DISKUZE K ČLÁNKU FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner
Mercedes už nemá "abnormální" náskok v maximálních rychlostech jako dříve, těší šéfa Red Bullu Christiana Hornera, poté, co se ve Formuli 1 rozvířila kauza kolem flexibilních zadních křídel. Ta si Mezinárodní automobilová federace (FIA) nyní více hlídá.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA si posvítila na zadní křídla, Mercedes už nemá takový náskok na rovinkách, pochvaluje si Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Ferda
19:46 30.11.2021 46.47.176.XXX
Přesně takovou nic neříkající odpověď jsem od Tebe a proto jsem preventívně do svého příspěvku napsal, že karbon musí být kvalitně upečený. Teď bych se měl nejspíše rozepsat, že by se určitě dalo upéct karbon tak aby v materiálu zůstal pružný nedopečený pruh podobný hadře, ale pak by byla silně narušená pevnost celého křídla.
Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.
Takže znovu se pouze potvrzuje, že základní fyzikální zákony je velice těžké překrucovat k obrazu svému.
jumpman
16:58 29.11.2021 178.255.168.XXX
však jak jsem psal dřív, měli by to povolit. Pohyblivá aerodynamika byla zakázaná především z důvodu bezpečnosti, jelikož docházelo k destrukci těchto prvků a velkým nehodám. Pokud by to povolili, tak tyhle výpady ustanou a byla by další oblast, ve které by se mohli konstruktéři předvést
Fanda.LH
21:02 28.11.2021 37.188.173.XXX
Že se někomu něco prohýbá řešíme neustále... U RB se za času Vettela hodně řešilo to přední křídlo, kdy FIA zpřísnila rovněž testy, aby tomu předešla, ačkoli s tím předtím úspěšně absolvovali x závodů... Takhle to v F1 chodí... Vůbec bych nepředbíhal tomu, jaký to zpřísnění mělo vliv... Mercedes jel minulý závod se starším motorem a LH jel údržbu na čele...
jumpman
11:14 28.11.2021 178.255.168.XXX
když byl hamilton rychlejší o půl sekundy než emil, tak rozhodně mercedes nezpomalil, jen využili toho, že umí nastavit vyšší přítlak a ten se jim na rovince sníží, tak si jen dali pozor, aby nevybočovali s maximálkou. Ta brazílie byla stejně jen o tom, že mercedes věděl, že hamilton bude muset předjíždět, tak si to nastavili na lepší top speed... a tím se odkopali
Ferda
07:21 28.11.2021 46.47.176.XXX
Nevím jestli máš tak mizernou představivost spojenou s mizernými znalostmi o materiálech, ale můžu Tě ujistit, že tak pevný a křehký materiál jakým kvalitně upečený karbon skutečně je zároveň nemůže pružný a ohebný jako trsátko ke hře na kytaru.
Hwrychlik H.
19:45 27.11.2021 109.81.208.XXX
To ano, ale má to několik otázek na které by nemělo být složité odpovědět. Skutečně FIA změnila metodiku ze dne na den? Skutečně Mercedes zpomalil? V porovnání maximálních rychlostí z několika posledních závodů to vypadá, že žádná zázračná rychlost se nekonala a stejné to bylo i v Kataru.
jumpman
17:39 27.11.2021 178.255.168.XXX
evidentně nemáš moc představu o tom, jakým materiálem karbonový kompozit je. Karbon je křehký - dáš mu ránu, tříští se, ale na pružnost je lepší než ocel. Jde jen o skladbu jednotlivých vrstev. Zkus si najít nějaký záběr předního křídla mercedesu. Tam je naprosto jednoznačně vidět, jak mu ty jednotlivé elementy provádí různé rotace, klesání (v kameře) a podobně. Když víš jak na to, tak s tou pružností pod zátěží můžeš kouzlit. Osobně si myslím, že pohyblivé aerokomponenty by se měly regulérně povolit. Ten zákaz je historický a pochází z doby, kdy se díky nepovedené konstrukci ty křídla odlamovaly a byly z toho spektakulární havárie...
jumpman
17:32 27.11.2021 178.255.168.XXX
evidentně red bull ví o čem mluví, ale byl bych opatrný s nelegálním křídlem. Zkrátka tento element není při testu zatěžován, takže křídlo předepsanými testy prošlo a tím pádem je legální. FIA by mohla argumentovat pohyblivým aero prvkem, ale to se nesmělo jednat o mercedes...
Hwrychlik H.
16:35 27.11.2021 109.81.208.XXX
Takže co? Je toto opakované tvrzení RB pravda nebo jak si to vysvětlit? Protože pokud ano, tak to by znamenalo že Mercedes používal nelegální křídlo nebo že FIA jde na ruku RB a ze dne na den zavedli novou metodiku měření. A nebo je to celé jen lež, včetně toho že by Mercedes byl abnormálně rychlý oproti ostatním.
Ferda
13:36 27.11.2021 46.47.176.XXX
Taky nemám v úmyslu hejtovat, ale dopátrat se pravdy.
Když se dívám a obrázek, tak by se karbonové křídlo které musí udržet sílu více než 100 kil bez prohybu muselopodle tebe bez poškození prohnout v pásu zhruba o šířce dvou až třech milimetrů v úhlu cca 12-15° bez zjevného poškození a to prosím pokaždé když vůz překročí rychlost více než 200 km/h. To by se mohlo stát třeba 500x v jednom závodě. Ještě raději připomenu, že se jedná o křídlo z karbonu, který je velice křehký a kraj křídla je pro zpevnění olemován falcem do L.
Rád bych ještě připoměl, že v předchozím závodě Red Bullům zadní křídla praskaly pouhým přejetím přes obrubníky, ale u Merglu se předpokládá že křídla má nejspíše z gumy.
Můj závěr je ten, že ta šmouha je pouhá špína kterou při čistění vozu nějaký mechanik uklízeč vynechal. Nehorázné nedopatření a FIA by toho nepoctivého uklízeče měla alespoň na několik roků soudně vyloučit z přístupu na všechny závodní okruhy pod hlavičkou FIA.
Když se dívám a obrázek, tak by se karbonové křídlo které musí udržet sílu více než 100 kil bez prohybu muselopodle tebe bez poškození prohnout v pásu zhruba o šířce dvou až třech milimetrů v úhlu cca 12-15° bez zjevného poškození a to prosím pokaždé když vůz překročí rychlost více než 200 km/h. To by se mohlo stát třeba 500x v jednom závodě. Ještě raději připomenu, že se jedná o křídlo z karbonu, který je velice křehký a kraj křídla je pro zpevnění olemován falcem do L.
Rád bych ještě připoměl, že v předchozím závodě Red Bullům zadní křídla praskaly pouhým přejetím přes obrubníky, ale u Merglu se předpokládá že křídla má nejspíše z gumy.
Můj závěr je ten, že ta šmouha je pouhá špína kterou při čistění vozu nějaký mechanik uklízeč vynechal. Nehorázné nedopatření a FIA by toho nepoctivého uklízeče měla alespoň na několik roků soudně vyloučit z přístupu na všechny závodní okruhy pod hlavičkou FIA.
Ferda
22:14 26.11.2021 46.47.176.XXX
Jaký přímý důkaz máš na mysli? Ta šmouha tam sice vidět je, ale v žádném případě nemůže být nějakým prohybem křídla. Kdyby vznikla prohybem, tak by měla nějaký radius a v žádném případě by nemohla být na tak krátké délce tak moc vystrčená v horní části bez viditelného poškození křídla.
airwar1939
19:59 26.11.2021 176.74.150.XXX
Tak ono jde spíše o to zvýšit zájem médií a komisařů o daný tým, což mu bere klid na normální práci.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
- Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:30 - 10:14)
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek