DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 30.11.2021 19:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 26.11.2021 13:21
tak jestli jsi viděl zadní křídlo mercedesu, tak… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 26.11.2021 13:47
video ne, je na světě fotka, kde je vidět vydřený… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 26.11.2021 15:20
ano, je vidět že tobě nestačí ani přímý důkaz. To… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Přesně takovou nic neříkající odpověď jsem od Tebe a proto jsem preventívně do svého příspěvku napsal, že karbon musí být kvalitně upečený. Teď bych se měl nejspíše rozepsat, že by se určitě dalo upéct karbon tak aby v materiálu zůstal pružný nedopečený pruh podobný hadře, ale pak by byla silně narušená pevnost celého křídla.
Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
je vidět že moc nevíš o čem mluvíš. Vlastnosti karbonového kompozitu určuje právě skladba jednotlivých vyrstev, navíc těch tkanin se používá více vlastností, než pouze čisté karbonové vlákno...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
však jak jsem psal dřív, měli by to povolit. Pohyblivá aerodynamika byla zakázaná především z důvodu bezpečnosti, jelikož docházelo k destrukci těchto prvků a velkým nehodám. Pokud by to povolili, tak tyhle výpady ustanou a byla by další oblast, ve které by se mohli konstruktéři předvést

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

37.188.173.XXX
Že se někomu něco prohýbá řešíme neustále... U RB se za času Vettela hodně řešilo to přední křídlo, kdy FIA zpřísnila rovněž testy, aby tomu předešla, ačkoli s tím předtím úspěšně absolvovali x závodů... Takhle to v F1 chodí... Vůbec bych nepředbíhal tomu, jaký to zpřísnění mělo vliv... Mercedes jel minulý závod se starším motorem a LH jel údržbu na čele...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
když byl hamilton rychlejší o půl sekundy než emil, tak rozhodně mercedes nezpomalil, jen využili toho, že umí nastavit vyšší přítlak a ten se jim na rovince sníží, tak si jen dali pozor, aby nevybočovali s maximálkou. Ta brazílie byla stejně jen o tom, že mercedes věděl, že hamilton bude muset předjíždět, tak si to nastavili na lepší top speed... a tím se odkopali

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
jednoduše je to vzhledem k zákazu pohyblivých aerodynamických prvků naprosto jasné, jak se k tomu musí FIA postavit když to zjistí a oni si udělají flexibilní celou část křídla a ještě takto okatě...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nevím jestli máš tak mizernou představivost spojenou s mizernými znalostmi o materiálech, ale můžu Tě ujistit, že tak pevný a křehký materiál jakým kvalitně upečený karbon skutečně je zároveň nemůže pružný a ohebný jako trsátko ke hře na kytaru.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

109.81.208.XXX
To ano, ale má to několik otázek na které by nemělo být složité odpovědět. Skutečně FIA změnila metodiku ze dne na den? Skutečně Mercedes zpomalil? V porovnání maximálních rychlostí z několika posledních závodů to vypadá, že žádná zázračná rychlost se nekonala a stejné to bylo i v Kataru.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Poky

Poky

46.254.64.XXX
Upřesni to 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ale je pravda, že takto drzý žádný tým před tím nebyl...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
evidentně nemáš moc představu o tom, jakým materiálem karbonový kompozit je. Karbon je křehký - dáš mu ránu, tříští se, ale na pružnost je lepší než ocel. Jde jen o skladbu jednotlivých vrstev. Zkus si najít nějaký záběr předního křídla mercedesu. Tam je naprosto jednoznačně vidět, jak mu ty jednotlivé elementy provádí různé rotace, klesání (v kameře) a podobně. Když víš jak na to, tak s tou pružností pod zátěží můžeš kouzlit. Osobně si myslím, že pohyblivé aerokomponenty by se měly regulérně povolit. Ten zákaz je historický a pochází z doby, kdy se díky nepovedené konstrukci ty křídla odlamovaly a byly z toho spektakulární havárie...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

194.228.96.XXX
Takže nic co by se nedělo v minulosti běžně, po zpřísnění testů byly týmy nuceny k úpravám, ale nic se zpětně netrestalo...

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
evidentně red bull ví o čem mluví, ale byl bych opatrný s nelegálním křídlem. Zkrátka tento element není při testu zatěžován, takže křídlo předepsanými testy prošlo a tím pádem je legální. FIA by mohla argumentovat pohyblivým aero prvkem, ale to se nesmělo jednat o mercedes...

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

109.81.208.XXX
Takže co? Je toto opakované tvrzení RB pravda nebo jak si to vysvětlit? Protože pokud ano, tak to by znamenalo že Mercedes používal nelegální křídlo nebo že FIA jde na ruku RB a ze dne na den zavedli novou metodiku měření. A nebo je to celé jen lež, včetně toho že by Mercedes byl abnormálně rychlý oproti ostatním.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Taky nemám v úmyslu hejtovat, ale dopátrat se pravdy.
Když se dívám a obrázek, tak by se karbonové křídlo které musí udržet sílu více než 100 kil bez prohybu muselopodle tebe bez poškození prohnout v pásu zhruba o šířce dvou až třech milimetrů v úhlu cca 12-15° bez zjevného poškození a to prosím pokaždé když vůz překročí rychlost více než 200 km/h. To by se mohlo stát třeba 500x v jednom závodě. Ještě raději připomenu, že se jedná o křídlo z karbonu, který je velice křehký a kraj křídla je pro zpevnění olemován falcem do L.
Rád bych ještě připoměl, že v předchozím závodě Red Bullům zadní křídla praskaly pouhým přejetím přes obrubníky, ale u Merglu se předpokládá že křídla má nejspíše z gumy.

Můj závěr je ten, že ta šmouha je pouhá špína kterou při čistění vozu nějaký mechanik uklízeč vynechal. Nehorázné nedopatření a FIA by toho nepoctivého uklízeče měla alespoň na několik roků soudně vyloučit z přístupu na všechny závodní okruhy pod hlavičkou FIA.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

178.255.168.XXX
ano, chápu, že v tom karbonu se ti to může ztratit, neber to jako hejt a zkus se nadechnout, zastavit, zamyslet a podívej se na tu fotku ještě jednou. Snad Ti dojde co vidíš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jaký přímý důkaz máš na mysli? Ta šmouha tam sice vidět je, ale v žádném případě nemůže být nějakým prohybem křídla. Kdyby vznikla prohybem, tak by měla nějaký radius a v žádném případě by nemohla být na tak krátké délce tak moc vystrčená v horní části bez viditelného poškození křídla.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Tak ono jde spíše o to zvýšit zájem médií a komisařů o daný tým, což mu bere klid na normální práci.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.150.XXX
Ano to je logicky postřeh. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
HellHogr

HellHogr

31.30.161.XXX
Tak Renault bude mít komplet novej motor a těžko se to porovnává když do toho hodně mluví letos aero

+ 0 / − 10

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama