DISKUZE K ČLÁNKU Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Podruhé v letošní sezóně dosáhl Aston Martin na stříbrnou příčku, byť v jistých pasážích zkušený Sebastian Vettel pošilhával i po metě nejvyšší. Po závodě však přišla studená sprcha v podobě diskvalifikace. Nyní Aston Martin hodlá podniknout další kroky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 10.08.2021 17:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Neurotic (Hlasovalo 7 lidí) 02.08.2021 19:04
Když se dívám na ty tresty, kdy člověk co ohrozí… »
» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 02.08.2021 20:17
spíš má novej motor mercedesu další vychytávku … »
» Loqenc (Hlasovalo 6 lidí) 02.08.2021 19:31
Ještě navíc ve Spa, kde těch pět míst získá bez… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • HellHogr

    HellHogr

    86.49.253.XXX
    Mike a jeho demagogické pohádky v plné parádě 18

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Neurotic

    Neurotic

    45.159.117.XXX
    Když se dívám na ty tresty, kdy člověk co ohrozí polovinu aut a z toho půlu vyřadí dostane +5 míst a člověk, který má v nádrži o pár kapek benzínu méně dostane diskvalifikaci tak mne napadá, že by bylo nejlepší vzít pravidla F1 nalít na ně ten odebraný benzín a hodit do toho zapálenou sirku 03

    + 7 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jindrich K.

      Jindrich K.

      89.103.104.XXX
      Jo pravidla jsou opravdu zvláštní a postihy taky. Je fakt, že když je dáno kolik tam má bý tak by to mělo, ale pochybuju, že Aston získal nějakou výhodu tím, že spotřeboval o necelý litr paliva víc. Dávalo by smysl, kdyby po dojetí mělo být v nádrži 10 litrů a byl na suchu, to pak asi výhoda je ale takhle 02 . Jinak torpédoborec Bottas by stopku zasloužil, ale zdá se, že podle pravidel to na stopku není. na druhou stranu se vsadím, že kdyby si to auto nerozbil a mohl pokračovat tak by dostal maximálně 10 vteřin.

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Pravidla v tomto případě mluví jasně a nic jiného, než trest za porušení nepřipadá v úvahu. A co se týče tvých pochyb, že Aston získal nějakou výhodu, když mu chybělo 0,7l paliva? Tak čistě teoreticky klidně mohli mít natankováno o těch tvých 10l méně na začátku závodu a těžit z výhody lehčího auta. To není nic proti pravidlům. Jenom to špatně odhadli (spočítali) a na konci jim trošku paliva chybělo. A pak by výhodu získali.
        Bottas trest jednoznačně zaslouží, ale v kontextu s tresty udělovanými za podobné prohřešky je dle mě +5 míst na startu odpovídající. Jaký trest dostal např. M.Schumacher, když najel zezadu do B.Senny, nebo Vergneho? Tuším, že +3 místa na startu. Tak proč byste hned chtěli Bottase zastřelit před nastoupenou jednotkou jen proto, že jde o Bottase?

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          46.135.24.XXX
          Kdyby chtěl AM podvádět, natankoval by jen o 0,7l míň. To není moc velká výhoda.
          Spíš to vypadá na problém v autě, protože průtokoměry by měly měřit přesně. A podle nich měli paliva dost. Auto má FIA. Tak by se mělo ukázat, jestli mělo auto opravdu problém s čerpadlem. Jestli protékalo, bude muset FIA trest zrušit.

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            88.103.224.XXX
            Miku, co je to za pitomost? To jako myslíš, že týmy vědí na desetinky litru, kolik jim bude v závodě stačit paliva? Je vidět, že se neorientuješ.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Předně, nemyslím si, že by Aston chtěl podvádět. (Podvod podle mě spočívá ve zcela jiné snaze. Např, když RedBullíčci vrtali a poškozovali průtokoměry. Však si vzpomeň kolik hádek jsme spolu o tom měli, a to jen proto, že jsi papouškoval Hornera a Marka).
              Nedostatečné množství paliva na konci závodu ve Vettelově voze může mít mnoho příčin, ale neumím si představit, že by některá vedla ke zrušení trestu. Jejich výpočty se neshodují s realitou, což je jejich problém. Pokud měli technickou závadu, opět jejich problém, pokud na začátku natankovali méně paliva, ve snaze získat legální výhodu a na konci jim trošku benzínu chybělo, opět jejich problém. Jestli Vettel ve snaze udržet druhý flek na konci závodu jel v závodním módu namísto šetřícího, opět jejich problém. Tak co chceš řešit? 03

              + 3 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • tom11

                tom11

                77.48.94.XXX
                já vidím jedinou šanci na zrušení diskvalifikace v tom, že se jim povede odněkud z toho auta to zbylé množství dostat ( pokud ho tam mají, jak tvrdí ). jinak je to zcela bez debat.
                k debatě naopak je toto pravidlo do budoucna. od příští sezony se mění spousta pravidel, tak proč nezrušit tenhle archaismus...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Já vidím ještě šanci v tom, že mohli mít technickou závadu na palivové soustavě, případně vadný průtokoměr.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • tom11

                    tom11

                    77.48.94.XXX
                    nevím, nevím. o tom asi pravidla nemluví. neznám je nijak podrobně, ale pochybuju, že by tam byla uvedena takováhle výjimka.
                    závadu na čerpadle ( tedy na součásti palivové soustavy ) inzerují od počátku. ale v čem by to zabránilo mít v nádrži dostatek benzínu? ano, tím čerpadlem by jej ven nedostali, ale stačí jej pod dozorem komisařů vyměnit a benzín, pokud tam je, ven dostanou.
                    průtokoměr je, pokud se nepletu od FIA, takže tam by nějaká čistě teoretická šance mohla být, ale o tom velmi pochybuji. pokud z toho auta ten benzín nedostanou, tak je to bohužel asi jasný...

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Tak pokud čerpadlo netěsní, může palivo vytéct ven z vozu. Pak samozřejmě zůstane jen trocha tam, odkud vytéct nemůže. Zjistit to by neměl být pro FIA problém. Hádám, že na technické poruchy budou pravidla myslet. Třeba si nedokážu představit, že někoho diskvalifikují když má defekt gumy a díky němu poruší minimální světlou výšku. Nějak tipuju, že na to AM cílí.
                      Mně to celé nějak nehraje. Při dnešní technice by mělo jít spočítat kolik paliva ve voze je. A AM si nedovolí v tomhle lhát, když ty údaje o průtoku i stavu paliva před závodem, FIA má. Nikdo není tak hloupý, aby lhal tam, kde dobře ví, že si to FIA ověří.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Předně nevím, proč do toho zase taháš RB a papouškování. Nechápu, proč musíš být hned agresivní.
              Dopředu mají nějaké povědomí, kolik paliva potřebují. Ale asi ne na desetinky litru, s tím souhlasím. Ovlivňuje to totiž mnoho faktorů (SC, déšť...). Ale mají poměrně přesnou představu, kolik paliva natankovali a kolik spotřebovali. Kdyby si mysleli, že jsou na hraně nebo za hranou limitu, každopádně by Vettel odstavil auto metr za cílovou čárou, nebo ještě líp by ho v posledních kolech šetřil.
              Natankovat úmyslně míň by byla hrozná hloupost, protože tohle za těch pár setin sekundy na kolo nestojí.
              Jet na konci závodu v "závodním" tempu nedávalo smysl. Na předjetí Ocona neměl skoro celý závod, honit to v posledních kolech jaksi postrádá smysl. Tuším to ani na Ocona už nezkoušel ne?
              Takže mne napadají pouze rozumné 2 důvody.
              1. Chyba někde ve výpočtu.
              1a. Na jejich straně, tedy trest je na místě
              1b. Na straně průtokoměru, pak by neměli mít odpovědnost za vadný výrobek dodaný FIA.
              2. Technická závada na palivovém systému. Nevidím jako nereálné mít prasklou palivovou hadičku, nebo těsnění u čerpadla. Technická porucha sice je jejich problém, ale mám pocit že se tím trest změní, protože to není porušení povinnosti.

              Každopádně auto má FIA a neměl by být pro ně problém zjistit, jestli auto nemá závadu jak na průtokoměru, tak na palivovém systému. Pokud ano, pak trest zruší, pokud ne, trest je oprávněný.
              Ikdyž to pravidlo by zrušil. Obecně nedává moc smysl. Na testy stačí mililitry, ty se vždy někde najdou. 03

              + 0 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                88.103.224.XXX
                Miku, co je agresivního na tom, když připomenu "tvé" názory ohledně podvádění z minula?
                Vždyť ty se snažíš všechno hrotit. I v tvém komentu z 3.8. píšeš o podvádění a přitom zde v diskuzi NIKDO nic takového netvrdí a ani netvrdil.
                Já jsem RBR zmínil proto, abych na příkladu ukázal rozdíl mezi mým chápáním, kdy tým podvádí a kdy tým prostě jenom chybuje. Přičemž, pokaždé je to v rozporu s pravidly. To ty se vždycky snažíš oponentovi vložit do úst extrém, aby sis tím vytvořil příhodnější pole pro svojí obhajobu tvých oblíbenců.
                A zase, já, jako jeden z důvodů nedostatku paliva, píšu o uhájení druhého fleku, čili obraně před Hamiltonem a ty z toho uděláš útok na první místo Ocona, jen aby to (ne)dávalo smysl. Jsi beznadějný případ.
                Jinak souhlas, že auto by měla FIA důkladně prověřit a pak vynést verdikt. Mně totiž v tomto případě nebude vůbec vadit, když Vettelovi druhé místo zůstane (pokud se prokáže např. vada průtokoměru o které píšeš), protože se musel o výsledek zasloužit svým výkonem (i když díky velkému štěstí) a nebyl mu darován manipulacemi, jak tomu v minulosti bývalo. 03

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Naprosto netuším, proč to potřebuješ připomínat. Ano, tehdy jsem věřil, že RB nepodváděl a nakonec jsem musel uznat, že podváděl. A souvislost s AM to má jakou?
                  V tom komentu z 3.8. jsem nikde nepsal, že někdo o podvádění píše. Jen jsem zmínil možnosti.
                  A jaký je rozdíl mezi útokem na Ocona a obranou před Hamiltonem? Stejně mu Ocon bránil v tom, jet rychleji. Nevím, proč v tom zase hledáš nějaký zlý úmysl z mé strany. Nemůžeš se jednou bavit normálně, věcně, o daném problému, bez osobních invektiv?
                  Nakonec se stejně v podstatě shodneme. Uvidíme, co FIA najde. Auto mají a výpočty, které zmiňuje AM při obhajobě, mají jistě taky. Neměl by být problém zjistit, kde se stala chyba. Pokud na straně AM, je trest naprosto v pořádku i kdyby šlo o 0,01l.

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    88.103.224.XXX
                    Miku, souvislost s AM jsem ti napsal snad dost jasně.
                    Ano o podvádění píšeš pouze ty, aby tvá ospravedlňující argumentace dostala patřičnou váhu.
                    Rozdíl mezi útokem a obranou je podle mne dost podstatný.
                    Ano, nakonec se shodneme. (V tomto zcela určitě). I když já si trochu myslím, že AM opravdu natankoval méně než oněch 100 kg paliva a z nějakého důvodu jim to nevyšlo. Protože Mergl loni jezdil s menším množstvím paliva zcela běžně a AM je kopie loňského Mercedesu.. Ale třeba se pletu. Počkáme a uvidíme. Jak píšeš neměl by být problém pro FIA zjistit jak to s Vettelovým autem bylo.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Jindrich K.

          Jindrich K.

          91.229.253.XXX
          Možná by bylo fajn kdyby sis to přečetl ještě jednou. Podle mě Vettel NEzískal žádnou extra výhodu a proto je trest TVRDÝ, ale SPRAVEDLIVÝ - dle pravidel. Co se Bottase týče, neříkám nic o nastoupené jednotce, tuhle ptákovinu sis vycucal nevím odkud. Jen poukazuju na to, že Bottas několika pilotům svou chybou ( hloupostí/neschopností) zničil závod, ale trest je směšný - plus pět na startu mu (pokud se opět neprojeví jeho hloupost/neschopnost) závod nezkazí. Kdyby měl na 1 závod stopku, víc by si to pro příště rozmyslel. Neříkám, že je to proti pravidlům, říkám že pravidla jsou směšná. Že stejná pro všechny ? O tom se už dá polemizovat.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            88.103.224.XXX
            Aha. Tak že Schumacher +3 místza na startu a pak nářky nad krutostí trestu, když vyhrál kvaldu v Monaku a stgartoval "až" z druhé řady, ale Bottasův trest je směšný (+5 míst) za stejný prohřešek. Je vidět, že většině zde objektivita neschází.
            U Vettela se +- shodneme. Jen prostě nechápu hledání výmluv při zjevném porušení poravidel.

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Schválně jsem si našel trest Schumiho v Monaku. A bylo to +5 míst na startu (nikoliv tři, jak jsem mylně uváděl), tak že oba tresty byly za naprosto stejné prohřešky, také naprosto stejné. Já tady komisaře kritizuji dost často, ale toto posoudili velmi dobře. 11

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama