DISKUZE K ČLÁNKU GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice
Jestli někdo očekával, že závod na trati v Džiddě bude mít explozivní náboj, vůbec se nemýlil. Trosky, souboje, stížnosti, penalizace, dvojí přerušení a tři virtiální safety cary, to bylo koření předposledního závodu letošního šampionátu, jenž nadále zůstává nerozhodnutý.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Situs
14:00 07.12.2021 88.101.227.XXX
Počítám že ho nechtěl předjet v daném místě protože si byl vědom že to může být pro něj nevýhodné.
Připomnělo mi to boj a detekci DRS mezi Alonsem a Hamem z roku 2013, Alonso taky věděl že získat dané DRS je důležitější než tam jít už před něho, a že to Ham zkusil [odkaz na stránku]
Připomnělo mi to boj a detekci DRS mezi Alonsem a Hamem z roku 2013, Alonso taky věděl že získat dané DRS je důležitější než tam jít už před něho, a že to Ham zkusil [odkaz na stránku]
Situs
13:54 07.12.2021 88.101.227.XXX
Jak jsem psal, vrátit získanou "výhodu" je možnost, nikoliv právo takže v pravidlech počítám nenajdeš vůbec nic. To co předvedl Max jako vrácení pozice bylo směšné a na uvedeném příkladu Ham Kimi 2008 SPA je to dobře prokázané, tam ho to stálo 25s. Zkusil to, naštěstí to neprošlo. Když lidem přestává být jasné že daný jezdec by při vracení pozice/výhody neměl vydělat tak je to složité. Je ale třeba uvědomit si že když tu pozici hodláš vrátit "strategicky" a chceš na tom vydělat tak jsi na velmi tenkém ledě.
Pro vyjasnění bych ale byl pro aby bylo vydáno doporučení že aby o vrácení pozice nebylo pochyb tak další pokus o předjížděcí manévr po vrácení pozice by měl nastat třeba nejdříve až po 2 nebo 3 následujících zatáčkách. Pak by jakákoliv nedůvěra měla být zažehnána a strategické hrátky by spadly ne minimum.
Pro vyjasnění bych ale byl pro aby bylo vydáno doporučení že aby o vrácení pozice nebylo pochyb tak další pokus o předjížděcí manévr po vrácení pozice by měl nastat třeba nejdříve až po 2 nebo 3 následujících zatáčkách. Pak by jakákoliv nedůvěra měla být zažehnána a strategické hrátky by spadly ne minimum.
Mike17
13:27 07.12.2021 185.149.130.XXX
Ano, v Brazílii se mělo trestat. Jako v mnoha dalších příkladech. Nekonzistentnost je problém.
Ano, Hamilton vyjel po druhém restartu, aby zabránil kolizi. Stejně tak vyjel mimo trať Max, aby zabránil kolizi při prvním restartu. Nemají si co vyčítat.
A ano, vrátit místo se má a to bezpečně. Ten druhý trest byl oprávněný a nemám s ním problém, ikdyž nechápu, proč se Lewis nevyhnul na tak široké trati. Také se dá spekulovat o úmyslu. Ale spekulovat nechci.
Poprvé Max Lewise pustil. Zcela bez probému a výrazně před sebe. Chtěl bych vidět pravidlo, jak dlouho musí ten co přepouští pozici čekat na to, až přepouštěný začne zase závodit. Že si tu pozici Hamilton nedokázal udržet, není Maxův problém.
FIA nadržuje RB, že se na to už nedá ani koukat.
Kéž by někdo v půlce sezony nastavil tresty tak, že by si piloti takové postupy rozmysleli. Dnes by jsem se koukali na čisté závodění a ne na takový humus z obou stran (ikdyž z jedné víc).
Ano, Hamilton vyjel po druhém restartu, aby zabránil kolizi. Stejně tak vyjel mimo trať Max, aby zabránil kolizi při prvním restartu. Nemají si co vyčítat.
A ano, vrátit místo se má a to bezpečně. Ten druhý trest byl oprávněný a nemám s ním problém, ikdyž nechápu, proč se Lewis nevyhnul na tak široké trati. Také se dá spekulovat o úmyslu. Ale spekulovat nechci.
Poprvé Max Lewise pustil. Zcela bez probému a výrazně před sebe. Chtěl bych vidět pravidlo, jak dlouho musí ten co přepouští pozici čekat na to, až přepouštěný začne zase závodit. Že si tu pozici Hamilton nedokázal udržet, není Maxův problém.
FIA nadržuje RB, že se na to už nedá ani koukat.
Kéž by někdo v půlce sezony nastavil tresty tak, že by si piloti takové postupy rozmysleli. Dnes by jsem se koukali na čisté závodění a ne na takový humus z obou stran (ikdyž z jedné víc).
Situs
13:11 07.12.2021 88.101.227.XXX
Žádný vysvětlení fakt není potřeba, jediná chyba byla že se netrestalo v Brazílii při tom jednoznačně mělo a naopak tam bych vysvětlení nekonání uvítal. Když ti na obranu nestačí trať máš se vzdát pozice, tečka. Tady už tak konali. Ham vyjel protože musel pokud chtěl zabránit kolizi, u Maxe to byla jeho vlastní chyba či nebojím se dokonce říci úmysl
Vrátit pozici stačí jen jednou, bezpečně, a nikoho tím neohrozit. Je to možnost, nikoli právo a jestli k tomu chceš přistoupit "strategicky" kdy se tím zjevně dostatečně nevzdáš získané výhody tak si zahráváš že to nebude akceptováno, a taky nebylo. Jako příklad Ham Kimi 2008 SPA, dostal trest 25s protože odevzdání pozice tohoto typu nebylo akceptováno. Pořád nechápeš?
Vrátit pozici stačí jen jednou, bezpečně, a nikoho tím neohrozit. Je to možnost, nikoli právo a jestli k tomu chceš přistoupit "strategicky" kdy se tím zjevně dostatečně nevzdáš získané výhody tak si zahráváš že to nebude akceptováno, a taky nebylo. Jako příklad Ham Kimi 2008 SPA, dostal trest 25s protože odevzdání pozice tohoto typu nebylo akceptováno. Pořád nechápeš?
Mike17
12:49 07.12.2021 185.149.130.XXX
Ano, pozice se má vrátit. Moc jsem nepochopil, proč ji musel Max vrátit 2x za jeden prohřešek.
Pořád nechápu, že když oba vyjedou mimo trať, pozici má vracet jen jeden z nich.
Ano, Max vytlačil Hamiltona a to na tom mění co? Ovšem nějak jsem přehlédl, jak nechal Hamilton Maxovi dostatek místa při prvním restartu. V Silverstone sice to místo nechal, ale v situaci, kdy by Max vyletěl z trati i bez kolize. Sám Hamilton měl místa taky 2m, takže i Max mu nechal dost místa.
A při té kolizi měl pustit místo. To se obvykle dělá tak, že zpomalíš, v případě že zpomalí i ten za tebou, tak zabrzdíš. Proč byl Hamilton přilepený na jeho zadním křídle, když měl 10m širokou trať, naprosto nechápu. Max to jistě udělal dost prasácky (trest si zasloužil), inu inspiroval se u Hamiltona.
Takže ano, k vysvětlení je to ho ještě dost.
Pořád nechápu, že když oba vyjedou mimo trať, pozici má vracet jen jeden z nich.
Ano, Max vytlačil Hamiltona a to na tom mění co? Ovšem nějak jsem přehlédl, jak nechal Hamilton Maxovi dostatek místa při prvním restartu. V Silverstone sice to místo nechal, ale v situaci, kdy by Max vyletěl z trati i bez kolize. Sám Hamilton měl místa taky 2m, takže i Max mu nechal dost místa.
A při té kolizi měl pustit místo. To se obvykle dělá tak, že zpomalíš, v případě že zpomalí i ten za tebou, tak zabrzdíš. Proč byl Hamilton přilepený na jeho zadním křídle, když měl 10m širokou trať, naprosto nechápu. Max to jistě udělal dost prasácky (trest si zasloužil), inu inspiroval se u Hamiltona.
Takže ano, k vysvětlení je to ho ještě dost.
airwar1939
09:45 07.12.2021 176.74.150.XXX
A přestup do v tu dobu potápějícího se McLarenu byl pro Alonsa výhra nebo prohra? Jasně že si Verstapena někdo nakonec vezme, ale týmy které bojují o titul to pravděpodobně podobně jako u Fernanda nebudou. PS: A závěrem, Max je ve Formuli 1 sedmou sezonu, a zatím o něj žádný jiný tým zájem neprojevil.
airwar1939
09:40 07.12.2021 176.74.150.XXX
Pravidla jsou nastavena tak že se má vrátit pozice. A pozice se nemá pouštět, ale má se pustit. V případě Maxe obvykle vyjedou oba jezdci mimo trať proto, že tam Max toho druhého vytlačí, zde je vidět velký rozdíl když to porovnáš se Silvestrone, kde Lewis nechal Maxovi dostatek místa. A při té kolizi Max kličkoval, zpomaloval a zrychloval, až nakonec zabrzdil, o přepouštění pozice se v jeho případě nejednalo. Potřebuješ ještě něco vysvětlit?
Mike17
14:55 06.12.2021 185.149.130.XXX
Drsný závod.
Jako nevím, kolikrát se musí pouštět pozice při získání výhody mimo trať. Moc nechápu, proč má přepouštět pozici jen jeden, když vyjedou mimo trať oba. A ani moc nechápu, co prováděli oba dva při té kolizi u přepouštění pozice.
Nebudu tu hloupě obviňovat FIA z toho, že protlačuje zase Mercedes. Tresty padly a vše je vyřešeno a těším se na poslední závod.
Jako nevím, kolikrát se musí pouštět pozice při získání výhody mimo trať. Moc nechápu, proč má přepouštět pozici jen jeden, když vyjedou mimo trať oba. A ani moc nechápu, co prováděli oba dva při té kolizi u přepouštění pozice.
Nebudu tu hloupě obviňovat FIA z toho, že protlačuje zase Mercedes. Tresty padly a vše je vyřešeno a těším se na poslední závod.
hanz
08:55 06.12.2021 89.203.168.XXX
Právě že už je to takto rozjeté těžko se to teď bude brzdit...ty prasárny se stupňují a ani ham není úplně bez viny..byť ver je opravdu bezohlednější...dává najevo že pokud mně chceš předjet musíš počítat s tím, že závod pro tebe skončí..což samozřejmě není fér...ale fér nebyl ani Senna, nebo Schumi,vždy ani Vettel.a jsou to velikáni F1... a to jde. mistrři někdy musí být bezohlední,zvlášť když nemají výhodu lepší techniky. Na letošní sezónu se nikdy nezapomene.. za mně je to zatím stále akceptovatelné, myslím ta úroveň prasáren...doufám ale že se vyhneme v posledním závodě nějakému jednoznačnému taranu..
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek