DISKUZE K ČLÁNKU "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Šéf Alfy Romeo Frederic Vasseur hovoří o flexibilních křídlech, pro které Mezinárodní automobilová federace (FIA) připravuje přísnější testy. Podle něj v Baku nebudou představovat významnou položku ovlivňující výkonnost, jak se někteří domnívají.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "FIA není férová." Šéf Alfy Romeo se vyjádřil ke kauze flexibilních křídel. Jak ovlivní výkonnost týmů v Baku?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 57, poslední 08.06.2021 13:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 10:08
"Myslím si, že to je škoda přijít tak pozdě… »
» Neurotic (Hlasovalo 7 lidí) 01.06.2021 15:28
To víme už dlouho, že FIAMercedes není férová.… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 01.06.2021 13:40
Křídla se hýbou vždy a vždy budou. To nemůže být… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Retrospektivně přeci nemůžeš měnit pravidla, to je nesmysl.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        31.30.160.XXX
        Jak měnit pravidla? pravidla neměníš, jen zpřísníš testy a prokážeš ten podvod 03

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Psal jsi, že pokud to chtějí hned, tak by měli odebírat body zpětně, což je nesmysl.

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            31.30.160.XXX
            Však jasně, že měli, u Ferrari to udělali tak, že body neodebrali, ale uškrtili jim výkon na 2020, Ferrari mohlo děkovat Covidovím bohům, že se jela kratší sezona 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          217.77.169.XXX
          Neprokážeš, takhle to nefunguje... Zpřísníš kontrolu a od té doby platí, že vozy musí projít přísnější kontrolou... Po zavedení systému VAR, se taky nesmazali všechny góly z ofsajdu apod... Doteď to kontroloval člověk chybovost byla nějaká, odteď to kontroluje stroj...

          Takže jsem úplně v pohodě s tím, když zpřísní testy... A nemusí se to dělat od nové sezóny...

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            77.48.94.XXX
            s tou první částí zcela souhlasím - měnit ve výsledcích cokoliv zpětně po změně pravidel, resp. po změně měření jejich parametrů, je nesmysl.
            na druhou stranu si myslím, že i ta změna měření v průběhu sezony je velmi ošidná. už to tu jednou bylo s RB předními přídly a FIA se evidentně vůbec nepoučila, když dopustila prakticky totéž s křídly zadními. v tomhle souhlasím s Vasseurem, že obzvláště v době finančních stropů je to dvojnásob "nešetrné". jak by se asi tvářil Mercedes, kdyby mu vloni zakázali DAS, musel předělávat celé zavěšení a náklady by se jim počítali do finančního stropu...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Dokugan

        Dokugan

        77.236.195.XXX
        Ale to je ten problém, pravidla se nemění. Flexi wings jsou v pravidlech zakázané. To že se některým týmům povedlo obejít test, co to kontroluje neznamená, že jsou legální. Ten test se nerovná tomu co je dovoleno pravidly. Pravidla ohýbající se křídla zakazují celou dobu a v plné míře, jen někteří se snaží je ohnout aniž by to odhalil test, což je ale přece nedělá legálními.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Ono je to komplikovanější, protože pravidla povolují malou odchylku, takže potřebuješ měřit průhyb křídla.
          Já chápu, že principiálně je to zakázané a FIA má proto v pravidlech pojistku, že může zpřísnit testy, nicméně do té doby je to šedá zona kdy je to sice principiálně nelegální ale reálně nemáš jak dokázat nelegalitu.
          Takže to prochází a protest by neměl být úspěšný.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Dokugan

            Dokugan

            77.236.195.XXX
            Ano, pravidla povolují malou odchylku, proto se to do teď neřešilo. Ale ten pohyb co vidíme, že se celé křídlo pohybuje cíleně o několik centimetrů při dosažení nějakého stupně zatížení, se ani při nejlepší vůli nemůže do definice "malé odchylky" vejít. A to všichni, co proti tomu protestují, vědí. A to že to prošlo testem je úplně irelevantní, protože pravidla ten test nespecifikují. Tady jde jen a pouze o definici malé odchylky, která je, na rozdíl od testu, v pravidlech uvedena. A neumím si představit, že v F1, kde se vše řeší na milimetry a desetiny milimetru, by se pod tenhle pojem mohl schovat pohyb o několik centimetrů. Protože v tu chvíli bys mohl hodit celá pravidla do koše a říkat, že všude, kde je malá odchylka v pravidlech, tak je +/- 5 cm ok.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Křídla se hýbou vždy a vždy budou. To nemůže být proti pravidlům, to je fyzika.
              Co je malá odchylka stanovují testy, nikoliv dojem, že tohle už je moc. A testy byly splněny. Takže nemůže jít o porušení pravidel.

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • HellHogr

                HellHogr

                31.30.160.XXX
                Jistě, stejně jako u Ferrari, kde proběhla tajná dohoda a propad ve výkonnosti motoru v další sezoně

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Nevím nic o tajné dohodě RB a další stájí, co mají křídla podobné s FIA.
                  Křídla se hýbou. Všem. Někomu o milimetry, někomu o centimetry. Hranici, kdy je to legální a kdy ne, určují testy. Testy prošly křídla všech týmů. Budou se zpřísňovat a budou muset zase testy projít. Kde vidíš něco nelegálního? Proč by proboha měl někdo odebírat body za změřené parametry, které odpovídají pravidlům? A ještě zpětně?
                  Protože jde o RB, který nemáš rád? 20

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          217.77.169.XXX
          Přesně tak to je, souhlasím... Porušovali pravidla, ale nedařilo se prokázat, proto přichází přísnější test... Nikoli změna pravidel...

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Ligier

          Ligier

          109.81.208.XXX
          Absolutní nesmysl. Buď nevíš jak jsou pravidla dána nebo tomu nerozumíš...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Sorry, omylem jsem ti dal mínus. 19

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Tak ono jsem to napoprvé nepopsal úplně správně, ono to není změna pravidel jak si to běžně představujeme.

          Musím být na sebe přísnej když výjimečně v tomhle tématu tvrdě dodržuju fakta s nulovým přidaným humorem. 14

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama