DISKUZE K ČLÁNKU Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor

Americký tým Haas dnes oficiálně potvrdil, že ukončil smlouvu s Nikitou Mazepinem i sponzorem Uralkali.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Je to oficiální. Mazepin už nebude jezdit za Haas. Končí i sponzor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 65, poslední 08.03.2022 12:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2022 13:59
Správné rozhodnutí a potvrzení, že bez peněz by… »
» Fanda.LH (Hlasovali 4 lidé) 05.03.2022 19:10
Stejně jako Schumacher bez svého příjmení,… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 05.03.2022 22:14
Schumi má titul z F2, F3 a juniorky 03 »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Na všechno nemusí být přímo pipotové trubice a anemometr. Dnešní vozy jsou elektronikou tak prošpikované, že se z dat dá vyčíst, že vůz je tlačený na jednu nebo druhou stranu. Podle toho jak se hodnoty v jednotlivých kolech mění se dá vypočítat i síla a směr větru.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
To se celkem pleteš. Na to, abys měřil směr a rychlost větru, potřebuješ anemometr. Tedy takové to zařízení s vrtulkou a směrovkou. To na okruhu jistě mají, ale ne na každém metru tratě. Nebo snad vidíš podél tratě stovky vrtulek? Ne, že?
A můžeš jistě měřit rychlost prodění vzduchu na voze. Na to se zase používají Pitotovy trubice. To jsou ty trubice, které jsou občas vidět na vozech při testech. V závodech je neuvidíš, protože ruší aerodynamiku proudění. Kromě toho měří pouze rychlost proudění v tom jediném bodě. Neměří směr a neměří proudění na zbytku vozu.

Takže sorry, bez dat o směru větru na každém metru okruhu ti žádný programátor nenasimuluje změny větru. Může si to maximálně vycucat z prstu. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Třeba Tě to překvapí, ale data o větru mají v F1 mnohem přesnější než námořnictvo. I dnes by Ti dokázali řeknout jakým směrem foukal vítr a o jaké síle třeba v šesté zatáčce v osmém kole loni i předloni.
A stejné data sbírají a ukládají ze všech senzorů které ve voze F1 jsou. Už si přibližné číslo nepamatuji, ale je jich požehnaně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hmmm, to by ovšem museli znát rychlost větru každou vteřinu na každém metru tratě. A jak asi uznáš, těžko jsou na každém metru okruhu umístěny senzory na množství srážek a rychlost větru. Bez toho si můžou programátoři jen cucat data o větru z prstíku. 03
A pokud jde o Micka: Ano, neseděl s tabletem v ruce a stejně tak nejezdil na jejich simulátoru s vozem Haasu. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
I zahodit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
To musela být psina vidět Mlaďocha na dráze ve Fioranu jak tam sedí na lopatě s tabletem v ruce a sní o jízdě ve Ferrari.
Neboj, takhle to skutečně nebylo.
Ale zpátky k simulátorům.
Budeš se možná divit, ale týmy si data z každé jízdy nahrávají do Tetrisů aby je mohli použít k rozborům co udělali špatně, nebo výborně pro další závod. A to dokonce včetně všech povětrnostních podmínek včetně větru.
S těmito daty pak dále pracují a v dalším závodě je upravují podle reality i v průběhu samotného závodu. Takže jeden jezdec jede závod a testovací jezdec-ci na simulátoru hledají nejlepší taktiku pro závod.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

194.228.79.XXX
.... občas je život svině! 07 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

90.182.210.XXX
No však to je ono, proč to sem píšu. Je spousta talentů, ale jen "vyvolení" dostanou šanci svůj talent ukázat...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Dost pochybuju, že si někdo hraje na změny větru v průběhu simulace.
Každopádně je to úplně o něčem jiném, než nastavit simulátor na úplně jiné auto. To přece musíš poznat nejdřív to samotné auto, abys mohl zadat jeho parametry do simulátoru. A už vidím, jak je vedení Haasu celý žhavý, aby kvůli nováčkovi tahali jejich vůz do Fiorana a nechat ho studovat lidmi z Ferrari. A vedení Ferrari je jistě celé žhavé do toho, studovat parametry Haasu k úpravám jejich simulátoru.

Nikdo nebude vyhazovat miliony dolarů jen kvůli tomu, aby vykouzlili na tváři Micka úsměv.

Smiř se s tím, že se Mick prostě svezl na simulátoru Ferrari simulujícího jízdu ve Ferrari.

03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Dyť to dělají furt. Stačí změna větru a hned tam inženýři musí upravovat nastavení. Co změna větru? Stačí když hlavní soupeř někde vzadu někoho předjede a hned se přepočítává nová taktika obrany.
A samo se to neudělá.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Žádný z těch inženýrů nebude předělávat simulátor na chování úplně jiného auta. 12
A už vůbec ne kvůli nějakému nováčkovi v Akademii Ferrari. Ani kvůli slavnému jménu. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

194.228.79.XXX
Jj, vidíme to podobně, jen tam máme menší nuance! 03

Prostě jeho pravá výkonnost se ukáže až časem, ale myslím že místo v F1 by měl i nebýt slavného jména .... otázka jestli by se tam dostal (jako hodně dalších).
Příkladem může být třeba Sainz junior, u kterého se ukázalo jak je dobrý až po pár letech.03
Já jsem o něm nikdy nepsal jakoo budoucím šampionovi ....

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Od toho je u fajného simulátoru několik unženýrů, aby dokázali simulátor nastavit podle potřebných podmínek.
Kolik je jich u Tvého tabletu?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Přesně.
Na to, aby ses naučil trať. Tablet stačí. Přesně ti ukáže jak dlouhé jsou rovinky, jaké je tam převýšení, jak klopené nebo ostré jsou zatáčky, atd. Prostě se tu trať zhruba naučíš.
A pak potřebuješ doladit ty detaily. Jak rychle přesně můžeš s TVÝM vozem jet, kde přesně jsou brzdné body pro TVÉ auto a jak se bude TVÉ auto chovat na mokru... Přesně proto stojí simulátory miliony, protože umí vše co píšeš.
Tak si Mick pěkně tohle natestuje a pak sedne do Haasu a najednou ve stejné rychlostí v té zatáčce vyletí z tratě, brzdné body jsou jinde a auto se chová úplně jinak na suchu i mokru. Protože ten simulátor nikdo nenasimuloval pro Haas, ale pro monopost Ferrari. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Hele Kašo, dohadujeme se tu o detailech vnímání. Já s většinou tvého pohledu a argumentů souhlasím.
Rozdíl je jen v tom, že já ne zcela sdílím tvé přesvědčení, že Mick je tak dobrý. Nikde jsem nepsal, že dobrý není. Vždy píšu, že mu jméno pomohlo a bude pomáhat protože je marketingově zajímavé. Porážka Mazepina pro mě není dost vypovídající indicií pro to, abych si dovolil tvrdit, že je to potvrzení jeho dobré výkonnosti. Tobě to stačí, mně ne.

Že používal příjmení své matky jsem věděl, ale četl jsem ty důvody trošku jinak. A sice, právě aby na něho nebyl tlak, kvůli jménu.
Ano syn bývalého pilota nemusí být stejně dobrý. To se ukázalo. A právě proto jsem zvědavý na cvrkot okolo Schumiho jr. Velmi dobře si pamatuji útoky Schumiboys na Hilla jr. a Villeneuvea jr. A teď najednou už v Mickovi vidíme šampióna???

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
No, zaujatý píšu protože se mě zdá že si na něj zbytečně přísný .... taknějak sdílím tvůj pohled na jeho otce, ale ne na syna! 03
Já v něm taky nevidím mistra světa, ale talent tam vidím .... nebyl v top 10 pilotů dle hodnocení samotných pilotů?
Jak jsem psal, jeho jméno je výhoda ale může se ukázat i jako nevýhoda! 07

Věděl jsi že na začátku kariéry používal příjmení své matky za svobodna aby neměl tu výhodu kvůli jménu?

A jak píšu níže, to jak moc je dobrý ukážou další roky, ale pro mě se potvrdilo že dobrý je ... pro tebe očividně ne. 17
Koukni na to kolik "synů" už v F1 jezdí neby jezdilo, ... holt Mick má to jméno jenom trochu silnější. Ale taky jméno vždy neznamenalo úspěch, vzpomeň na Piqueta, Sennu, Palmera, ajn. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Neboj, Tvůj příspěvek jsem četl celý, jen jsem neměl náladu rozepisovat rozdíly simulátorů za tisícovku s milionovými verzemi.
V tabletce se zhruba naučíš profil tratě, ale toť vše. V továrním simulátoru si ale můžeš nastavit podmínky jaké byly třeba rok, dva, tři nebo šest roků pozpátku včetně puklin v asfaltu. Můžeš měnit počasí, teplotu tratě, ale taky okolní vlhkost a čistotu tratě včetně žmolků. Můžeš nastavit kvalitu gum s předpokládaným opotřebením. Množství paliva, nebo vítr z kterékoliv strany si zamaneš. Můžeš si nastavit sklon křídel, chování vozu s DRS i bez něho. .....
Prostě ty milióny v Dolarech se někde ukázat musí.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Přesně. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Zaujatý??? A to jako proč? Že v něm hned nevidím mistra světa? Ale jsem přesvědčen, že mu jméno pomohlo oproti ostatním víc, než výkonnost?.
Nikde netvrdím, že vítězství v F2 není dostatečnou poukázkou do F1. Ale, zároveň tvrdím, že spousta pilotů, kteří F2 vyhráli (dříve GP2) se do F1 ani nepodívali. A mnozí se dostali do druhořadých týmů, kde se zahrabali a skončili, protože tým vzal raději platiče. A mohli mít výkonnost kdo ví jakou. Jen měli smůlu na pomalé auto. Ale to Schumimu v žádném případě nehrozí. F1 je také marketing a jméno Schumacher se bude velmi dobře prodávat i s mizernou výkonností. A pro zisky se mnozí přetrhnou, tak že se nebojím, že by Mick neměl minimálně slušné auto. Podle mne si bude vybírat mezi Ferrari a Mercedesem. V obou týmech jeho táta jezdil, na oba má vazby. Tak jsem zvědav, zda ukáže alespoň v Haasu že si TOP tým zaslouží.
Já se nebavím o tom, zda byl Mick lepší, než Mazepin. To všichni viděli, že byl. Ale myslíš, že to stačí? Čas ukáže, ale i tak si myslím, že Schumi bude mít díky jménu výhodu oproti ostatním.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Tak v tomto roce budeš mít pro Micka další srovnání .... ať už to bude mladý Fittipaldi nebo někdo jiný.
Nevěřím že by si ferrari vzalo do týmu jezdce jen kvůli jménu - on musí mít k tomu i tu kvalitu, a ta se ukáže postupně ... podobně jak u jiných. 03

Nejsi proti mladému Schumimu trochu zaujatý? jak můžeš napsat že nic neukázal a zároveň napsat "jen" že týmového kolegu porazil v kvaldách? On porážel Mazepina jak v kvaldách, tak i v závodech, a často velkým rozdílem! A to i po té výměně šasi které si Mazepinovci vydupali ..... 13 Srážíš výkony Schumiho přitom nevhápu proč? 17 Že těží ze svého jména je jasné, ale to neznamená že neodvádí nebo nebude odvádět dobrou práci. On se může ukázat jako "průměrný" a skončí jako takový Giovinazzi, a nebo půjde nahoru a bude z něj hvězda ... a nebo zažije průměrnou kariéru jak mnoho dalších, ale o to zněj budou lidi zklamáni protože se jmenuje Schumacher .... ono nést slavné jméno neznamená jen klady, ale má to i svoje nevýhody! 07

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama