DISKUZE K ČLÁNKU Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah

Mezinárodní automobilová federace (FIA) bedlivě sleduje letošní monoposty Formule 1, které týmy postavily dle zcela nových technických pravidel. I když se po prvních testech se objevují podezření na to, že by někteří mohli používat příliš flexibilní podlahy, k obcházení pravidel či zneužívání šedých zóny by podle vedoucích představitelů docházet nemělo.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Příliš flexibilní díly opět na scéně? FIA je připravena zasáhnout v oblasti podlah

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 04.03.2022 15:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 6 lidí) 01.03.2022 14:53
Zajímavé. To si asi někdo prohlášení Binotta a… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.03.2022 13:23
Když jsme u Masiho, tak Horner se nechal slyšet… »
» GRAHAM (Hlasovali 5 lidé) 01.03.2022 16:05
Jj, oni kašlou na pravidla. A šlo diskusi o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            To je ale přece v pořádku. Pokud díl, potažmo celé auto, splní požadavky předpisů, tak je legální. Tečka.
            Mě jen udivuje, že se nad tím po tolika předchozích zkušenostech ještě debatuje a že se tvůrci pravidel nepoučili. Těch bodů si mohou nadiktovat kolik chtějí a s parametry, které si sami určí. To je přece luxusní výchozí pozice. A výsledek je stejný, jako minule, předminule, předpředminule....

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              194.228.79.XXX
              Úplně nesouhlasím, pravidla nabobtnala hodně, ale i kdyby jsem měl bibly jak barák, tak všechny "šedé" zony nevychytáš .... 17

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                194.212.104.XXX
                Všechny určitě ne. To je jasné. Ale u zcela zásadních prvků by mělo být jasno. A podlaha je, podle mě obzvláště letos, zásadním prvkem. Když to hooodně zjednoduším, tak by stačila jedna exelová tabulka, kde bude díl, min a max rozměr, třeba i hmotnost, síla a tolerance ohybu. K tomu schéma s vyznačeným bodem pro závaží a hotovo.
                Samozřejmě, že se takhle nepokryje každý deflektor, každé křidélko. Ale zásadní prvky přece přesně definovat musíme.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      za mě by měli veškeré omezení na pohyblivé aerokomponenty založené na pružnosti dílu zrušit. Evidentně to nejsou schopni kontrolovat, týmy stejně hledají skulinky kde to vymyslet tak, aby se na to nepřišlo a stojí to čas, peníze a je zbytečná nevraživost ohledně podezření z porušování pravidel.
      Já bych stanovil minimální zátěž, co ten který komponent musí unést a potom ať se jim to hýbe, jak uznají za vhodné. Ale dal bych ještě trest za destrukci dílu při závodě, kdy bych tým diskvalifikoval z daného závodu (oba vozy) aby nešli úplně na hranu bezpečnosti...

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.61.XXX
        Jak to myslíš ? Jakože pilot si něco urazí a za to dostane penalizaci ?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          ne urazí, když mu to uletí. Tohle pravidlo bylo přijato na základě toho, že ve druhé polovině 90-tých let týmy experimentovaly se zadnímy křídly, které se skláněly vzad při jízdě maximální rychlostí a občas to křídlo opustilo místo zamýšlené výrobcem a byl z toho fenomenální karambol. Takže to z důvodu bezpečnosti zakázali. Myslím si, že dnes jsou na tom týmy s chápáním materiálových vlastností mnohem dál a dokážou to vyrobit bezpečné. Ale aby se nepouštěli moc na tenký led, tak bych jim dal hrozbu... Ale ať ukážou co umí...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Nepřeháněj. Právě to přílišné hlídaní limitů všeho ničí závodění.
        A trestat za poškození vozu je taky hloupost, když se tým takovou destrukcí už sám dostatečně poškodil.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          Však to by ty limity uvolnilo. A trest tam nějaký být musí, aby nešli zbytečně na hranu rizika. Muselo by to být tak, že k poškození nedošlo kolizí, ale únavou materiálu...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            A s tím trestáním chceš skončit kde? Dyť už teď se trestá i za poruchu převodovky a motorů. Trestá se i za vyjetí z tratě a kdejaké ptákoviny.
            Naopak, FIA by už měla konečně trochu popustit uzdu a dát přednost závodění nad svým vlastním egem.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        To je v podstatě to, co píšu a píšu to již dlouho. Zadat rozměry, zatížení a tolerance a hotovo. Udělal bych to pro hlavní díly - podlaha, přední a zadní křídlo, difuzor.... Určitě ne pro zrcátka a podobné drobné prvky. S tím ať si týmy hrají.

        S DIS za destrukci moc nesouhlasím. To by bylo vždy značně problematické. Upadl kus podlahy? Ano, po drobné kolizi po startu, po přejezdu obrubníku... Prostě zde nelze stanovit hranici a bylo by to velkou možností k zásahům od zeleného stolu do výsledků na trati.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Zase nějaká kampaň proti RB?!! 13

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.238.XXX
      Masi--vní učeloFka. 13

      + 2 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        88.101.227.XXX
        Když jsme u Masiho, tak Horner se nechal slyšet že když měli schůzku v Londýně mezi FIA a týmy ohledně diskuse o zjištěních z Abu Zabí tak byl dost zklamaný protože Red Bull byl jediný tým na Masiho straně.

        ... myslím že to mluví za vše.

        + 5 / − 8

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          88.103.238.XXX
          Zjistil, že pravidla jsou jinak. 12 Snad to vyjde knižně. 11

          + 2 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Situs

            Situs

            88.101.227.XXX
            Že to knižně nevyjde je asi to jediné co pro Masiho může FIA udělat, takže poté co ho odvolali už nějak víc nečekám.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Zajímavé. To si asi někdo prohlášení Binotta a obou pilotů Ferrari vymyslel? Stejně tak vyjádření od lidí z Mclarenu taky znělo trochu jinak. A už vůbec si neodvážím tvrdit, že AT by šlo proti RB. 20

          + 6 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.150.XXX
          Horner je podobný charakter jako Donald Trump. Ten také zastával pravidlo, že vítězství je prostě vítězství, bez ohledu na to zda bylo dosaženo podvodem.

          + 4 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.238.XXX
            Jj, oni kašlou na pravidla.
            A šlo diskusi o zjištěních co se stalo z Abu Zabí a jsou zde stále lidé co nejenom že vše překrucují, ale ani neumí číst a o pochopení souvislostí nemluvě. 12

            + 5 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              88.101.227.XXX
              11

              V každém případě zastánci Masiho měli mluvit právě na té schůzi, co teď nejspíše z úcty říkají už nic nezmění. Jeho odvolání budiž navždy připomínkou jak se to v ten poslední závod událo.

              + 4 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Souhlas. 12

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama