DISKUZE K ČLÁNKU Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Podruhé v letošní sezóně dosáhl Aston Martin na stříbrnou příčku, byť v jistých pasážích zkušený Sebastian Vettel pošilhával i po metě nejvyšší. Po závodě však přišla studená sprcha v podobě diskvalifikace. Nyní Aston Martin hodlá podniknout další kroky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Aston Martin se odmítá smířit s trestem. Proč je Vettel stále veden jako druhý?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 10.08.2021 17:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Neurotic (Hlasovalo 7 lidí) 02.08.2021 19:04
Když se dívám na ty tresty, kdy člověk co ohrozí… »
» jumpman (Hlasovalo 7 lidí) 02.08.2021 20:17
spíš má novej motor mercedesu další vychytávku … »
» Loqenc (Hlasovalo 6 lidí) 02.08.2021 19:31
Ještě navíc ve Spa, kde těch pět míst získá bez… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Jindrich K.

              Jindrich K.

              89.103.104.XXX
              Asi bych musel opět říct, že buď jsi nečetl pořádně, nebo já se pořádně nevyjádřil. Já nemluvím o nekonzistentnosti nebo o trestu pro Schumachera. Ale o pravidlech jako takových. Podle mě, když si někdo (kdokoliv) zahraje na bowlingovou kouli a vystřelí z tratě většinu soupeřů by zasloužil trest v podobě stopky na jeden závod. A je fuk jestli to byl Schumi, Bottas, Alonso, Verstappen nebo Mazepin. Když právě dostane za podobný prohřešek trest +5 tak třeba pro Mazepina by to trest vůbec nebyl, pro někoho jako je Bottas či Verstappen je to drobná komplikace a třeba pro Ricciarda je to docela tragédie. Přes naprosto stejný trest je velký rozdíl kdo ho dostane. Stopka na 1 závod je průšvih pro všechny. A ztráta bodů/možných bodů. Nejen v závodě ve kterém si dotyčný hrál na bowlingovou kouli, ale i v dalším.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Ale četl jsem, jenom mi příjde hloupé trestat podle velikosti následků.
                Bottas měl tu smůlu, že najel do Norrise hned po startu, kdy téměř každá kolize dvou pilotů má ještě vliv na další auta, protože jich je najednou v jedné zatáčce spousta. Schumi stejnou minelu udělal v rozběhnutém závodě, kdy přeci jen bylo pole už trochu roztáhnuté.
                Ale trestáme příčinu (stejný prohřešek), nikoliv důsledek (počet poškozených aut). Tak to alespoň vnímám já.
                Mimochodem Bottas trefil jen Norrise a myslím, že Peréze. Verstappena trefil Norris. A došlo ještě k dalším menším kontaktům v důsledku této kolize. Jak bys chtěl pravidly spravedlivě ošetřit ony další kontakty, které bezpochyby také ovlivnily závod mnoha pilotům? To co ty myslíš je tenký led a dost nesmysl, respektive cesta k dohadování se po každém závodu, kdy výsledky budou zpochybňovat všichni.
                A pokud voláš po kardinálních trestech za každý závodní incident, kdy jeden z aktérů skončí mimo trať s poškozeným autem, pak je to podle mě taky špatně, protože se přestane závodit a předjíždět.
                Já Bottase neomlouvám, ale podle mě dostal adekvátní trest za stejný prohřešek, jako dostávali ostatní v minulosti. A to je dobře. 03

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • RoBertino

                  RoBertino

                  185.63.97.XXX
                  Přátelé, potíž je a bude v tom, že o trestech a potažmo pravidlech rozhodují lidé. Jeden příklad za všechny, s výčtem postartovních kolizí jako v Silverstone 1973, Long Beach 1980 nebo Belgii 1998 si počkám na sraz: V roce 1990 v šikaně na Hungaroringu Ayrton Senna levým předním trefil Alessandra Nanniniho na pravé zadní, vyrazil ho z trati a Ital musel odstoupit. Trest? Nula nula nic. Závodní incident, řekne se. A co udělal Bottas tak strašného? Chyba kalkulace. Jenže kravál je o to větší, že díky jeho postrčení Norrise skončily tři další auta, což ani jinak v tak našlapaném prostoru nejde. Zatím marně čekám, jaký trest dostane Stroll, který provedl to samé v bledě modrém u Leclerca (Ricciardo měl kliku, že z toho vyvázl jen hodinami, ale také třeba kvůli tomu přišel o body). Nechci se dohadovat, že Ferrari nejede o titul a tak tahle "likvidační story" není tak mediálně zajímavá.
                  A k Vettelovi - vzpomeňme si na Španělsko 1976 a McLaren J. Hunta o 18 mm šiřší než dovoluje pravidlo. Taky se to snažili okecat tím, že to je "jenom" 18 mm. Colin Chapman to ale jednou řekl naprosto jasně: "Pravidla jsou od toho, aby se respektovala." Jestli někdo není schopen je splnit, a jde o milimetry nebo centilitry - a pokud za takový prohřešek má být diskvalifikován - tak není co řešit. Pokud z AM odněkud vyteče požadované množství paliva - vše je va bene. Ale zbavme se konečně těch nesmyslných hlášek "vždyť je to jenom o takový malý kousek!" V atletice u skoku do dálky nebo hodu koulí, oštěpem, kladivem či diskem taky nikdo neřekne "vždyť přešlápl jen o pár milimetrů". O startech sprintů ani nemluvě.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    88.103.224.XXX
                    Ano Roberte, souhlasím. Dokonce v minulosti se za způsobení kolize udělovaly tituly mistrů světa.
                    Schumachrovy kolize a tresty z roku 2012 jsem zmínil jen proto, abych dokumentoval konzistentnost (konečně!!!) v posuzování komisařů tehdá a letos. Máš pravdu, že v případě Strolla se asi trestu nedočkáme. Tak že ta práce komisařů zas tak konzistentní není.
                    Příklady z jiných sportů k Vettelově kauze sedí, jak cosi na hrnci. 03 11

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • Loqenc

      Loqenc

      85.71.3.XXX
      Ještě navíc ve Spa, kde těch pět míst získá bez problému zpět.

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        37.188.188.XXX
        To je problém trestů jako takových... Že jsou na každém okruhu jinak účinné...

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          77.48.94.XXX
          ale kam bychom se dostali, kdyby trest ještě zohledňoval, kde se příště pojede. trest pro Monaco +2 pozice, ale pokud by to bylo před Monzou, tak +10 pozic? to už bychom pak možná dospěli i k tomu, že terst v závodě +5s v Monacu může být jiných, než +5s ve Spa a proto budou v Belgii tresty trojnásobné....
          to by byla úplná bramboračka

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      37.188.188.XXX
      Můžeš fouknout a to fouknutí může v konečném důsledku zabít x lidí, je potřeba vnímat věci v kontextu... VB se dopustil nechtěně drobné chyby s tragickými následky a sám se nakonec vyřadil... U SV se jedná o technický problém, nad kterým by se dalo mávnout rukou, ale není to možné, protože jde o F1 a je nutné mít k dispozici vzorek paliva, aby se dalo ověřit, že nepálí něco jiného, než by měli pálit... Nyní nelze spolehlivě ověřit, zda jel s legálním vozem / palivem...

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        samozřejmě, že ze 3 deci jsou schopni spolehlivě vyhodnotit co měl v nádrži. Problém je, že takto by se dalo přistupovat i k dalším pravidlům. Zkrátka neměl tam to co pravidla požadují, tak následuje trest. Jinou otázkou je, zda jen skutečně nemají poruchu na čerpadle, potom je to odvolání na místě

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.61.XXX
          Z nějakého důvodu chtějí litr... Umím si představit, že palivová směs je nehomogenní a vzorek 0,3L jim může připadat příliš malý...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Nepřijal náhodou Aston nějaké mechaniky od Ferrari?
    Tím by se vše vysvětlovalo. 12

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jj284b

    jj284b

    78.98.145.XXX
    Alonso predvolany pred komisarov:

    https://twitter.com/f1troll_/status/1421916069158166531/photo/1

    11 11 11

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zatracený Mitsubiš

    Zatracený Mitsubiš

    46.13.30.XXX
    Jakože by se mohl ještě Alonso posunout z čtvrté příčky na pátou??
    Tak to prr. Čo bolo to bolo, litránek nevytekl, hotové, vyřízené.

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Braňte se! Nesmíme se dát lacino!!! 14

    + 3 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama