DISKUZE K ČLÁNKU Jak to bude s Hamiltonem? Názory se různí
Od nervy drásajícího finále sezony 2021 uplynul nějaký ten pátek. Přesto bolest Lewise Hamiltona z prapodivné ztráty mistrovského titulu nezmizela. Možná právě naopak. V kuloárech se začíná mluvit o tom, že sedminásobný šampion svou kariéru předčasně ukončí.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak to bude s Hamiltonem? Názory se různí
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» achmed-cz
(Hlasovalo 6 lidí)
12.01.2022 10:54
Já nemám rád ani Maxe, ani Lewise, a vpodstatě by… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
10:10 13.01.2022 185.149.130.XXX
8 let se nedělalo nic s dominancí Mercedesu a mohlo se. Naopak díky žetonům se bránilo tu dominanci aspoň zmenšit. Jaký to rozdíl, proti letům 2009-2013, kdy se měnily podstatné věci téměř každý rok. Přesně ty věci, kde byl RB nejlepší. Tak tu neplácej hlouposti o protláčení RB. Je to jen ukázkou tvé zaujatosti.
Nemám nic proti šedým zónám ani teď. Jen si na rozdíl od tebe všímám rozdílných přístupů. Zatímco ohýbání křídel se řešilo v půlce sezony, DAS dostal požehnání na celou sezonu.
A co mám porovnat poslední 3 závody, ohledně předjíždění mimo trať? V Džiddě Hamilton vyhnal Maxe z trati, když mu nenechal ani cm místa a Max musel pozici vracet a dokonce dostal flastr 5s za to, že mu pozici vrátil jen jednou. V Abu Max vyhnal úplně stejně Hamíka, ten ho doslova mimo trať předjel a nic se nevracelo. Prý nezískal Hamík výhodu. Asi by musel předjet mimo trať celé pole, aby se to považovalo za výhodu. Nebo ani to ne? Ale to ti nevadí, nejdůležitější je, že se poslední kolo závodilo. Ono už ti nějak často vadí, když se závodí a nedojede se poctivě pořadí ve vláčku bez možnosti předjetí. Protože to je to férové závodění. Někdo nařídí, v jakém mají být pořadí a tak je to správně. Ne?
Hejtíš tu ty. Ne já.
Nemám nic proti šedým zónám ani teď. Jen si na rozdíl od tebe všímám rozdílných přístupů. Zatímco ohýbání křídel se řešilo v půlce sezony, DAS dostal požehnání na celou sezonu.
A co mám porovnat poslední 3 závody, ohledně předjíždění mimo trať? V Džiddě Hamilton vyhnal Maxe z trati, když mu nenechal ani cm místa a Max musel pozici vracet a dokonce dostal flastr 5s za to, že mu pozici vrátil jen jednou. V Abu Max vyhnal úplně stejně Hamíka, ten ho doslova mimo trať předjel a nic se nevracelo. Prý nezískal Hamík výhodu. Asi by musel předjet mimo trať celé pole, aby se to považovalo za výhodu. Nebo ani to ne? Ale to ti nevadí, nejdůležitější je, že se poslední kolo závodilo. Ono už ti nějak často vadí, když se závodí a nedojede se poctivě pořadí ve vláčku bez možnosti předjetí. Protože to je to férové závodění. Někdo nařídí, v jakém mají být pořadí a tak je to správně. Ne?
Hejtíš tu ty. Ne já.
Mike17
09:59 13.01.2022 185.149.130.XXX
Jako fakt chápu, že někteří nemají na to, aby rozeznali rozdíl mezi kvalifikací a závodem, ale ty bys mohl.
Sezonu 2009 zakončil RB 3 vítězstvími v řadě. Rok 2010 začali 4., pak 9., pak jedno vítězství a následně 6. To jsou výsledky toho lepšího z dvojice, ne horšího.
Připadá ti, že zůstali na stejné výkonnosti?
Sezonu 2009 zakončil RB 3 vítězstvími v řadě. Rok 2010 začali 4., pak 9., pak jedno vítězství a následně 6. To jsou výsledky toho lepšího z dvojice, ne horšího.
Připadá ti, že zůstali na stejné výkonnosti?
odin
22:23 12.01.2022 90.182.210.XXX
JO, taky jsem to tak tipnul.
Veškerá Masiho rozhodnutí byla účelová a směřovala ke změně na pozici šampióna. A nešlo jen o poslední závod sezóny.
Na druhou stranu, byl pod velkým tlakem, který se účelově (po Mikovsku) hází na Hornera a Wolffa. Ale myslím, že větší tlak vytvářeli jiní v F1. Jak jsem psal jinde, F1 prý potřebovala změnu, tak ji Masi realizoval. Údajně pro dobro F1. Bohužel to provedl hodně amatérským způsobem, že i laik bez problémů zjistil, že "Maxovi tlačil káru".
Veškerá Masiho rozhodnutí byla účelová a směřovala ke změně na pozici šampióna. A nešlo jen o poslední závod sezóny.
Na druhou stranu, byl pod velkým tlakem, který se účelově (po Mikovsku) hází na Hornera a Wolffa. Ale myslím, že větší tlak vytvářeli jiní v F1. Jak jsem psal jinde, F1 prý potřebovala změnu, tak ji Masi realizoval. Údajně pro dobro F1. Bohužel to provedl hodně amatérským způsobem, že i laik bez problémů zjistil, že "Maxovi tlačil káru".
odin
20:41 12.01.2022 90.182.210.XXX
Nejsem fanouškem Hamiltona a přesto jsem přesvědčen, že záměrem bylo poškodit Hamiltona.
Přečti si mnohá vyhlášení osobností ze světa F1 (Todt, Stewart, Alonso, Ecclestone...) Všichni si přáli změnu na pozici mistra světa.
A kdyby se poslední závod dojel podle pravidel a zvyklostí, tak by ke změně nikdy nedošlo. (Jsem zvědav kolikrát v následujících sezónách ředitelství závodu pustí jen část pilotů o kolo zpět v SC fázi před restartem.) Co myslíš ? Odvážíš se tipovat? Já tip mám...
Přečti si mnohá vyhlášení osobností ze světa F1 (Todt, Stewart, Alonso, Ecclestone...) Všichni si přáli změnu na pozici mistra světa.
A kdyby se poslední závod dojel podle pravidel a zvyklostí, tak by ke změně nikdy nedošlo. (Jsem zvědav kolikrát v následujících sezónách ředitelství závodu pustí jen část pilotů o kolo zpět v SC fázi před restartem.) Co myslíš ? Odvážíš se tipovat? Já tip mám...
odin
20:27 12.01.2022 90.182.210.XXX
Ne, nehádáme se o tohle, sem to tlačí Mike17. Ty jsi výše reagoval naprosto správně a popsal jsi oč mi také šlo.
Mike se snaží porovnávat opatření proti dominanci v dobách vlády Ferrari se Schumacherem, RedBullíčků s Vettelem a Mercedesu s Hamiltonem a Rosbergem. Ale o to vůbec nejde.
Přimhuřování očí na Maxovy kamikadze manévry ze strany FIA bylo celou uplynulou sezónu. A ten konec? Zbytečný to nebylo, protože jinak by mistrem světa nebyl Max, ale někdo jiný.
Ale formule 1 přece potřebovala změnu. Tak ji udělali. Je to hnus.
Mike se snaží porovnávat opatření proti dominanci v dobách vlády Ferrari se Schumacherem, RedBullíčků s Vettelem a Mercedesu s Hamiltonem a Rosbergem. Ale o to vůbec nejde.
Přimhuřování očí na Maxovy kamikadze manévry ze strany FIA bylo celou uplynulou sezónu. A ten konec? Zbytečný to nebylo, protože jinak by mistrem světa nebyl Max, ale někdo jiný.
Ale formule 1 přece potřebovala změnu. Tak ji udělali. Je to hnus.
odin
20:05 12.01.2022 90.182.210.XXX
Plácáš nesmysly jen aby ses mohl hádat. Přečti si po sobě, co jsi napsal původně (komentář na který jsem reagoval) a pak to zkus pochopit.
Jde mi o to, že Mercedes nikdo 8 let netlačil. To, že měli po změně pravidel a zavedení Turbo éry s hybridy takový náskok, že je těžko někdo mohl během pár sezón dohnat je věc zcela jiná. A právě proto jim nikdo nemusel tlačit. To jsou ty tvé bludy a výmysly, které tady chlíš každou diskuzi měrou vrchovatou.
Kdybys napsal, že jim zatlačili před osmi lety (před změnou pravidel), ani neceknu, dám ti plus a pročítám další komentáře.
Jo a jestli chceš porovnávat míru a váhu opatření přijatých proti vylepšením spadajících do šedých zón (která neřeší pravidla) tak se s tebou hádat odmítám. Protože to nelze objektivně změřit. Ale věz, že jak Ferrari, tak RedBull i Mercedes se v šedých zónách pohybovali v dobách svých dominancí. A velmi dobře si pamatuji tvé názory, kdy jsi obhajoval jak RBR, tak Ferrari. Jenom Mercedes ti leží v žaludku.
Tvoje objektivita je limitně srovnatelná s objektivitou Masiho. Tak že se spolu nemáme o čem bavit. Podívej se ještě jednou na polslední tři závody minulé sezóny, možná zjistíš velké rozdíly v předjetí mimo trať. Ono je rozdíl předjet mimo trať někoho, kdo na trati zůstane a někoho, kdo se svým předjížděcím manévrem mimo trať ocitne.
Tak že klidně hejti dál, já už tvé hejty odmítám vyvracet.
Jde mi o to, že Mercedes nikdo 8 let netlačil. To, že měli po změně pravidel a zavedení Turbo éry s hybridy takový náskok, že je těžko někdo mohl během pár sezón dohnat je věc zcela jiná. A právě proto jim nikdo nemusel tlačit. To jsou ty tvé bludy a výmysly, které tady chlíš každou diskuzi měrou vrchovatou.
Kdybys napsal, že jim zatlačili před osmi lety (před změnou pravidel), ani neceknu, dám ti plus a pročítám další komentáře.
Jo a jestli chceš porovnávat míru a váhu opatření přijatých proti vylepšením spadajících do šedých zón (která neřeší pravidla) tak se s tebou hádat odmítám. Protože to nelze objektivně změřit. Ale věz, že jak Ferrari, tak RedBull i Mercedes se v šedých zónách pohybovali v dobách svých dominancí. A velmi dobře si pamatuji tvé názory, kdy jsi obhajoval jak RBR, tak Ferrari. Jenom Mercedes ti leží v žaludku.
Tvoje objektivita je limitně srovnatelná s objektivitou Masiho. Tak že se spolu nemáme o čem bavit. Podívej se ještě jednou na polslední tři závody minulé sezóny, možná zjistíš velké rozdíly v předjetí mimo trať. Ono je rozdíl předjet mimo trať někoho, kdo na trati zůstane a někoho, kdo se svým předjížděcím manévrem mimo trať ocitne.
Tak že klidně hejti dál, já už tvé hejty odmítám vyvracet.
GRAHAM
19:25 12.01.2022 88.103.238.XXX
Jo aha vy se hádate o tohle, no to řešit moc nechci. Já myslím že FIA RB na ruku nejde ...v posledních letech , imho je to tak nějak vyvážené každej chvilku tahá pilku. Krom letoška. Tam přimhuřovaní očí ohledně jízdy Maxe prostě bylo. Ale co už...zase jsme se mohli hádat. Mně mrzí ten konec...a já myslím že to už teď sejří všechny a je podružné kdo vyhrál. Podstatné jen jak. To bylo tak zbytečný....
Mike17
18:27 12.01.2022 185.149.130.XXX
Jo, pravděpodobně ano. Jen převzal tu geniální myšlenku kohosi ve Ferrari o pull-rodu a podělal si skvělé auto. Nicméně na začátku sezony 2013 i tak nedominoval RB. Bylo to opět jak na houpačce. Mimo pódia, vítězství, mimo pódia, vítězství, mimo pódia, pódium. Až od Monaka nebo Kanady začali mít nejlepší auto.
Ano, žetony byly nastaveny. Ale ono se už celkem vědělo, že Mercedes je vepředu. Nebyl problém je zrušit, když viděli jak brutální rozdíl vznikl. Nebo jejich počet zvýšit. 3 roky se nezměnilo nic.
A ano, i zbytek vozu měl Mercedes dobrý. Ale na výsledcích Williamsu je celkem dobře vidět, v čem byl žolík. A měnily se ty podmínky skvělého šasi Mercedesu? Ne.
Jo, Mercedes odvedl skvělou práci a tituly mají zasloužené. Ale tyhle plky, jak jde FIA Red Bullu léta na ruku jsou trapné.
Ano, žetony byly nastaveny. Ale ono se už celkem vědělo, že Mercedes je vepředu. Nebyl problém je zrušit, když viděli jak brutální rozdíl vznikl. Nebo jejich počet zvýšit. 3 roky se nezměnilo nic.
A ano, i zbytek vozu měl Mercedes dobrý. Ale na výsledcích Williamsu je celkem dobře vidět, v čem byl žolík. A měnily se ty podmínky skvělého šasi Mercedesu? Ne.
Jo, Mercedes odvedl skvělou práci a tituly mají zasloužené. Ale tyhle plky, jak jde FIA Red Bullu léta na ruku jsou trapné.
GRAHAM
18:11 12.01.2022 88.103.238.XXX
V roce 2012 měl nejlepší auto na konci sezóny Mclaren.
A pak to bylo jinak. Žetony byli dané dopředu, ještě se nevědělo jaká bude výkonost kohokoli. Bohužel jsi si ten přiběh nastavil dle sebe. Takhle to fakt nebylo. Fakt ne.
JInak Mercedesd v Aeru taky vynikal, jen to nikdo nevěděl a všichni ukazovali na motor a to zcela chybně. Měníš historii. Prostě se smiř s tím, že už se týmy tak nebrzdily jako dřív a hlavně Mercedes měl úplně jinde motor. A ani nevyužíval naplno motor. To že ho nikod nebyl schoúen napodobit není jeho chyba.
A pak to bylo jinak. Žetony byli dané dopředu, ještě se nevědělo jaká bude výkonost kohokoli. Bohužel jsi si ten přiběh nastavil dle sebe. Takhle to fakt nebylo. Fakt ne.
JInak Mercedesd v Aeru taky vynikal, jen to nikdo nevěděl a všichni ukazovali na motor a to zcela chybně. Měníš historii. Prostě se smiř s tím, že už se týmy tak nebrzdily jako dřív a hlavně Mercedes měl úplně jinde motor. A ani nevyužíval naplno motor. To že ho nikod nebyl schoúen napodobit není jeho chyba.
Mike17
18:06 12.01.2022 185.149.130.XXX
Jaké příklady chceš?
RB měl od konce roku 2009 do 2013 na konci každé sezony nejlepší auto.
A každý rok, s vyjímkou 2011 začínal od znovu v hloubi pole (nadsázka). Po každé sezoně se upravovala pravidla v oblasti, ve které RB vynikal. Většinou kolem foukání a přítlaku. A když to bylo málo, měnila se pravidla i během sezony. Až když už toho bylo dost, přišlo se s radikálním krokem, kdy se kromě zcela nových motorů totálně překopala aerodynamika. A RB se propadl 1-2s za Mercedes.
Mercedes? Od prvního závodu 2014 bylo zcela jasné, že jsou jinou ligou v rámci F1. Co se za několik let změnilo? Nic. A aby dominance vydržela, vytáhly se žetony, které konkurenci znemožnily dohnat ztrátu. Celé 3 roky měli tak brutální náskok, o kterém se RB ani Ferrari nikdy ani nesnilo. I roky poté se neměnilo téměř nic a když přicházel Mercedes o náskok, povolil se mu DAS, který obcházel pravidla stejně, jako ohebná křídla. Tak co chceš řešit?
Jako celé to máš postavené na 1 rozhodnutí Masiho v jednom závodě, které mohl udělat jen díky velké náhodě (nehodě Lattifiho). Že v tom samém závodě FIA zavřela oči nad předjetím mimo trať, za které závod předtím musel Max 2x vrátit pozici a ještě dostal flastr 5s, už se ti moc nehodí. O dalších rozhodnutích, z kterých během sezony Hamilton těžil ani nemluvě.
Tak co tu meleš o hejtech?
RB měl od konce roku 2009 do 2013 na konci každé sezony nejlepší auto.
A každý rok, s vyjímkou 2011 začínal od znovu v hloubi pole (nadsázka). Po každé sezoně se upravovala pravidla v oblasti, ve které RB vynikal. Většinou kolem foukání a přítlaku. A když to bylo málo, měnila se pravidla i během sezony. Až když už toho bylo dost, přišlo se s radikálním krokem, kdy se kromě zcela nových motorů totálně překopala aerodynamika. A RB se propadl 1-2s za Mercedes.
Mercedes? Od prvního závodu 2014 bylo zcela jasné, že jsou jinou ligou v rámci F1. Co se za několik let změnilo? Nic. A aby dominance vydržela, vytáhly se žetony, které konkurenci znemožnily dohnat ztrátu. Celé 3 roky měli tak brutální náskok, o kterém se RB ani Ferrari nikdy ani nesnilo. I roky poté se neměnilo téměř nic a když přicházel Mercedes o náskok, povolil se mu DAS, který obcházel pravidla stejně, jako ohebná křídla. Tak co chceš řešit?
Jako celé to máš postavené na 1 rozhodnutí Masiho v jednom závodě, které mohl udělat jen díky velké náhodě (nehodě Lattifiho). Že v tom samém závodě FIA zavřela oči nad předjetím mimo trať, za které závod předtím musel Max 2x vrátit pozici a ještě dostal flastr 5s, už se ti moc nehodí. O dalších rozhodnutích, z kterých během sezony Hamilton těžil ani nemluvě.
Tak co tu meleš o hejtech?
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek