nevyskytují. Ty přicházejí teprve až je v nádrži už pouze třetina paliva a tím se zmenšuje plocha k odvádění tepla. No a pak už lihovina zaparuje a systém se v podstatě zavzdušní a čerpadla luft tlačit neumí.
Podle toho, že RB uvádí, že příčina se pokaždé projeví někde jinde je jasné, že se přehřívá celý palivový systém, jen ke kolapsu dochází pokaždé někde jinde.
A jaké bude řešení? Asi přibudou nějaké žábra.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.73.XXX
Marko říká, že je to složité, tak to asi nebude o hadičkáh. Co třeba materiál nádrže nebo tak něco? No jsem zvedav

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Senor

Senor

89.111.77.XXX
Zatim to vypada, ze RB ma jine problemy nez AT, coz je naznak toho, ze zase tolik uzce spolupracovat nemusi 03
Uvidime, jestli vypluje na povrch cim to je. Nejak si nedokazu predstavit, ze by zvolili např. až tak špatné materiály, že je palivo E10 tak rychle narušilo. Si říkám, že by si toho přeci museli všimout, že je zde nějaké změna

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

81.19.10.XXX
Další problém z oblasti paliva? to už nemůže být nahoda 07

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama