DISKUZE K ČLÁNKU GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice

Jestli někdo očekával, že závod na trati v Džiddě bude mít explozivní náboj, vůbec se nemýlil. Trosky, souboje, stížnosti, penalizace, dvojí přerušení a tři virtiální safety cary, to bylo koření předposledního závodu letošního šampionátu, jenž nadále zůstává nerozhodnutý.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: GP SAUDSKÉ ARÁBIE: Boj na hraně i za ní pro Hamiltona, rivalové půjdou do finále téměř ze stejné pozice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 407, poslední 17.12.2021 13:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2021 21:02
V průběhu sezóny zde byli tací, co tvrdili, že… »
» Poky (Hlasovalo 9 lidí) 05.12.2021 21:54
Tak jsem koukal se spozdenim. Max se opet ukazal… »
» Duncan66 (Hlasovalo 7 lidí) 05.12.2021 21:27
Jako dokazu poochopit, ze ma nekdo kolizni kurs,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

88.101.227.XXX
Počítám že ho nechtěl předjet v daném místě protože si byl vědom že to může být pro něj nevýhodné.

Připomnělo mi to boj a detekci DRS mezi Alonsem a Hamem z roku 2013, Alonso taky věděl že získat dané DRS je důležitější než tam jít už před něho, a že to Ham zkusil [odkaz na stránku]

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
Jak jsem psal, vrátit získanou "výhodu" je možnost, nikoliv právo takže v pravidlech počítám nenajdeš vůbec nic. To co předvedl Max jako vrácení pozice bylo směšné a na uvedeném příkladu Ham Kimi 2008 SPA je to dobře prokázané, tam ho to stálo 25s. Zkusil to, naštěstí to neprošlo. Když lidem přestává být jasné že daný jezdec by při vracení pozice/výhody neměl vydělat tak je to složité. Je ale třeba uvědomit si že když tu pozici hodláš vrátit "strategicky" a chceš na tom vydělat tak jsi na velmi tenkém ledě.

Pro vyjasnění bych ale byl pro aby bylo vydáno doporučení že aby o vrácení pozice nebylo pochyb tak další pokus o předjížděcí manévr po vrácení pozice by měl nastat třeba nejdříve až po 2 nebo 3 následujících zatáčkách. Pak by jakákoliv nedůvěra měla být zažehnána a strategické hrátky by spadly ne minimum.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Proč vlastně Lewis Maxe nepředjel, když mu Max předával pozici? Tam to nebylo jen o jednom chvilkovém zpomalení.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ano, v Brazílii se mělo trestat. Jako v mnoha dalších příkladech. Nekonzistentnost je problém.
Ano, Hamilton vyjel po druhém restartu, aby zabránil kolizi. Stejně tak vyjel mimo trať Max, aby zabránil kolizi při prvním restartu. Nemají si co vyčítat.
A ano, vrátit místo se má a to bezpečně. Ten druhý trest byl oprávněný a nemám s ním problém, ikdyž nechápu, proč se Lewis nevyhnul na tak široké trati. Také se dá spekulovat o úmyslu. Ale spekulovat nechci.
Poprvé Max Lewise pustil. Zcela bez probému a výrazně před sebe. Chtěl bych vidět pravidlo, jak dlouho musí ten co přepouští pozici čekat na to, až přepouštěný začne zase závodit. Že si tu pozici Hamilton nedokázal udržet, není Maxův problém.
FIA nadržuje RB, že se na to už nedá ani koukat. 12

Kéž by někdo v půlce sezony nastavil tresty tak, že by si piloti takové postupy rozmysleli. Dnes by jsem se koukali na čisté závodění a ne na takový humus z obou stran (ikdyž z jedné víc). 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

88.101.227.XXX
Žádný vysvětlení fakt není potřeba, jediná chyba byla že se netrestalo v Brazílii při tom jednoznačně mělo a naopak tam bych vysvětlení nekonání uvítal. Když ti na obranu nestačí trať máš se vzdát pozice, tečka. Tady už tak konali. Ham vyjel protože musel pokud chtěl zabránit kolizi, u Maxe to byla jeho vlastní chyba či nebojím se dokonce říci úmysl 03

Vrátit pozici stačí jen jednou, bezpečně, a nikoho tím neohrozit. Je to možnost, nikoli právo a jestli k tomu chceš přistoupit "strategicky" kdy se tím zjevně dostatečně nevzdáš získané výhody tak si zahráváš že to nebude akceptováno, a taky nebylo. Jako příklad Ham Kimi 2008 SPA, dostal trest 25s protože odevzdání pozice tohoto typu nebylo akceptováno. Pořád nechápeš?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ano, pozice se má vrátit. Moc jsem nepochopil, proč ji musel Max vrátit 2x za jeden prohřešek.
Pořád nechápu, že když oba vyjedou mimo trať, pozici má vracet jen jeden z nich.
Ano, Max vytlačil Hamiltona a to na tom mění co? Ovšem nějak jsem přehlédl, jak nechal Hamilton Maxovi dostatek místa při prvním restartu. V Silverstone sice to místo nechal, ale v situaci, kdy by Max vyletěl z trati i bez kolize. Sám Hamilton měl místa taky 2m, takže i Max mu nechal dost místa.
A při té kolizi měl pustit místo. To se obvykle dělá tak, že zpomalíš, v případě že zpomalí i ten za tebou, tak zabrzdíš. Proč byl Hamilton přilepený na jeho zadním křídle, když měl 10m širokou trať, naprosto nechápu. Max to jistě udělal dost prasácky (trest si zasloužil), inu inspiroval se u Hamiltona.
Takže ano, k vysvětlení je to ho ještě dost.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
A přestup do v tu dobu potápějícího se McLarenu byl pro Alonsa výhra nebo prohra? Jasně že si Verstapena někdo nakonec vezme, ale týmy které bojují o titul to pravděpodobně podobně jako u Fernanda nebudou. PS: A závěrem, Max je ve Formuli 1 sedmou sezonu, a zatím o něj žádný jiný tým zájem neprojevil.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Pravidla jsou nastavena tak že se má vrátit pozice. A pozice se nemá pouštět, ale má se pustit. V případě Maxe obvykle vyjedou oba jezdci mimo trať proto, že tam Max toho druhého vytlačí, zde je vidět velký rozdíl když to porovnáš se Silvestrone, kde Lewis nechal Maxovi dostatek místa. A při té kolizi Max kličkoval, zpomaloval a zrychloval, až nakonec zabrzdil, o přepouštění pozice se v jeho případě nejednalo. Potřebuješ ještě něco vysvětlit?

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Drsný závod.
Jako nevím, kolikrát se musí pouštět pozice při získání výhody mimo trať. Moc nechápu, proč má přepouštět pozici jen jeden, když vyjedou mimo trať oba. A ani moc nechápu, co prováděli oba dva při té kolizi u přepouštění pozice.
Nebudu tu hloupě obviňovat FIA z toho, že protlačuje zase Mercedes. Tresty padly a vše je vyřešeno a těším se na poslední závod. 14

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
11

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

86.49.255.XXX
Hlavne 10s, ktere pro nej realne zadny trest nejsou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

86.49.255.XXX
Velkou kliku, ale taky velky um a hlavne uz moc dobre vi, co Max udela, takze se to da i dobre predvidat.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Duncan66

Duncan66

86.49.255.XXX
Nejake zdrzovani pri najizdeni na start je porad nic ve srovnani s umyslnym koliznim kurzem a vcera dokonce opakovane a navic vzdy tahal za kratsi provaz.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Ale nicméně se asi můžeme shodnout, že letošek zavdává důvody pro revizi v mnoha oblastech. Po tomhle víkendu se připomenula výměna pneu zdarma po červenými vlajkami.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
hanz

hanz

89.203.168.XXX
Právě že už je to takto rozjeté těžko se to teď bude brzdit...ty prasárny se stupňují a ani ham není úplně bez viny..byť ver je opravdu bezohlednější...dává najevo že pokud mně chceš předjet musíš počítat s tím, že závod pro tebe skončí..což samozřejmě není fér...ale fér nebyl ani Senna, nebo Schumi,vždy ani Vettel.a jsou to velikáni F1... a to jde. mistrři někdy musí být bezohlední,zvlášť když nemají výhodu lepší techniky. Na letošní sezónu se nikdy nezapomene.. za mně je to zatím stále akceptovatelné, myslím ta úroveň prasáren...doufám ale že se vyhneme v posledním závodě nějakému jednoznačnému taranu..

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Něco jako Alonso si zavřel dveře do McLarenu? Je to byznys a když se to bude hodit, tak přejde v podstatě kamkoliv.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Ty snad beres Helmuta vazne? Plinule tam brzdil a pridaval, to jo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.160.XXX
Tak u VB se ihned řešila telemetrie, vše v pořádku. Ham dělal to co se nesmí, jenže to nebyl SC, kde je delka max 10 aut, ale restart po red flag a to pravidla asi nějak neřeší. Zase je to o tom, že se to pushuje jak by se nemělo

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
To stejné pak ale můžeš napsat o Lewisovi, že to asi taky v pořádku když se to ani neřešilo.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama