DISKUZE K ČLÁNKU Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor

Americký tým Haas dnes oficiálně potvrdil, že ukončil smlouvu s Nikitou Mazepinem i sponzorem Uralkali.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 08.03.2022 12:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2022 13:59
Správné rozhodnutí a potvrzení, že bez peněz by… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2022 19:10
Stejně jako Schumacher bez svého příjmení,… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2022 22:14
Schumi má titul z F2, F3 a juniorky 03 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Nevidíš veliký rozdíl?
            Závody 16:6
            pozice na roštu 20:2
            kvalifikace 20:0
            nej pozice v kvalifikace 14:15
            nej pozice v závodě 12:14

            Napovím. Konkurovat těmto statistikám týmových kolegů může jen Gasly. Ale to je starý mazák proti nováčkovi. U Haasu jsou to 2 nováčci proti sobě.
            Vzdáleně ještě Russell s Maxem.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Tyhle statistiky jsou zcela k hounu, když jezdci nedostanou od týmu stejnou podporu.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                185.149.130.XXX
                Jako myslíš, že tým podporoval protivníka synáčka hlavního sponzora?
                Zdá se ti to logické? 03

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Dyť se o protlačování mladého Schumiho už tolik napsalo. To mám znovu opakovat, že se Schumi mohl prohánět ve dva roky starém Ferrari ve Fiorinu což byl téměř totožný současný vůz Haasu, ale Mazepin nesměl ani na simulátor.
                  O rozdílné technice se taky napsalo dost a věř, že se na veřejnost určitě nedostalo všechno.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    Jo vím. Testy. Už jsi zjistil, kolik kol s tím úplně jiným vozem zajel? Ne Haas není kopií dva roky starého Ferrari. Je to zcela jiné auto. Změnily se i předpisy.
                    A stejně tak nevíme, kolikrát si směl Mick sednout za volant simulátoru opět zcela jiného vozu, než se kterým závodil.
                    Všechno zase jen spekulace a žádná reálně podstatná výhoda. 03
                    Opravdu si nemyslím, že přednostní vylepšení za peníze Mazepinova papínka dostával Mick. Jestli měl někdo z nich jiné díly, je celkem jasné, pro koho šli penízky z Uralkali. 03

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Kolik kol si Schumi mohl ve Fiorinu odjet netuším, ale podle článku ve kterém jsem o těchto jízdách četl se psalo, že se nejednalo o pouhý jeden den.
                      Na simulátoru byl Schumi určitě hodně. Hlavně na něm určitě trénoval před každým závodem kde na trati ještě nejel. Vůbec by mě neudivilo kdyby byl na simulátoru více než Sainz s Leclercem dohromady.
                      Haas bere od Ferrari vše co jim pravidla dovolí a ten zbytek je sice vyrobený jinde a jinak, ale stejně podle návrhu od Ferrari.
                      Tím že pro loňský rok Haas nový vůz nevyráběl, tak to byla dost věrná kopie dvouletého Ferrari.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        185.149.130.XXX
                        No netušíš. A odjel jeden den 2 kola? 4? 10? Nikdo nebude testovat 2 roky staré auto celý den. To je drahý špás.
                        Simulátor je mu celkem k ničemu, opět jel na simulátoru jiného auta. Načíst trať člověk zvládne na amatérském simulátoru koupeného za litr. Jak se na okruhu jede se závodním vozem, se na simulátoru jiného vozu nenaučíš. Brzdné body i chování v zatáčkách budou jiné.
                        A ano, Haas používá díly Ferrari. Ale už jen motor měli mít stejnou verzi, jako mělo Ferrari 2021, což je něco jiného, než motor Ferrari 2020 a úplně něco jiného, než Ferrari 2019. Stejně tak jako většina dílů na autě. Nevidím důvod, proč by loni měli používat díly z roku 2019. Dokonce se měnily technické předpisy. Ty 2 auta jsou úplně jiná.

                        To už má Mick větší výhodu v tom, že ho tatík učil jezdit na motokárách. Na tom získal větší výhodu, než na simulátoru nebo jízdou ve 2 roky starém autě jiné značky. 03

                        + 0 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Amatérský simulátor stál v roce 2015 89 999 Liber. [odkaz na stránku]
                          Nový simulátor Ferrari už stojí miliony Liber. Opravdu ho chceš srovnávat s tabletem za tisícovku Kč?
                          Největší rozdíl mezi Ferrari 2019 a Haasem 2021 je v jiných gumách které se musí při takových jízdách použít.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            185.149.130.XXX
                            Znovu. Abych se NAUČIL TRAŤ, stačí ten za tisícovku. Abych se naučil přesné průjezdy s autem, se kterým mám závodit, potřebuju simulátor toho vozu, se kterým mám závodit.

                            A všechny ty drobné změny v pravidlech se vyřešily tak, že se FIA poprosila, aby nelegální vůz neřešila? 03
                            Když už pominu, že to fakt není Ferrari 2019 přestříkané na bílo. Stačí si porovnat fotky. Obtěžoval ses vůbec na ty vozy podívat?
                            Jiné přední křídlo, jiný tvar čumáku, jinak upevněná zdrcátka, jinak tvarované defletory, jinak tvarovaný vstupní otvor nad hlavou, jinak tvarovaná ploutev i zadní křídlo.... To je asi tak podobné jako já a Mona Lisa. 12

                            + 0 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              Kdyby byly ty simulátory skutečně taková hloupost jak se snažíš tvrdit, tak proč do nich týmy cpou takové miliony?
                              Dyť já vím, že si Schumi sedl do lepšího vozu. Včetně čmoudíkového motoru. 13

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                185.149.130.XXX
                                Ferdo, že jsi tu odpověď vůbec nečetl? 19
                                Proč kupují drahé? Kvůli této větě (byla hned druhá): "Abych se naučil přesné průjezdy s autem, se kterým mám závodit, potřebuju simulátor toho vozu, se kterým mám závodit."
                                A ano, možná si sedl do lepšího auta. Což mu je platné jak mrtvému zimník, když pak závodí v autě, které se chová podstatně hůř. 03

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Neboj, Tvůj příspěvek jsem četl celý, jen jsem neměl náladu rozepisovat rozdíly simulátorů za tisícovku s milionovými verzemi.
                                  V tabletce se zhruba naučíš profil tratě, ale toť vše. V továrním simulátoru si ale můžeš nastavit podmínky jaké byly třeba rok, dva, tři nebo šest roků pozpátku včetně puklin v asfaltu. Můžeš měnit počasí, teplotu tratě, ale taky okolní vlhkost a čistotu tratě včetně žmolků. Můžeš nastavit kvalitu gum s předpokládaným opotřebením. Množství paliva, nebo vítr z kterékoliv strany si zamaneš. Můžeš si nastavit sklon křídel, chování vozu s DRS i bez něho. .....
                                  Prostě ty milióny v Dolarech se někde ukázat musí.

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    185.149.130.XXX
                                    Přesně.
                                    Na to, aby ses naučil trať. Tablet stačí. Přesně ti ukáže jak dlouhé jsou rovinky, jaké je tam převýšení, jak klopené nebo ostré jsou zatáčky, atd. Prostě se tu trať zhruba naučíš.
                                    A pak potřebuješ doladit ty detaily. Jak rychle přesně můžeš s TVÝM vozem jet, kde přesně jsou brzdné body pro TVÉ auto a jak se bude TVÉ auto chovat na mokru... Přesně proto stojí simulátory miliony, protože umí vše co píšeš.
                                    Tak si Mick pěkně tohle natestuje a pak sedne do Haasu a najednou ve stejné rychlostí v té zatáčce vyletí z tratě, brzdné body jsou jinde a auto se chová úplně jinak na suchu i mokru. Protože ten simulátor nikdo nenasimuloval pro Haas, ale pro monopost Ferrari. 03

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Ferda

                                      Ferda

                                      46.47.176.XXX
                                      Od toho je u fajného simulátoru několik unženýrů, aby dokázali simulátor nastavit podle potřebných podmínek.
                                      Kolik je jich u Tvého tabletu?

                                      + 1 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        185.149.130.XXX
                                        Žádný z těch inženýrů nebude předělávat simulátor na chování úplně jiného auta. 12
                                        A už vůbec ne kvůli nějakému nováčkovi v Akademii Ferrari. Ani kvůli slavnému jménu. 03

                                        + 0 / − 1

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Ferda

                                          Ferda

                                          46.47.176.XXX
                                          Dyť to dělají furt. Stačí změna větru a hned tam inženýři musí upravovat nastavení. Co změna větru? Stačí když hlavní soupeř někde vzadu někoho předjede a hned se přepočítává nová taktika obrany.
                                          A samo se to neudělá.

                                          + 1 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            185.149.130.XXX
                                            Dost pochybuju, že si někdo hraje na změny větru v průběhu simulace.
                                            Každopádně je to úplně o něčem jiném, než nastavit simulátor na úplně jiné auto. To přece musíš poznat nejdřív to samotné auto, abys mohl zadat jeho parametry do simulátoru. A už vidím, jak je vedení Haasu celý žhavý, aby kvůli nováčkovi tahali jejich vůz do Fiorana a nechat ho studovat lidmi z Ferrari. A vedení Ferrari je jistě celé žhavé do toho, studovat parametry Haasu k úpravám jejich simulátoru.

                                            Nikdo nebude vyhazovat miliony dolarů jen kvůli tomu, aby vykouzlili na tváři Micka úsměv.

                                            Smiř se s tím, že se Mick prostě svezl na simulátoru Ferrari simulujícího jízdu ve Ferrari.

                                            03

                                            + 0 / − 0

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • Ferda

                                              Ferda

                                              46.47.176.XXX
                                              To musela být psina vidět Mlaďocha na dráze ve Fioranu jak tam sedí na lopatě s tabletem v ruce a sní o jízdě ve Ferrari.
                                              Neboj, takhle to skutečně nebylo.
                                              Ale zpátky k simulátorům.
                                              Budeš se možná divit, ale týmy si data z každé jízdy nahrávají do Tetrisů aby je mohli použít k rozborům co udělali špatně, nebo výborně pro další závod. A to dokonce včetně všech povětrnostních podmínek včetně větru.
                                              S těmito daty pak dále pracují a v dalším závodě je upravují podle reality i v průběhu samotného závodu. Takže jeden jezdec jede závod a testovací jezdec-ci na simulátoru hledají nejlepší taktiku pro závod.

                                              + 0 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Mike17

                                                Mike17

                                                185.149.130.XXX
                                                Hmmm, to by ovšem museli znát rychlost větru každou vteřinu na každém metru tratě. A jak asi uznáš, těžko jsou na každém metru okruhu umístěny senzory na množství srážek a rychlost větru. Bez toho si můžou programátoři jen cucat data o větru z prstíku. 03
                                                A pokud jde o Micka: Ano, neseděl s tabletem v ruce a stejně tak nejezdil na jejich simulátoru s vozem Haasu. 03

                                                + 0 / − 1

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • Ferda

                                                  Ferda

                                                  46.47.176.XXX
                                                  Třeba Tě to překvapí, ale data o větru mají v F1 mnohem přesnější než námořnictvo. I dnes by Ti dokázali řeknout jakým směrem foukal vítr a o jaké síle třeba v šesté zatáčce v osmém kole loni i předloni.
                                                  A stejné data sbírají a ukládají ze všech senzorů které ve voze F1 jsou. Už si přibližné číslo nepamatuji, ale je jich požehnaně.

                                                  + 0 / − 0

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama