DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner
Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
jumpman
17:39 27.11.2021 178.255.168.XXXevidentně nemáš moc představu o tom, jakým materiálem karbonový kompozit je. Karbon je křehký - dáš mu ránu, tříští se, ale na pružnost je lepší než ocel. Jde jen o skladbu jednotlivých vrstev. Zkus si najít nějaký záběr předního křídla mercedesu. Tam je naprosto jednoznačně vidět, jak mu ty jednotlivé elementy provádí různé rotace, klesání (v kameře) a podobně. Když víš jak na to, tak s tou pružností pod zátěží můžeš kouzlit. Osobně si myslím, že pohyblivé aerokomponenty by se měly regulérně povolit. Ten zákaz je historický a pochází z doby, kdy se díky nepovedené konstrukci ty křídla odlamovaly a byly z toho spektakulární havárie...-
Ferda
07:21 28.11.2021 46.47.176.XXXNevím jestli máš tak mizernou představivost spojenou s mizernými znalostmi o materiálech, ale můžu Tě ujistit, že tak pevný a křehký materiál jakým kvalitně upečený karbon skutečně je zároveň nemůže pružný a ohebný jako trsátko ke hře na kytaru.-
-
Ferda
19:46 30.11.2021 46.47.176.XXXPřesně takovou nic neříkající odpověď jsem od Tebe a proto jsem preventívně do svého příspěvku napsal, že karbon musí být kvalitně upečený. Teď bych se měl nejspíše rozepsat, že by se určitě dalo upéct karbon tak aby v materiálu zůstal pružný nedopečený pruh podobný hadře, ale pak by byla silně narušená pevnost celého křídla.
Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hwrychlik H.
12:03 26.11.2021 46.234.161.XXXBože, to je ale trouba. Jednak FIA maximálně zkoumá kde co může kdo mít aby to podchytili do metodiky testů pro příští rok, druhak Mercedes nebyl ani v té Brazílii nejrychlejší a zatřetí, v Kataru nasadil RB větší zadní křídlo a najednou jezdil na rovinkách stejně rychle, asi kouzelníci. A ještě zopakuji odkazy na ty rychlosti:
***
Příspěvek byl redakčně upraven.-
jumpman
13:24 26.11.2021 178.255.168.XXXmercedes není stádo skotu... Vědí, že si teď všichni všímají jejich top speedu. Jenže kouzlo je v tom, že jejich pohyblivá spodní klapka zadního křídla jim zkrátka umožní jezdit s mnohem větším přítlakem do zatáček a s menším odporem rovinky, kde si to naladí, aby na top speed nevybočovali. Na snímku hamiltonova zadního křídla je jasně patrná opsaná stopa vydřená do bočnice po pohybu té spodní klapky. Je to ovšem díra v pravidlech, které mercedes dokázal využít... A FIA se opět raději dívá jinam...-
tom11
14:39 26.11.2021 194.212.104.XXXOna se FIA klidně může koukat i přímo na to křídlo. Ale to je jak asi všechno, co může teď dělat. Pokud vymyslí nové testy na zadní křídlo, musí dát týmům čas na jejich splnění - viz předchozí úpravy testů a křídel vepředu. A teď, dva závody před koncem, toho už moc nestihnou.
Jak tu někdo psal - taky si myslím, že v tomhle ohledu jde především o pravidla a testy pro příští sezóny.
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek