DISKUZE K ČLÁNKU Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Americký tým Haas dnes oficiálně potvrdil, že ukončil smlouvu s Nikitou Mazepinem i sponzorem Uralkali.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
Mike17
13:28 06.03.2022 185.149.130.XXXNevidíš veliký rozdíl?
Závody 16:6
pozice na roštu 20:2
kvalifikace 20:0
nej pozice v kvalifikace 14:15
nej pozice v závodě 12:14
Napovím. Konkurovat těmto statistikám týmových kolegů může jen Gasly. Ale to je starý mazák proti nováčkovi. U Haasu jsou to 2 nováčci proti sobě.
Vzdáleně ještě Russell s Maxem.-
-
-
Ferda
14:04 06.03.2022 46.47.176.XXXDyť se o protlačování mladého Schumiho už tolik napsalo. To mám znovu opakovat, že se Schumi mohl prohánět ve dva roky starém Ferrari ve Fiorinu což byl téměř totožný současný vůz Haasu, ale Mazepin nesměl ani na simulátor.
O rozdílné technice se taky napsalo dost a věř, že se na veřejnost určitě nedostalo všechno.-
Mike17
14:11 06.03.2022 185.149.130.XXXJo vím. Testy. Už jsi zjistil, kolik kol s tím úplně jiným vozem zajel? Ne Haas není kopií dva roky starého Ferrari. Je to zcela jiné auto. Změnily se i předpisy.
A stejně tak nevíme, kolikrát si směl Mick sednout za volant simulátoru opět zcela jiného vozu, než se kterým závodil.
Všechno zase jen spekulace a žádná reálně podstatná výhoda.
Opravdu si nemyslím, že přednostní vylepšení za peníze Mazepinova papínka dostával Mick. Jestli měl někdo z nich jiné díly, je celkem jasné, pro koho šli penízky z Uralkali.-
Ferda
16:51 06.03.2022 46.47.176.XXXKolik kol si Schumi mohl ve Fiorinu odjet netuším, ale podle článku ve kterém jsem o těchto jízdách četl se psalo, že se nejednalo o pouhý jeden den.
Na simulátoru byl Schumi určitě hodně. Hlavně na něm určitě trénoval před každým závodem kde na trati ještě nejel. Vůbec by mě neudivilo kdyby byl na simulátoru více než Sainz s Leclercem dohromady.
Haas bere od Ferrari vše co jim pravidla dovolí a ten zbytek je sice vyrobený jinde a jinak, ale stejně podle návrhu od Ferrari.
Tím že pro loňský rok Haas nový vůz nevyráběl, tak to byla dost věrná kopie dvouletého Ferrari.-
Mike17
17:06 06.03.2022 185.149.130.XXXNo netušíš. A odjel jeden den 2 kola? 4? 10? Nikdo nebude testovat 2 roky staré auto celý den. To je drahý špás.
Simulátor je mu celkem k ničemu, opět jel na simulátoru jiného auta. Načíst trať člověk zvládne na amatérském simulátoru koupeného za litr. Jak se na okruhu jede se závodním vozem, se na simulátoru jiného vozu nenaučíš. Brzdné body i chování v zatáčkách budou jiné.
A ano, Haas používá díly Ferrari. Ale už jen motor měli mít stejnou verzi, jako mělo Ferrari 2021, což je něco jiného, než motor Ferrari 2020 a úplně něco jiného, než Ferrari 2019. Stejně tak jako většina dílů na autě. Nevidím důvod, proč by loni měli používat díly z roku 2019. Dokonce se měnily technické předpisy. Ty 2 auta jsou úplně jiná.
To už má Mick větší výhodu v tom, že ho tatík učil jezdit na motokárách. Na tom získal větší výhodu, než na simulátoru nebo jízdou ve 2 roky starém autě jiné značky.-
Ferda
18:13 06.03.2022 46.47.176.XXXAmatérský simulátor stál v roce 2015 89 999 Liber. [odkaz na stránku]
Nový simulátor Ferrari už stojí miliony Liber. Opravdu ho chceš srovnávat s tabletem za tisícovku Kč?
Největší rozdíl mezi Ferrari 2019 a Haasem 2021 je v jiných gumách které se musí při takových jízdách použít.-
Mike17
18:58 06.03.2022 185.149.130.XXXZnovu. Abych se NAUČIL TRAŤ, stačí ten za tisícovku. Abych se naučil přesné průjezdy s autem, se kterým mám závodit, potřebuju simulátor toho vozu, se kterým mám závodit.
A všechny ty drobné změny v pravidlech se vyřešily tak, že se FIA poprosila, aby nelegální vůz neřešila?
Když už pominu, že to fakt není Ferrari 2019 přestříkané na bílo. Stačí si porovnat fotky. Obtěžoval ses vůbec na ty vozy podívat?
Jiné přední křídlo, jiný tvar čumáku, jinak upevněná zdrcátka, jinak tvarované defletory, jinak tvarovaný vstupní otvor nad hlavou, jinak tvarovaná ploutev i zadní křídlo.... To je asi tak podobné jako já a Mona Lisa.-
-
Mike17
09:12 07.03.2022 185.149.130.XXXFerdo, že jsi tu odpověď vůbec nečetl?
Proč kupují drahé? Kvůli této větě (byla hned druhá): "Abych se naučil přesné průjezdy s autem, se kterým mám závodit, potřebuju simulátor toho vozu, se kterým mám závodit."
A ano, možná si sedl do lepšího auta. Což mu je platné jak mrtvému zimník, když pak závodí v autě, které se chová podstatně hůř.-
Ferda
17:34 07.03.2022 46.47.176.XXXNeboj, Tvůj příspěvek jsem četl celý, jen jsem neměl náladu rozepisovat rozdíly simulátorů za tisícovku s milionovými verzemi.
V tabletce se zhruba naučíš profil tratě, ale toť vše. V továrním simulátoru si ale můžeš nastavit podmínky jaké byly třeba rok, dva, tři nebo šest roků pozpátku včetně puklin v asfaltu. Můžeš měnit počasí, teplotu tratě, ale taky okolní vlhkost a čistotu tratě včetně žmolků. Můžeš nastavit kvalitu gum s předpokládaným opotřebením. Množství paliva, nebo vítr z kterékoliv strany si zamaneš. Můžeš si nastavit sklon křídel, chování vozu s DRS i bez něho. .....
Prostě ty milióny v Dolarech se někde ukázat musí.-
Mike17
18:04 07.03.2022 185.149.130.XXXPřesně.
Na to, aby ses naučil trať. Tablet stačí. Přesně ti ukáže jak dlouhé jsou rovinky, jaké je tam převýšení, jak klopené nebo ostré jsou zatáčky, atd. Prostě se tu trať zhruba naučíš.
A pak potřebuješ doladit ty detaily. Jak rychle přesně můžeš s TVÝM vozem jet, kde přesně jsou brzdné body pro TVÉ auto a jak se bude TVÉ auto chovat na mokru... Přesně proto stojí simulátory miliony, protože umí vše co píšeš.
Tak si Mick pěkně tohle natestuje a pak sedne do Haasu a najednou ve stejné rychlostí v té zatáčce vyletí z tratě, brzdné body jsou jinde a auto se chová úplně jinak na suchu i mokru. Protože ten simulátor nikdo nenasimuloval pro Haas, ale pro monopost Ferrari.-
-
-
-
Mike17
20:05 07.03.2022 185.149.130.XXXDost pochybuju, že si někdo hraje na změny větru v průběhu simulace.
Každopádně je to úplně o něčem jiném, než nastavit simulátor na úplně jiné auto. To přece musíš poznat nejdřív to samotné auto, abys mohl zadat jeho parametry do simulátoru. A už vidím, jak je vedení Haasu celý žhavý, aby kvůli nováčkovi tahali jejich vůz do Fiorana a nechat ho studovat lidmi z Ferrari. A vedení Ferrari je jistě celé žhavé do toho, studovat parametry Haasu k úpravám jejich simulátoru.
Nikdo nebude vyhazovat miliony dolarů jen kvůli tomu, aby vykouzlili na tváři Micka úsměv.
Smiř se s tím, že se Mick prostě svezl na simulátoru Ferrari simulujícího jízdu ve Ferrari.
-
Ferda
20:59 07.03.2022 46.47.176.XXXTo musela být psina vidět Mlaďocha na dráze ve Fioranu jak tam sedí na lopatě s tabletem v ruce a sní o jízdě ve Ferrari.
Neboj, takhle to skutečně nebylo.
Ale zpátky k simulátorům.
Budeš se možná divit, ale týmy si data z každé jízdy nahrávají do Tetrisů aby je mohli použít k rozborům co udělali špatně, nebo výborně pro další závod. A to dokonce včetně všech povětrnostních podmínek včetně větru.
S těmito daty pak dále pracují a v dalším závodě je upravují podle reality i v průběhu samotného závodu. Takže jeden jezdec jede závod a testovací jezdec-ci na simulátoru hledají nejlepší taktiku pro závod.-
Mike17
21:28 07.03.2022 185.149.130.XXXHmmm, to by ovšem museli znát rychlost větru každou vteřinu na každém metru tratě. A jak asi uznáš, těžko jsou na každém metru okruhu umístěny senzory na množství srážek a rychlost větru. Bez toho si můžou programátoři jen cucat data o větru z prstíku.
A pokud jde o Micka: Ano, neseděl s tabletem v ruce a stejně tak nejezdil na jejich simulátoru s vozem Haasu.-
Ferda
21:43 07.03.2022 46.47.176.XXXTřeba Tě to překvapí, ale data o větru mají v F1 mnohem přesnější než námořnictvo. I dnes by Ti dokázali řeknout jakým směrem foukal vítr a o jaké síle třeba v šesté zatáčce v osmém kole loni i předloni.
A stejné data sbírají a ukládají ze všech senzorů které ve voze F1 jsou. Už si přibližné číslo nepamatuji, ale je jich požehnaně.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek