DISKUZE K ČLÁNKU Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Americký tým Haas dnes oficiálně potvrdil, že ukončil smlouvu s Nikitou Mazepinem i sponzorem Uralkali.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Ferda
12:27 08.03.2022 46.47.176.XXX
Na všechno nemusí být přímo pipotové trubice a anemometr. Dnešní vozy jsou elektronikou tak prošpikované, že se z dat dá vyčíst, že vůz je tlačený na jednu nebo druhou stranu. Podle toho jak se hodnoty v jednotlivých kolech mění se dá vypočítat i síla a směr větru.
Mike17
09:01 08.03.2022 185.149.130.XXX
To se celkem pleteš. Na to, abys měřil směr a rychlost větru, potřebuješ anemometr. Tedy takové to zařízení s vrtulkou a směrovkou. To na okruhu jistě mají, ale ne na každém metru tratě. Nebo snad vidíš podél tratě stovky vrtulek? Ne, že?
A můžeš jistě měřit rychlost prodění vzduchu na voze. Na to se zase používají Pitotovy trubice. To jsou ty trubice, které jsou občas vidět na vozech při testech. V závodech je neuvidíš, protože ruší aerodynamiku proudění. Kromě toho měří pouze rychlost proudění v tom jediném bodě. Neměří směr a neměří proudění na zbytku vozu.
Takže sorry, bez dat o směru větru na každém metru okruhu ti žádný programátor nenasimuluje změny větru. Může si to maximálně vycucat z prstu.
A můžeš jistě měřit rychlost prodění vzduchu na voze. Na to se zase používají Pitotovy trubice. To jsou ty trubice, které jsou občas vidět na vozech při testech. V závodech je neuvidíš, protože ruší aerodynamiku proudění. Kromě toho měří pouze rychlost proudění v tom jediném bodě. Neměří směr a neměří proudění na zbytku vozu.
Takže sorry, bez dat o směru větru na každém metru okruhu ti žádný programátor nenasimuluje změny větru. Může si to maximálně vycucat z prstu.
Ferda
21:43 07.03.2022 46.47.176.XXX
Třeba Tě to překvapí, ale data o větru mají v F1 mnohem přesnější než námořnictvo. I dnes by Ti dokázali řeknout jakým směrem foukal vítr a o jaké síle třeba v šesté zatáčce v osmém kole loni i předloni.
A stejné data sbírají a ukládají ze všech senzorů které ve voze F1 jsou. Už si přibližné číslo nepamatuji, ale je jich požehnaně.
A stejné data sbírají a ukládají ze všech senzorů které ve voze F1 jsou. Už si přibližné číslo nepamatuji, ale je jich požehnaně.
Mike17
21:28 07.03.2022 185.149.130.XXX
Hmmm, to by ovšem museli znát rychlost větru každou vteřinu na každém metru tratě. A jak asi uznáš, těžko jsou na každém metru okruhu umístěny senzory na množství srážek a rychlost větru. Bez toho si můžou programátoři jen cucat data o větru z prstíku.
A pokud jde o Micka: Ano, neseděl s tabletem v ruce a stejně tak nejezdil na jejich simulátoru s vozem Haasu.
A pokud jde o Micka: Ano, neseděl s tabletem v ruce a stejně tak nejezdil na jejich simulátoru s vozem Haasu.
Ferda
20:59 07.03.2022 46.47.176.XXX
To musela být psina vidět Mlaďocha na dráze ve Fioranu jak tam sedí na lopatě s tabletem v ruce a sní o jízdě ve Ferrari.
Neboj, takhle to skutečně nebylo.
Ale zpátky k simulátorům.
Budeš se možná divit, ale týmy si data z každé jízdy nahrávají do Tetrisů aby je mohli použít k rozborům co udělali špatně, nebo výborně pro další závod. A to dokonce včetně všech povětrnostních podmínek včetně větru.
S těmito daty pak dále pracují a v dalším závodě je upravují podle reality i v průběhu samotného závodu. Takže jeden jezdec jede závod a testovací jezdec-ci na simulátoru hledají nejlepší taktiku pro závod.
Neboj, takhle to skutečně nebylo.
Ale zpátky k simulátorům.
Budeš se možná divit, ale týmy si data z každé jízdy nahrávají do Tetrisů aby je mohli použít k rozborům co udělali špatně, nebo výborně pro další závod. A to dokonce včetně všech povětrnostních podmínek včetně větru.
S těmito daty pak dále pracují a v dalším závodě je upravují podle reality i v průběhu samotného závodu. Takže jeden jezdec jede závod a testovací jezdec-ci na simulátoru hledají nejlepší taktiku pro závod.
Mike17
20:05 07.03.2022 185.149.130.XXX
Dost pochybuju, že si někdo hraje na změny větru v průběhu simulace.
Každopádně je to úplně o něčem jiném, než nastavit simulátor na úplně jiné auto. To přece musíš poznat nejdřív to samotné auto, abys mohl zadat jeho parametry do simulátoru. A už vidím, jak je vedení Haasu celý žhavý, aby kvůli nováčkovi tahali jejich vůz do Fiorana a nechat ho studovat lidmi z Ferrari. A vedení Ferrari je jistě celé žhavé do toho, studovat parametry Haasu k úpravám jejich simulátoru.
Nikdo nebude vyhazovat miliony dolarů jen kvůli tomu, aby vykouzlili na tváři Micka úsměv.
Smiř se s tím, že se Mick prostě svezl na simulátoru Ferrari simulujícího jízdu ve Ferrari.
Každopádně je to úplně o něčem jiném, než nastavit simulátor na úplně jiné auto. To přece musíš poznat nejdřív to samotné auto, abys mohl zadat jeho parametry do simulátoru. A už vidím, jak je vedení Haasu celý žhavý, aby kvůli nováčkovi tahali jejich vůz do Fiorana a nechat ho studovat lidmi z Ferrari. A vedení Ferrari je jistě celé žhavé do toho, studovat parametry Haasu k úpravám jejich simulátoru.
Nikdo nebude vyhazovat miliony dolarů jen kvůli tomu, aby vykouzlili na tváři Micka úsměv.
Smiř se s tím, že se Mick prostě svezl na simulátoru Ferrari simulujícího jízdu ve Ferrari.
Kaša
18:29 07.03.2022 194.228.79.XXX
Jj, vidíme to podobně, jen tam máme menší nuance!
Prostě jeho pravá výkonnost se ukáže až časem, ale myslím že místo v F1 by měl i nebýt slavného jména .... otázka jestli by se tam dostal (jako hodně dalších).
Příkladem může být třeba Sainz junior, u kterého se ukázalo jak je dobrý až po pár letech.
Já jsem o něm nikdy nepsal jakoo budoucím šampionovi ....
Prostě jeho pravá výkonnost se ukáže až časem, ale myslím že místo v F1 by měl i nebýt slavného jména .... otázka jestli by se tam dostal (jako hodně dalších).
Příkladem může být třeba Sainz junior, u kterého se ukázalo jak je dobrý až po pár letech.
Já jsem o něm nikdy nepsal jakoo budoucím šampionovi ....
Mike17
18:04 07.03.2022 185.149.130.XXX
Přesně.
Na to, aby ses naučil trať. Tablet stačí. Přesně ti ukáže jak dlouhé jsou rovinky, jaké je tam převýšení, jak klopené nebo ostré jsou zatáčky, atd. Prostě se tu trať zhruba naučíš.
A pak potřebuješ doladit ty detaily. Jak rychle přesně můžeš s TVÝM vozem jet, kde přesně jsou brzdné body pro TVÉ auto a jak se bude TVÉ auto chovat na mokru... Přesně proto stojí simulátory miliony, protože umí vše co píšeš.
Tak si Mick pěkně tohle natestuje a pak sedne do Haasu a najednou ve stejné rychlostí v té zatáčce vyletí z tratě, brzdné body jsou jinde a auto se chová úplně jinak na suchu i mokru. Protože ten simulátor nikdo nenasimuloval pro Haas, ale pro monopost Ferrari.
Na to, aby ses naučil trať. Tablet stačí. Přesně ti ukáže jak dlouhé jsou rovinky, jaké je tam převýšení, jak klopené nebo ostré jsou zatáčky, atd. Prostě se tu trať zhruba naučíš.
A pak potřebuješ doladit ty detaily. Jak rychle přesně můžeš s TVÝM vozem jet, kde přesně jsou brzdné body pro TVÉ auto a jak se bude TVÉ auto chovat na mokru... Přesně proto stojí simulátory miliony, protože umí vše co píšeš.
Tak si Mick pěkně tohle natestuje a pak sedne do Haasu a najednou ve stejné rychlostí v té zatáčce vyletí z tratě, brzdné body jsou jinde a auto se chová úplně jinak na suchu i mokru. Protože ten simulátor nikdo nenasimuloval pro Haas, ale pro monopost Ferrari.
odin
17:57 07.03.2022 77.240.96.XXX
Hele Kašo, dohadujeme se tu o detailech vnímání. Já s většinou tvého pohledu a argumentů souhlasím.
Rozdíl je jen v tom, že já ne zcela sdílím tvé přesvědčení, že Mick je tak dobrý. Nikde jsem nepsal, že dobrý není. Vždy píšu, že mu jméno pomohlo a bude pomáhat protože je marketingově zajímavé. Porážka Mazepina pro mě není dost vypovídající indicií pro to, abych si dovolil tvrdit, že je to potvrzení jeho dobré výkonnosti. Tobě to stačí, mně ne.
Že používal příjmení své matky jsem věděl, ale četl jsem ty důvody trošku jinak. A sice, právě aby na něho nebyl tlak, kvůli jménu.
Ano syn bývalého pilota nemusí být stejně dobrý. To se ukázalo. A právě proto jsem zvědavý na cvrkot okolo Schumiho jr. Velmi dobře si pamatuji útoky Schumiboys na Hilla jr. a Villeneuvea jr. A teď najednou už v Mickovi vidíme šampióna???
Rozdíl je jen v tom, že já ne zcela sdílím tvé přesvědčení, že Mick je tak dobrý. Nikde jsem nepsal, že dobrý není. Vždy píšu, že mu jméno pomohlo a bude pomáhat protože je marketingově zajímavé. Porážka Mazepina pro mě není dost vypovídající indicií pro to, abych si dovolil tvrdit, že je to potvrzení jeho dobré výkonnosti. Tobě to stačí, mně ne.
Že používal příjmení své matky jsem věděl, ale četl jsem ty důvody trošku jinak. A sice, právě aby na něho nebyl tlak, kvůli jménu.
Ano syn bývalého pilota nemusí být stejně dobrý. To se ukázalo. A právě proto jsem zvědavý na cvrkot okolo Schumiho jr. Velmi dobře si pamatuji útoky Schumiboys na Hilla jr. a Villeneuvea jr. A teď najednou už v Mickovi vidíme šampióna???
Kaša
17:35 07.03.2022 82.142.123.XXX
No, zaujatý píšu protože se mě zdá že si na něj zbytečně přísný .... taknějak sdílím tvůj pohled na jeho otce, ale ne na syna!
Já v něm taky nevidím mistra světa, ale talent tam vidím .... nebyl v top 10 pilotů dle hodnocení samotných pilotů?
Jak jsem psal, jeho jméno je výhoda ale může se ukázat i jako nevýhoda!
Věděl jsi že na začátku kariéry používal příjmení své matky za svobodna aby neměl tu výhodu kvůli jménu?
A jak píšu níže, to jak moc je dobrý ukážou další roky, ale pro mě se potvrdilo že dobrý je ... pro tebe očividně ne.
Koukni na to kolik "synů" už v F1 jezdí neby jezdilo, ... holt Mick má to jméno jenom trochu silnější. Ale taky jméno vždy neznamenalo úspěch, vzpomeň na Piqueta, Sennu, Palmera, ajn.
Já v něm taky nevidím mistra světa, ale talent tam vidím .... nebyl v top 10 pilotů dle hodnocení samotných pilotů?
Jak jsem psal, jeho jméno je výhoda ale může se ukázat i jako nevýhoda!
Věděl jsi že na začátku kariéry používal příjmení své matky za svobodna aby neměl tu výhodu kvůli jménu?
A jak píšu níže, to jak moc je dobrý ukážou další roky, ale pro mě se potvrdilo že dobrý je ... pro tebe očividně ne.
Koukni na to kolik "synů" už v F1 jezdí neby jezdilo, ... holt Mick má to jméno jenom trochu silnější. Ale taky jméno vždy neznamenalo úspěch, vzpomeň na Piqueta, Sennu, Palmera, ajn.
Ferda
17:34 07.03.2022 46.47.176.XXX
Neboj, Tvůj příspěvek jsem četl celý, jen jsem neměl náladu rozepisovat rozdíly simulátorů za tisícovku s milionovými verzemi.
V tabletce se zhruba naučíš profil tratě, ale toť vše. V továrním simulátoru si ale můžeš nastavit podmínky jaké byly třeba rok, dva, tři nebo šest roků pozpátku včetně puklin v asfaltu. Můžeš měnit počasí, teplotu tratě, ale taky okolní vlhkost a čistotu tratě včetně žmolků. Můžeš nastavit kvalitu gum s předpokládaným opotřebením. Množství paliva, nebo vítr z kterékoliv strany si zamaneš. Můžeš si nastavit sklon křídel, chování vozu s DRS i bez něho. .....
Prostě ty milióny v Dolarech se někde ukázat musí.
V tabletce se zhruba naučíš profil tratě, ale toť vše. V továrním simulátoru si ale můžeš nastavit podmínky jaké byly třeba rok, dva, tři nebo šest roků pozpátku včetně puklin v asfaltu. Můžeš měnit počasí, teplotu tratě, ale taky okolní vlhkost a čistotu tratě včetně žmolků. Můžeš nastavit kvalitu gum s předpokládaným opotřebením. Množství paliva, nebo vítr z kterékoliv strany si zamaneš. Můžeš si nastavit sklon křídel, chování vozu s DRS i bez něho. .....
Prostě ty milióny v Dolarech se někde ukázat musí.
odin
17:13 07.03.2022 77.240.96.XXX
Zaujatý??? A to jako proč? Že v něm hned nevidím mistra světa? Ale jsem přesvědčen, že mu jméno pomohlo oproti ostatním víc, než výkonnost?.
Nikde netvrdím, že vítězství v F2 není dostatečnou poukázkou do F1. Ale, zároveň tvrdím, že spousta pilotů, kteří F2 vyhráli (dříve GP2) se do F1 ani nepodívali. A mnozí se dostali do druhořadých týmů, kde se zahrabali a skončili, protože tým vzal raději platiče. A mohli mít výkonnost kdo ví jakou. Jen měli smůlu na pomalé auto. Ale to Schumimu v žádném případě nehrozí. F1 je také marketing a jméno Schumacher se bude velmi dobře prodávat i s mizernou výkonností. A pro zisky se mnozí přetrhnou, tak že se nebojím, že by Mick neměl minimálně slušné auto. Podle mne si bude vybírat mezi Ferrari a Mercedesem. V obou týmech jeho táta jezdil, na oba má vazby. Tak jsem zvědav, zda ukáže alespoň v Haasu že si TOP tým zaslouží.
Já se nebavím o tom, zda byl Mick lepší, než Mazepin. To všichni viděli, že byl. Ale myslíš, že to stačí? Čas ukáže, ale i tak si myslím, že Schumi bude mít díky jménu výhodu oproti ostatním.
Nikde netvrdím, že vítězství v F2 není dostatečnou poukázkou do F1. Ale, zároveň tvrdím, že spousta pilotů, kteří F2 vyhráli (dříve GP2) se do F1 ani nepodívali. A mnozí se dostali do druhořadých týmů, kde se zahrabali a skončili, protože tým vzal raději platiče. A mohli mít výkonnost kdo ví jakou. Jen měli smůlu na pomalé auto. Ale to Schumimu v žádném případě nehrozí. F1 je také marketing a jméno Schumacher se bude velmi dobře prodávat i s mizernou výkonností. A pro zisky se mnozí přetrhnou, tak že se nebojím, že by Mick neměl minimálně slušné auto. Podle mne si bude vybírat mezi Ferrari a Mercedesem. V obou týmech jeho táta jezdil, na oba má vazby. Tak jsem zvědav, zda ukáže alespoň v Haasu že si TOP tým zaslouží.
Já se nebavím o tom, zda byl Mick lepší, než Mazepin. To všichni viděli, že byl. Ale myslíš, že to stačí? Čas ukáže, ale i tak si myslím, že Schumi bude mít díky jménu výhodu oproti ostatním.
Kaša
13:22 07.03.2022 82.142.123.XXX
Tak v tomto roce budeš mít pro Micka další srovnání .... ať už to bude mladý Fittipaldi nebo někdo jiný.
Nevěřím že by si ferrari vzalo do týmu jezdce jen kvůli jménu - on musí mít k tomu i tu kvalitu, a ta se ukáže postupně ... podobně jak u jiných.
Nejsi proti mladému Schumimu trochu zaujatý? jak můžeš napsat že nic neukázal a zároveň napsat "jen" že týmového kolegu porazil v kvaldách? On porážel Mazepina jak v kvaldách, tak i v závodech, a často velkým rozdílem! A to i po té výměně šasi které si Mazepinovci vydupali ..... Srážíš výkony Schumiho přitom nevhápu proč? Že těží ze svého jména je jasné, ale to neznamená že neodvádí nebo nebude odvádět dobrou práci. On se může ukázat jako "průměrný" a skončí jako takový Giovinazzi, a nebo půjde nahoru a bude z něj hvězda ... a nebo zažije průměrnou kariéru jak mnoho dalších, ale o to zněj budou lidi zklamáni protože se jmenuje Schumacher .... ono nést slavné jméno neznamená jen klady, ale má to i svoje nevýhody!
Nevěřím že by si ferrari vzalo do týmu jezdce jen kvůli jménu - on musí mít k tomu i tu kvalitu, a ta se ukáže postupně ... podobně jak u jiných.
Nejsi proti mladému Schumimu trochu zaujatý? jak můžeš napsat že nic neukázal a zároveň napsat "jen" že týmového kolegu porazil v kvaldách? On porážel Mazepina jak v kvaldách, tak i v závodech, a často velkým rozdílem! A to i po té výměně šasi které si Mazepinovci vydupali ..... Srážíš výkony Schumiho přitom nevhápu proč? Že těží ze svého jména je jasné, ale to neznamená že neodvádí nebo nebude odvádět dobrou práci. On se může ukázat jako "průměrný" a skončí jako takový Giovinazzi, a nebo půjde nahoru a bude z něj hvězda ... a nebo zažije průměrnou kariéru jak mnoho dalších, ale o to zněj budou lidi zklamáni protože se jmenuje Schumacher .... ono nést slavné jméno neznamená jen klady, ale má to i svoje nevýhody!
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek