DISKUZE K ČLÁNKU Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Americký tým Haas dnes oficiálně potvrdil, že ukončil smlouvu s Nikitou Mazepinem i sponzorem Uralkali.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
09:01 08.03.2022 185.149.130.XXXTo se celkem pleteš. Na to, abys měřil směr a rychlost větru, potřebuješ anemometr. Tedy takové to zařízení s vrtulkou a směrovkou. To na okruhu jistě mají, ale ne na každém metru tratě. Nebo snad vidíš podél tratě stovky vrtulek? Ne, že?
A můžeš jistě měřit rychlost prodění vzduchu na voze. Na to se zase používají Pitotovy trubice. To jsou ty trubice, které jsou občas vidět na vozech při testech. V závodech je neuvidíš, protože ruší aerodynamiku proudění. Kromě toho měří pouze rychlost proudění v tom jediném bodě. Neměří směr a neměří proudění na zbytku vozu.
Takže sorry, bez dat o směru větru na každém metru okruhu ti žádný programátor nenasimuluje změny větru. Může si to maximálně vycucat z prstu.-
Ferda
12:27 08.03.2022 46.47.176.XXXNa všechno nemusí být přímo pipotové trubice a anemometr. Dnešní vozy jsou elektronikou tak prošpikované, že se z dat dá vyčíst, že vůz je tlačený na jednu nebo druhou stranu. Podle toho jak se hodnoty v jednotlivých kolech mění se dá vypočítat i síla a směr větru.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
13:44 06.03.2022 90.182.210.XXXPostatné jsou body. Tam to bylo pokud vím 0:0
Tak že velmi podobné výsledky. Oba jeli, co jim dovolilo auto. Tedy se potloukali na posledních místech. A interní souboje jsou ovlivněny postavením pilotů v týmu. Čili nevypovídající.
Ale spor byl o tom, co komu pomohlo do F1. A v tomto souhlasím s Fandou.LH. Mazepinovi pomohly peníze jeho otce a Schumacherovi slavné jméno otce. Příjde mi to dost podobné.-
-
-
Mike17
15:28 06.03.2022 185.149.130.XXXVíš, ono dojet kolo za týmovým kolegou, by se pilotovi nemělo stávat bezdůvodně nikdy. I 2x je moc.
Dostat v kvalifikacích 20:0 je prostě masakr, který se v F1 stává nějakému nebožákovi jednou za x let a většinou to pro něj znamená konec v F1. Neuspět ani jednou z 20-ti se nedá okecat smůlou.
-
-
-
Mike17
14:01 06.03.2022 185.149.130.XXXNevím, argumentovat body u týmu, který jich získal přesně 0, mi připadá poněkud podivné. Být ostatní týmy pomalejší, bodový rozdíl by byl výrazný.
A rozdíl v kvalifikacích napovídá, že to nebylo tím, že by Mick dostával lepší strategie. Ten rozdíl tam byl někdy i několik vteřin. Zvlášť na konci sezony. Rozdíl se zvětšoval. Podobní si byli jen v tom, kolik aut rozbili. Takový Cunoda nebyl zas tak pozadu.
Ale jo, jistě Mickovi jméno do F1 pomohlo. Ale bez toho, aby něco ukázal by mu bylo k ničemu. Vítězství v F2 nevyjel jménem. -
-
Kaša
10:08 07.03.2022 82.142.123.XXXOdine, tentokrát s tebou nesouhlasím. I přes možnou větší náklonost týmu k Schumimu prostě Mazepin dostal naloženo tak že je jasné že němec je lepším pilotem než rus. A je známo že Schumi je v prvním roce v nové sérii slabší, a pak se hodně zlepšuje .... Jasně, občas byl Mazepin stejně rychlý. ale většinou zaostával .... a to o dost. několik článku o jejich výkonnosti bylo třeba na stránkách "Závod", tak se tam koukni.-
-
-
odin
11:36 07.03.2022 77.240.96.XXXDiskuze není o tom, že všichni spolu budeme souhlasit. Já jsem se pouze přidal k názoru Fandy.LH, že Mazepin je v F1 kvůli penězům táty a Schumacher kvůli jménu táty. Fan klubu Schumiboys se to dotklo a hledají jakési výkonnostní rozdíly ospravedlňující nulové bodové zisky obou jmenovaných. Že byl Mick předposledním a Mazepin posledním pilotem v hodnocení celé sezóny? Tak s tím problém nemám a souhlasím. Jen mi přijde trapné, že si někdo dává práci vyhledávat zástupná kritéria hodnocení pro ospravedlnění nulového bodového zisku. Všichni snad víme, že je to o autě ve kterém oba jezdili. A kdyby Mazepin jezdil v Alfa Tauri, tak získá více bodů než Mick. A naopak, stejně to platí i o Mickovi. Oba byli nováčky a oba se do F1 dostali kvůli penězům, nebo jménu. To mi nikdo nevymluví. A jak píšeš, každý nováček se bude zlepšovat (ne jenom Schumacher). Bohužel se už asi těžko dovíme, jak by na tom mohl být Mazepin za pár let v porovnání s mladým Schumim. Mrknul jsem se na výsledky Mazepina a Schumiho z jiného úhlu. A je třeba říci, že Mazepin měl více tech. problémů, ale i více kolizí a poslední závod nejel kvůli covidu. Srovnání dokončených závodů je 11:3 pro Schumiho, přičemž Mazepin dostal dvakrát pentli (5 a 30 sec.)
Aby bylo jasno, já souhlasím s vyloučením Mazepina a Ruské účasti ze všech sportů. Já bych všem Rusům zabalil čemodany a poslal je šupem do rodného Ruska. A to z celého světa, protože jsou bezpečnostním rizikem každého státu, kde s žijí.
Ale vnímal jsem oba jako nováčky s nejslabším autem. Čili nečekal jsem od žádného nic. A fakt, že jeden byl rychlejší než druhý, ještě není důkaz oprávněnosti jeho pobytu v F1 na úkor toho druhého, když spolu soupeřili o předposlední a poslední místa. Nic víc jsem tím nechtěl říci.-
Kaša
11:58 07.03.2022 82.142.123.XXXNerozporuji to že Schumi se nedostal do F1 díky svému jménu. to je samozřejmě dosti očividné, ... ale přeci vyhrál F2 a to má být slušná záruka pro vstup do F1. Nebudu se rozepisovat ohledně "rovnosti týmů" v F2 a ani nebudu psát že mají všichni stejné podmínky .... ale kdyby byl Mick špatný, tak ten titul prostě nedá .... Prostě pro mě Mick i přes nějaké bouračky ukázal že na F1 má, a dále uvidíme jak moc je opravdu dobrý. Mazepin ukázal že je horší než Mick, ale jak moc je Mazepin dobrý nebo špatný už asi v F1 nezjistíme ....-
odin
12:57 07.03.2022 77.240.96.XXXVíš, já se snažím na vše koukat z více směrů, čímž jsou moje názory nepohodlné pro lidi, kteří jsou jednostranně a účelově zaměřeny na své oblíbence. Bohužel, abychom mohli konstatovat reálnou výkonnost jednotlivých pilotů, museli bychom mít k dispozici analýzy výkonnosti a postavení v týmu každého z nich. To je ale v prostředí F1 (i F2, F3 atd.) holý nesmysl.
Tak jsme odkázáni na to, co vidíme a na indicie z kterých můžeme nějak usuzovat. Fakta chybí. Ale jsem přesvědčen, že i v F2 Mickovi pomohlo k vítězství jméno a bude mu pomáhat také v F1. Už jsem četl články, jak se u Ferrari připravují na jeho příchod a to ještě nic neukázal. Vlastně ukázal. Porazil na hlavu Mazepina v kvalifikacích, což je podle MIka17 garance té nejvyšší výkonnosti, respektive Mazepinova propadáku.
Pro mne tohle nevypovídá nic o výkonnosti pilota. Ale o jeho protekci to vypovídá dostatečně.
-
Kaša
13:22 07.03.2022 82.142.123.XXXTak v tomto roce budeš mít pro Micka další srovnání .... ať už to bude mladý Fittipaldi nebo někdo jiný.
Nevěřím že by si ferrari vzalo do týmu jezdce jen kvůli jménu - on musí mít k tomu i tu kvalitu, a ta se ukáže postupně ... podobně jak u jiných.
Nejsi proti mladému Schumimu trochu zaujatý? jak můžeš napsat že nic neukázal a zároveň napsat "jen" že týmového kolegu porazil v kvaldách? On porážel Mazepina jak v kvaldách, tak i v závodech, a často velkým rozdílem! A to i po té výměně šasi které si Mazepinovci vydupali ..... Srážíš výkony Schumiho přitom nevhápu proč? Že těží ze svého jména je jasné, ale to neznamená že neodvádí nebo nebude odvádět dobrou práci. On se může ukázat jako "průměrný" a skončí jako takový Giovinazzi, a nebo půjde nahoru a bude z něj hvězda ... a nebo zažije průměrnou kariéru jak mnoho dalších, ale o to zněj budou lidi zklamáni protože se jmenuje Schumacher .... ono nést slavné jméno neznamená jen klady, ale má to i svoje nevýhody!-
odin
17:13 07.03.2022 77.240.96.XXXZaujatý??? A to jako proč? Že v něm hned nevidím mistra světa? Ale jsem přesvědčen, že mu jméno pomohlo oproti ostatním víc, než výkonnost?.
Nikde netvrdím, že vítězství v F2 není dostatečnou poukázkou do F1. Ale, zároveň tvrdím, že spousta pilotů, kteří F2 vyhráli (dříve GP2) se do F1 ani nepodívali. A mnozí se dostali do druhořadých týmů, kde se zahrabali a skončili, protože tým vzal raději platiče. A mohli mít výkonnost kdo ví jakou. Jen měli smůlu na pomalé auto. Ale to Schumimu v žádném případě nehrozí. F1 je také marketing a jméno Schumacher se bude velmi dobře prodávat i s mizernou výkonností. A pro zisky se mnozí přetrhnou, tak že se nebojím, že by Mick neměl minimálně slušné auto. Podle mne si bude vybírat mezi Ferrari a Mercedesem. V obou týmech jeho táta jezdil, na oba má vazby. Tak jsem zvědav, zda ukáže alespoň v Haasu že si TOP tým zaslouží.
Já se nebavím o tom, zda byl Mick lepší, než Mazepin. To všichni viděli, že byl. Ale myslíš, že to stačí? Čas ukáže, ale i tak si myslím, že Schumi bude mít díky jménu výhodu oproti ostatním.-
Kaša
17:35 07.03.2022 82.142.123.XXXNo, zaujatý píšu protože se mě zdá že si na něj zbytečně přísný .... taknějak sdílím tvůj pohled na jeho otce, ale ne na syna!
Já v něm taky nevidím mistra světa, ale talent tam vidím .... nebyl v top 10 pilotů dle hodnocení samotných pilotů?
Jak jsem psal, jeho jméno je výhoda ale může se ukázat i jako nevýhoda!
Věděl jsi že na začátku kariéry používal příjmení své matky za svobodna aby neměl tu výhodu kvůli jménu?
A jak píšu níže, to jak moc je dobrý ukážou další roky, ale pro mě se potvrdilo že dobrý je ... pro tebe očividně ne.
Koukni na to kolik "synů" už v F1 jezdí neby jezdilo, ... holt Mick má to jméno jenom trochu silnější. Ale taky jméno vždy neznamenalo úspěch, vzpomeň na Piqueta, Sennu, Palmera, ajn.-
odin
17:57 07.03.2022 77.240.96.XXXHele Kašo, dohadujeme se tu o detailech vnímání. Já s většinou tvého pohledu a argumentů souhlasím.
Rozdíl je jen v tom, že já ne zcela sdílím tvé přesvědčení, že Mick je tak dobrý. Nikde jsem nepsal, že dobrý není. Vždy píšu, že mu jméno pomohlo a bude pomáhat protože je marketingově zajímavé. Porážka Mazepina pro mě není dost vypovídající indicií pro to, abych si dovolil tvrdit, že je to potvrzení jeho dobré výkonnosti. Tobě to stačí, mně ne.
Že používal příjmení své matky jsem věděl, ale četl jsem ty důvody trošku jinak. A sice, právě aby na něho nebyl tlak, kvůli jménu.
Ano syn bývalého pilota nemusí být stejně dobrý. To se ukázalo. A právě proto jsem zvědavý na cvrkot okolo Schumiho jr. Velmi dobře si pamatuji útoky Schumiboys na Hilla jr. a Villeneuvea jr. A teď najednou už v Mickovi vidíme šampióna???
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek